Stránka 2 z 2

Napsal: sob 31.01.2009 13:43
od pazda
540david píše:Jesti jezdíš dálky tak ber jednoznačně manuál! Příští tejden jedu na výměnu tlumičů, tak bych tě svezl. Bylo by to na Zličíně tak kolen 17h.
dalky s manualem? nejakej specialni duvod?

Napsal: sob 31.01.2009 14:17
od 540david
Jasně napiš a uděláme testovcí jízdu. :wink:
Jo a k tomu manuálu: hodně lidí tady má 540i v automatu a většina pošilhává po manuálu včetně mě. Pokud jezdí většinou dálnice a dlouhý štreky, tak je určitě lepší manuál. Oproti automatu má poslední stupeň delší, takže menší spotřeba, tišší cestování. A opravdu dost podstatnej důvod je poruchovost a následný opravy. Pokud by se tady udělala anketa čeho se bojí majitelé 540 nejvíc, tak by to určitě vyhrála porucha automatu.
Já osobně nedám na automat v 540 dopustit, mám ještě skříň 560Z, řadí sametově, plynule a pokud chci jet rychle snese i to. Ale pokud bych měl dát radu pro někoho jestli man. či aut. řeknu radši manuál.

Napsal: sob 31.01.2009 15:09
od qeuin
BMWPower píše:
pazda píše:BMWPower: co by rikali majitele takove M5 zejo :-D :lol:
:
JJ. Chudáci v M5, to cukání,to cukání... :D
No je to hrozný, vůbec se s tim nedá. Za automat bych měnil hned :lol:

Taky bych řekl, že na dálky se hodí manuál, hlavně po dálnici. Rozjedeš se, dáš za šest a jedeš.

Napsal: sob 31.01.2009 15:11
od pazda
540david: nechci ti brat iluze, ale patej stupen u automatu je delsi jak sestej u manualu. nebo alespon u E34 to tak je. stejne myslim ze automaty jsou relativne spolehliva vec, teda pokud clovek vi jak s tim zachazet.

Napsal: sob 31.01.2009 15:56
od Player1
S tím posledním stupněm taky nevím... s AT jsem jel 270 na čtverku (tacho), takže zpřevodovaný je to hodně na dlouho a spíš se právě bojím toho, že ten manuál bude kratší. Jinak jak píše david, tak to je přesně ono, pokukuju po manuálu a bojím se, že se mi zase vysere automat. U manuálu si myslím, že to je pak nesmrtelny auto. Motor vydrží mrtě a manuál, podlě mě, taky 8)

Napsal: sob 31.01.2009 16:06
od eric
Kvůli tý spotřebě si nemyslím,že je ten 6-kvalt nějak extra výhodnej,v určitých režimech je na tom dokonce o něco hůře viz.tabulka.Spíš má lepší spřevodování,takže o něco větší zrychlení viz. druhá tabulka a taky jak jsem se nedávno dozvěděl taky záleží,jakej je tam poměr diferáku,jelikož u 540-tky může být buď 2.81 nebo sportovní 3.15,což pak taky hraje určitou roli.Ale když např. v rychlosti 190km/h jsou otáčky na cca 3200ot/min,tak si nemyslím,že by to ten automat nějak vytáče :lol:

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek

Napsal: sob 31.01.2009 16:10
od eric
Player1 píše:S tím posledním stupněm taky nevím... s AT jsem jel 270 na čtverku (tacho), takže zpřevodovaný je to hodně na dlouho a spíš se právě bojím toho, že ten manuál bude kratší. Jinak jak píše david, tak to je přesně ono, pokukuju po manuálu a bojím se, že se mi zase vysere automat. U manuálu si myslím, že to je pak nesmrtelny auto. Motor vydrží mrtě a manuál, podlě mě, taky 8)
No obecně platí,že motory s automatem vydrží déle,jelikož jsou víc šetřený pravě tím automatem,že se tolik nevytáčí při normální jízdě na Déčko,jinak s tím manuálem souhlasím,když člověk neřadí přes zuby a nepouští prasecky spojku,tak ten manuál musí vydržet hodně,to jó! 8)

Napsal: sob 31.01.2009 19:03
od Francis
Automat je pohodlný právě na dálnici. Někde kolem 90 km/h zamkne měnič a převodovka jede bez prokluzu, jako s manuálem, ale na delší převod. Na dálnici je pak automat díky dlouhému převodu úspornější než manuál.

Napsal: sob 31.01.2009 22:29
od butthead740
Měl jsem 740i manual a i AT a musim uznat, ze vetsi pohodlicko na jizdu bylo v tom automatu, ale zase pocit kdyz potrebujes fakt rychle predjet a kopnes tam z 6 na 3 je fakt fantastickej.. jinak zivotnost spojky byla cca 80tkm a to sem to nak extra nesetril, rozhodne ĺepsi delat spojku nez automatickou prevodovku, to je ale na tobe co od toho auta budes chtit..

Napsal: ned 01.02.2009 01:23
od 540david
pazda píše:540david: nechci ti brat iluze, ale patej stupen u automatu je delsi jak sestej u manualu. nebo alespon u E34 to tak je. stejne myslim ze automaty jsou relativne spolehliva vec, teda pokud clovek vi jak s tim zachazet.
U E39 je u automatu pětka kratší než u manuálu šestka. 5=1.0 a 6=0.87. Ten 6. ber s rezervou viděl jsem to už před nějakou dobou.

Napsal: ned 01.02.2009 12:01
od Francis
Pětka u automatu není 1,0 ale 0,83
Nemám k disposici originál návod k použití, ale jen http://www.kenrockwell.com/bmw/540specifications.htm

Napsal: ned 01.02.2009 15:25
od 540david
Kámoš má 540i v manuálu, tak vyzkoušíme kolik to při 150km/h točí. Ty čísla si asi špatně pamatuju, ale určitě vím, že šestka byla delší.

Napsal: ned 01.02.2009 16:49
od Francis
Asi to bude úplně nastejno :-) Šestka u manuálu 0,83 (http://vlane.com/specifications/2000/BM ... ifications) stejně jako pětka u automatu.

Napsal: ned 01.02.2009 18:04
od 540david
:lol: tak a je to vyřešený!