Stránka 2 z 3

Napsal: úte 04.03.2008 14:01
od gogoho
Neni olej jako olej :) už to řeším na druhý sedmě.. E38... V servisu doporučujou výměnu po 100tkm. Oficiálně to nikde v servisce napsaný neni, že se to má měnit... Už jsem viděl jak po 60tkm ze 760 E65 vypoštěji olej černej jak bota. Na vaně převodovky musíš mít napsáno co je tam za olej ( jestli je tam Ten LIFETIME OIL) či ne... Každopádně to určitě vyměnit a udělat průplach jak píše JARAX... Jen tak z toho dostaneš všechen starej olej... A olej se pak musí dolívat při určitý teplotě mylim 20-40st. ( je hodně rozpínavej) starý dobrý ATF ( červený by s těma novejma převodovkama pěkně zamávalo) to neni stará dobrá E32. Ted je už toba o 30 let jinde....

Napsal: úte 04.03.2008 20:05
od Dave
Dave píše:
JaraX píše:
Jurajko píše:to dave: filtr je hned videt jak sundas vanu

to jarax: ty si myslis, ze olej co ti prodaj v bmw je neco jinyho 8O
jinak bych mel asi podle tebe prestat jezdit s mojim autem,
vlastne ja mu uz zamaval, i prevodovce v ktere byl ATF :lol:
protoze jsem ho prodal
8)




rozhodně to není nějakej obyč ATF, je to spešl olej v ceně cca 400litr, obyčejny ATF se leje leda tak do serva a převodovku by odkragloval velmi rychle.


No s tou cenou to taky nemusí být tak žhavé. Třeba do mojeho 330D je předepsaný Castrol TQ Dexron III a ten stojí cca 230,- za litr.


Tak jsem se byl podívat pod auto a mám tam taky LongLife náplň, takže žádný dexron jak je napsáno v sekci o olejích. A jak je to tedy s náplní, kolik je cca jedna náplň. Kolikrát ti to Jardo vyplachovali, že spotřebovali 18 litrů. To je mega moc.

Napsal: úte 04.03.2008 23:03
od JaraX
není to mega moc, nápln je cca 12 litrů u mě, při každym vyplachu vyteklo 6litrů a to udělali 3x, 3x6=18

Napsal: úte 04.03.2008 23:45
od T613
a poctvrte ti tam prcli obyc WDcko a jak to jezdi, ale hlavne ze to je od BMW :lol:
nesmis to tak zrat porad s tou originalitou jak to ctu, hodne veci se vyplati koupit mimo uplne to same jenom protoze to nema nalepku bmw ;-)

Napsal: stř 05.03.2008 00:42
od JaraX
nahovno, sice si koupím olej za možna 2/3ceny (mam v bmw slevy) a potom mi to bude měnit nějakej mechoš kterej něco nedodrží, třeba konkretní teplotu, ten olej se nemuže měnit jen tak nějak, navíc mi i čistili chladič automatu apod, to není vyměna oleje v motoru, kterou si udělá každej doma a radši si zaplatím jednu pořadnu vyměnu v BMW, než pak měnit automat, navíc za to že jsem zakaznik jejich servisu a necham jim tam nějaky prachy mam i nějaky pěkny vyhody typu demotour apod, takže opravdu neznam lepší řešení.

Napsal: čtv 06.03.2008 16:59
od Eks
Napiš hlavně kolik máš najeto km před tou výměnou. Jinak mě baví jak tady každý ví a zná. Zajímalo by mě kolik lidí si ten olej a filtr vyměnilo. Spousta fám a zaručených rad. Na skříni je štítek s číslem oleje BMW který do skříně patří. Podle toho čísla najdeš co tam patří, popřípadě i náhradu. Na skříni je typový štítek co to je za skříň. Na webu najdeš kolik oleje se tam vejde. I podle winu to zjistíš. Vyměníš zhruba polovinu toho co tam je. Jestli olej nesmrdí spáleninou a na magnetu ve vaně není ocelový ježek nebo hodně kalu, tak bych to ani nevyplachoval. Vyměň filtr a olej a další výměnu bez demontáže vany udělej po 40kkm. Budou to tak 4 litry oleje. Pak po dalších 40kkm vyměna i s filtrem. A potom po 100kkm pravidelné výměny, tak jak se to má dělat.
Eks

Napsal: čtv 06.03.2008 22:47
od JaraX
jaký význam má vyměnit 1/3 oleje?

