JFK píše:stva píše:Vzpomínám si, když měl být Favorit představen veřejnosti, jaký kolem toho byl cirkus. Na druhou stranu bylo jasné proč - národ už řadu let toužil po něčem novém, co by si mohl na truc sousedům postavit před barák aniž by se jednalo o další převlečené embéčko.
Ve "Světě motorů" byl obrázek s autem přikrytým plachtou, z pod které koukal jen kousek předního rohu s blinkrem. Jedna polovina národa opěvovala, druhá hanila. Zárověň byla vyhlášena anketa o jméno nové Škodovky. Pamatuju si, že na předních místech bylo i jméno "Berta" (podle Bertoneho, který navrhnul kastli). Nakonec se výsledky ankety hodili do koše a auto dostalo jméno Favorit.
Pak přišel prodej, dělali se pořadníky, lidi zřizovali vinkulace na vkladní knížky a v pravidelných i nepravidelných termínech se scházeli před Mototechnou aby se ohlásili při kontrole pořadníků a nevypadli tak ze seznamu. Někteří opouštěli své pořadníky na Ladu a nechávali se zapisovat na Favorita. Ti podnikavější vydělávali na tom, že za tučný obnos přenechávali svá místa na špici pořadníku jiným.
TO BYLY ČASY!![]()
![]()
jo jo, akorád s tím Bertonem to nebylo tak žhavééé. To si vykonstruaovali komančové, že to jako navrhnul Bertone, ten by se pod takovej shit nikdy nepodepsal. Dělalo na tom studio, které pro Bertoneho jednou něco dělalo a už v tom lítal sám Bertone. Za železnou oponu neviděl ani sám bůh Bertone, takže to studio do dneška snad ani netuší co že to vlastně navrhli v ČSSR
Máš recht - to v závorce o kastli jsem měl napsat v uvozovkách. Je fakt, že původní nákresy byly na hony vzdálené konečnému výsledku (nebo spíš obráceně).