Stránka 2 z 2
Napsal: čtv 01.11.2007 20:42
od tomcat1
Teraz ti nerozumiem o com hovoris. O tych na anglickej stranke alebo o mojom? Vsetky E32 735 predsa maju vahu vzduchu s klapkou a nie zeraviacim dratikom. Inac MAF = mass airflow sensor = vaha vzduchu, nezalezi ci s klapkou, alebo dratikom.
Napsal: čtv 01.11.2007 20:46
od tjj
vubec nevim ocem se bavite ale me jde plyn do ty vahy vzduchu,to je normalni ne? jinak teda kdyz si koupim ten specialni mix mezi vahu a motor tak uz nic jinyho nepotrebuju ne? nebo jeste neco?
tomcat1 píše:Teraz ti nerozumiem o com hovoris. O tych na anglickej stranke alebo o mojom? Vsetky E32 735 predsa maju vahu vzduchu s klapkou a nie zeraviacim dratikom. Inac MAF = mass airflow sensor = vaha vzduchu, nezalezi ci s klapkou, alebo dratikom.
Napsal: čtv 01.11.2007 20:48
od tomcat1
Asi myslis ten na tej polskej stranke. To je len ilustracna fotka. Ked je vaha s klapkou, akurat sa navyse zapoji hadica na kompenzaciu podtlaku, ako som tu uz najmenej 3 x pisal ...
Napsal: čtv 01.11.2007 20:53
od tomcat1
tjj: je to normalne, akurat to poriadne nebude fungovat.
Ano staci ti mix a niekolko hadiciek.
Urcite tam treba dat aj zaslahovu klapku ak ju tam nemas.
Ked sa to spravi tak ako som pisal, bude to dobre chodit aj bez lambda regulacie. Ale ak ju tam das nic nepokazis, akurat umoznis katalyzatoru spravne pracovat.
Ak to nema spravne podtlakove pomery, lambda regulacia tomu nepomoze.
Napsal: čtv 01.11.2007 21:15
od hoboj
tomcat1 píše:Asi myslis ten na tej polskej stranke. To je len ilustracna fotka. Ked je vaha s klapkou, akurat sa navyse zapoji hadica na kompenzaciu podtlaku, ako som tu uz najmenej 3 x pisal ...
a jaký máš zplynovač?
Napsal: čtv 01.11.2007 22:02
od tjj
jasny ,ale kdyby to melo dobry ty podtlaky tak ta lambda udela asi i mensi spotrebu atd ne?skoda ze ten mix nemaj nekde v cr,nechce se mi to objednavat z polska

ale je to lakavy
tomcat1 píše:tjj: je to normalne, akurat to poriadne nebude fungovat.
Ano staci ti mix a niekolko hadiciek.
Urcite tam treba dat aj zaslahovu klapku ak ju tam nemas.
Ked sa to spravi tak ako som pisal, bude to dobre chodit aj bez lambda regulacie. Ale ak ju tam das nic nepokazis, akurat umoznis katalyzatoru spravne pracovat.
Ak to nema spravne podtlakove pomery, lambda regulacia tomu nepomoze.
Napsal: pát 02.11.2007 07:31
od Fugo
pozor není MAF jako AFM jsou sice 3 stejná písmenka ale v jiném pořadí a s jiným významem konečného produktu.
MAF- mass air flow = snímač se žhaveným drátkem či filmem - průtokoměr
AFM- air flow meter = váha vzduchu
viz.
http://www.splitsec.com přestavbové sady AFM>MAF
Napsal: pát 02.11.2007 10:57
od tomcat1
tjj: Ja som to objednal u Agrofinal Hlohovec
http://www.agf.sk/ - oni tie mixy dovazaju na Slovensko.
Objednaj si 300-416.
Fugo: Mas ciastocne pravdu, ale podla mna je to naopak MAF meria vahu (mass) a AFM prietok (flow).
Systemy MAF su presnejsie, lebo pre optimalne spalovanie je dolezity konstantny pomer hmotnosti vzduchu a benzinu (14,7:1)
Ja som kedysi chcel uplne vyhodit AFM a doplnit MAP senzor. Ale bolo by k tomu treba vymysliet jednocipak. MAP x otacky = mnozstvo nasateho vzduchu. To by bolo najlepsie pri prevadzke na LPG. Ale aj takto mi to chodi dobre, ale ma to trochu nizsii vykon koli mensiemu mixu.
