Stránka 2 z 3

Napsal: pát 12.11.2010 20:26
od Dally
Hanz píše:
Dally píše:Všechny sporťáky budoucnosti budou bohužel "forced induction" a/nebo hybridy. Éra ječících atmosfér je téměř u konce...
otázkou je, proč by nám mělo vadit, že pod plynem bude 2x tolik Nm v celém spektru otáček a nebudu na něj muset "čekat"... twin nebo twin scroll turba, případně variabilní rozvodný lopatky ala P911T, reakce na plyn ihned, nižší spotřeba, možnost zvýšení výkonu remapem... krom vyšší šance na závadu díky složitosti nevidím mínus...


Výkon bude ve všech ohledech lepší, u hybridních supersportů to bude obrovský skok, na 1000Nm to bude začínat. Brutální tichá síla...
Ale zvuk Ferrari u omezovače, nebo LF-A, to mi bude chybět...

BTW jedno z dalších mínus jsou diametrálně větší ztráty FI motorů při "heat-soakingu", ale to jsou detaily...

Napsal: pát 12.11.2010 20:37
od blesk666
heat soaking je docela problem, na okruhu kde ma asflat v lete aj 65 st C a motor tiez slusne kuri to je dost citelne radovo dole az do 10% vykonu
riesenim su dostatocne velke IC s dobrym privodom vzduchu

ale moj nazor - bude to docela maso a ja sa mu vobec nabranim:-) odpustim mu aj ten otrasny ksicht a o dve cisla vacsie predne svetla.

Inak podla mna celkom rozumne riesenie vzhladom na to ze X6M to natrelo na okruhu M6-ke co je znacne povazlive - odpoved je ale - TURBO

Napsal: pát 12.11.2010 20:39
od Hanz
blesk666 píše:S jednym ale nie 100% suhlasim, turba zeru jak pominute ak s ana ne dupe, vykazuju pekne hodnoty cim je vacsi pomer rovnomernej jazdy ale pod plynom to neni tak ruzove.
ten turbo motor opravdu žere mín, je to daný vyšší účiností (tepelná bilance-využití odpadního tepla+volumetrická účinnost-extra plnění), že máš na nějaké trase vyšší spotřebu je tím, že neefektivně využíváš větší výkon/moment než s atmosférou, kde ten výkon/moment není (v daných otáčkách)... když dáš oba motory na brzdu, bude turbo motor efektivnější při stejném výkonu z výše zmíněných důvodů...

Napsal: pát 12.11.2010 20:57
od blesk666
hanz: volumetricka a tepelna ucinnost ok je pravda ze je priaznivejsia u preplnovaneho motora ale zalezi hodne od nastavenia davky paliva ktorea sa u turba aj kvoli detonaciam nastavuje na vyssiu bohatost ako u atmo, plus cast prebytoku paliva aj na chladenie. Nie som si isty ci rozumiem "neefektivne vyuzivanie otacok"? teda ze by si sa mal pohybovat len v oblasti max ucinnosti, teda netocit to moc vysoko?

Napsal: pát 12.11.2010 21:13
od Hanz
porovnavam ok NA v. ok FI motor, ne top NA motor se spatnym FI, kde se pouziva prebytecne palivo na srazeni prilis vysoke teploty ve valci (vetsinou vlivem nedostatecneho chlazeni,pripadne obecne vysokeho plnicicho tlaku ve snaze zvednout vykon, ktery je prilis nizky diky nevhodnemu tvaru spalovaciho prostoru nachylneho k detonacim, spatnemu plneni diky malym ventilum ci uhlu saciho kanalu a pod)...
samo muzu vzit totalni shit piss motor treba NA 2,5 v ARO 240 a porovnavat jej s FI 1,5 Bmw M10 F1 motorem nebo naopak Bmw S54 v. Lancia 2,0T s prima funkcí průtokového ohřevu benzínu...

Napsal: stř 24.11.2010 15:42
od annri
Myslim ze 1er Mcoupe bude auto pro zabavu.Motor ze Z4 35is- 340koni-500Nm ke 400Nm M3... Jednoduchym chiptuningem se neni dostat na 400koni. Ma o 8cm sirsi karoserii a blatniky jak normalni jednicka coupe...

Napsal: stř 24.11.2010 21:42
od sic
Dally píše:M svor to samozřejmě mít bude, v základu. Drivelogic (nebo jak se tý dvojspojce u BMW nadává) to nemá kvůli váze a hlavně kvůli řidičskýmu zážitku. Tohle má být vyloženě auto pro fandy motorsportu. A pojede to taky slušně, s minimální investicí jde mapou a propustnějším výfukem dát ve špičce +60bhp a cca. 100Nm. Vsadím se, že i bez úprav bude v praxi stejně rychlá jako E92 M3, díky váze a krouťáku zábavnější a za míň peněz.
Jen ten "jedničkovej" vzhled a nulový prostor v kabině mi to kazí...

Všechny sporťáky budoucnosti budou bohužel "forced induction" a/nebo hybridy. Éra ječících atmosfér je téměř u konce...


keby to bolo rovnako rychle ako e9x M3, tak si myslim, zeby bmw islo proti sebe a vela ludi rozhodnutych pre e9x M3 by preslo k 1er.
1er by mala byt niekde na urovni e46 m3.

