Napsal: čtv 19.01.2012 02:52
Tak to chapte teda tak, ze robime nieco pre nasu planetu tym, ze jazdime na LPG, CNG a pod., cim znizujeme emisie do doby, kym to tu uplne neovladnu tie elektricke vysavace, coho ja sa, dufam, uz nedozijem. 

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
Ona nova 730d neni o uspore za palivo, protoze uprimne to palivo je naprosto zanedbatelna polozka u auta, kde kilometr jizdy vyjde na 30 - 50Kc. Sedmicku si lidi kupuji kvuli jezdeni dlouhych trati, ktere chteji prekonat co mozna nejpohodlneji a nejrychleji. A 730d je proste rychlejsi nez 750, tak si koupi ji. Z praktickeho hlediska je 750 nesmyslna motorace, je to pomale a jeste stoji to vic nez diesel. Takze benziny zbyvaji na lidi kdo proste chteji benzinovy mocvalec kvuli zvuku a celkovemu jizdnimu projevu. A tech neni tak moc, protoze fanousci znacky kupuji vetsinou ojetiny, ti kdo kupuji funglovky jsou lidi co proste chteji nejake auto v tehle tride a BMW 7 jim z nejakeho duvodu vyslo jako vhodna volba.Snejk píše:jako by pak bmw mohlo vyrabet jenom petilitry i do petek protoze kdyz na to (novy auto) nekdo ma tak k cemu by mu asi kurva byl nejakej zasranej naftovej motor co malo zere? oni bohuzel i ti, kteri ty prachy prehazujou vidlema vetsinou berou 730d/530d kuli uspore paliva... ac nepochopitelne... ale neni na tom nic spatnyho...
Zase bych z toho nedelal kovbojku. Tech dieselovych BMW jezdi vice nez benzinovych a realne s tim do nejakych dvouset tisic nebyvaji zasadnejsi problemy. No a kdyz se to zacne blizit tehle hranici, tak to prvni majitel stejne proda a poridi si nove auto. Takze spolehlivost dieselu prvni majitel resit nemusi.JaraX píše:Nikdo se s tebou nebude srat když ti nafta zkurví motor a když ti ho nezkurví nafta, tak ti řeknou že ti to zkurvila nafta.
Za kolko ides so 730d? 7,5 - 8,5L??? Mam 745i a spotreba, co som mal na dlhsiu trasu naposledy, bola 10,5L a skus sa spytat ceskych policajtov, ako jazdim, kedze som im nechal nejake tie eura.Atila píše:A take bych uplne neglorifikoval ten benzin, je to benzinovy osmivalec vs. dieselovy sestivalec, rozdil ve spotrebe bude spise ctyri nez dva litry.
Cože ?Atila píše: A 730d je proste rychlejsi nez 750...
taky sem koukalRaisidlo77 píše:Cože ?Atila píše: A 730d je proste rychlejsi nez 750......
Konkretni cisla zavisi na tom v jakem rezimu a jak se jezdi. Za idealnich podminek rozdil muze byt i mene nez dva litry, na druhou stranu kdyz budes poskakovat po Praze, tak si 730d vezme dvanact litru, ale 745 bumbne klidne 18 a najednou mas rozdil i sest litru. Kdyz si vezmu jako prumer spritmonitor.de (uznavam nizka statisticka vypovidaci hodnota, protoze maly vzorek, ale co se da delat), tak tam je rozdil asi 3.8 litru. Realne pro vetsinu jezdeni ten rozdil tak nekde mezi tremi a ctyrmi litry bude. Nerikam, ze to za to nestoji, nerikam ze ojety diesel nevezme vice na servisu, to uz jsou individualni zalezitosti, ale realne tam proste je vyznamny rozdil ve spotrebe.serwo píše:Za kolko ides so 730d? 7,5 - 8,5L??? Mam 745i a spotreba, co som mal na dlhsiu trasu naposledy, bola 10,5L a skus sa spytat ceskych policajtov, ako jazdim, kedze som im nechal nejake tie eura.
