Stránka 2 z 2

Napsal: úte 14.07.2009 11:56
od Totic
Pokud se na M5 vyrábí karbonové a jiné odlehčené díly, tak proč ne. Ale neznám ceny. Já jenom nevím kde budete ty maximálky zkoušet ? Vyškov - Kroměříž, aj tam je to o hubu.. bo to občás zatáčí.
Co se zaměřit taky na "rychlejší" převodovku a kratší dif., myslím, že se tím akcelerace na rozjezdy zlepší. Ale jde to proti maximálce, kterou bych jako neřešil (250 Km/h stačí) a nebo ty M-ka jen odemknout. V KM je BMW dealer a jeho neofiko servis, kde to dělají.

Napsal: úte 14.07.2009 18:09
od MattyX
ty spekulace o maximalce jsou docela vtipny,existuje nejakej vzorec na vypocet maximalky,pritom kdyz znas odpor Cx a kone :D ve speedu o tom psali snad pred dvouma rokama a spocitali aby cinquecento jelo stejne jako koeniggsegg tak by muselo met pres 750koni :D ja nevom ale s e36 pres tri kola ?:D to se tam musi soukat pekne dlouho :D

Napsal: úte 14.07.2009 20:28
od Vlasta
Hoši, kde na ty cifry chodíte? E46 M3 dá max. 290 km/h tacho, E60 M5 320 km/h tacho (308 GPS)

Napsal: stř 15.07.2009 09:35
od Mirda328
Hanz píše:tohle téma je plný ... jako žumpa před vývozem... někdy mrkněte na podobný (rozměrově, podobný Cx) auta s Vmax 300 a jaký mají výkony... to je jak debata majitelů Renoulta R19 16V o Vmax 260 a pod :-)


hele tak me napada, co ty a tvuj turboprojekt ? pokracujes nak nebo to lezi ladem ??

Napsal: stř 15.07.2009 10:12
od DFender
Filozof píše:
Hanz píše:tohle téma je plný ... jako žumpa před vývozem... někdy mrkněte na podobný (rozměrově, podobný Cx) auta s Vmax 300 a jaký mají výkony... to je jak debata majitelů Renoulta R19 16V o Vmax 260 a pod :-)


Já tohle naštěstí řešit nemusím. Mě jen zajímalo jestli tady někdo upravy těchto aut dělal (krom JFK) a s jakým výsledkem.
Nic víc nic mín :wink:


Ale však přesně na tvoji otázku ti Hanz odpověděl :-)

Napsal: stř 15.07.2009 10:15
od Hanz
Mirda328 píše:hele tak me napada, co ty a tvuj turboprojekt ? pokracujes nak nebo to lezi ladem ??

motor na stojanu ceka na zadeklovani a hozeni do nejakyho auta :-) bud prodam Mkovej motor a dam do cerveny nebo misto staryho motoru do zluty popelnice :-)

Napsal: stř 15.07.2009 10:17
od assassin_tl
pokud znas Cx tak se da ten vykon plus minus spocitat, u beznejch sedanu apod bude dost mozna potreba mensi vykon nez u sportovnich aut ktery jedou 300 v serii - ty auta maji dost aerodynamickejch prvku ktere zvetsuji pritlak aby auto v tech rychlostech bylo stabilni, obycejna auta tohle nemaj taky maji mensi Cx obvykle... tzn na 300 by nekterym stacil mensi vykon, ovsem jak se to v te rychlosti bude chovat je ve hvezdach...

kazdopadne si myslim ze 300 u e36 bude otazkou vykonu pres 400ps...

Napsal: stř 15.07.2009 12:39
od Hanz
u e36 je potreba zmenit mnohem vic nez pridat PS a to uz jen z duvodu vztlaku a tim zhorseneho prenosu vykonu na zadni naprave (vim, ze je to tezko predstavitelne, ale to auto pri tech 280ti, co je kolik e36 M3 3,2 realne max jede, prakticky vsechen vykon spotrebuje na prekonani aerodynamickeho odporu, pro pochopeni=tlaci proti zdi pres zadni kola na silnici)... tenhle problem je jeste markantnejsi pri vyvoji novych ss motorek, kde zadni pneu zaziva ve vysokych rychlostech stredovek...
u te e36 bys musel dat tvrdsi zadni pruziny, funkcni zadni kridlo, snizit predek a zvednout vykon ke 400 (kolik presne si muzes spocitat za DU, viz treba zde: http://www.e31.net/resistance.html abys tu kastli dostal pres 300 :wink: mě to vychází nějakých 372PS a to neuvažuju výše uvedené problémy a jejich řešení (zhošení Cx o ten odpor křídla a pod)

hmotnost počítej alespoň 1550kg (řidič a pod)
Cx= 0,32 M coupe a 0,33 M sedan (obecně nízké Cx způsobuje nižší odpor, ale vyšší Cl-lift, kdy auto je nestabilní při vysokých rychlostech díky "nadnášení" vztlakem)
Cl (Coefficient of lift, front): 0.214
Cl (rear): 0.126
cca 1,8 m2 čelní plocha (taky trochu záleží na pneu 205-235)

