Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupit BMW 745 E65 nebo Audi A8 4,2Q?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#21 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

zatuhle sterace me na pasatu r.v.05 po 1. majiteli s pravidelnym ofiko servisem potkaly 2... neschopnost vyrobit sterace tak, aby fungovaly jako na nejubozejsim italským sráči xy let bez vedomi, ze neco jako mechanismus steracu existuje, mi prijde hlavne u A8 tristni... ono se da nad tim mavnout rukou, rozebrat je, vycistit a jedes dal, ale pak ti hlavou tahne, jak asi je "vymazlenej" zbytek auta... pak zjistis, ze je uplne v haji obycejna manualni prevodovka, ze co mesic menis nejake cidlo, ze auto ma dle servisnich zaznamu 48 vymen/ukonu, pak ti to 2x za 10dni nejakej lojza vybere behem 30s, protoze zabezpeceni proti rychlemu vymontovani soucastek v hodnote 50% auta je prinejmensim žalostné...
za mě má A8 jedinou výhodu a tou je "skoro 4x4"...
jinak zde co hledáš: http://www.youtube.com/watch?v=wgrWXiU2 ... re=related
“Ability is what you're capable of doing.”
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od JaraX »

ja bych si vzal E65 už kvuli dynamic drivu a logic7, slyšel jsem jakysi to bose audio nebo co to blyo v A8 a nuda, podvozek nahovno apod.
nehledě na ty koncernovy problemy. Jen musíš vědět kde servisovat.
na E65 ti sežene oba pylove uhlikove filtry za 600kč, na A8 je cena řádově vyšší, kotouč od zimmermanu na 745i stojí 1500kč. takže asi taky. dily na E65 stojí v novotě o dost min i jak na E38, což už mě začina pěkně srát :D

sedačky u E65 sou taky na nejvyšší urovni, to u A8 teda ne.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od JaraX »

Hanz píše:zatuhle sterace me na pasatu r.v.05 po 1. majiteli s pravidelnym ofiko servisem potkaly 2... neschopnost vyrobit sterace tak, aby fungovaly jako na nejubozejsim italským sráči xy let bez vedomi, ze neco jako mechanismus steracu existuje, mi prijde hlavne u A8 tristni... ono se da nad tim mavnout rukou, rozebrat je, vycistit a jedes dal, ale pak ti hlavou tahne, jak asi je "vymazlenej" zbytek auta... pak zjistis, ze je uplne v haji obycejna manualni prevodovka, ze co mesic menis nejake cidlo, ze auto ma dle servisnich zaznamu 48 vymen/ukonu, pak ti to 2x za 10dni nejakej lojza vybere behem 30s, protoze zabezpeceni proti rychlemu vymontovani soucastek v hodnote 50% auta je prinejmensim žalostné...
za mě má A8 jedinou výhodu a tou je "skoro 4x4"...
jinak zde co hledáš: http://www.youtube.com/watch?v=wgrWXiU2 ... re=related

přesně tak, prostě pokud použijou koncernovy vyjebany komponenty na A8 tak se není o čem bavit, už i ten odpornej klíček, když to auto stalo 3 mega, tak kurva klíč od toho auta musí vypadat líp jak z tržnice.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#24 Příspěvek od Atila »

Design exterier - tohle je samozrejme velmi subjektivni, nicmene Audi A8 ma vyhodu ve svem klasickem designu, protoze avantgardni designy vetsinou velice rychle starnou. Ted mne tu vsichni ukamenuji, ale nemuzu si pomoci a musim rici, ze E65 uz velice rychle zacina vypadat jako "cigan wagen" (coz je samozrejme zpusobeno i velkym mnozstvim vybydlenych E65 z prvnich rocniku vyroby, nevim proc to auto tak laka lidi co nemaji na udrzbu takoveho vozu). Ta tolikrat kritizovana uniformita Audi designu ma vyhodu v tom, ze stare modely vypadaji podobne jako nove, coz je ponekud omlazuje.