Napsal: čtv 06.03.2008 23:56
od Snejk
takový, že pokud ten olej není spalený, což pokud je almara vpořadku není a pravidělně měněný v intervalech... tak prostě každý interval výměny se mění jen 1/3 oleje. není to potřeba. hydraulicke kapaliny nepodlehaji takovemu opotřebeni a tomu automatu to vyhovuje. ono porád lít novou taky neni pro ten automat žadna slast. čerstvy atf je hodně agresivní k ruznym častem a v připadě spalenych oleju a zanesenychpřevodovek ten nový olej uděla vic škody jak užitku.(to se mi ted stalo..po vymene automat je rad že jede. zastudena odmita prvni minutu jet dopředu,cuka a pak už je to ok ).
takže měnit 1/3 a neremcat okolo toho :) a dodržovat intervaly- ale ten filtr by se měl měnit pokažde podle mě. spravně udržovany automat ma od vyměny k vyměně mit při vypouštěni stejnou barvu oleje jakou ste tam nalili. mel sem dva automaty všecky kolem 300 000 a pokažde tekl ružový. no ale ted mam jeden po milionu. byl dost hnědy. dolil sem novy a to sem neměl. chudak se s tim moc nechce vyrovnat.

Napsal: pát 07.03.2008 07:39
od Fugo
no já mám info od lidí za 7er.com a když se mění olej v automatu tak mění celou náplň, je na to takový zařízení, dva barely a čerpadlo, vše se dělá při nastartovaným motoru, do jednoho barelu teče starý olej a zdruhýho jde nový pomocí čerpadla do převodovky, když se mě podaří najít odkaz na video tak ho sem hodím.

Napsal: pát 07.03.2008 11:13
od Eks
To JaraX
Moje celková náplň je 9l oleje i s měničem. Při sundání vany a výměně filtru vyměníš 5,5l. To je 61% skoro dvě třetiny náplně. Vyměňovat jak jsi psal výše 18l oleje je házení perel sviním, zbytečnost. Jinak pravidelně měnit po 100kkm i s filtrem a je klid.

Jak psal Snejk když vyměňuješ olej po 300kkm je nebezpečí, že vypláchneš kal z lamel a pak se může stát, že to neřadí a nejede. Ale závada není ve výměně oleje, ale v nedodržení termínu výměny.


Fugo: http://automatikoelwechselsystem.de/home.html

Eks
Vložím sem popis s obrázky jak jsem si měnil olej, ale musím ho rozdělit na dvě části.

Napsal: pát 07.03.2008 11:22
od Eks
Díl 2.
Eks

Napsal: pát 07.03.2008 11:34
od Fugo
jo ten odkaz, je přesně to co jsem měl na mysli.

Napsal: pát 07.03.2008 15:31
od Birkoff
@Eks: v podstatě jsem do dělal stejně jako ty. Máš sice jinou skříň a proto (asi) i jiný typ oleje, ale v podstatě se postup nelišil. Jinak souhlasím s tím co jsi napsal.
A pak že to doma nejde. :wink:

Napsal: pát 14.03.2008 05:22
od Safracz
Zdravim

Ceka me vymena oleje v automatu rekl bych po 200 000 ale automat zatim radi celkem good az na prvních asi 500m nehce zaradit dvoujku az pri vyssich otackach nez kdyz je ohratej.Poradi nekdo nejlepsi alternativu kam ,kde jak vymenit olej v automatu v Praze??Popr jestli uz nekdo videl v servisu tu hracku na vymenu oleje v automatu viz odkaz Fugo :http://automatikoelwechselsystem.de/home.html

Diky

Napsal: ned 16.03.2008 18:16
od Safracz
Dekuji za info

Napsal: pát 22.08.2008 12:49
od Hyri
kua proc to neni aspon oznacene jak sticky topic ?

Napsal: pon 13.07.2009 09:45
od disgorge13
Po precteni tohoto fora ..

musim taky neco pripsat ...
lidi zde uvadeni menit celou nap a pruplachy cca. 17l oleje a hlavne olej od bmw !!!
naprostej kravinec ...

olej menim dle manualu primo od vyrobce automatu tzn. ZF
( bmw se do toho nema vubec co angazovat )
mam ZF 5HP-19
( http://www.bimmerinfo.com/files/e46trans/ZF5HP19.pdf )
o zadnem pruplachu se v manualu nepise ...
mente podle ZF prirucky , kazdej to zvladne doma sam

Napsal: pon 13.07.2009 09:58
od fishmaker
sorry disgorge13....ale v tom tvym odkazu taky nevidim nic o 7er....cili tvuj manual bych nebral jako bernou minci .... pokud mas manual k automatu kterej se daval do 7er....hod ho sem pls ;)

Napsal: pon 13.07.2009 10:09
od disgorge13
Ahoj,


berna mince je zde automat 5HP -18 instalovan do e38 alias 7er
http://www.zf.com/na/content/media/impo ... /5HP18.pdf
http://www.jpat.co.uk/5HP18.pdf


[url][/url]

Napsal: pon 13.07.2009 11:19
od fishmaker
tvuj prvni link bohuzel nefunguje....mas pravdu, že 5HP-18 ser daval do e38...ale pouze pro 730i...
pro 740i a 750i je 5HP-30 a nebo 5HP-24
- http://www.zf.com/na/content/media/import/zf_na/startseite/sso/passenger_car___light_truck/car_driveline/product_catalog/5HP30.pdf

zde anglicky navod na vymenu oleje - http://www.e38.org/zf-5hp30-service.html - je fakt, že o proplachu tam nikde nepíšou