Stránka 2 z 2

Napsal: čtv 28.02.2008 11:59
od fafejta
Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.

Napsal: čtv 28.02.2008 12:37
od Randaal
fafejta píše:Benzínový motor,když běží studený na volnoběh,tak pracuje s bohatší směsí,tudíž,že ten olejový film docela devastuje a splachuje a ředí.
Jednak je na volnoběh nižší mazací tlak a nejvíce trpí vačka na nedostatečné mazání.
Celkově je to pěkná kravina to nechat blafat na volnoběh a navíc je to silně neekologické a neekonomické.
A u dýzla je to ještě větší nesmysl.
takže vlastně u benzínu je to totální kravina a u dieselu je to ještě totálnější kravina? :-)

Napsal: čtv 28.02.2008 13:10
od pazda
ja to necham bublat jen tak minutu max dve nez oskrabu okna a zadni se mi mezitim "oskrabe" samo :lol:

Napsal: sob 15.03.2008 12:37
od STB
U převodového a diferákového oleje není tak důležitá správná teplota(tím i viskozita) jako u motorového oleje. V motoru olej pod silným tlakem vyplňuje vůle na klice a vačkách a tím vytváří jakási olejová ložiska. Vpřevodovce a diferáku jsou klasická valivá ložiska a ozubená soukolí a olej je zde využit jen jako mazací prostředek. Hodně tedy záleží na stavu olejového čerpadla jakým tlakem a při jakých viskozitách dokáže hnát olej motorem. V každém případě, a na tom se shodneme všichni, dokud auto není na provozní teplotě, měli bychom se k němu chovat ohleduplně.

Napsal: sob 15.03.2008 19:34
od VELMEN
Tak aspon chvilku ho nechám blafat a pak do tech 3000 jen pěkně pomalu na miláčka..já taky po ránu nemůžu hned naplno...