Stránka 2 z 2
Napsal: stř 01.06.2011 21:41
od jarda
jo, steptronic
Napsal: čtv 02.06.2011 18:16
od Kail
wutce píše:Koukam,že jsem jedinný který jezdí 730d každej den a automat mi řadí jak tejden stará dsg v novej slepici. Je to o přístupu jak Vás samotných tak těch co to huntovali před Vámi. Mám to jen 2 roky a najeto 370 ale spokojenost největší. Než se olej ohřeje tak řadit manuál a to vždy. při každým stání delším jak 7 sekund dávám N a slouží mi přimo královsky. Zřejmě jsem dobře vybral. olej jsem vyměnil preventivně a směju se všem paralympionikům 2.5tdi V6 tiptronic:-)))) dead
To ale neděláš dobře s tím neutrálem.
Navíc jsi neřekl kolik jsi s tím najel,píše se tu že ten automat většinou vydrží 100-200tis,pokud jsi s tou sedmou najel přes 200tis (o tom silně pochybuju...) tak potom můžeš říkat jak se k němu hezky chováš a jak to pomáhá

Napsal: čtv 02.06.2011 20:50
od caknakis
zvláštní...můj převodovkář, který mi dělal repasi automatu říkal, že nejlepší je důsedně řadit N na semaforech a při každém delší stání...
Nejsem expert, jen píšu názor člověka, kterému každý měsíc prochází rukama desítky převodovek a něco o tom asi ví....
Napsal: čtv 02.06.2011 21:24
od wutce
Caknakis Respekt!!! Než to držet v záběru tak tam radši fláknu eNko. Nikde jsem to nečetl ani neslyšel. prostě tak to je a basta fidly:-)
Napsal: čtv 02.06.2011 22:27
od bawou
no mě přijde taky lepší řadit při delším stání "N", nejsem žádný znalec, ale zdá se mi, že se motor snaží auto tlačit přes brzdy pořád dopředu a to podle mě musí mít nežádoucí vliv jak na tu převodovku, která pořád musí přenášet, řekl bych, poměrně velkou sílu, tak na brzdový obložení, který tu sílu musí zadržet a spotřeba si myslím že bude taky větší než při zařazeném "N".
Docela by mě to zajímalo, jak to tedy je. Když byste někdo věděl, kdo tomu rozumí, rád se nechám poučit...
Napsal: pát 03.06.2011 09:48
od Kail
Při nějakym dlouhým stání (třeba na přejezdu x minut) dávat Nko,ale na křižovatkách,světlech,popř. ve frontách kde se každejch pár sekund cuká určitě ne.
Četl si někdo z vás třeba návod k automatu?
Napsal: pát 03.06.2011 10:10
od Snejk
pokud mas Dcko a stojis na brzde tak ti kola i prevodovka stoji brzdy to neojizdi, ojizdi to maximalne tvoji nohu a lenost (v e65 to resi autopark a je klid) a zbytek si krasne drzi v prokluzu menic (predstavte si treba vystavenou spojku) a tomu je to uplne u prdele, kapalina proste koluje no... radit dusledne Nko je pekna picovina to samy jako podrazovat z kopce a brzdit motorem, to je takovej napor na lamely ktery musej furt spinat odpinat (pri kazdym sepnuti nepatrne proklouznou po sobe coz maji radi) a nebo jim neustale menit razantne smer krouticiho momentu ktery musi podrzet.... nejdriv od motoru na kola a pak kdyz tam nekdo z kopce mrdne trojku tak musi prezit kopanec od kol na roztoceni motoru... no moc prikladne chovani...
to ze to nekomu z vas jeste drzi z toho nedela pravidlo, to je proste stesti. ja mel na automatu v e32 nalitano skoro milion a jako jeste to "jezdilo" s e38 sem zkousel kde co a kdyz vidim treba dnesniho majitele jak se k tomu chova a ta prevodovka ne a ne zdechnout a to se s ni zachazi tak extremne ze nejake razeni z kopce je proti tomu pica ale porad je to jen o stesti a nahode, az jednou klekne tak se to proste stane...
takze se k tomu chovejte jako prasata dal a uvidite... bud to vyjde nebo ne.. choice is yours...
Napsal: pát 03.06.2011 11:20
od bawou
ok... tak díky za radu... auto mám teprve pár týdnů, manuál jsem k tomu nedostal a možná mi tu někdo dá za pravdu, že sehnat na internetu manuál na E38 v češtině je nadlidskej výkon. Našel jsem manuál na 5er, tam bude převodovka a motor asi stejný, tak to dnes pročtu...
Napsal: pát 03.06.2011 11:59
od bawou
a říkáte teda že není nejlepší když se jede z kopce tam dát co největší převodovej stupeň...?
Napsal: pát 03.06.2011 12:38
od Thang
a dalsi dulezita vec, mozna ji zminuji zbytecne, po rubnuti D nebo R se hned nerozjizdet a cekat, az auto ,,cukne,,... Staci na googlu pohledat, je toho spousty napsaneho...
Napsal: pát 03.06.2011 13:43
od bawou
fakt? já mám tedy tendenci spíš brzdu povolovat, to cuknutí mi potom přijde mírnější... to tedy není dobře?
Napsal: pát 03.06.2011 15:37
od Kail
Jde spíš o to aby jsi nezařadil Dčko a hned nedupnul na plyn.Respektive aby jsi nepřidával plyn ve chvíli kdy se řadí rychlost (má to trošku prodlevu od přesunutí voliče...)
Nicméně třeba v terénu často ani nic jinýho nezbývá,třeba ve chvíli kdy je potřeba auto "rozhoupat" dostává ten automat hodně na prdel.Na druhou stranu v Landu je starej jednoduchej automat kterej snese opravdu hodně hrubý zacházení v terénu a nalítá 400tis. kilometrů s naloženým plaťákem.Ale nic není věčný...
Koneckonců ani s manuálem nemá člověk klid.Dnešní slavný dvouhmoťáky vydržej 200tis. sotva a stojej kolem 20k + spojka + třeba v mém případě u Báwa ložiska v převodovce...A je to na stejnejch penězích jak repas automátu

