Stránka 2 z 2
Napsal: sob 17.11.2007 21:47
od misi_ce
tomcat1 píše:V prvom rade si uvedom ze mas 4-rychlostnu prevodovku s moznostou zamknutia (lockup) menica krutiaceho momentu na 3. a 4. prev. stupni.
To co povazujes za preradovanie, je pravdepodobne zamykanie a odomykanie menica.
to by me prave zajimalo, jestli se da ten "lockup" pomoci ridici jednotky nejak posunout na vyssi rychlost, treba na 110km/hod. prece jen kdyz ho tam sazi i vypina pri nejakejch 95km/hod tak je to dost otravny, nedela to zrovna citlive. mimo mesto se pohubuju zpravidla mezi 70 - 110km/hod (podle terenu

) takze bych byl radsi kdyby ho zapinal az bych byl na dalnici a jel bych proste v kuse pres onech 110km/hod.
Napsal: sob 17.11.2007 22:05
od misi_ce
Radek píše:Fugo píše:Na S mě řadí max do 3, 4 mě to tam nikdy nedalo.
Na S to ma radit max. 3
na S to radi i ctyrku, ale az na dorazu otacek, cili cca ve 150km/hod. ted presne nevim....
Napsal: sob 17.11.2007 22:26
od T613
misi_ce píše:Radek píše:Fugo píše:Na S mě řadí max do 3, 4 mě to tam nikdy nedalo.
Na S to ma radit max. 3
na S to radi i ctyrku, ale az na dorazu otacek, cili cca ve 150km/hod. ted presne nevim....
me to jeste ctyrku na S nikdy nedalo ... pravda ze kdyz vytocim trojku tak uz doslova letim tak fakt nevim jak to teda je s tou ctyrkou na S?
ja to delam tak ze kdyz divocim na S tak vytahnu trojku a pak prepnu na E a hend to prdne tu ctyrku ...
Napsal: ned 18.11.2007 07:17
od Fugo
jak jsem psal, myslím že by pomohl te chip do ecu automatu ale otázkou je jak je naprogramován, většinou to je aby to bylo sportovnější. Jinak můžeš přerušit kabel vedoucí z ECU automatu, má označení TCC a slouží právě na to zamykání, pokud ho přerušíš tak zamknutí nedojde nikdy, a buď bys ho musel spínat manuálně nebo nějakým udělátkem dle rychlosti. Vždy bych ale zachoval aby to udělátko nebo spínač spojil ten přerušenej kabel, tzn. nepouštět tam 12V z baterky, protože tím že to bude spojeno na původní kabel tak ti bude ecu při řazení nebo klesnutí rychlosti lock up odpojovat.
Jinak myslím že naše převodovky používají lock up snad na všech př. stupních, teď to nevyzkouším ale vím že to bylo dle rychlosti auta, jel jsem z kopce rychlostí (plácnu nevím přesně) nad 60km/h a při puštění plynu auto brzdilo motorem a RPM byly vysoké dle kvaltu a rychlosti auta, jakmile rychlost klesla pod 60km/h tak se lock up odpojil RPM klesly pod 1000 a auto přestalo motorem brzdit. Mám i takovej pocit že jsem někde v materálech BMW četl že lock up zamyká od 60km/h ale jist si nejsem.
Napsal: ned 18.11.2007 11:00
od misi_ce
no to jo. nad urcitejma otacka zacne u vsech prevodovejch stupnu brzdit motorem, dokud zase neklesnou na nejakou urcitou hodnotu. ale me rozciluje to ze to sebou obcas hodi jak splasena krava pri tech 95km/hod. tam nekde je zakopanej pes a rad bych ho odkopal. proste bych byl nejradsi kdyby to u te ctyrky zamykal az tak ve 110.
Napsal: ned 18.11.2007 12:33
od Radek
misi_ce píše:Radek píše:Fugo píše:Na S mě řadí max do 3, 4 mě to tam nikdy nedalo.
Na S to ma radit max. 3
na S to radi i ctyrku, ale az na dorazu otacek, cili cca ve 150km/hod. ted presne nevim....
seriove to na S ctyrku nikdy neda....jinak na 3 je max kolem 220km/h
Napsal: ned 18.11.2007 13:07
od tomcat1
Mne odomyka 3-ku pri 60 a 4-ku pri 80.
Napsal: ned 18.11.2007 14:46
od misi_ce
jeste bych se chtel teda zeptat, jak se da seridit ta prevodka. jak moc je to slozity (bezpecny), jakyho se da dosahnout vysledku a pokud by teda mel nekdo pripadne nejakej "navod".
Napsal: ned 18.11.2007 17:53
od Fugo
nejprve dotáhni centrální matku na tyči řízení je v oblasti na pedálem brzdy klíč cca 32mm, tam bývá také vůle, potom když otevřeš kapotu vpředu a shora koukáš na převodku vidíš matku myslím 17mm a uvnitř je šroub a to budˇimbus nebo na normální šroubovák
http://bmw750ial.wz.cz/77.jpg vlevo dole v pozadí, volant dáš tak aby kola byla rovně povolíš tu matici dotáhneš ten vnitřní šroub a utáhneš matici a vyzkoušíš, zda jde volant zlehka a zda se po zatočení vrací zpět. Já to mám přitažený trošku víc a při zatáčení je to znát oproti jinemu autu, ale mě to nevadí, kola se normálně vracejí do přímého směru..
Napsal: ned 18.11.2007 19:38
od misi_ce
Fugo píše:nejprve dotáhni centrální matku na tyči řízení je v oblasti na pedálem brzdy klíč cca 32mm, tam bývá také vůle, potom když otevřeš kapotu vpředu a shora koukáš na převodku vidíš matku myslím 17mm a uvnitř je šroub a to budˇimbus nebo na normální šroubovák
http://bmw750ial.wz.cz/77.jpg vlevo dole v pozadí, volant dáš tak aby kola byla rovně povolíš tu matici dotáhneš ten vnitřní šroub a utáhneš matici a vyzkoušíš, zda jde volant zlehka a zda se po zatočení vrací zpět. Já to mám přitažený trošku víc a při zatáčení je to znát oproti jinemu autu, ale mě to nevadí, kola se normálně vracejí do přímého směru..
diky. hned jak bude cas vyzkousim.
Napsal: ned 18.11.2007 21:46
od misi_ce
takze prinasim rozreseni ohledne toho razeni s automatem
E a S jsou klasika, nicmene stupne 321 a M funguji takto:
- pri jizde na E a zarazenem stupni 3,2, nebo 1 radi automat vzdy do zvoleneho stupne (tj napr pri 3 radi postupne 1,2 a 3), pri zastaveni samozrejme podradi zpet na stupen jedna. muzete si radit sami (manualne), ale pocitac se vzdy postara a zaradi optimalni stupen ve zvolenem spektru
- ovsem pri jizde na M nechava automat vzdy zarazeny vami zvoleny stupen. tzn ze kdyz mate zarazenou 2, samozrejme nezaradi vys, ale pri zpomaleni, nebo uplneho zastaveni nepodradi zpet na 1. proste jaky stupen zvolite, na ten auto jede stale stuj co stuj. "manualni" razeni je tak plne ve vasich rukou
takze asi tak no, ale dalo mi to zabrat

Napsal: pon 19.11.2007 01:14
od Snejk
souhlas

tak jste mě přesvědčili. tak sme to dneska celý den skoušel a skutečně, na M to řadí jen to co tam je. docela mě to zmátlo protože rozjezd na 1 nebo 3 je skoro to samé . ten automat s tim čaruje stejně.
nicméňě pořád mi neustal problém s tím, že 4. stupen mi to tam pokaždé zařadí přesně ve 110 ti. to se prostě nedá. a trojku mi to někdy zařadí až v 70ti... no zkusim výměnu oleje....
Napsal: pát 15.02.2008 13:53
od Francis
Fugo píše:... můžeš přerušit kabel vedoucí z ECU automatu, má označení TCC a slouží právě na to zamykání, pokud ho přerušíš tak zamknutí nedojde nikdy, a buď bys ho musel spínat manuálně nebo nějakým udělátkem dle rychlosti. Vždy bych ale zachoval aby to udělátko nebo spínač spojil ten přerušenej kabel, tzn. nepouštět tam 12V z baterky, protože tím že to bude spojeno na původní kabel tak ti bude ecu při řazení nebo klesnutí rychlosti lock up odpojovat.
Chápu to dobře tak, že vodič TCC ovládá lock-up? Můžu tedy plně ovládat lock-up pomocí napětí na TCC?
Fugo píše:... Jinak myslím že naše převodovky používají lock up snad na všech př. stupních ...
Mám E34 525iA s automatem 5HP18 a tam lock-up zamyká jen na pětku těsně nad 90 km/h
V článku
http://www.bmwm5.com/articles.php?id=21&page=4 píšou o převodovce SwitchTronic od Alpiny: "
Whilst in SwitchTronic mode, the torque converter lock-up clutch is normally closed, producing the minimum of power loss through the converter. The gears can be selected on the steering wheel".
Kdysi jsem někde četl, že switchtronic má lock-up víceméně trvale zapnutý a deaktivuje ho jen na okamžik řazení. Spojuje tím výhody klasického automatu (nepřerušení toku kroutícího momentu během řazení, plynulý rozjezd, plížení v koloně) s výhodami manuálu (bezprokluzový převod při zařazeném rychlostním stupni) a přidává k tomu komfort řazení tlačítky na volantu. Když ještě Alpina prodávala B3 vycházející z E46, měly některé motorizace se Switchtronic převodovkou lepší čas 0-100 km/h než manuál !!!
Tak mě napadlo zkusit upravit ovládání automatu do stylu Switchtronic, tedy přepnout do "M" módu, řadit třeba ručně voličem, ale mít sepnutý trvale lock-up a rozepínat ho jen při řazení ...
Napsal: pát 15.02.2008 14:35
od Fugo
chápeš to dobře, a nevím proč se ptáš když jsi mě o tom povídal ty někde před 5 lety, sice ne přesně co kde udělat ale teoreticky.
Napsal: pát 15.02.2008 15:30
od Francis
Já už toho nakecal ...

A paměť už neslouží jako před lety ...

Tenkrát jsem nevlastnil automat a neměl ty plány co mám dnes.
Napsal: čtv 21.02.2008 16:22
od Helldiver
Mam to chapat tak ze Alpina Switchtronic prevodovka je mechanicky uplne obycajny automat (napr ZF18HP5) a ma len ine riadenie? to je velmi zaujimave potom

.
Napsal: čtv 21.02.2008 16:30
od Francis
Bojím se, že tak jednoduché to nebude.
Napsal: čtv 21.02.2008 16:34
od Helldiver
Co sa tyka elektroniky tak v tom sa citim doma uplne, robil som vyse dva roky navrhy navrhy a vyrobu vselijakych MCU zariadenii, takze co sa tyka presneho riadenia, timingu, namodulovat enjaky signal atd, tak to je brnkacka, horsie je uz ak by sa malo nieco upravovat na hardware prevodovky, to som v prdeli dost. Ajtak mam 535i s manualom, takze sa ma to moc netyka

, ALE silno rozmyslam nad 540iA a to spravit s radenim na volante a zamykanim menicu v jednotlivych kvaltoch, tak to by uz bolo ine kafe

.
Napsal: čtv 21.02.2008 16:42
od Francis
Kritické je zamykání a odemykání měniče při řazení, samotné řazení lze pomocí voliče při přepnutí na "M".