Design interier - opet klasika Audi vypada stale moderne, E65 byla uvnitr dost hnusna uz v dobe sveho vzniku, prirovnani k sektorove kuchynske lince vcetne supliku na pribory mi prislo jako velice trefne. Na druhou stranu ovsem BMW komfortsitze jsou BMW komfortsitze, ty ti Audi nenabidne. :lol:

Kvalita - tady neni moc co resit Audi je uplne nekde jinde. Ono je to tim, ze Audi bylo dlouho tim tretim vzadu, tak se chtelo prosadit vuci Mercedesu a BMW nekompromisni kvalitou, zatimco BMW (i Mercedes) v tomto ohledu naopak posralo co mohlo. Neni to tak spatne jako pri srovnani Audi A4 vs. BMW 3 E90 ci Audi A6 vs. BMW 5 E60, kde se staremu milovnikovi klasickych BMW chce az plakat nad tim jak to vyrobce jeho milacku mohl takhle posrat. BMW 7 E65 na tom neni tak spatne jako zbytek jeho bratricku ze stejne doby, ale Audi je proste i v tomhle Audi a je to naopak BMW, ktere se snazi v aktualni generaci dohanet ujety vlak. Na druhou stranu osizena kvalita narozdil treba od Mercedesu nema nejaky zasadnejsi dopad na servisni naklady. Tudiz ano kvalita interieru neni nic moc, ale alespon ti auto za ctyri miliony nezacne po par letech reznout kvuli osizene lakarine jak je zvykem u Mercedesu ze stejne doby.

Technika uvnitr - lepsi a modernejsi Audi, MMIcko pusobi moderneji nez puvodni iDrive a je lepe vybavene. Audi A8 ma vzdy DVD navigaci, vzdy moznost minimalne dokoupit originalni multimedia modul s kompletni integraci, u BMW prvni rok CD navigace (v te dobe uz dost trapne) a az do faceliftu se externi prehravace resi aftermarket modifikacemi (ovsem u Professional navigaci celkem snadno a kvalitne).

Technika venku - opet je Audi modernejsi, sofistikovanejsi, ale v tomhle ohledu ma smulu, BMW jako auto proste lepe funguje. Proti slozitemu vzduchovemu podvozku Audin je BMW podvozek sice klasictejsi konstrukce, ale zejmena na nasich silnicich (ci spise tankodromech) funguje lepe a vydrzi dele. Chybi sice ctyrkolka, ale v nasich podminkach deset mesicu v roce proste BMW lepe jezdi.

Motory - 745 lepe jede, mene zere nez A8 4.2, ale je komplikovanejsi a muze (nemusi) byt servisne narocnejsi pokud se neco vysype. 4.2 pred faceliftem je stale velmi solidni a odolny motor. Vyhodou Audi muze byt rovnez jednodussi predelani na plyn a misto pro vice nez 70 litrovy toroid pro lidi co potrebuji cely kufr a tudiz nechteji valec. 745 lze predelat na plyn, ale musi se to umet (tj. vetsi sance ze to LPG montazni dila nezvladne a budou nasledne problemy). Naopak od faceliftu Audi (respektive tesne po nem, existuji originalne faceliftovane A8 s puvodni 4.2jkou) nastoupil do Audi A8 4.2 FSI, coz dle meho nazoru nebyl dobry napad. Tedy minimalne s pohledu lidi co kupuji starsi ojetiny a specialne pokud je chteji zplynovat.

Servis - v obou pripadech musis mit bezpodminecne zajisteny neautorizovany, ale velmi znaly servis predem jinak splaces na vydelkem. Autorizak Audi v CR je katastrofa, tam budou bezne rocni servisni naklady na standardni sedm let starou A8 v radech statisicu a stejne slozitejsi opravu poserou! BMW je na tom trosku lepe, treba u Bychla se dala sedma servisovat relativne rozumne, ale i tam je nezbytne mit nekoho kdo tomu rozumi a ktery dokaze pokud se rozsype motor u te 745tky ho dat dohromady jinak nez chaotickou vymenou vseho mozneho s uctenkou za dveste tisic.

