Stránka 2 z 2

Napsal: pát 03.04.2009 17:05
od castro
Lolita píše:Zadni nahon je super vec, snizuje o dost sirku silnice potrebne k otoceni kdyz je to potreba.
tuhle větu já vždycky tak složitě vysvětluju a ono to jde říct tak jednoduše.... odemě bod ;-)

jinak je to o gumách co se zimy týče...

další věc je ta, ať si zkusí někdy za deště stopnout někde v mírném kopci na rušnou silnici kde je třeba přechod nebo semafor a uvidí který auta ikdyž mají 50koní tam skoro vždycky prohrábnou a komu pištěj při rozjezdu gumy..... je to FWD.

další velké mínus v předním náhonu vidím např. tento: přijíždíš z vedlejší na hlavní a chceš odbočit vlevo. Je velkej provoz, takže to chce vypálit co nejrychleji. Jenže stačí trocha štěrku, vlhká vozovka a s předním náhonem když na to šlápneš tak místo rychlého zařazení přichází pomalé zablokování obou pruhů díky prohrabování kol... = kolizní sitace... atd atd....

Napsal: pát 03.04.2009 20:43
od MattyX
no se zadnim nahon mam jen dobre zkusenosti,jak rika castro trakce pri rozjezdu je znat oproti fwd a pokud clovek chce trakci stratit tak je pak alespon sranda... v podstate ma clovek dve riditelny napravy :) predni kola zataci a zadni pod plynem :) nejvic to clovek pochopi pri kraveni na snehu kde je adheze mala a vsecko se da omakat a vyzkouset si toto :) jinak svor,to je kapitola sama pro sebe :twisted: :lol:

Napsal: pát 03.04.2009 20:51
od petr269
taky mám se zadkem dobrý zkušenosti a těším se na zimu....problém jen byl když napadl sníh a před barákem je to do kopečka,jak to bylo projetý tak dobrý to s e36..... s e 32 v longu byl taky problém to vyjet (z nuly) se zapnutým ASC....ale třeba na Šerlichu (v Orlických horách-Deštné) jsem skoro nahoře musel zastavit-bylo to zhruba jako letos,v Praze 16C a tam sníh-nějaký mamlas se tam otáčel a zapadl do prohlubně od aut co tam projíždí,šel jsem pomoci zatlačit,když odjel a nasedal tak si říkám,tak teď půjdou tlačit mě,ale nemuseli....lehká noha a zimní režim a pohodička...

Napsal: pát 03.04.2009 22:19
od castro
jinak se "zimním paketem" tedy se špérou jsem byl letos v zimě naprosto spokojenej. Auto se ochotně drápalo do kopečka na zasněženou louku, což by bez ní bylo nepředstavitelný...

Napsal: pon 06.04.2009 20:49
od ZaK
Ono s tím předním a zadním náhonem je to dost individuální. Každý preferuje něco jiného. Samozřejmě, že majitelé felícií a jiných "pochybných" vozítek na ně nedají dopustit a nadruhou stranu majitelé BMW a jiných zadohrábků zastávají názor jiný. Osobně patřím do skupiny druhé. Letošní zimu jsem si vyloženě užíval. Sic na méně či dokonce nekvalitních pneu, ale i tak jsem vyjel všude kam jsem potřeboval.
Na Kohútku od slovenské strany bez jakého koli problému. Po cestě jsem potkával odstavené feldy, oktávky a jiné, leč přede mnou se držela Š120. Na jednu nejmenovanou rozhlednu po zledovatělé cestě do "mírného" kopce až na pár ustřelení taky OK. No a nakonec nájezd ke kamarádovi k chatě. Kopeček dlouhý cca třicet metrů, stoupání skoro ke čtyřiceti stupňům a na něm dvacet čísel neprojetého sněhu. Na třetí pokus za pomoci řetězů a stál jsem u chaloupky.

Napsal: úte 07.04.2009 12:57
od Koto
mam E36 sedan, rok starý zimáky, hodně jsem letos v zimě jezdil na hory a nebyl jedinej problém, auto vždy kopec vyjelo a bez keců.

