http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/wheels_upgrade.htmYou need to be careful with E31 wheels... the fronts are generally et10-et13, putting the wheels further outward. They will work but will alter the suspension geometry and widths 235mm or greater may rub at full steering wheel lock.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34 17ky kola škrtají o blatník
ET20 jak jsem pochopil je standartni ET na e34 takže ET10 by mohli drhnout to se vi i o sekerach z e31 ktery maji jine ET než z M5. Tady se mluvi že by kola mohla drhnout a při plnym rejdu a vepředu:
Takže to dělá to ET 10 potom ? jsem si to pořádně nezjistil. Bylo mi řečeno že kola jsou na 5ku a 7ku. Tak jsem to bral bez nějakého většího studování.
Předek je hodně vysoko a zadek teda občas zlobí a lízne kolo. Takže bud jiné kola anebo pořešit tlumiče a potom i možná ty podložky.
Což nevim ty podložky stojí 2tisice jestli to má takovej smysl.
Předek je hodně vysoko a zadek teda občas zlobí a lízne kolo. Takže bud jiné kola anebo pořešit tlumiče a potom i možná ty podložky.
Což nevim ty podložky stojí 2tisice jestli to má takovej smysl.
Ja mel galanta se stejnym problemem.Byl trefenej na pravej zadni roh,spatne to vytahaly a skrtalo pravy zadni kolo pri plnym propruzeni.Pri pohledu zezadu,kdyz stalo auto na rovine,tak bylo nahnuty dolu na tu pravou stranu.Ale muzes mit jen treba prasklou pruzinu,nebo vic unavenou a utrzenej doraz na ty strane co to skrta...by me i zajmalo,jakou maj pruziny zivotnost .....
Měl sem podobnej problém,auto našikmo a ještě vrzalo.Byla to prasklá miska na tlumiči.Vyměnil sem tlumiče(bilstein b4) a horní uložení a dobrý ale stejně to chce nový pružiny.
foto
http://www.ukazto.com/?img=4219183~261120081568.jpg
foto
http://www.ukazto.com/?img=4219183~261120081568.jpg
Diagnostika, Kódování, Elektrika, Retrofity, Díly 731465853
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Starosta píše:Filozof: Mam ted na e34 sedanu 235/45/R17 s ET10 a je to v pohode.
Jestli ti sedi auto nakrivo, pak je asi chyba jinde nez v ET! Nech to prohlidnout nebo to porovnej s druhou stranou na zvedaku a mas po problemu.
Taky záleží jakou máš šířku ráfku ... ET 10 na e34 vyjde pokud je ráfek do J 7,5 (alespon to jsme měli na autě)