Suma sumarum - vyber si co ti vice vyhovuje a zejmena na co mas lepsi servis v okoli. To je to nejdulezitejsi ze vseho, aby ti auto vyhovovalo a aby jsi ho uservisoval. Nemusim ti doufam rikat, ze i s dobrym neautorizovanym servisem to nejsou auta pro lidi, kteri nejsou schopni (ochotni) nasypat do auta narazove vysoke desitky tisic. Prumerne servisni naklady na tato auta jsou nekolikanasobky nakladu na bezna byt premiova auta. Ano, jsou lide co maji stesti a na svych autech teto tridy meni jenom spotrebky za par supu, nicmene nemel by jsi sazet na to ze budes jednim z nich.

A ted mne klidne ukamenujte. 8)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od JaraX »

ad 1 design
- ještě bys taky měl podotknout že sedmička vypadá jako opravdu luxusní velké auto, narozdíl od A8 která furt vypadá jako nafouklá A4, A8 ve mě nevzbuzuje žadné pocity, je to pořád ta sterilní audina, narozdíl od E65 která pusobí jako mastodont a opravdu obrovské auto, kterému všichni radi uhnou

- design interier - zde podle mě vede opět BMW, sice dokurvili co mohli odvracenim palubky, ale ty mohutné dřevěné lišty, dřevěné lišta na platě, obrovské B sloupky s výdechama a střední konzole kde si člověk může odložit CELOU ruku je naprosto fámozní, v té audi se prostě zdaleka tak dobře necítí, už kvuli tomu že má člověk zápěstí ve vzduchu, nebavím se vůbec o sedačkách.

- kvalita - jediné co mi na tom autě přijde ojebané sou tlačítka ovládání oken (ve stylu koncernu), ty sou opravdu mrdkozní, odporné na dotyk apod. jinak vidím pokrok i oproti E38, mohutné kliky dveří, tapec drží na 4 šroubech misto na jednom, apod.
jediné co mi přijde ošizené z hlediska servisu je kvalita hadic dynamic drivu a odcházející ASK modul, který jde celkem snadno spravit.
opět BMW vychytalo neduhy předchozích generací, kde odcházela ABS jednotka, odcházela jednotka webasta, to už se u E65 taky neděje, apod. snížení cen náhradních dilů vidím taky jako další výhodu.

- audi že má lepší techniku? to snad ne, to jejich MMI je uplně trapny, maličkej display, kterej bych čekal tak v Z4 a né v nejvyšší řadě, oproti displayi v E65 je to směšný, to se ani nebavím o zadním idrivu, apod.
DVD navigace se u E65 davala taky už od prvních ročníků, jde o to co si kdo zaplatil, ovšem většina aut ma CD, ale není problem vyměnit.
připojit externí přehrávač a ovladač ho idrivem taky neni problem.

- audi má sice vzduchovej podvozek, ale je ji to hovno platny, při testovani na D1 ve 150kmh v tom byl kraval asi tak 2x tolik jako v E65, pokud bude čas tak to zajedem změřit decibelmetrem.

- co se LPG týče, muj znamej dělal už par E65, cena přestavby 36 000kč, nádrž 103 litrů toroid, žádných trapných 70, tankování vedle benzínu bez nutnosti redukce a vše uhledně schováno pod krytama, nikde nejde nic z přestavy vidět.

do A8 se tak velká nádrž prostě nevleze

motor 4,5 se da komplet sehnat za 30-40 tis kč. takže s tím bych si taky hlavu nelamal, jediny problem toho motoru je okroužek na trubce mezi hlavama, opět se dá vyřešit levnou vyměnou pomoci teleskopicke trubky z ebaye.