Napsal: ned 05.06.2011 10:11
od jozin7
Nevim.Me to pripada jako hloupost kvuli 10s na semaforu davat N.Ja to nedelam.Neco jineho jak jede vlak za 3 minuty.A nejake rucni podrazovani o dva kvalty,na to bych se uplne vyprdnul.Bud auto jede,nejede nejede....
Napsal: ned 05.06.2011 12:07
od Thang
Ja kdyz cekam na vlak, tak radsi vypinam motor nez davat eNko nebo Pecko

Asi to ma vetsi smysl

Napsal: ned 05.06.2011 13:51
od jozin7
Thank-kvalitni nazor.Jak ale sleduju teplomer,treba dnes,mysliim venkovni teplotu,tak to radsi ani nvypinam.
Napsal: ned 05.06.2011 21:06
od Radek
dokaze nekdo vysvetlit cim presne vadi stani na D ? co ja nasel za info, tak horsi pro tu prevodovku neustaly prerazovani z N do D a zpet...
Napsal: ned 05.06.2011 21:26
od Kail
Nevadí to ničemu,píšu to tu poněkolikáté.
A o stranu zpět to Snejk i technicky vysvětlil.Rozhodně stát na křižovatkách normálně s Dčkem,nevyřazovat.
Napsal: úte 07.06.2011 19:43
od spider_850
Každý pohyb voličem, opotřebovává lamely v automatu, stejně jako každé řazení, voličem "nekvedlat" zbytečně, jednoduchá rada, dát D a když stojím někde, tak brzda, ne řadit N... samozřejmě, je to jen věc, nikdo neví jak se k automatu choval předchozí majitel, ale každopádně výměna oleje, není od věci, samozřejmě i filtru a hlavně u někoho, kdo ví co dělá...