Mam splynovac Lovato, ale nieje to dolezite. BRC, renzo landi a ine maju vyvod na tu hadicu na kompenzaciu podtlaku, na Lovato som to musel dorobit. Ale to nieje podstatne, chodit to musi s kazdym.
Napsal: pát 02.11.2007 11:39
od Fugo
tomcat1 píše:tjj: Ja som to objednal u Agrofinal Hlohovec
http://www.agf.sk/ - oni tie mixy dovazaju na Slovensko.
Objednaj si 300-416.
Fugo: Mas ciastocne pravdu, ale podla mna je to naopak MAF meria vahu (mass) a AFM prietok (flow).
Systemy MAF su presnejsie, lebo pre optimalne spalovanie je dolezity konstantny pomer hmotnosti vzduchu a benzinu (14,7:1)
Ja som kedysi chcel uplne vyhodit AFM a doplnit MAP senzor. Ale bolo by k tomu treba vymysliet jednocipak. MAP x otacky = mnozstvo nasateho vzduchu. To by bolo najlepsie pri prevadzke na LPG. Ale aj takto mi to chodi dobre, ale ma to trochu nizsii vykon koli mensiemu mixu.
Mam splynovac Lovato, ale nieje to dolezite. BRC, renzo landi a ine maju vyvod na tu hadicu na kompenzaciu podtlaku, na Lovato som to musel dorobit. Ale to nieje podstatne, chodit to musi s kazdym.
věř že pravdu mám já

i když je fakt že každý výrobce to označuje jinak, ale u bmw je to jak to píšu viz. bentley, kde váha je zase označována jako VAF, a nehledě na to že právě tebou preferovaná váha se pro složitost a nespolehlivost nepoužívá, pro konverzi na MAP lze koupit pro BMW také celý kit, to je spíše pro ty co ladí na vyšší výkony a i MAF pro ně představuje restrikci v sání.
Napsal: pát 02.11.2007 13:31
od tomcat1
Ja nepreferujem ziadnu vahu ale system Speed x Density, teda verziu s MAP. Tento system sa pouzival na prelome 80-90 rokov, lebo je lacny a jednoduchy, ale najmenej presny. Ma to napr. otcova Sierra alebo kamaratove Camaro.
Aby me si to ujasnili, vahou nazyvas system s klapkou a potenciometrom ako ma E32 735 ? Tento system je totiz zlozity a nespolahlivy a uz sa nepouziva.
Modernejsi je system so zeraviacim dratikom.
Mas nejaky link na kit na prestavbu 735 na MAP?
Napsal: pát 02.11.2007 14:06
od Fugo
Váha je prostě ten systém s tou klapkoua potencimetrem,
lepší systém je ten MAF se žhaveným drátkem nebo filmem
ještě lepší systém co se týče restrikce v sání a zároveň dokáže reagovat na nadmořskou výšku je MAP měří podtlak/tlak v sání za klapkou, MAP senzory běžně používané z produkce GM jsou 1barové, 2barové a 3barové , poslední 2 jsou pro aplikace s přeplňováním.
Samozřejmě měření vzduchu je více, jako např Karman atd..
Link jsem dával, bylo to na
http://www.splitsec.com pokud to nenajdeš na jejich www je třeba jim napsat, jsou sdílní.¨, ale počítej s cenou tak kolem 500USD ,osobně bych použil třeba APEXi SAFCII cca 10tis kč ale musíš si to namapovat sám, což si myslím že až takovej problém nebude.
Napsal: pát 02.11.2007 17:38
od tomcat1
Dik za linky, precitam to, ale menit to uz nebudem, terz mi to jazdi dobre.
Ako sme sa hadali o tych skratkach, pozri si toto
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor
There are two common types of mass airflow sensors in usage on gasoline engines. They are the vane meter and the hot wire. Neither design employs technology that measures air mass directly. However, with an additional sensor or two, the engine's air mass flow rate can be accurately determined.