Napsal: sob 11.12.2010 16:51
od ARMAN

Napsal: sob 11.12.2010 17:46
od Diffusion
Tak se musím zařadit mezi ty kterým se auto nelíbí.
Tím nechci říct, že to nebude přádná pila, ale co se týče designu, tak tohle opravdu nezkousnu. Z mého pohledu je to designový paskvil a ten kdo auto navrhoval by se měl zamyslet.
Přijde mi to jako výstřel do tmy a stejně ujetetý jako např. X6M. :roll:

Napsal: sob 11.12.2010 18:03
od Spajky
hehe, nejsem sám, auto asi parádní, ale po designový stránce je to prostě divný, ostatně jako většina těch novejch výplodů :)

Napsal: sob 11.12.2010 18:11
od ARMAN
ten co někdy měl třicu nemužete nemit rad tohle auto :) zatim jsem v 1ce jen seděl v prodejně :oops:

Napsal: sob 11.12.2010 18:46
od Spajky
no já jezdil jen se 120d a motokára parádní, to se zas musí nechat :)

Napsal: sob 11.12.2010 21:29
od Lion
Designově to zase tak hrozné není. Jízdní vlastnosti to bude mít určitě dobré. Každopádně v tomhle autě vidím větší smysl než X5 M, X6 M.

Tohle auto neberu jako čistokrevné M, ale jako jeho hybrid. Takže asi tak. 8)

Napsal: sob 11.12.2010 21:31
od Lion
Spajky píše:no já jezdil jen se 120d a motokára parádní, to se zas musí nechat :)
Jojo taky jsem si jí vyzkoušel. Škoda jen, že ty auta jsou tak draha i jako ojeté. Jinak bych jedničku jako druhé auto určitě koupil. (např. místo Fabie apd.)

Napsal: ned 12.12.2010 09:22
od pindak1
Jo jo souhlas s Cabalem taky mi připadá dost vysoká. Víc se mi líbí M3 E92. :?

Napsal: ned 12.12.2010 12:59
od Spajky
jj, jedničku jako druhý auto pro manželku - proč ne, nicméně za ty prachy bych to radši viděl na nějakou 330ci po fejsu :D

Napsal: pon 13.12.2010 05:20
od Totic
ARMAN píše:ten co někdy měl třicu nemužete nemit rad tohle auto :) zatim jsem v 1ce jen seděl v prodejně :oops:
BOMBA - na tohle se čekalo mnoho let!!
přesně tak:
nové BMW 1 M - aneb reinkarnace E30

Musíte pochopit, že tohle je návrat ke kořenům tzn. malýho živýho BMW jaký jste vždycky vychvalovali a chybělo vám tady.
Doplňkové informace zde + fajn srovnávací tabulečky: 8)
http://www.auto.cz/bmw-1-m-coupe-2-53234

.

Napsal: pon 13.12.2010 05:41
od Totic
Design je rozhodně dotaženej k dokonalosti a to i oproti seriové jedničce. Kdo jej zavrhuje a upřednostňuje M3 - má prostě rád trojkovou řadu a ne jedničkovou obecně, je to jednoduchý.

Vysoká stavba karoserie, zejména pak kufru je přece znatelná u všech dnešních aut a je to zásadně daný přísnými bezpečnostními normami. Konkrétně ochrany chodců při nárazu, která dnes limituje designery všech automobilek.

Napsal: pon 13.12.2010 08:51
od Diffusion
Promiň, ale tvrdit že design je dotaženej k dokonalosti je dle mě dosti silné tvrzení.
Design je především otázka vlastních priorit, a tobě se jednoduše líbí. Nic víc, nic mín...
Naopak si myslím, že desing jedničkového bmw je sice fajn, ale už má to nejlepší za sebou, a pokud mělo něco takového vyjít, tak úplně nové a jiné auto ( ač třeba v těchto velikostech).
Podle mě se někde našli kačky a kluci od BMW něměli co dělat, tak dostal tento splašený nápad zelenou.
Tohle auto to rozhodně nebude mít jednoduché...

Totic píše:Design je rozhodně dotaženej k dokonalosti a to i oproti seriové jedničce. Kdo jej zavrhuje a upřednostňuje M3 - má prostě rád trojkovou řadu a ne jedničkovou obecně, je to jednoduchý.

Vysoká stavba karoserie, zejména pak kufru je přece znatelná u všech dnešních aut a je to zásadně daný přísnými bezpečnostními normami. Konkrétně ochrany chodců při nárazu, která dnes limituje designery všech automobilek.

Napsal: pon 13.12.2010 13:17
od RuDoSh
Diffusion píše:Promiň, ale tvrdit že design je dotaženej k dokonalosti je dle mě dosti silné tvrzení.
Design je především otázka vlastních priorit, a tobě se jednoduše líbí. Nic víc, nic mín...
Naopak si myslím, že desing jedničkového bmw je sice fajn, ale už má to nejlepší za sebou, a pokud mělo něco takového vyjít, tak úplně nové a jiné auto ( ač třeba v těchto velikostech).
Podle mě se někde našli kačky a kluci od BMW něměli co dělat, tak dostal tento splašený nápad zelenou.
Tohle auto to rozhodně nebude mít jednoduché...


To jako meli udelat od zakladu nove auto? Na ktere planete zijes? :lol:
To by asi stezi ufinancovali. Tak to proste funguje, udelaji model na cca 7let a v pulce se udela omlazeni.... kdyby meli kazde dva roky chrlit nove modely tak moc v zisku nebudou, ten vyvoj neco stoji.