Napsal: pon 02.08.2004 19:29
Tak abych se k tomu taky nějak vyjádřil, že.
V první řadě blahopřeju za skvělý rozhodnutí, myslím si, že pokud chceš rychlejší auto a ujet většině aut, rozhodně bych volil 330d. Ten dvoulitr je výbornej, ale je to trochu něco jinýho. To je spíš auto pro mého tátu - vynikající poměr výkon a spotřeba, cena, vzhled apod... 330d je dražší asi o 200 tisíc, takže se rozmysli, zda těch 50koní za to stojí. Já bych řekl, že každopádně.
Takže ke tvým otázkám. Koukám, že se tady hodně mluví o Oktávce RS. Sakra to je nějaký srovnání?
Za rok jsem s 330d najel 69.000km a RSek potkal mraky. Takže. Na dálnici co se týče zrychlení - žádný větší rozdíl. Do 200 jede Oktávka opravdu dobře a s 330d ji budeš dojíždět pomalu. Trochu jiná je samozřejmě spotřeba, která si bere při takové sportovní jízdě i přes 15 litrů, zatímco ty se vejdeš bez problémů do 10. Nad 210km/h ale RS ztrácí hodně dech, takže potom ji předjedeš bez problémů. Pokud ale přijde pěkná okreska - Oktávia nemá NAPROSTO šanci. A to říkám upřímně. Už jsem jich tady u nás na vesnici potkal hodně a na sportovní jízdu do zátočin je ten podvozek prostě slabý. I co se týče dynamiky a zrychlení při výjezdu ze zatáček je 330d určitě lepší. Maximální rychlost na rovině je 250km/h, není tam ale omezovač, takže pokud se dostaneš na dálnici na "skopec" ručička ti na tachometru vyleze až na nějakých 275km/h, pokud máš navíc dobré povětrnostní podmínky.
Otáčkoměr je v této chvíli na 4700 otáčkách.
To samé je srovnání s 2,5TDI. Tam už jsi o dost rychlejší, ale je zde zásadní rozdíl. Zatímco v TDI pocítíš napřed nic, pak kolem 2100ot kopnutí až ti spadnou ruce z volantu, a kolem 3500 značný pokles... U BMW je to jiné. Kroutící moment je podle tabulkové hodnoty na nejvyšší míře již v 1500 otáčkách (reálně to cítím tak kolem 2000 tisíc) a od té chvíle to táhne naprosto průběžně až do nějakých 4800 otáček, kdy až potom to do 5100 otáček začne polevovat, kde je také omezovač.
Ke zvukovému projevu. Zatím je to nejtišší dieselový motor, co jsem měl možnost někde slyšet. Mercedes je proti tomu traktor. A to vážně. Co se týče stovnání s benzínovými motory - jede hodně podobně jako 328i, ale ještě jsem v ideálních podmínkách (okruh, stejný počet lidí v autě) netestoval. 330i jsem nepotkal ještě ani jednu, ale tam je to jasné.
Ještě tedy ke spotřebě.
Po zajetí motoru (asi po 15.000km) budeš dosahovat těchto hodnot. Nejmenší spotřebu na 200km úseku na okresce (kopce, roviny, vesnice) jsem měl 4,6 litrů, což je myslím fantastická hodnota. Ale jízdu si samozřejmě neužiješ. Při ustálené 130km/h na dálnici je spotřeba kolem 5,5litru. Za rok mám průměrnou kolem 7,7 litrů včetně blbnutí apod. Za tu dobu jsem neměl jediný problém. Pokud si vzpomenu, tak jedině vrzání těsnění u střešního okna, a taky by sis měl dávat pozor na stav paliva v nádrži, protože pokud jedeš sportovní jízdu se 1/4 nádrže, může se stát, že motor nasaje vzduch vlivem odlití nafty v zátočině na druhou stranu.
Takže doufám, že jsem na nic nezapomněl.

V první řadě blahopřeju za skvělý rozhodnutí, myslím si, že pokud chceš rychlejší auto a ujet většině aut, rozhodně bych volil 330d. Ten dvoulitr je výbornej, ale je to trochu něco jinýho. To je spíš auto pro mého tátu - vynikající poměr výkon a spotřeba, cena, vzhled apod... 330d je dražší asi o 200 tisíc, takže se rozmysli, zda těch 50koní za to stojí. Já bych řekl, že každopádně.

Takže ke tvým otázkám. Koukám, že se tady hodně mluví o Oktávce RS. Sakra to je nějaký srovnání?


To samé je srovnání s 2,5TDI. Tam už jsi o dost rychlejší, ale je zde zásadní rozdíl. Zatímco v TDI pocítíš napřed nic, pak kolem 2100ot kopnutí až ti spadnou ruce z volantu, a kolem 3500 značný pokles... U BMW je to jiné. Kroutící moment je podle tabulkové hodnoty na nejvyšší míře již v 1500 otáčkách (reálně to cítím tak kolem 2000 tisíc) a od té chvíle to táhne naprosto průběžně až do nějakých 4800 otáček, kdy až potom to do 5100 otáček začne polevovat, kde je také omezovač.
Ke zvukovému projevu. Zatím je to nejtišší dieselový motor, co jsem měl možnost někde slyšet. Mercedes je proti tomu traktor. A to vážně. Co se týče stovnání s benzínovými motory - jede hodně podobně jako 328i, ale ještě jsem v ideálních podmínkách (okruh, stejný počet lidí v autě) netestoval. 330i jsem nepotkal ještě ani jednu, ale tam je to jasné.
Ještě tedy ke spotřebě.

Takže doufám, že jsem na nic nezapomněl.