Ci uz sa jedna o senzor s klapkou (vane) alebo hot wire, vzdy je to merac prietoku a vaha nasateho vzduchu sa nasledne vypocitava. (dolezita je vaha a nie objem)
Ale ked uz tak MAF (mass = weight = vaha)
A AFM ( flow = tok, prietok)
Musis uznat, ze naopak by to bolo nelogicke.
Napsal: ned 04.11.2007 10:05
od hoboj
tomcat1 píše:Tiez mi to obcas strelilo, mal som tam aj tu klapku, pomoze to, ale po takych 15 -20 vybuchoch ta vaha ajtak odide. Trapil som sa s tym 2 roky. Potom som nasiel na nete fotky ako to robia v anglicku. Mix musi byt namontovany priamo na skrtiacej klapke, teda medzi vahou vzduchu a motorom. Priemer mixu max 31 mm! Splynovac musi mat zapojenu kompenzaciu, t.j. hadicu veducu z druhej strany membrany do priestoru medzi mixom a vahou. Mam to tak uz rok a po tom co som to vyladil, to uz vobec nestriela(mozem ho vytacat az do konca'. Ale aj ked to zozaciatku strelilo, vybuch je slaby, nic sa neposkodi, ani motor nezdochne. Mam tam aj servo na lambda regulaciu, a pekne to rguluje v celom rozsahu!
Original mixy s primerom 38 a 40 mm co sa montuju medzi vahu a filter su uplne nanic. S nimi to nikdy nemoze chodit tak ako to ma. Mam to overene u viacerych pripadov.
Kam přesně vede ta hadice mezi váhu a mixem?
Napsal: ned 04.11.2007 11:13
od tomcat1
Ta hadica vedie na druhu stranu membrany, ktora je normalne odvetrana do ovzdusia. Odvetravacie otvory su zalepene a je tam dorobeny vyvod na hadicku. Splynovac totiz davkuje plyn na zaklade rozdielu podtlaku vzniknuteho prudenim cez mix a okloiteho tlaku. Klapka prietokomeru by to ale prilis ovlivnovala a tak sa musi snimat tlak az za nou.
Napsal: ned 04.11.2007 11:32
od tomcat1
Napsal: ned 04.11.2007 13:29
od hoboj
tomcat1 píše:Ta hadica vedie na druhu stranu membrany, ktora je normalne odvetrana do ovzdusia. Odvetravacie otvory su zalepene a je tam dorobeny vyvod na hadicku. Splynovac totiz davkuje plyn na zaklade rozdielu podtlaku vzniknuteho prudenim cez mix a okloiteho tlaku. Klapka prietokomeru by to ale prilis ovlivnovala a tak sa musi snimat tlak az za nou.
A má to stejný efekt i u MAFu ? A ještě, čím máš ukončen vývod odvětrání motoru?
Napsal: ned 04.11.2007 17:12
od tomcat1
Da sa to pouzit aj u MAF-u ale asi by to nebolo potrebne, MAF nekladie vzduchu taky odpor a nevytvara taky podtlak ako AFM. U motoru s MAF by to malo chodit aj bez kompenzacie.
Odvetranie motoru mam ukoncene tymto, mal som to zrovna po ruke ...
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Napsal: ned 04.11.2007 18:06
od tjj
tak sem dal novou vahu a protislehovou klapku a trosku sem obohatil smes a tocim to jak blazen a ani jednou jednou to zatim nestrelilo takze to snad bude zatim dobry ale ten tvuj system se jeste pokosim casem realizovat

, jo jinak jakou mas ty tu protislehovou klapku?protoze kdyz sem ji tam dal tak to stratilo asi tak 15-25% vikon ,protoze ma odost mensi prutok vzduchu nez je original a je to docela znat
tomcat1 píše:Da sa to pouzit aj u MAF-u ale asi by to nebolo potrebne, MAF nekladie vzduchu taky odpor a nevytvara taky podtlak ako AFM. U motoru s MAF by to malo chodit aj bez kompenzacie.
Odvetranie motoru mam ukoncene tymto, mal som to zrovna po ruke ...
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Napsal: ned 04.11.2007 18:26
od tomcat1
Neviem, aka to je znacka, ale ma vacsi priemer ako mix, tak to neriesim. Ale ak mas mix medzi prietokomerom a filtrom, klapka moc nepomoze, mne to kedysi niekolkokrat dotrhalo AFM aj ked tam ta klapka bola ...