List of Drag Coefficients for various cars (Cx nebo Cd)

0.7 to 1.1 typical values for a Formula 1 car (downforce settings change for each circuit)
0.7 Caterham Seven
0.6 + a typical truck
0.57 Hummer H2 2003
0.51 Citroën 2CV 1948
0.48 Volkswagen Beetle [6]
0.46 Ford Mustang (coupe) 1979
0.45 Dodge Viper RT/10 1996
0.44 Ford Mustang (fastback) 1979
0.44 Peugeot 305 1978
0.44 Peugeot 504 1968
0.44 Toyota Truck 1990
0.425 Duple 425 coach
(named for its low Cd by coach standards) c.1985
0.42 Lamborghini Countach 1974
0.42 Triumph Spitfire Mk IV 1971
0.42 Plymouth Duster 1994
0.40 Ford Escape Hybrid 2005
0.40 Nissan Skyline GT-R R32 1989
0.39 Dodge Durango 2004
0.39 Triumph Spitfire 1964
0.38-0.39 VW NewBeetle without wing or spoiler 2003
0.385 Nissan 280ZX 1978
0.38 Mazda Miata 1989
0.374 Ford Capri Mk III 1978
0.372 Ferrari F50 1996
0.37 Renault Twingo
0.37 BMW Z3 M coupe 1999
0.37 Volkswagen Tiguan 2008
0.36 Citroën CX (named after the term for Cd) 1974
0.36 Citroën DS 1955
0.36 Eagle Talon 1990s
0.36 Ferrari Testarossa 1986
0.36 Ford Mustang 1999
0.36 Honda Civic 2001
0.36 Opel GT 1969
0.355 NSU Ro 80 1967
0.35 Aston Martin Vanquish 2004
0.35 Dodge Viper GTS 1996
0.35 Jaguar XKR 2005
0.35 Toyota MR2 1998
0.35 BMW Z4 M coupe 2006
0.34 Aston Martin DB9 2004
0.34 Chevrolet Caprice 1994
0.34 Ferrari F40 1987
0.34 Ferrari 360 Modena 1987
0.34 Ferrari F430 F1 1999
0.34 Ford Sierra 1982
0.34 Ford Puma 1997
0.34 Honda Prelude 1988
0.34 Mercedes-Benz SL (Roof Down) 2001
0.34 Peugeot 106 1991
0.338 Chevrolet Camaro, 1995
0.33 Audi A3 2006
0.33 Citroën SM 1970
0.33 Dodge Charger 2006
0.33 Ford Crown Victoria 1992
0.33 Honda Accord Sedan 2002
0.33 Lamborghini Murcielago 2001
0.33 Mazda RX-7 FC3C 1987
0.33 Peugeot 206 1998
0.33 Peugeot 309 1986
0.33 Renault Modus 2004
0.33 Subaru Impreza WRX STi 2004
0.324 Cobalt SS Supercharged 2005
0.32 Buick Riviera 1995
0.32 Dodge Avenger 1995
0.32 Honda Accord Coupe 2002
0.32 McLaren F1 1992
0.32 Mercedes-Benz 190E 2.5-16/2.3-16
0.32 Nissan 300ZX 1989
0.32 Peugeot 406 1995
0.32 Peugeot 806 1994
0.32 Scion xB 2008
0.32 Suzuki Swift 1991
0.32 Toyota Celica 1994
0.32 Volkswagen GTI Mk V 2006
0.32 MAZDASPEED3 2007
0.31 Audi A4 B5, 1995
0.31 Citroën AX 1986
0.31 Citroën GS 1970
0.31 Eagle Vision
0.31 Ford Falcon 1995
0.31 Holden Commodore 1998
0.31 Honda Civic 2006
0.310 Lamborghini Diablo 1990
0.31 Mazda RX-7 FC3S 1986
0.31 Mazda RX-8 2004
0.31 Nissan Tiida / Versa 2004
0.31 Peugeot 307 2001
0.31 Renault 25 1984
0.31 Saab Sonett III 1970
0.31 Toyota Avalon 1995
0.31 Toyota RAV4 2006
0.31 Volkswagen GTI Mk IV 1997
0.30 Acura NSX 2005
0.30 Audi 100 1983
0.30 BMW E90 2006
0.30 Hyundai Sonata 2006
0.30 Honda Accord Sedan 2003, 2005-2007
0.30 Honda Odyssey 2005
0.30 Koenigsegg CCX 2006
0.30 Mitsubishi Eclipse 2000
0.30 Nissan 180SX 1989
0.30 Nissan 300ZX 1983
0.30 Nissan 350Z 2002
0.30 Porsche 996 1997
0.30 Porsche 997 GT3 RS 2007
0.30 Saab 92 1947
0.295 Ford Falcon 1998
0.291 Toyota Avalon 2005
0.29 Alfa Romeo 155 1992
0.29 BMW 8-Series 1989
0.29 Chevrolet Corvette 2005
0.29 Daewoo Espero 1990
0.29 Dodge Charger Daytona 1969
0.29 Honda Accord Hybrid 2005, 2007
0.29 Honda Accord Coupe 2003, 2005-2007
0.29 Honda CRX HF 1988
0.29 Lancia Dedra 1990
0.29 Lexus LS 400 1990
0.29 Lotus Elite 1958
0.29 Mazda Millenia 1995
0.29 Mazda RX-7 FC3S Aero Package 1986
0.29 Mercedes-Benz SL (Roof Up) 2001
0.29 Mercedes-Benz W203 C-Class Coupe 2001
0.29 Peugeot 308 2007
0.29 Peugeot 407 2004
0.29 Peugeot 607 1999
0.29 Porsche Boxster 2005
0.29 Porsche 997 GT3 2006
0.29 Subaru XT 1985
0.29 Subaru SVX 1992
0.29 Toyota Prius 2001
0.29 Chevrolet Corvette C5 Z06 2002
0.28 Lexus IS 2006
0.28 Mitsubishi Diamante 1995
0.28 Porsche 997 2004
0.28 Renault 25 TS 1984
0.28 Rumpler-Tropfenwagen 1921
0.28 Saab 9-3 2003
0.28 Toyota Camry / Lexus ES 2005
0.28 Chevrolet Corvette Z06 2006
0.28 Citroën XM 1989
0.28 Volkswagen NewBeetle with wing 2003
0.27 Volkswagen Passat B5(sedan) 1997
0.27 Honda Civic Hybrid 2006
0.27 Infiniti G35
(0.26 with "aero package") 2002
0.27 Mercedes-Benz W203 C-Class Sedan 2001
0.27 Toyota Camry Hybrid 2007
0.27 Nissan GT-R 2008
0.26 Alfa Romeo Disco Volante 1952
0.26 Hotchkiss Gregoire[citation needed] 1951
0.26 Lexus LS 430
(0.25 with air suspension) 2001
0.26 Mercedes-Benz W221 S-Class 2006
0.26 Opel Calibra 1989
0.26 Toyota Prius 2004
0.25 Audi A2 1.2 TDI 2001
0.25 Honda Insight 1999, 2003, 2005