Huska píše:Starosta píše:Filozof: Mam ted na e34 sedanu 235/45/R17 s ET10 a je to v pohode.
Jestli ti sedi auto nakrivo, pak je asi chyba jinde nez v ET! Nech to prohlidnout nebo to porovnej s druhou stranou na zvedaku a mas po problemu.
Taky záleží jakou máš šířku ráfku ... ET 10 na e34 vyjde pokud je ráfek do J 7,5 (alespon to jsme měli na autě)
Ještě to upřesním, šířka ráfku je u mě 8J.
Foto zadku ze strany (všude kolem kola mrtě místa):
http://img152.imageshack.us/img152/2774/image017x.jpg
Musí to být něco na nápravě...
Super díky moc.
Takže vyměním pružiny a taky tlumiče a pak ještě koupim dorazy nebo jak se to jmenuje.
At to mám v kupě.
Myslím, že by to mohl bejt stejnej problem jak píše RAWEN.
Co to ET10 ? nebude to tedy potom vadit ? když tak budu jezdit ?
MAM 225 /45 17" předek ten je v pohodě.
A 235 / 45 17" zadek a tam zlobí jen ta jedna strana.
Jedu po dálnici a fakt mám pocit že mi někdo hejbe se zadkem lítá to z leva doprava. a docela hodne a to jedu jen cca 100-120km/h
Pocit jako když máte povolené šrouby na kolech fakt děs a hruza.
Vím že to bude určitě problem s podvozkem.
NA STK mi řekli at vyměnim přední silentbloky na ramenou a kosti a stabilizatory no docela dost. To jsem koukal. Co se všechno ukázalo.
A to jen díky tomu že jsem vyměnil kola z 15" na 17ky.
Takže budu doufat že to ustane. Jak to vše vyměním.
Jakej vliv má na jízdu ET 10 a ET20 ? jakej tam je rozdíl ?
Mám raději kvuli bezpečnosti shánět ET 20 ?
Takže vyměním pružiny a taky tlumiče a pak ještě koupim dorazy nebo jak se to jmenuje.
At to mám v kupě.
Myslím, že by to mohl bejt stejnej problem jak píše RAWEN.
Co to ET10 ? nebude to tedy potom vadit ? když tak budu jezdit ?
MAM 225 /45 17" předek ten je v pohodě.
A 235 / 45 17" zadek a tam zlobí jen ta jedna strana.
Jedu po dálnici a fakt mám pocit že mi někdo hejbe se zadkem lítá to z leva doprava. a docela hodne a to jedu jen cca 100-120km/h
Pocit jako když máte povolené šrouby na kolech fakt děs a hruza.
Vím že to bude určitě problem s podvozkem.
NA STK mi řekli at vyměnim přední silentbloky na ramenou a kosti a stabilizatory no docela dost. To jsem koukal. Co se všechno ukázalo.
A to jen díky tomu že jsem vyměnil kola z 15" na 17ky.
Takže budu doufat že to ustane. Jak to vše vyměním.
Jakej vliv má na jízdu ET 10 a ET20 ? jakej tam je rozdíl ?
Mám raději kvuli bezpečnosti shánět ET 20 ?
zajeď za někym kdo se v e34 vyzna třeba někdo odsaď nebo někdo kdo se věnuje baworakům a nebude ti řikat že musiš vyměnit všechno jen aby tě skasiroval a nech zkontolovat zadek(auta)
zvednout, sundat kola přip. prohlidnout na jamě než koupit věci a pak zjistit že to nebylo ono, několikonasobna vlastni zkušenost 


tady jsou nějake borce relativně nedaleko odtebe http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=67383
ARMAN píše:zajeď za někym kdo se v e34 vyzna třeba někdo odsaď nebo někdo kdo se věnuje baworakům a nebude ti řikat že musiš vyměnit všechno jen aby tě skasiroval a nech zkontolovat zadek(auta)zvednout, sundat kola přip. prohlidnout na jamě než koupit věci a pak zjistit že to nebylo ono, několikonasobna vlastni zkušenost
Souhlas - nejdřív spravit zadek (jen co je třeba) a pak až kdyžtak řešit obutí.
To ET je na e34 urco zbytecne maly, nicmene ja mel kdysi kola s ET30 a podlozky 22mm na zadku a taky to nedrelo, prestoze mam Mtechnik podvozek a vzadu uz je taky unavenejsi.. bude spatne neco na aute, stejne si ale myslim, ze unavou tlumicu nebo pruzin to nebude..
to Arman.. moc pekny auto, doufam ze ho nechas jak je
to Arman.. moc pekny auto, doufam ze ho nechas jak je

- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
nějak jsem si všiml až ted že ti škrtá jen jedna strana ... v tom případě je chyba na nápravě .. předpokládám silentblok v nápravnici nebo na rameni .... případně špatně opravený blatník jak jsem psal dřív...origo jsou totiž obě strany stejné takže pokud to na jedné vychází tak hledej chybu na druhé




