Napsal: úte 27.07.2010 08:18
Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
lepší to není, sice tak nepraskaj hadice, ale motor nemá takovou učinnostpepino5xx píše:A koukal jsem, u M60 termostat je 85°C, takže lepší než M62
pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
tak nějakpepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?JaraX píše:no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
tak to by mě zajímalo kde vezmeš na 740i ledovej vzduch 28.června, tam máš někou upravu - nějakej klima airbox?JaraX píše:pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
ale když ta pumpa ma 10cm v pruměru a je dlouha 15 tak proč bych si ju nevozil, a je na to potřba akorat křížák.tomascz2 píše:Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?JaraX píše:no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.pepino5xx píše:Tak pokud se už bojím, že třeba ta benz. pumpa odejde, tak ji vyměním, to stejný hadice a i termostat, ale brát tohle všechno s sebou někam, nevím nevím.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
Palivo ti chladí píst, spalovací prostor a ty to zase budeš ohřívat celé vodou, abys tam toho vzduchu a paliva dostal méně, horší spalování, vyšší spotřeba, tak nějak to myslíš ?JaraX píše:pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
néé, ja vam to najdupepino5xx píše:Palivo ti chladí píst, spalovací prostor a ty to zase budeš ohřívat celé vodou, abys tam toho vzduchu a paliva dostal méně, horší spalování, vyšší spotřeba, tak nějak to myslíš ?JaraX píše:pepino5xx píše:To mě teda o tom něco napiš, účinnost motoru roste s jeho teplotou ?
jj, vícemeně jo, zkus si o tom někde něco přečist, prostě ta pracovní teplota by se měla bližit až skoro ke spalovaci teplotě, ale nevím jak to přesně je, prostě jde o to že vlastně chladíš ten spalovací cyklus, ale zase se to pak ruzně namaha, protože když máš horkej motor, tak do něj zas valíš ledovej vzduch pokud možno,
odtahovka jela jenom pro TDS a Galaxy tdi obojí tacho přes 500tis+JaraX píše:ale když ta pumpa ma 10cm v pruměru a je dlouha 15 tak proč bych si ju nevozil, a je na to potřba akorat křížák.tomascz2 píše:Jaro já jako nevím najedu v pruměru 1000-1500 každej týden a nevozím sebou autoservis. Snad každej kdo vyráží autem na dovolenou ví v jakým stavu auto je a jestli cestu vydrží. Dá se auto nechat prohlídnou v servisu pokud tomu nerozumím. No a na cestě se stejně většinou vysere to co nemáš, nebo potřebuješ zrovna ten klíč co nemáš sebou. Než se v tom autě hrabat někde u silnice není lepší to nechat odtáhnou někam do místního servisu. Místo hromady harampádí si vzít místo 100E 500E jako rezervu kdyby něco?JaraX píše: no jo, ale nová pumpa origo je hroznej ranec a když koupíš jetou nebo náhradu tak ti může sloužit stovky 1000km a nebo se vysere v pulce dovolene.
jako ja nevím, ja todle všecko vozim a mam to vše v rezervě nebo v dutinach a vubec mě to nějak neobtěžuje.
PS: pumpa možná stojí hodně ale odtah ten stojí batoh 2000x15bez DPH=?
sice jezdií 1500km týdně ale taky pro tebe čas od času jede odtahovka
no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
zasadním sice ne, ale nějaky procentíčko uspoří, to je fakt.tomascz2 píše:no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.
procentíčko joJaraX píše:zasadním sice ne, ale nějaky procentíčko uspoří, to je fakt.tomascz2 píše:no hlavní duvodem proč el termostat jsou emisní normy, pomáhá řídit celý proces spalování, tím snižovat množství škodlivin . Samozřejmě má vliv na chod motoru a jeho provozní vlastnosti. Zasadním zpusobem neovlivneje učinnost motoru.JaraX píše:tak jsem mluvil s kamaradem co ma vystudovanou zatím motorařinu a říkal že učinost motoru je taky částečně daná rozdílem teploty motoru a směsi, motor a spalovani by mělo byt co nejteplejší do té meze aby se to nezadrřelo a naopak směs by měla byt co nejchladnější, tím dojde k největší expanzi, zvýšením teploty vody se zvýší i teplota oleje a celého bloku, taky se tím mín tepla vyzáří chladičem což je další zvýšení učinnosti.