Tak pánové, tohle jsem řešil, až jsem po všech zkušenostech vyřešil - metoda pokus/omyl s jedním omylem !
1. Omyl = mazani adaptaci. Pokud převodovka řadí jak má, nebo z toho neteče vazelina, nema to smysl. Adaptace se mažou po KOMPLETNÍ repasi, nebo při pokusech o poslední záchranu převodovky před repasí .. to, že mi v Renocaru adaptace na X5 4.4i ve 130tkm nájezdu smazali při běžném servisu (nic s převodovkou) mělo výsledek jen ten, že jsem to učil dalších 3tis km řadit a ještě to pořád není ono. Do té chvíle běžela jako víno (nej ZF 5HP24 ve kterém jsem kdy jel, ani 5HP30 v mé V12 750i mi tak neřadí, a to jsem si myslel že to je hitparáda)... takže učení = váhání při řazení, prokluz před lockupem, "kopání" při řazení = ve výsledku zvýšené opotřebovávání převodovky, než to zase "umí" jak to má být.
2. Servis (pro Moraváky):
Kaps v Kojetíně - mašinu na výměnu oleje snad prý dokonce vrátili, když si s ní nafotili fotoseriál na webky. O zpackaných, špatných nebo drahých výměnách olejů či repasech je na celým internetu mnoho, stačí hledat. Za mě nikdy - otec tam jezdíval se Superbem 2.5 TDi V6.
ZF Pakra - primárně asi nedělaj osobáky, ale je to v jejich portfoliu. Nabídka slušná, cenově lepší než Kaps, akorát o tom, jestli na to mají mašinu nebo ne, nevím.. prý asi ne, ale mám to jako info z druhé (více lidí) ruky.
p.Prokop z Blučiny - BINGO ! - vůbec se nebojím mu udělat reklamu, ale už tak má práce dost

. Narazil jsem na něj přes kamaráda, který mu 5let vozil automaty z MB, potom z BMW (dělal přejímacího technika) - dostalo se mi jen samé chvály. Navíc ho mám prakticky za humny, a nevěděl jsem o něm.
- dělá to moře let, prý to dělal kdysi v USA a pak si s tím tady otevřel živnost
- na dvoře samé 7er, X5/6, A8, Phaeton, ML, GL apod. při každé návštěvě

- má na to mašinu !!
- používá aditiva před i po, origo filtry
- jednotná cena 5900,- vč DPH
Moje první návštěva byla na slovíčko. Stáli jsme chvíli venku, zrpvu mi nevěřil že X5 2001 může mít 130tkm nájezd

. Po klábosení jsem šel k věci, kdy mohu přijet - blesková odpověď byla "Kdykoliv, ale předem upozorňuji že jsem drahej" - bez úsměvu, smrtělně vážně. Na můj dotaz sděleno "5900,- at tam máte 5 nebo 12L oleje". Odpověděl jsem, že cena je dobrá, plně ji respektuji a objednám se.
Výměna - přijel jsem, projeli jsme, prohlédli, vyměnili jsme (byl jsem u toho), popovídali. Fakt že vytekl pěkný olej a vypadnul origo 2001 filtr nás oba utvrdil v tom, že mám opravdu málo jetý kousek

. V ceně jsou aditiva od BG do oleje, origo olejový filtr, těsnění vany, gumová průchodka a 14L oleje. Princip mašiny spočívá na připojení přes by pass u tepelného výměníku voda/olej a přesné množství starého oleje co jde do mašiny, vytlačuje množství nového zpátky do špajzky. V průběhu lze sledovat na průtokáči jak Vám leze čistší a čistší olej. Olej platíte VŠECHEN bez ohledu na Vaši nápln (množství) a to je DOBŘE - mašinu totiž lze zastavit až při vyprázdnění všeho nového oleje. Tím pádem 14L náplň mašiny mínus množství vaší převodovky = X litrů zbytek nového, které Vám ale stejně projdou špajzkou - takže dojde k průplachu a v převodovce tedy zůstává posledních XY čistých litrů oleje.
Jinde Vám totiž z cca 10-12L oleje vypustí z vany cca 4L, dolejí, projedou a tak dokola. Průplach prakticky žádný, v hydrodynamickém měniči, trubkách, výměníku, solenoidech, mozku apod. při samotné výměně zůstává starý olej.
Závěrem nezbývá než poslat slova chvály pro pana Prokopa. Nebýt smazaných adaptací z BMW, užil bych si to hned, i tak je to ale rozdíl. Otce už neposílám nikam jinam, a i on zažil s první výměnou rozdíl.
PS 1: Aditiva od BG si najděte na netu. Věřím jim, dělal jsem na mašine od BG dekarbonizaci motoru - motor je opravdu čistší a na dálku mám až o 2 litry menší spotřebu. Shodou náhod asi po 3tkm jsem při kuchání motoru poslal vstřiky na repas a druhý den mi došly zpět s tím, že není co repasovat, mají stav a průchodnost nových.
PS 2: Větu o tom, že p. Prokop sám řekl že je drahý, jsem nenapsal jen tak. Vůbec se mu nedivím, že na mě tehdy jako na cizího člověka tohle "vyhrknul", protože dnes chce každý všechno nejlépe hned a zadarmo (kor když jsem se odvolával, že kontakt mám přes známého). Pokud je Vám líto dávat 6tis za kvalitní výměnu, vůbec tam nejezdětě, dejte to do autorizáku za 8tis výměnářům, ať se o to vlastně "nepostarají". Po oslovení všech servisů přes automaty je dokonce Blučina jedno z nejlevnějších, přitom nejkvalitnějších míst. Nikdy jsem na ně ani nenašel / neslyšel připomínku/chybu.