U svý E36 mám uplně stejnej problém, s tim ještě že mě to drží asi jen na třech šroubech levý zadní, teď se mi to Evropský směrem na Kladno rozsekalo takovym způsobem že se mi levý zadní kolo uplně za jízdy zabrzdilo a začlo se kouřit od brzdy, tak jsem na jedničku dojel na ten plácek a teď shánim nějákou levnou odtahovku 

tady je kontakt na e30.cz http://forum.e30.cz/platak-and-odtah-t37199.htmlProchy20 píše:U svý E36 mám uplně stejnej problém, s tim ještě že mě to drží asi jen na třech šroubech levý zadní, teď se mi to Evropský směrem na Kladno rozsekalo takovym způsobem že se mi levý zadní kolo uplně za jízdy zabrzdilo a začlo se kouřit od brzdy, tak jsem na jedničku dojel na ten plácek a teď shánim nějákou levnou odtahovku
ARMAN píše:tady je kontakt na e30.cz http://forum.e30.cz/platak-and-odtah-t37199.htmlProchy20 píše:U svý E36 mám uplně stejnej problém, s tim ještě že mě to drží asi jen na třech šroubech levý zadní, teď se mi to Evropský směrem na Kladno rozsekalo takovym způsobem že se mi levý zadní kolo uplně za jízdy zabrzdilo a začlo se kouřit od brzdy, tak jsem na jedničku dojel na ten plácek a teď shánim nějákou levnou odtahovku
Děkuju moc!
jak uz nekdo psal, dulezity je k tomu ET dodat i sirku disku, jinak je to udaj uplne k nicemu.... jinak bych se podival jestli mas obe ramena stejne, pac co si pamatuju, tak ramena e34/e32 jsou fyzicky zamenna,ale rameno z e32 je tusim o cca. 1cm delsi... jinak neni uplne pravda, ze kola pasuji zaroven na e34/e32/e31...napr. Alpiny z e32 mi pasovali i na e31,ale na e34 jsem musel mit podlozky (presne et a J uz si nepamatuju)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Kola jsou kupovaný ode mě...
Takže v první řadě bych chtěl polemistům co to svádí na ET a šířku pneu říci asi toto:
Původně kola byly na e34 520i s motorem 2,5 a snižovaným podvozku o 30mm. Nikdy nikde nic neškrtalo ani nedřelo a to kamoš zrovna nejezdil v zatáčkách klobouka.
Poté jsem je od něj koupil já a měl jsem je na své 525i 24V se seriovým podvozkem. Nikdy a to při jakémkoliv stylu jízdy kola nezadřeli ani neškrtly i při jízdě z dovolené ve 4 lidech a plně naložení...
jednou si je zkoušel kamarád na svou e34 535i a aby zjistil jak se auto chová se 17" a taky v poho....
Obuto bylo vždy 225/45/17 vpředu a 235/45/17 vzadu
Takže hromadu keců ohledně nějaký šířky pneu, ráfku a ET je k ničemu. Bych to viděl na nějaký nedostatek na autě. já na své e34 měl rozhodně větší mezeru vzadu než vepředu. Na fotkách je tam šíleně málo místa.
Pořádně zkontrolovat zadní část auta(nápravu a okolí) od někoho kdo se vyzná.

Takže v první řadě bych chtěl polemistům co to svádí na ET a šířku pneu říci asi toto:
Původně kola byly na e34 520i s motorem 2,5 a snižovaným podvozku o 30mm. Nikdy nikde nic neškrtalo ani nedřelo a to kamoš zrovna nejezdil v zatáčkách klobouka.
Poté jsem je od něj koupil já a měl jsem je na své 525i 24V se seriovým podvozkem. Nikdy a to při jakémkoliv stylu jízdy kola nezadřeli ani neškrtly i při jízdě z dovolené ve 4 lidech a plně naložení...
jednou si je zkoušel kamarád na svou e34 535i a aby zjistil jak se auto chová se 17" a taky v poho....
Obuto bylo vždy 225/45/17 vpředu a 235/45/17 vzadu
Takže hromadu keců ohledně nějaký šířky pneu, ráfku a ET je k ničemu. Bych to viděl na nějaký nedostatek na autě. já na své e34 měl rozhodně větší mezeru vzadu než vepředu. Na fotkách je tam šíleně málo místa.
Pořádně zkontrolovat zadní část auta(nápravu a okolí) od někoho kdo se vyzná.
