Stránka 2 z 5

Napsal: čtv 24.07.2008 12:27
od Hyri
dexter píše:
Tashiro píše:
dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
si si jisty ?

Napsal: čtv 24.07.2008 13:17
od aDAm_2
dexter píše:
Tashiro píše:
dexter píše:nechci kecat jen tak od věci,ale stojiš na brzdě když zařadíš D,nebo R?Nebo radíš jak na manuálu? Ten olej si pokavaď nechceš riskovat převodovku nech vyměnit.Klidne se optej i v neorigo servisu,kde už pár krát automat plnili. Jestli nemáš k dispozici aspon tu jámu,tak se o to raděj ani nesnaž,abys nezustal jako placka pod autem. Moc si nedokážu představit dělat to někde na dvorku na heveru a kládě,ale neříkam že to není možné. Plnička k tomu ale nutná není. Raděj to svěř servisu,abys pak zbytečně nebrečel.
:roll:
Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.

Napsal: čtv 24.07.2008 13:45
od CZAirwolf
aDAm píše:
dexter píše:
Tashiro píše: Dycky stojím na brzdě proč?
Ničí to převodovku.
:roll:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.

Napsal: čtv 24.07.2008 14:24
od Tashiro
Tak jsem byl ve speciálce na automaty a servisák se s tím projel a neměl bych s tím prý radši jezdit, že je to fakt něco špatně. Buď olej za 5k(ten nedávno tek) nebo varianta 2 a to repase, to prý je za 40k. Ted jedu na dovču ale pak se mám zastavit a že to zvednou a kouknou se na to kolik a jakej je tam olej a podle toho se uvidí.

Kakra z toho radost nemám, můžu jen doufat, že je to varianta 1. :roll: :roll:

Napsal: čtv 24.07.2008 14:28
od Tashiro
CZAirwolf píše:
aDAm píše:
dexter píše: Ničí to převodovku.
:roll:
no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.
I ten technik co sem ted byl ve speciálce tak stál na brzdě když řadil.

Napsal: čtv 24.07.2008 18:18
od Marten
Však jsem ti už psal že s tím nemáš jezdit ať se ti to nepokazí! :x

Napsal: čtv 24.07.2008 18:20
od Marten
Bez oleje spálíš lamely zadřeš čerpadlo a jsi tam za 40K. :wink:

Napsal: čtv 24.07.2008 18:39
od aDAm_2
takže když mi to dělá taky tak taky raději nejezdit? :( ten efekt zpožděného zařezení pozoruju jen když je studený motor, při teplém jen občas (cca 1 z 10).

Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.

A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?

Napsal: čtv 24.07.2008 19:02
od Marten
aDAm píše:takže když mi to dělá taky tak taky raději nejezdit? :( ten efekt zpožděného zařezení pozoruju jen když je studený motor, při teplém jen občas (cca 1 z 10).

Zítra pudu koupit O-kroužky na hadice ke chladiči a snad pomůžou a nebude téct. Hrozí vytečení oleje po odpojení hadic?
Jak je to s olejem? Co tam nalít? Před cca 10tkm byla dělána výměna oleje a filtru tak snad by stačilo dolití.

A pokud sem dobře pochopil buď pomůže dolití nebo repas za 40tyček nic mezi neni co?
Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??

Napsal: čtv 24.07.2008 19:08
od aDAm_2
Marten píše:Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??
E34 525iX tour motor M50

Napsal: čtv 24.07.2008 19:17
od Marten
aDAm píše:
Marten píše:Já bych raději nejezdil...
Co máš za auto a motor??
E34 525iX tour motor M50

To co jsi popisoval výše, že ti to plynule zabírá s větší prodlevou bych připsal systému 4x4. Vím, že to tady někteří majitelé vozů iX řešili. :idea:
Pokud odpojíš chladič automatu, tak by měl vytéct olej pouze z chladiče (nesmíš však dostat hadice pod úroveň automatu jinak by začal vytékat).
Potom montáži O kroužků na místě prořaď a zkontroluj množství oleje v převodovce. :!:

Napsal: čtv 24.07.2008 19:32
od aDAm_2
Marten píše:To co jsi popisoval výše, že ti to plynule zabírá s větší prodlevou bych připsal systému 4x4. Vím, že to tady někteří majitelé vozů iX řešili. :idea:
Pokud odpojíš chladič automatu, tak by měl vytéct olej pouze z chladiče (nesmíš však dostat hadice pod úroveň automatu jinak by začal vytékat).
Potom montáži O kroužků na místě prořaď a zkontroluj množství oleje v převodovce. :!:
cece tak jestli to je fakt vlastnost 4kolky tak to mi pad balvan ze srdce, ex majitel se právě na to ptal v servisu kde mu měnili olej a tam řekli že je to prej ok, ale tady mě to trochu rozhodilo, navíc když mi prosakuje ten chladič :(

btw na kolik litrů je ten chladič ať přibližně vím kolik koupit oleje.

Napsal: čtv 24.07.2008 19:44
od Tashiro
Marten píše:Však jsem ti už psal že s tím nemáš jezdit ať se ti to nepokazí! :x
Jel jsem s tím akorát 500 metrů do servisu a zpět, ted si ani netroufnu natočit motor, jak mě to vystrašilo ... nechci to zničit, Nimrod je jinak v super stavu. 8)

Napsal: čtv 24.07.2008 19:50
od Marten
Tashiro píše:
Marten píše:Však jsem ti už psal že s tím nemáš jezdit ať se ti to nepokazí! :x
Jel jsem s tím akorát 500 metrů do servisu a zpět, ted si ani netroufnu natočit motor, jak mě to vystrašilo ... nechci to zničit, Nimrod je jinak v super stavu. 8)
OK. Pak napiš jak to dopadlo. :!:

Napsal: čtv 24.07.2008 21:00
od Radek
Tashiro píše:
CZAirwolf píše:
aDAm píše: no cece nechcu kecat ale v manualu k automatu je ze radit D nebo R se sešláplou brzdou.
To same u E36. Dava to smysl, automat radi trosku dele, asi se to tem lamelam moc nelibi, kdyby se mely roztacet bez brzdy...Navic rozjezd ma byt s brzdou, navic kdyz je seslapnuta brzda, tak olej tece trochu jinak - musel bych to nekde pohledat jak, a timpadem se snizuje tlak v prevodovce oproti tlaku pri D/R bez brzdy.
I ten technik co sem ted byl ve speciálce tak stál na brzdě když řadil.
u me e39 nejde zaradit D nebo R bez stani na brzde...

Napsal: pát 25.07.2008 06:39
od Strosek
Při přeřazování z D na R a navopak auto musí stát - toho se dá docítlit taky tím, že se stojí na brzdě.

Prostě se nesmí točit kola na opačnou stranu, než se řadí. Pokud se tak děje - u většiny aut je to možný, tak se převodovka naskutečně kurví.
Když některým automatům nefunguje zpátečka, tak to je právě následkem toho, že "pán" ještě jel dopředu, ale už mu hořela kola při pohybu vzad.

Napsal: pát 25.07.2008 08:24
od aDAm_2
a s tím olejem by někdo neporadil? jaky pořídit?

Napsal: pát 25.07.2008 08:34
od miloshm
aDAm: Tady na fóru jsem našel odkaz na takovou pěknou tabulku:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf

Napsal: pát 25.07.2008 08:37
od aDAm_2
takže DEXRON III jen nevím jaká tam je značka a zda fakt DEXRON III, předchozí majitel nechal měnit v BMW servisu. Je jedno jestli koupím texaco, castron nebo co tam je ještě napsane v tabulce?

Napsal: pát 25.07.2008 08:47
od Strosek
aDAm píše:takže DEXRON III jen nevím jaká tam je značka a zda fakt DEXRON III, předchozí majitel nechal měnit v BMW servisu. Je jedno jestli koupím texaco, castron nebo co tam je ještě napsane v tabulce?
Mám 20l sud oleje Dextron III Agip. Koupil jsem ho za super cenu - 20 l sud mě vyšel levněji než, když bych kupoval po litrovkách nebo v jiným balení nějakejch 13 litrů, nakonec jsem olej v automatický převodovce neměnil. Já bych potřeboval na výměnu 12,5l oleje, s tím, že by mi 7,5l zbylo - to se dá nasrat do serva,... bral jsem to jako takovou prémii.

Škoda, že tě to nenapadlo, když jsi u mě bral olej do motoru. :twisted: