Stránka 2 z 3

Napsal: úte 27.07.2010 08:18
od pepino5xx
Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.

Napsal: úte 27.07.2010 08:20
od JaraX
pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.

Napsal: úte 27.07.2010 08:26
od pepino5xx
Nápad to je dobrej, taky vozím jednoduché věci jako základní nářadí apod., ale dost věcí se dá udělat před odjezdem, popř. už bych letěl.

Napsal: úte 27.07.2010 08:51
od Moribundus
dyt benzínová pumpa je maličkost, vycvakneš zadní sedák, pod ním 4 šroubky a pod tím další 4, vycvakneš, vycvankeš hadici, nackvaneš, za
šrobuješ 8 šroubku a jedeš :)[/quote]

Udělám to jinak, příště prostě pojedu na dovolenou s tebou, a mám to vyřešený!! :lol: :lol: Ale vezmi víc věcí, bratr má E46 330d.. :D :lol:

Napsal: úte 27.07.2010 14:09
od pepino5xx
A koukal jsem, u M60 termostat je 85°C, takže lepší než M62 ;)

Napsal: úte 27.07.2010 14:42
od JaraX
pepino5xx píše:A koukal jsem, u M60 termostat je 85°C, takže lepší než M62 ;)
lepší to není, sice tak nepraskaj hadice, ale motor nemá takovou učinnost

Napsal: úte 27.07.2010 14:49
od pepino5xx
To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

Napsal: úte 27.07.2010 15:12
od JaraX
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,

Napsal: úte 27.07.2010 15:18
od tomascz2
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
tak nějak

Napsal: úte 27.07.2010 15:38
od tomascz2
JaraX píše:
pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?

PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?

Napsal: úte 27.07.2010 15:47
od tomascz2
JaraX píše:
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
tak to by mě zajímalo kde vezmeš na 740i ledovej vzduch 28.června, tam máš někou upravu - nějakej klima airbox?

to s tou teplotou motoru a teplotou spalování to taky nemyslíš vážně že ne!!!!! Zápalná teplota benzínu je 200C

Napsal: úte 27.07.2010 16:36
od JaraX
tomascz2 píše:
JaraX píše:
pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?

PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
ale když ta pumpa ma 10cm v pruměru a je dlouha 15 tak proč bych si ju nevozil, a je na to potřba akorat křížák.
sice jezdií 1500km týdně ale taky pro tebe čas od času jede odtahovka :D

Napsal: úte 27.07.2010 19:37
od pepino5xx
JaraX píše:
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
Palivo ti chladí píst, spalovací prostor a ty to zase budeš ohřívat celé vodou, abys tam toho vzduchu a paliva dostal méně, horší spalování, vyšší spotřeba, tak nějak to myslíš ?

Napsal: úte 27.07.2010 19:57
od JaraX
pepino5xx píše:
JaraX píše:
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?

jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
Palivo ti chladí píst, spalovací prostor a ty to zase budeš ohřívat celé vodou, abys tam toho vzduchu a paliva dostal méně, horší spalování, vyšší spotřeba, tak nějak to myslíš ?
néé, ja vam to najdu

Napsal: úte 27.07.2010 20:03
od JaraX
tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.

Napsal: úte 27.07.2010 20:42
od tomascz2
JaraX píše:
tomascz2 píše:
JaraX píše: no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?

PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
ale když ta pumpa ma 10cm v pruměru a je dlouha 15 tak proč bych si ju nevozil, a je na to potřba akorat křížák.
sice jezdií 1500km týdně ale taky pro tebe čas od času jede odtahovka :D
odtahovka jela jenom pro TDS a Galaxy tdi obojí tacho přes 500tis+
u TDS v piči hlava - druhou mě nenapadlo vozit
u Galaxy- turbo uplně totalně na sračku - taky jsem ho neměl, blbec mohl jsem ho přehodit na odpočívadle na D1, vyčistit sání a frčet. Turbo se taky vejde pod sedačku
A mimochodem s odtahem se u obou počítalo a ni s jedním jsem se nechystal na dovolenou.

:wink:

Napsal: úte 27.07.2010 21:27
od tomascz2
JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.

Napsal: úte 27.07.2010 21:43
od JaraX
tomascz2 píše:
JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.
zasadním sice ne, ale nějaky procentíčko uspoří, to je fakt.

Napsal: úte 27.07.2010 22:29
od tomascz2
JaraX píše:
tomascz2 píše:
JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.
zasadním sice ne, ale nějaky procentíčko uspoří, to je fakt.
procentíčko jo :D :lol:

Napsal: stř 28.07.2010 07:35
od pepino5xx
Účinnost atmosferického benzínu je až 25%, a nemyslím si, že teplota chad. kapaliny vyšší o 20°C pomůže či uškodí.