Ta auta jsou v realnem provozu stejne rychla, ten rozdil o ktery je 745 vykonnejsi je z praktickeho hlediska zanedbatelny, protoze aby ti 730d nestacila tak by jsi musel ject tak rychle a ostre, ze je to v realnem provozu nerealne a bude to rezim jizdy v jakem jezdi minimum lidi. Proste obe auta se dokazi rychle dostat a bez problemu udrzet rychlosti dost nad 200km/hod a i ta dvoustovka je v dnesni dobe problematicka na vetsine delce dalnic a to i v Nemecku.Raisidlo77 píše:Cože ?...
Řekněmě že budu stejným svižným tempem jezdit s oběma motory... utahám dřív řadovýho ropáka nebo vidlicový benzín kterej má svoje rezervy ?
Ja takhle jezdim uplne normalne. Kdyz jedu dalku tak jedu dokud mne nedonuti hladove oko. Proc bych zastavoval, kdyz nemusim? Muj mocak to zvladne a mocaky pasazeru jsem uz vycvicil.Raisidlo77 píše:Já si myslel že bez přestávek lítaj jen letadla. Je tady na foru někdo kdo od natankování po hrdlo jel nepřetržitě tak dlouho, až vyjel celou nádrž a potřeboval jet ještě dál ? (BTW: LPG + benzín by v tomhle případě byl také velmi silný argument).
To tak mozna E38 blahe pameti, pofaceliftova E65 zvlada dvoustovku se znudenym vyrazem a stoura se pritom steracem ve vyfuku.Snejk píše:nehlede na to jestli si nekdy jel se 750kou pres 200 a se 730d... to se neda vubec srovnat... 730d na hranici svejch moznosti uz vydava dost nepekny zvuky750ka ma neco pod 3700 ot a neni o ni ani vedet
Tak ja jezdim jenom po Praze a se svoji 750 jsem v zivote 18litru nemel!Atila píše:Konkretni cisla zavisi na tom v jakem rezimu a jak se jezdi. Za idealnich podminek rozdil muze byt i mene nez dva litry, na druhou stranu kdyz budes poskakovat po Praze, tak si 730d vezme dvanact litru, ale 745 bumbne klidne 18 a najednou mas rozdil i sest litru. Kdyz si vezmu jako prumer spritmonitor.de (uznavam nizka statisticka vypovidaci hodnota, protoze maly vzorek, ale co se da delat), tak tam je rozdil asi 3.8 litru. Realne pro vetsinu jezdeni ten rozdil tak nekde mezi tremi a ctyrmi litry bude. Nerikam, ze to za to nestoji, nerikam ze ojety diesel nevezme vice na servisu, to uz jsou individualni zalezitosti, ale realne tam proste je vyznamny rozdil ve spotrebe.serwo píše:Za kolko ides so 730d? 7,5 - 8,5L??? Mam 745i a spotreba, co som mal na dlhsiu trasu naposledy, bola 10,5L a skus sa spytat ceskych policajtov, ako jazdim, kedze som im nechal nejake tie eura.
Snejk píše:vzhledem k tomu ze se ti prestavba vrati za cca 15 000km coz je pro majitele 7er asi tak za pul roku (protoze kdyz vam to bude jezdit v prepoctu za 7 po meste tak ujedete naprostej nesmysl ani nevite jakCZAirwolf píše:A co bude majitel plynoveho 750i delat, pokud nedejboze se zvedne spotrebka na plyn v budoucnu? I tohle riziko je potreba zvazit.) tak co je tohle za uplne prastenou uvahu?
s takovymhle bych asi jezdil na kole a nebo ani to ne, protoze co kdyby nahodou zavedli na kola mýto ... kdyby byly v prdeli ryby....
s timhle bys nemoh asi nic...
ani tohle auto vlastnit protoze co kdyby bursik zvedl ekodan a povko tak, ze bys s tim 5litrem ani nemoh na kraj mesta a poplatky stali tak padesat rocne jako nekde v nemecku?(samo ze prehanim.. asi jako prehani Airwolf)...
to je proste uplne absurdni se vysrat na neco jen kuli nejakemu "kdyby"... coz je jeste naprosta kravina...
kdy jindy za ten mrzkej zivot bude jeste sance jezdit benzinovejma petilitrama(za hovno prakticky)??? za 5? 10 let? leda mozna tak pekny hovno... ja sem rad ze mam jeste tu sanci jako mladej jezdit poradnym autem, az budu strkat za 10 let nejaky zkurveny citigo sesnacte generace do zasuvky tak si na tuhle dobu jeste rad vzpomenu