jedine co jsem pozoroval jako hlavni neduhu E65 je při absenci EDC u 730d je podvozek nechutně tvrdej, proto brát vždy s EDC, DD, ComfSitze
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od JaraX »

zde pak pro ty co tomu nevěří foto přestavěné E66
http://jarax.rajce.idnes.cz/745Li/

a hned čekám na foto audiny se 103 litrovou nádrží :D :D :D :D
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#27 Příspěvek od Atila »

Pekny, akorat ze tam neni nikde videt ten 103 litrovy toroid. Co jsem videl vestavby, tak do E65 tam nacpaly 65 litru toroid (pro auto s beznou spotrebou pres dvanact litru celkem nesmysl) a hotovka.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od JaraX »

tak jasně když sou kokoti a neumí to udělat, zkusím najít fotku nadrže, vím že jsem si ju fotil
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#29 Příspěvek od DDT »

Tedy výsledkem je kup si co se ti bude líbit protože obojí bude dobré jen s tím že by měl mít tak kilo bokem na opravy které mohou přijít.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od JaraX »

kilo asi ne, ale 50 je určitě dobrých, tak jako u každýho auta, i u oktávky když uděláš rozvody, baterku, a pár pičovin tak tě to stáhne z kůže, koupit si jakýkoliv auto a nemít ani 20 litrů bokem je dost kravina.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#31 Příspěvek od Atila »

JaraX píše:kilo asi ne, ale 50 je určitě dobrých, tak jako u každýho auta, i u oktávky když uděláš rozvody, baterku, a pár pičovin tak tě to stáhne z kůže, koupit si jakýkoliv auto a nemít ani 20 litrů bokem je dost kravina.


Ja bych naopak to kilo videl jako naproste minimum. Ono kdyz se vezme jenom bezne veci co se delaji pri koupi nove ojetiny to znamena brzdy, predni napravu, jednu nebo rovnou dve sady gum, vsechny kapaliny vcetne oleje v prevodovce, par dalsich blbin a u auta kategorie 7er ci A8 je clovek na stovce ani nevi jak. A pak mit pripravenou jeste jednu stovku navrch, kdyby se opravdu neco vysypalo. Tohle fakt neni jako u Oktavky, kde vetsinu veci opravi Lojza ze sousedni garaze pomoci ukradenych dilu a gumy se na ni daji ze supermarketu za bura cela sada.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od JaraX »

ale no tak, nesmíš taky servisovat v origo servisu
olej v převodovce se dá vyměnit za 5 litru
guma se dá koupit za 3 litry už slušná, tzn 12 litru, max 20 za pneu,
komplet brzdy na E65 se daj udělat za 15tkč kotouče i desky,

samo je to o tom že když koupím nejlevnější auto z inzerátu za 190 tak to tak vypadá, ale sou lidi co koupí za 220 pěknou E65 a nemaj skoro investice do toho auta.

kradene dily seženeš na jakekoliv auto, je to spíš o mechošovi, znám lidi co servisujou E65 levněji jak oktávku, ty díly stojí stejně, jen jich je tam několikrát víc.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#33 Příspěvek od Atila »

Nezapomen, ze na E65 mohou byt 245/45/R19 z vyroby a na to neexistuje zadna levna solidni guma. Znackove gumy (a na BMW bych nic jineho ani nedaval) v tomhle rozmeru zacinaji na nejakych 6000Kc za gumu na Dunlopech, ostatni znacky stoji jeste vice. Takze 25.000Kc jenom za letni gumy. A pritom 245/45/19" na E65 jsou vcelku normalni gumy, zadny extrem.

