Napsal: pát 23.08.2013 07:41
od Filozof
Norman: On jarax je prostě moc posedlej benzínem a možná by nejraději viděl klub V8 a V12 BMW . Ale jak říkám vždy budou dva tábory lidí a jedni budou preferovat naftu a jedni benzín/lpg.
Asi bych preferoval oboje kdybych měl kupovat nové auto vzal bych klidně 118d do města a do práce jezdit za 4litry nafty proč ne.
Ale auto pro radost stále vidím v benzínu s krásným zvukem.
Nafta není všude špatná ... ale bohužel jak říká normann někteří jsou šílení a zarytí benzínu nebo LPG a pak to tady přehání jako nějakou modlu a lidi už jsou znechucení něco psát.
Nové BMW v naftě je jasné, to se bude stále dělat když auto žere 5-7litru/100km. s 8stupnovou ZF je to nižší a nižší spotřeba nabere plnou a nemusí nic řešit jede 1200km na jednu nádrž a nemusí nic přestavovat.
U nového auta BMW nikdo nepočítá že bude chtít přestavět auto na LPG.
Tam bud benzín nebo nafta nic víc.....dneska ještě hybrid.
To jen tady fanklub BMW aby jsme mohli jezdit v autech našich snů ....máme LPG a užíváme si ten život.
BMW je pro mě hodně radosti za málo peněz.

Napsal: pát 23.08.2013 08:36
od JaraX
ale hovno posedlej benzínem už několikrat jsem tu psal že musíš řešit konkrétní auta, nedá se řict LPG je nejlepší nebo nafta je nejlepší.
zkusím se trošku rozepsat
1er benzíny stojí za prd, 116i, 118i, 120i, trpí problémy s rozvodama a je
lepší se jím uplně vyhnout, proto pokud chci 1er, tak v naftě,
navíc 130kW dvoulitrovy nafty sou taky hrozně poruchovy, takže jedničku jen 118d, 120d, do roku tuším 2007,
3er F30 vynecham, tu tady nema cenu zatím řešit, stejně jakou novou 1er,
3er E90 316i,318i, 320i, lepší rovnou vynechat, 325i, 330i, sou dobré motory, ale jen do roku 2009 než přišel přímej vstřik, s tím moji zakaznici moc spokojeni nejsou, plynovat E90 je už horší, není misto na pořádnou nádrž, navíc horčíkovým motoru uplně moc LPG nechutná. nafty sou dobry celkem všechny až na 130kW 2.0d, a poslední 3 litry maj taky trochu problémy s rozvodama
5er E60 tady se dá koupit proti E90 ještě starej M54 šestivál kterej se dá dobře zaplynovat, ale je jich sakra málo, plyn má rád, osobně si myslím že lepší řešení než 530D i když se do E60 nevleze zase velká LPG nádrž navíc E60 má sama dost problému s tísíc věcma,
5er F10 mají moji zakaznici jen v naftě, až na problémy s rozvodama je to dobrý, benzínovou bych nevzal, nelze LPG, není to moc spolehlivy
7er F01 opět platí to co F10, idealni motorizace je 740D a nic jinyho bych nebral, stejně jako u F10 bych si vzal 535d
6er vychází z F10, takže to samy
7er E65, díky možnosti obrovské nádrže LPG na 103 litrů LPG a toho jak ty osmiválce rády LPG je tady idealni 745i, 750i na LPG, jezdí za par kč, krásně tahá od volhoběhu až do omezovače, momentálně si myslím že je E65 prostě idealni auto, veškery Fxx sou prostě drahy na pořízení a rychle ztratí na ceně, E65 ted stojí prd a už moc nepadá. E38 už jsou většinou v hroznym stavu,
7er E38 bych si vzal benzína, TDS motor je super v tom že spáli o olej a další mastné a smradlavé produkty, ale na druhou stranu bohužel už tydle motory trpí strašně unavou materiálu, navíc u E38 je to už celkem slabé na komfortní ježdění, ale prostě většina TDS je stejně v tragickym stavu, TDS si malo kdy koupí fanda co do toho sype ale spíš nějakej šetřílek co v tom pak ani nemění olej
730D je na tom podobně jako TDS, akorát má rádo už jen naftu, trošku lip jede, bohužel má ale velkou turbodíru
728i není špatná, ale opravdu jen pro lidi co maj rádi klidnou plavbu, v LPG super, bohužel tomu chybí dynamika a i při běžném předjíždění točí zbytečně vysoké otáčky.
idealni je pak 4,0i, 4,4i, ale určitě nekupovat M62 poFace, trpí strašně probléma, altík, katy, vanosy, apod,
740D je dobrá, díky velkému objemu mi rozumné jízdě jede i hezky od spoda, bohužel opět turbodíra jako kráva, opět motorizace kterou většina majitelů servisuje až když to nejede, takže většinou pokladničky.
750i je super, v benzínu finanční sebevražda,
časem připadně přidám i další modely, ale všeobecně platí pravidlo že u motorů Mxx je lepší LPG a motorů Nxx je lepší nafta, BMW udrželo kvalitu u naftových motorů ale benzíny šli do sraček, navíc to nejde zaplynovat, takže nám pomalu začíná naftová doba. jen taková malá kalkulace na závěr při aktuálních cenách paliv
E65 730D - 7 litrů nafty - 214 koni - 37Kč - 2,59Kč km + dražší servis.
E65 745i - 13 litrů benzínu - 330 koni - 38Kč - 4.94 Kč km
E65 745i LPG - 14 litrů LPG - 330 koni - 15,5Kč - 2,17kč km
a pokud to přepočítám ještě na koně každej kun u 730d sežere 12kč na 1000km, každej kun u E65 745i sežere 6,5 Kč, tzn že 745i v LPG jezdí vlastně za polovinu toho co 730D + menší náklady na servis.
Napsal: pát 23.08.2013 19:31
od kmautodily1
Jejda to je moc pěkně rozepsané,klobouk dolů

Napsal: pon 16.09.2013 22:14
od normann
ještě takhle: svoje 725tds jsem koupil jak už jsem tu uvedl před 6 rokama a kdybych si chtěl dnes pořídit 7er, třeba ještě e38, tak už tds ne, už je to přece jen starý, i když díly se na to dají sehnat za hubičku, ledaže by to 725tds byl exemplář z roku 2000 a možná ještě 2001 v TOP stavu.
obecně se píše, že 725tds se dělaly do roku 1998, ale není to tak docela pravda, když jsem viděl na vlastní oči 725tds z roku 2000 a inzerát 725 tds z roku 2001, což ale není potvrzeno, jestli je to pravda.
dokonce i tady se uvádí, že se 725tds dělaly do roku 2000.
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... M51/LHD/A/
takže pokud dízla, tak 730d.
ALE neříkám, že bych si určitě nepořídil nějakou 7er s LPG, pokud by byla v pěkným stavu, zachovalá, ne s kotelnou v kufru, tak možná nějakýho V8 4,0 -4,4i long s toroidem, tak možná ano, nejsem zarytej naftoman.