Máš recht - to v závorce o kastli jsem měl napsat v uvozovkách. Je fakt, že původní nákresy byly na hony vzdálené konečnému výsledku (nebo spíš obráceně).JFK píše:jo jo, akorád s tím Bertonem to nebylo tak žhavééé. To si vykonstruaovali komančové, že to jako navrhnul Bertone, ten by se pod takovej shit nikdy nepodepsal. Dělalo na tom studio, které pro Bertoneho jednou něco dělalo a už v tom lítal sám Bertone. Za železnou oponu neviděl ani sám bůh Bertone, takže to studio do dneška snad ani netuší co že to vlastně navrhli v ČSSRstva píše:Vzpomínám si, když měl být Favorit představen veřejnosti, jaký kolem toho byl cirkus. Na druhou stranu bylo jasné proč - národ už řadu let toužil po něčem novém, co by si mohl na truc sousedům postavit před barák aniž by se jednalo o další převlečené embéčko.
Ve "Světě motorů" byl obrázek s autem přikrytým plachtou, z pod které koukal jen kousek předního rohu s blinkrem. Jedna polovina národa opěvovala, druhá hanila. Zárověň byla vyhlášena anketa o jméno nové Škodovky. Pamatuju si, že na předních místech bylo i jméno "Berta" (podle Bertoneho, který navrhnul kastli). Nakonec se výsledky ankety hodili do koše a auto dostalo jméno Favorit.
Pak přišel prodej, dělali se pořadníky, lidi zřizovali vinkulace na vkladní knížky a v pravidelných i nepravidelných termínech se scházeli před Mototechnou aby se ohlásili při kontrole pořadníků a nevypadli tak ze seznamu. Někteří opouštěli své pořadníky na Ladu a nechávali se zapisovat na Favorita. Ti podnikavější vydělávali na tom, že za tučný obnos přenechávali svá místa na špici pořadníku jiným.
TO BYLY ČASY!![]()
![]()
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
favorit
No jo, návrhy Favorita byly v době jeho vzniku už lehce letité, taky proto Favorit coby nové auto byl designem už trochu mimo mísu (tedy pokud to člověk porovnával podle "západu").
Ono návhrhů ve škodovce byla spousta, ale do výroby se nic nedostalo. A asi víc než vliv Velkého rudého bratra tady působil fakt, že na změnu technologie výroby "nebyly prachy".
Žigul nebyl špatné auto, samozřejmě v době svého vzniku. Taky jeho originál (FIAT 124) byl v r. 1964 automobilem roku. Díky "prudkému" sovětskému vývoji zůstal po celou dobu své produkce konstrukčně totožný, a? už měl motor zvětšený na 1300, 1500 nebo 1600 ccm, či kastli hranatější bez chomovaných lišt. Takže ještě nedávno si člověk mohl koupit úplně nového veterána.
Asi jako jediné podstatné vylepšení vydím u motorů 1300ccm (VAZ 2105) v nahrazení rozvodového řetězu řemenem a pak ve změnách v karburátorech(vstřikování) a zapalování.
Když nad tím přemýšlím, tak je zajímavé, jak byl s licencemi FIAT v RVHP úspěšný. FIAT 124 jako VAZ 2101, FIAT 125 jako Polski Fiat 125p, FIAT 126 jako Polski Fiat 126p, FIAT 128 jako Zastava.

Žigul nebyl špatné auto, samozřejmě v době svého vzniku. Taky jeho originál (FIAT 124) byl v r. 1964 automobilem roku. Díky "prudkému" sovětskému vývoji zůstal po celou dobu své produkce konstrukčně totožný, a? už měl motor zvětšený na 1300, 1500 nebo 1600 ccm, či kastli hranatější bez chomovaných lišt. Takže ještě nedávno si člověk mohl koupit úplně nového veterána.

Asi jako jediné podstatné vylepšení vydím u motorů 1300ccm (VAZ 2105) v nahrazení rozvodového řetězu řemenem a pak ve změnách v karburátorech(vstřikování) a zapalování.
Když nad tím přemýšlím, tak je zajímavé, jak byl s licencemi FIAT v RVHP úspěšný. FIAT 124 jako VAZ 2101, FIAT 125 jako Polski Fiat 125p, FIAT 126 jako Polski Fiat 126p, FIAT 128 jako Zastava.
Kurva, to jsou informace!!!alp píše:Koncept favorita vznikal v letech 1968-73. V roce 73 byly schvaleny veskere barierove zkousky. Design se ve spolupraci se zahranicnim designerem delal v cechach v mlade boleslavi. V roce 74 byly vsechny navrhy pozastaveny na prikaz vedeni tehdejsi vlady z duvodu bartrovych smluv s velkym bratrem na odber automobilu z ruska. Favorit se mel puvodne vyrabet od roku 78 po vybudovani tovarny na loziska, ktera by umoznovala nahon na predni kola (v te dobe ve vychodnim bloku zadna takova nebyla). V roce 83 byly navrhy opraseny, radikalne (hlavne co se designu tyce) pozmeneny a od 87 ve vyrobe ...
Puvodni koncept byl naprosto spickovy a nadcasovy. Existovali 4 (sedan, kombi, pickup, 3dverak-coupe) karosarske varianty a 5typu motoru (1.2litr, 1.3litr, 1.6litr, 1.8litr, 2.0litr - vsechno motory postavene na bazi tehdejsi ceske motorove perly, ktera z dnesniho pohledu je zastarala, ale v te dobe to byla spicka). Zkusim doma jeste nekde najit puvodni navrhy, kdysi se nam doma valeli, neb mati delala v designerskem tymu ...
Tot asi tak kolem historie