Napsal: stř 15.07.2009 14:27
od assassin_tl
Hanz: jen te lehce upresnim ono vicemene vzdy na maximalni rychlosti jde vsechen vykon na prekonani odporu vzduchu... ostatni odpory jsou proti nemu zanedbatelne protoze se odpor vzduchu zvysuje se ctvercem rychlosti (v je ve vzorecku na odpor silu na druhou)
ten problem co si mel na mysli je spis to ze treba je k dispozici dostatecnej vykon kterej by mel i pocetne stacit na prekonani odporove sily... ale neni jak ho dostat na silnici - malej pritlak na pohanene naprave a dochazi k prokluzu pneu - haybusa apod stroje na maximalce sezerou pneu stylem jako kdyz se gumuje...

je mi jasny ze pises o tom samem jen mi prislo ze to z toho popisu neni uplne jasny...

Napsal: stř 15.07.2009 14:31
od Hanz
jj, mozna pisu zprava doleva :-) valivej odpor je staticka hodnota (nehraje roli rychlost), pro tu e36 činí 228N, zatímco aerodynamický odpor už 2580N při 300km/h

Napsal: čtv 16.07.2009 10:02
od Mirda328
tak nevim zda si kazdej bude ladit auto aby jezdil 3 kila, stejne kdo ma vic penez tak vam dnes ujede

ono uz tech 250 docela staci hlavne v CR kde jsou cesty na trakare a samej fizl s radarem

hanz: trochu stim hejbni :)ono v emku by to bylo lepsi na zastaveni uz kvuli brzdam atd. ale zase delat na nem pokusy, asi lepsi delat diry do stary popelnice :lol: ale aspon na zkousku, motor prehodis hned... nevim teda co je mysleno popelnici ale zase ti muze utect i napravnice :)