Temi ukradenymi dily jsem nemyslel ty ukradene z volne parkujicich aut, ale ze na Skodovky je celkem dobra nabidka novych dilu ukradenych primo z tovarny. BMW u nas nevyrabi, takze dily na ne Lojza pres vratnici nepresene. :-)

Jinak nerikam, ze ty zminovane penize do toho musi zahucet, ale je lepsi je mit, kdyby nahodou byly potreba. Je to lepsi nez mit pak auto na spalkach a setrit si na opravu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

tak to je blbost s těma gumama ne? 19ky kola si mužeš dát i na oktávku, ale prostě na co takovy gumy, bohatě tam stačí 18", nebo i 17"
DDT
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: čtv 28.01.2010 01:00

#35 Příspěvek od DDT »

Abych byl fér tak je třeba říct že mít 50 po nákupu bokem není nutnost jen u A8 nebo 7čky, týká se to všech luxusních vozů kde takové náklady prostě jsou. XC90, X5, Sklasse, S80 atp. Prostě auto co nové stálo nad dva míče bude mít i po 5-9 letech nákladný servis. Nemluvím nyní o situaci kdy máš prostě pech a měníš po koupi motor nebo rovnou převodovku (pokud jsi to s tím už nekupoval).

Tohle je důležité aby tu zaznělo protože z některých diskusí lze skoro vyčíst že živit 7čku je nákladama níže než Oktávka apod.

A cena těch gum mi nepřijde extrémní:
http://www.skveleceny.cz/Pirelli/Pirell ... 07171.html
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

mě to třeba levněji přišlo, živil jsem 730D e38, za 100tkm jsem měl pruměr spotřebu kolem 7,5 litru, investice do auta cca 10tkč včetně všeho, za to bych neuživil oktávku 2,0 tdi
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#37 Příspěvek od Atila »

JaraX píše:tak to je blbost s těma gumama ne? 19ky kola si mužeš dát i na oktávku, ale prostě na co takovy gumy, bohatě tam stačí 18", nebo i 17"


To samozrejme muzes stejne jako na E65 muzes dat 20tky, dokonce tusim i 21cky. Jde o to, ze devatenactky se davaly na BMW jako originalni, byt priplatkova kola a tudiz je ma spousta hlavne tech lepe vybavenych E65tek na trhu. Jinak dalsi standardni gumy a sice 245/50 R18 na gume asi o pet stovek mene, takze take zadna velka lace. Proste tech 25000 za letnaky tak ci onak stejne vysype a to nemluvim o pripadne nutne koupi zimaku, ktere uz snadno v tomhle rozmeru prelezou i tricet tisic.

PS. Ted mne napadlo, ze vlastne devatenactky na Octavku ani dat nemuzes, respektive muzes ale uz by si musel upravovat auto.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#38 Příspěvek od Atila »

DDT píše:A cena těch gum mi nepřijde extrémní:
http://www.skveleceny.cz/Pirelli/Pirell ... 07171.html


To je ovsem az podezrele dobra cena. Jestli jsou dobre a ne nejake x-let stare skladovky, tak by to byla spickova cena. Konkurencni eshopy maji tyhle kousky bezne pres sedm litru za kus.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od Snejk »

Atila píše:Design exterier - tohle je samozrejme velmi subjektivni,


tvuj clanek se mi libi. dava to presne smysl. je to tak...

samo par detailu (e65 muze mit krasne 103l toroid jako prd... to ze ho nemontujou tak sou kokoti ... ale jde to jenda basen..) a to s tim MMI...
ma v sobe vic modernich funkci, to kazdopadne... ale zpracovany je to naprosto tragicky... od kolecka bez zpetne vazby (to je v e65 nadhera ta z5 vazba) a ten displej co na slunku nejdeprecist a je malej.. design pdc zorazeni.. atd... ale zase to umi mp3 automaticky atd...
proste jak rikas...audi se snazi bejt napred ale proste to udela po svym..lacine narychlo a zbastlene... bmw se nesnazi delat kraviny, radsi dba na to aby ta vec proste byla funkcni... coz se jim dari...
je mi jedno co ze idrive nevari kafe ... ale funguje to uzasne a diky tomu brutalne kvalitnimu displeji a zpetnovazebnimu ovladaci mas pocit ze to je proste hi-tech...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od JaraX »

souhlas se snejkem, radši nemít funkci než mít špatně udělanou funkci :)
Odpovědět