Napsal: úte 11.03.2008 22:53
ale nedošlo mě, že venek disku bude stejný, ale vnitřek roste dovnitř
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
ámen.. neustále tady čtu, že ET má být 35 ale nikdo už neuvádí k jaké šířce disku ten údaj platí.. ! je sakra rozdíl disk o šířce např. 7" a 9" ... pro první hodnotu 7" bude ET skoro veliké a kolo utopené zatím co pro druhý údaj 9" bude ET nízké a kolo moc vylezlé a bude škrtat.. připadá mi jako by málo kdo věděl co vlastně ET značí..Slid píše:ne ne nereagoval jsem na vás spíše jsem to jen pročítal co píšete a napsal jsem to, že mě to tak napadlo sem si to spočítal jen tak
Protože každej píše jak ET35 je super na 3jku atd že to je akorát nikde nedře atd, proto jsem uvažoval, že když někdo bude mít 7J disk s ET20 a dá disk 8J s ET35 a dá stejnou gumu teoreticky tak musí to být ok.....
takže oprava: ET neboli excentricita je vyosení středu kola v podélném směru. To znamená že čím širší ráfek tím je vylezlé víc ..o stejný kousek ven i dovnitř!!!papyk píše:Já teda nechci povídat bláboly, tak mě když tak opravte, ale řekl bych, že při stejném ET a jiné šířce ráfku bude kolo směrem ven vylezlé pořád stejně, akorát ten širší poleze víc dovnitř a škrtat může tam.
správně..!Huska píše:takže oprava: ET neboli excentricita je vyosení středu kola v podélném směru. To znamená že čím širší ráfek tím je vylezlé víc ..o stejný kousek ven i dovnitř!!!papyk píše:Já teda nechci povídat bláboly, tak mě když tak opravte, ale řekl bych, že při stejném ET a jiné šířce ráfku bude kolo směrem ven vylezlé pořád stejně, akorát ten širší poleze víc dovnitř a škrtat může tam.
Hmm, tóóó bůůůde dráááhý. Jsou to AC-Schnitzer. V BMW mi řekli, že mi to potvrzení vystaví zadarmo (prý služba pro zákazníky). Tady už za to něco budou chtít...Slid píše:Jiná cesta je kontaktovat výrobce nebo dealera alu kol v ČR, těch co máš na autě, on ti pošle papír o schválení, potom stačí jen nechat zapsat.
Nebo mrkni sem http://www.alcar.cz/6565_CZ.0
hledal bych ještě problém v pneumatikách, máš gumy na 5er.surfis píše:Já mám na všech kolech 8J17 ET38 s pneu 235/45/17. Podvozek origo Mtech. Nikde nic neškrtá.
Mám ale jinej problém. Byl jsem dneska v BMW a tam mi řekli, že mi na tento rozměr nedají potvrzení, abych si to mohl nechat zapsat do VTP. Prý to nemají v databázi. Je nějaká jiná cesta?
To vím, ale rozměr pneu je na 8" ráfky. Proto je ET38. Jsou to origo na na E36. No nějak to pořešímbergos píše:hledal bych ještě problém v pneumatikách, máš gumy na 5er.surfis píše:Já mám na všech kolech 8J17 ET38 s pneu 235/45/17. Podvozek origo Mtech. Nikde nic neškrtá.
Mám ale jinej problém. Byl jsem dneska v BMW a tam mi řekli, že mi na tento rozměr nedají potvrzení, abych si to mohl nechat zapsat do VTP. Prý to nemají v databázi. Je nějaká jiná cesta?
Slid píše:kámoš napsal email do BBS a poslali mu email s TÜV, zašel v té době ještě na DI a bylo zapsáno, jediné co platil bylo zapsání do VTP
nevím pozeptám, ale myslím si, že napsal nejdříve na http://www.elektrony.cz tam mu řekli '' doklad dáváme pouze k zakoupeným kolům u nich ''bergos píše:Slid píše:kámoš napsal email do BBS a poslali mu email s TÜV, zašel v té době ještě na DI a bylo zapsáno, jediné co platil bylo zapsání do VTP
to psal přímo do fabriky? nevíte kdo dělá zastoupení u nás? nějaký kontakt.
Díky předem.Slid píše:nevím pozeptám, ale myslím si, že napsal nejdříve na http://www.elektrony.cz tam mu řekli '' doklad dáváme pouze k zakoupeným kolům u nich ''bergos píše:Slid píše:kámoš napsal email do BBS a poslali mu email s TÜV, zašel v té době ještě na DI a bylo zapsáno, jediné co platil bylo zapsání do VTP
to psal přímo do fabriky? nevíte kdo dělá zastoupení u nás? nějaký kontakt.
ale myslím že psal nakonec na nějaké zastoupení, je to už dlouho tak to pozjišťuji