Stránka 2 z 2
Napsal: pát 30.03.2007 08:48
od Hozdic
čéče měl jsem stejnej problém....nalil jsem tam 5W40 protože svoje auto mám rád a chci mu dopřát...a nikde mi neteče. Třeba mám štěstí, kdo ví? Ale jestli máš manuál a trochu mu dáváš tak bych tam dal 5W40.....já sem se dokonce tenkrát rozmýšlel nad 5W50 ale to už mi přišlo zbytečný. No zvaž to....
Napsal: pát 30.03.2007 08:52
od gogoho
kdo si dá do e38 10w40 je totální prase...........uplná hovadina.......mám tam 0w40............v BMW už 8 let 10w40 nedavaji......do r98. to dávali do 36, pak to zrušili protože takovou sračku si do BMW už nikdo nenaleje.....Jen prase....
Napsal: pon 02.04.2007 08:26
od RedBaron
gogoho píše:kdo si dá do e38 10w40 je totální prase...........uplná hovadina.......mám tam 0w40............v BMW už 8 let 10w40 nedavaji......do r98. to dávali do 36, pak to zrušili protože takovou sračku si do BMW už nikdo nenaleje.....Jen prase....
No, se sračkama ti to jde dobře ale o olejích nevíš zřejmě nic. Jestli je na začátku nula nebo desítka značí jen to, v jakém největším mrazu ještě olej bude mazat.
Napsal: pon 02.04.2007 09:55
od gogoho
no právě..........kdy bude mazat..........

))))))))))))))))
Napsal: pon 02.04.2007 11:16
od RedBaron
gogoho píše:no právě..........kdy bude mazat..........

))))))))))))))))
Takže pokud nebude -30 a míň, tak není vůbec žádný důvod nazývat olej 10W40 sračkou, že?
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
Napsal: pon 02.04.2007 20:12
od honzin
ja leju už hodne dlouho skoro do všeho 10w40 , syntak 5w40 do TDI a kdo si ho vyloženě přeje , jinak vždycky když jsem chtěl svojemu motoru udělat radost a nalil jsem mu 0w40 a jinej extrem , pokaždý byl nejakej problem , jinak i vw-group přešla z 0w na 5w ,protože jim to vydiralo vačky, jinak velice doporučuju Longlife na 50000km,myslim že každej normalni člověk by si v autě olej 50000km nenechal , jinak na zavěr .......nejlepši je Castrol GTX3 v černy pixle ......tak a mate se zase o čem hadat

hauk.
Napsal: pát 06.04.2007 08:15
od Hozdic
10W40 SRAČKA

A do sedmi to naleje jen ignorant.....5W40 maže lepe a dřív při startu motoru. To je stará vesta. Pokaždý když je motor studenej tak 10W40 než se z ředí na stejnou hustotu jako 5W40 tak mu to trvá o chvíli déle...to je celkem logické ne? Každý motor při první startu jede "pikovteřinu"(neslovíčkařte) bez mazání. Tak mi řekni jeden důvod proč lejt do auta 10W40?
Napsal: pát 06.04.2007 08:19
od Hozdic
10W40 SRAČKA

A do sedmi to naleje jen ignorant.....5W40 maže lepe a dřív při startu motoru. To je stará vesta. Pokaždý když je motor studenej tak 10W40 než se z ředí na stejnou hustotu jako 5W40 tak mu to trvá o chvíli déle...to je celkem logické ne? Každý motor při první startu jede "pikovteřinu"(neslovíčkařte) bez mazání. Tak mi řekni jeden důvod proč lejt do auta 10W40?
Napsal: pát 06.04.2007 08:27
od RedBaron
Hozdic píše:Pokaždý když je motor studenej tak 10W40 než se z ředí na stejnou hustotu jako 5W40 tak mu to trvá o chvíli déle...to je celkem logické ne?
10W na začátku znamená, že si olej svou nominální viskozitu udrží až do -30°C takže tohle je jenom pro tvůj hřejivý pocit. Najel jsem stovky tisíc km na 10W40 s motory od litru do čtyřlitru a s žádným motorem nebyl nikdy ani náznak problému. Moje současná babička 524td jezdí v denním provozu léto zima na 10W40 a má najeto 765.000 km.
Napsal: pát 06.04.2007 09:16
od Hozdic
RedBaron píše:Hozdic píše:Pokaždý když je motor studenej tak 10W40 než se z ředí na stejnou hustotu jako 5W40 tak mu to trvá o chvíli déle...to je celkem logické ne?
10W na začátku znamená, že si olej svou nominální viskozitu udrží až do -30°C takže tohle je jenom pro tvůj hřejivý pocit. Najel jsem stovky tisíc km na 10W40 s motory od litru do čtyřlitru a s žádným motorem nebyl nikdy ani náznak problému. Moje současná babička 524td jezdí v denním provozu léto zima na 10W40 a má najeto 765.000 km.
No nebudem se hádat přeci kvůli oleji....nicméně je to věc názoru....já si za svým stojím. Stačí když se kouknu na rozníl mezi nima na krámě....ta hustota je evidentní už na pohled. Ale už bych tu debatu radši ukončil protože my se asi stejně nedohodnem.
Napsal: úte 10.04.2007 21:00
od Marten
Nakonec jsem tam teda dal 10W40 Mobil Super S. Když už to je ta plosyntetika tak ať je to trochu kvalitní. Raději bych tam dal 5W a proto jsem také založil tuto diskuzi..
Jelikož bylo už v servisní knížce zaznačeno 10W40 tak jsem nechtěl experimentovat.. Zřejmě jsou v německu v BMW prasata když to tam nalily, ale to už se asi nedovíme..

Napsal: úte 10.04.2007 21:59
od Slid
neboj se ničeho, nič špatného si neudělal, když se tam lije celý život vozu proč tam dávat něco jiného a 10W40 je shválený pro tvůj vůz tak proč řešit nějaké chytráky co melou o nějaké srač*ce

Napsal: stř 24.06.2009 08:05
od rumlor
Zrovna taky řeším výměnu oleje v mé 740i a zajímalo by mě, jak velké jsou rozdíly v kvalitě mezi jednotlivými výrobci. Mám tady za rohem servis, který používá oleje zn. Mobil. Nevíte někdo jestli je to ok? Dělají totiž výměnu zdarma a litr u nich přijde asi na 290.-
Ještě jsem našel zajímavej článek na téma míchání olejů, co si o tom myslíte?
Kód: Vybrat vše
Náhrady motorových olejů
Vzájemná mísitelnost olejů Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané. Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný. Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je. Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.
Karbonové úsadyČasto diskutovaným problémem je vzájemná náhrada "minerálního" oleje a "plné syntetiky". V povědomí motoristů přežívají stále problémy starých škodovek, které v době jejich výroby byly plněny motorovými oleji s malým množstvím detergentů. Při provozování těchto olejů se v motoru vytvářely nánosy karbonových usazenin, které se po použití kvalitnějších olejů, ty se již tehdy objevovaly na trhu, začínaly uvolňovat, ucpávaly olejové filtry a způsobovaly problémy při čerpání a dopravě oleje na mazaná místa v motoru. U dnešních moderních olejů se s takovým problémem již nesetkáme. I ty opovrhované "minerální" oleje SAE 15W-40 mají dostatek detergentních a dispersantních aditiv a motory jsou po jejich používání stejně čisté, jako při používání "plné syntetiky", tedy pokud oleje mají stejnou nebo podobnou výkonovou specifikaci. Určitě už neplatí strašák, který je v internetových diskusích velmi frekventovaný, totiž že vyjetý "minerální" olej není možné nahradit "polosyntetikou" a už vůbec ne "plnou syntetikou", protože se rozpustí karbon a zadře se motor. Znovu je třeba zopakovat, všechny dnešní moderní oleje jsou natolik kvalitní, že je možná náhrada čehokoliv čímkoliv a kdykoliv. Tedy krátce, možné je všechno. Samozřejmě, že i zde platí některé výjimky, i dnes ještě potkáme na silnicích a v autoservisech dvacet i více let staré škodovky a žigulíky. Tam je potom na místě určitá opatrnost.
První náplň a záběh motoru
Problematika prvních náplní byla předmětem samostatného dílu Mazivářských mýtů. V souvislosti s tvorbou karbonu jsem však v internetových diskusích narazil i na velmi podporovaný názor uvedený na začátku článku týkající se "kladných úsad". Nevím, jak se liší kladné a záporné úsady, vím ale, že motor má být čistý a jakákoliv nečistota je na závadu. Příčina používání "minerálních" olejů SAE 15W-40 jako prvních náplní do některých automobilů je v ceně olejů, tyto oleje jsou levné. Určitě není cílem tvorba jakýchkoliv "kladných úsad". Moderní oleje ani nedávají šanci, aby se jakékoliv úsady při správném používání oleje vytvořily.
Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie
Napsal: stř 11.08.2010 23:20
od roti
prosím vás, kolik litrů mot. oleje se vleze do V8 4.4 Vanos?? Díky
Napsal: čtv 12.08.2010 02:23
od KAMIL740
7.5 L
Napsal: čtv 12.08.2010 06:47
od roti
díky