Jednou jsem ale viset zůstal. Vyjížděl jsem u nás ve městě z parkoviště a vlastní blbostí jsem přednim kolem vjel do kanálu, kterej byl asi 5-7 čísel pod úrovní asfaltu. K tomu se krásně nakombinoval led pod zadníma kolama a už jsem se nehnul z místa.

To byl ukázkovej příklad jak zapadnout na rovince aniž by okolo byla špetka sněhu :twisted:

Napsal: stř 08.04.2009 11:40
od joshua666666
Jednoznačne zadohrab! 8) S manželkou sme sa prestahovali do Jizerskych hor, takže zima poriadna s všetkým čo k tomu patrí,snehu že by sa jeden posral aspon túto zimu určite a s BMW som nemal absolutne žiadny problém. Ako to tu vačšina ludí spomínala najdoležitejšie sú kvalitné gumy, bez nich si človek neškrtne a samo vyváženie hmotnosti BMW skoro dokonalé :wink:

Predtým som jazdil ne MB C220 a bez 2 pytlov cementu som sa do velkých kopcov moc nepohol,ale takisto som bez problémov vyšiel aj tam kde predohraby nemali moc šancí, ledda tak 4WD.

Takže záver je: KVALITNE ZIMNE GUMY , ale nielen v zime že ano?! :wink:

Napsal: stř 08.04.2009 16:09
od Regis
RuDoSh píše:
Regis píše:...
na 225/55/16 jsem se stejnym autem(jen manual) vyjel uplne vse..... rozjezd v prudkem kopci bez problemu.... hrabajici predokolky jsem bral v kopci bezne.... co tam mas za gumy? Nejake Jing a Jang ne? :-) Goodyear ultragrip GW3.... i na e34 bez problemu..... lestos s Vianem (zadokolka, nejdelsi, snad 2,2t, hodne lehky zadek..... nejake 17" zaklad od barumu a taky bez problemu)
Nemuzu si vzpomenout ktery gumy jsem presne bral, ale byli to nejaky severani. Predpokladam teda ze Nokian. 225 R16 za cca 3100 kus. Protektorovana cina to teda neni.
Osobne me predevsim zklamalo ASC u e39, evidentne neumi zabrzdit protacejici se kolo a je tam teda uplne zbytecne. Akorat mi oznamuje ze nikam nejedu.
Nevylucuju ze problem je mezi sedackou a volantem, ale nevim co bych mel delat lip: stojim na D, pridavam pomalicku plyn. Auto se nehybe, otacky jdou pomalicku nahoru... a pak sviti ASC, otacky padnou a zadni kolo prohrabne. End of the story. To samy do kopce: jedu ustalenou rychlosti, zablika ASC, auto zpomali, jedu dal, zablika ASC, auto zpomali vice... az nakonec stojim (pochopitelne uz se nerozjedu).

Napsal: stř 08.04.2009 17:11
od RuDoSh
musis pridavat nebo ubirat tak malo aby neblikalo...... kdyz jsou zkousel v prudkem kopci zmacknout plyn nadoraz tak to akorat blikalo a prestavalo jet.... to ASC neni zadne terno, ale v zatacce to muze nezdatnym trochu pomoct..... kdyby dupli na plyn, tak to tak moc neustreli :-) ESP to samozrejme neni ;-) ty goodyeary byly tenkrat drazsi..... neco kolem 20k za sadu..... ted uz je asi nahradil jiny model.... koupil jsem je, protoze nekde psali, ze je doporucilo BMW..... predtim jsem je mel v jinem rozmeru i na e34 a taky super.... continentaly nic moc, ale ty jsou koupil na kolech.... takze asi stare, ale zapadnul jsem pomalu i na rovine :-) (s tou e39) s tema GY jsem pak nechapal, kde vsude jsem se rozjel z mista

Napsal: stř 08.04.2009 17:22
od Regis
RuDoSh píše:musis pridavat nebo ubirat tak malo aby neblikalo...
To je mi jasny, ale kdyz se pri mensim pridani nehybu z mista (nebo do kopce zpomaluju), tak uz mi proste nic nezbyva a evidentne mi nestaci trakce.
Je mozny ze jsem koupil blby gumy, ale tohle se strasne tezko posuzuje protoze kazdej rika neco jinyho. Kazdopadne s lehcim autem a prednim nahonem to byvala vetsi pohoda.