že bych udělal článek do TM o vzniku Fáva?:) Rozhovor s tvojí máti samozřejmě je tutovka:) pokud tam teda nedělala jenom uklízečku



- bergos
- Registrovaný
- Příspěvky: 4075
- Registrován: sob 02.10.2004 00:00
- Bydliště: OSTRAVA!!!
- Klubové ID: 159
A tady máte předchůdce favorita, motor vpředu a přední náhon. Jestli se to chovalo jako seriový favorit tak teda krok zpátky. V zatáčce klekne na předek a jede rovně.
- Přílohy
-
- 0030.JPG (36.43 KiB) Zobrazeno 758 x
Family wagon: BMW 320dX F31
Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi

Summer car: BMW 330i baur TC2 E30
Project car: BMW 1502 E10
City car: Audi A1 1.4tfsi

-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Klubové ID: 125
- Kontaktovat uživatele:
Vždy? až v roce 1976 spatřil svět Scháde hundertfünf a hundertzwanzig, to byla konstrukce zahájena určitě v ´50. letechalp píše:Koncept favorita vznikal v letech 1968-73

Do ´73. se vyráběly 250 a 350 panelky, od 1974 slavná 634ka s motorem z bizona... Kdo si dokáže představit panelku (vznik 1962, přepracovaná kejvačka, vznik po válce-z konstrukce péráka) tak kastle fáva na konci 60./začátku 70. let musela být nadčasová bomba...
Já říkám, kdyby nebyla 2. sv. válka, tak kde by jsme - Československo byli... To jen ten Ivan způsobil to, jak to u nás vypadá... Viz. NDR vs. NSR... Byli by jsme na všem určitě lépe než "zápaní" soudruzi

>>Skautik - bys to mohl nazvat "Proč je u nás tolik smrtelných dopravních nehod..."
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 654
- Registrován: sob 05.06.2004 00:00
- Bydliště: Vyškov
- Klubové ID: 53
- Kontaktovat uživatele:
Nerikal jsi nekde jinde ze by si chtel nazpet komunisty???Jawak píše:Vždy? až v roce 1976 spatřil svět Scháde hundertfünf a hundertzwanzig, to byla konstrukce zahájena určitě v ´50. letechalp píše:Koncept favorita vznikal v letech 1968-73
Do ´73. se vyráběly 250 a 350 panelky, od 1974 slavná 634ka s motorem z bizona... Kdo si dokáže představit panelku (vznik 1962, přepracovaná kejvačka, vznik po válce-z konstrukce péráka) tak kastle fáva na konci 60./začátku 70. let musela být nadčasová bomba...
Já říkám, kdyby nebyla 2. sv. válka, tak kde by jsme - Československo byli... To jen ten Ivan způsobil to, jak to u nás vypadá... Viz. NDR vs. NSR... Byli by jsme na všem určitě lépe než "zápaní" soudruzi![]()
>>Skautik - bys to mohl nazvat "Proč je u nás tolik smrtelných dopravních nehod..."


-
Jawak
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4103
- Registrován: stř 03.09.2003 00:00
- Bydliště: 63500 (Brno-ZOO)
- Klubové ID: 125
- Kontaktovat uživatele:
Ale jen kvůli 60. létům, kde jsou ty časy, kdy naši otcové a dědové brázdili silnice Československa na strojích JAWA nebo ČZ... Nebo proč si říkám Jawak
Ale jelikož jsem od toho trošku odpadl, pobytem v rajchu, tak jsem tu mezi váma
Ale kdo zavinil že přišel Ivan? Fašisti zasraní...
Jen jedno jim odpouštím, myslím všichni vědí co

Ale jelikož jsem od toho trošku odpadl, pobytem v rajchu, tak jsem tu mezi váma

Ale kdo zavinil že přišel Ivan? Fašisti zasraní...

Jen jedno jim odpouštím, myslím všichni vědí co
