Stránka 2 z 2

Napsal: stř 09.04.2014 12:10
od Gravka
723novy723 píše:Pokud je toto jeste zhavy tema, muzu prispet. Sam na vlastni kuzi jsem vyrazil minuly rok za hranice a privez jsem si auto z DE. S papirama nebyl problem, jen jsem to tu musel obihat sam,ale dalo se to.
10 let zhavy tema, co se zmenilo po vstupu do EU :twisted:

Napsal: stř 09.04.2014 13:19
od Filozof
Jak je to dneska když si kamarád chce dovézt auto starší 8mi let ?
Třeba 325i touring z roku 2001-2003 bude stím problém ?
Jak to probíhá když si člověk koupí auto a jede domu co vše se musí vyřešit ?

Napsal: stř 09.04.2014 13:46
od Don
Prblem s tim asi nebude, kdyz Maniak takova auta bezne vozi.

Napsal: čtv 10.04.2014 16:04
od Thomeeno23
nejdřív tě čeká dovozová technická. Na to pozor. po mne chtěli všecky manuály a návody. Jediný co u těhle starších aut v techničáku musí bejt je snad nějaká celoevropská homologace ale moc s tím údajně problém nebývá...Pokud není technik povídal že auto nepřihlásí..po technický si už jen uděláš pojistku na vinko a zajdeš na úřad s papírama co ti dali na technický(u mne asi 9 listů). ze zákona na přihlášení mají asi měsíc proto je lepší to vrazit někomu kdo se vyzná a zařídí ti to rychleji. Nic složitýho akorát to všechno sakramentsky trvá...technickou mi dělal celý odpoledne a papíry jsem měl za pár dní.

Napsal: čtv 10.04.2014 18:05
od Fx
Filozof píše:Jak je to dneska když si kamarád chce dovézt auto starší 8mi let ?
Třeba 325i touring z roku 2001-2003 bude stím problém ?
Jak to probíhá když si člověk koupí auto a jede domu co vše se musí vyřešit ?
Pokud má auto globální evropskou homologaci nebo ABE, není s tím žádný problém. S ABE stojí papíry o 500 Kč víc. Dovozová technická - z té dostaneš papíry, s těmi dojdeš na úřad na okénko dovozů, vyplníš žádost, dodáš papíry ideálně s COC listem (ale být nemusí, jen některé údaje je pak dobré doložit manuálem od auta - např. zatížení na střechu). Úřad má 30 dní na vyřízení čistopisu, ale bývá to cca do týdne. Pak s čistopisem přihlásit stejně jako bys to koupil v CZ.

Pozor jen na reimporty z USA, ty tu globálku nemají a u nás to dost jednoduše nepřihlásíš, aby to nemuselo přes zkušebnu.

Napsal: úte 27.05.2014 13:01
od FitzPatrick
Zdarvím, chci si dovézt z německa e36 328i, předpokládám tedy, že má eur homologaci. Chci ho dovézt na podvalu. Takže potřebuji jen odhlášený velký a malý TP a kupní smovu? Mám být v odhlášeném DE TP uveden jako nový majitel? A dále by mě zajímalo v jakém jazyce má být kupní smlouva? Německy neumím, tak bych preferoval angličtinu, akceptují CZ úřady kupní smlouvu v cizím jazyce? Děkuji

Napsal: úte 27.05.2014 14:11
od xyron
Kupní smlouva může být v jakémkoliv jazyce... po mě ji ani nechtěli (ani vidět).. měl jsem ji v němčině...

Napsal: úte 27.05.2014 17:11
od pavproch
taky sem ji měl v dojč a viděli ji a OK

MUSÍŠ! mít malý i velký německý TP (já tam měl enem odhlášku, moje jméno tam nebylo nikde napsáno)

a taky sem měl BMW homologační list - z něj na našem DI opsali do CZ velkého TP rozměry kol atd (protože tyhle technické údaje v německém velkém TP uvedeny nejsou)

Napsal: úte 27.05.2014 18:57
od Fx
Zrovna kola ve velkém TP bývají a hlavně tady v CZ dochází k tzv. "ztotožnění s typem" podle čísla homologace. COC list se ale vždycky hodí, hlavně kvůli informacím např. o povoleném zatížení na střechu. Dá se ale doložit i manuálem.

Jinak E36 328i má globálku, pokud není určena pro mimoevropské trhy (typicky USA, Kanada). Doporučuju si to ve velkém TP i na štítcích auta ohlídat.

Napsal: stř 28.05.2014 21:36
od gsicbr
Jestli si chcete někdo dovézt BMW z Německa, tak není čeho se bát.
Koupíš tam auto s kupní smlouvou nebo bez, hlavně odhlášený s velkým a malým techničákem a jedeš. Buď po vlastní ose s převozkama za cca 100 - 130eur, nebo na podválu. Tady dovozová technická cca 2500,- a jedeš na odbor dopravy. První je žádost o schválení tech. způsobilosti a pak samotná registrace. Pokud nemáš COC tak jak píše Fx, nic se neděje ztotožní typ s již registrovaným a čekáš na vystavení CZ TP. Ještě na STK je někdy problém s emisní normou, která hlavně u starších aut je v Německém techničáku napsaná jako kód(tuším třímístný), který se v Česku neuznává. Takže ti přidělí euro normu podle jakýchsi Českých tabulek, i když v Německu už plní normu vyšší.
Jinak problém je hlavně s tím, že už ani tam nemáš jistou poctivýho prodejce a pěknýho auta ani od privátu. Taky jsem jel párkrát 600 tam a zase zpátky, ale lepší něž koupit šrot a když už je to fakt krasavec a poctivej prodejce tak je to úplně nesmyslná částka.

Napsal: stř 28.05.2014 22:48
od Fx
S tou emisní normou je to pravda... Např. E46 328Ci 11/1999 plní podle českých úřadu Euro 2 a 1/2000 plní Euro 3. Tak to prostě tabulkově mají a nazdar, nikoho nezajímá, že je to to samé auto s tím samým motorem, softwarem, katalyzátory a tak dále...

Napsal: stř 28.05.2014 23:21
od gsicbr
jo přesně jak píšeš. To samé e46 330d r.v.1999. Bylo mi řečeno, že mám poslat žádost na DEKRU a ta pošle vyjádření a možná euro 3 dostanu. Háček byl v tom, že za přihlášení euro 2 dáš 3000kč a za to vyjádření taky a ještě nemáš jistotu, že ti tu 3 přiklepnou. Další věc je doba čekání. Tak jsem se na to tenkrát vy... a zaplatil ekodaň.

Napsal: stř 28.05.2014 23:31
od Fx
Dekra to udělá za 1000 Kč bez daně a to jen v případě, že to jde. Když to nejde, neplatíš nic. Viz http://www.dekra-automobil.cz/index.php ... udaje2.php

Napsal: stř 28.05.2014 23:58
od gsicbr
ještě tam byla nějaká platba, ale už si nepamatuju za co. Ještě mi taky řekli, že to do roku 2000 převážně nedávaj.