Napsal: stř 08.04.2009 17:30
od Kruty
Regis píše:e39 Touring, cca 1850+ kg prazdnej, automat, vsude zbrusu novy zimaky
Zkusenosti: na snehu nevyjedu nikam. Staci mirny kopecek, ASC zacne blikat, chvili jeste jedu a pak konec. Auto mam velmi kratce, ale myslim ze trochu ridit umim. :wink: I pri velmi citlive manipulaci s plynem to bud stoji na miste nebo hrabe (a stoji na miste). Na pristi zimu budou retezy nutnost.
Mam stejne auto, take automat, ale zkusenosti lepsi - jakmile zacne svitit ASC, tak tomu dam plnej, a zbytek si uz auto poresi. Jede to stejne rychle, ale nezastavis se, a plynule kopec vyjedes.

Co jsem zkousel, tak ubrani plynu je to nejhorsi, co muzes u automatu se zapnutym ASC udelat - pak se zastavis, a na ujezdenem snehu mas smulu...

Take vozim v kufru retezy, ale zatim nebylo potreba je nasadit, a to jezdim na hory casto.

Napsal: stř 08.04.2009 17:31
od Regis
RuDoSh píše:...ESP to samozrejme neni ;-)
No ja mam ASC+T/DSP (pokud dobre chapu melo by to delat to samy co ESP) a zabrzdit prokluzujici kolo to stejne neumi. :(

Napsal: stř 08.04.2009 17:33
od Regis
Kruty píše:Mam stejne auto, take automat, ale zkusenosti lepsi - jakmile zacne svitit ASC, tak tomu dam plnej, a zbytek si uz auto poresi. Jede to stejne rychle, ale nezastavis se, a plynule kopec vyjedes.

Co jsem zkousel, tak ubrani plynu je to nejhorsi, co muzes u automatu se zapnutym ASC udelat - pak se zastavis, a na ujezdenem snehu mas smulu...

Take vozim v kufru retezy, ale zatim nebylo potreba je nasadit, a to jezdim na hory casto.
Tak tuhle metodu jsem jeste nezkousel, prislo mi ze ASC to nezvlada ani tak... tak asi pristi zimu no.

Napsal: čtv 09.04.2009 01:21
od Martas99
dneska asi nejlepší gumy jsou goodyear ultra grip,bmw je taky dává do zimní výbavy,někde jsem četl test zimních pneu kde srovnávali UG s 50% vzorkem a nové micheliny,conti atd a ty UG byli lepší na sněhu i ojetý, ale prý se zase rychleji sjíždí

Napsal: čtv 09.04.2009 10:11
od RuDoSh
Regis píše:
RuDoSh píše:musis pridavat nebo ubirat tak malo aby neblikalo...
To je mi jasny, ale kdyz se pri mensim pridani nehybu z mista (nebo do kopce zpomaluju), tak uz mi proste nic nezbyva a evidentne mi nestaci trakce.
Je mozny ze jsem koupil blby gumy, ale tohle se strasne tezko posuzuje protoze kazdej rika neco jinyho. Kazdopadne s lehcim autem a prednim nahonem to byvala vetsi pohoda.
vetsi pohoda, protoze ti ta koncepce dovoli vic chyb..... se zadokoulkou se neda hrabat jak urvany a tocit volantem jak prasteny jak to kazdorocne predvadi mene zdatni ridici a sunou se do kopce rychlosti 2km/h, kdyz se tam da jet v pohode daleko rychleji.... bez hrabani :-) ..... v zime je to se zadokolkou ze 70% o gumach ;-)

Napsal: sob 11.04.2009 11:33
od jazet
Vidim to stejne,nejdulezitejsi jsou kvalitni gumy a kdyz se jede do hor (at uz s predokolkou,nebo zadokolkou) myslim,ze neni az takovej problem hodit do kufru retezy a pripadne je nasadit.