Stránka 2 z 5

Napsal: pát 26.02.2010 18:09
od Dally
Meda píše:Tak jsme dnes s autem byli u pupiku na prohlidce a to, co jsem si myslel, ze by mohli byt utrzene silentbloky pod motorem (pri vytoceni motoru se v 1500 otackach motor rozechveje) pry bude nejspis nejaka nevyvazenost v motoru, ojnicni cep, praskly krouzek, kdo vi a po nastartovani je slyset celkem silne zarachtani retezu, takze mi bylo oznameno, ze je to na generalku, rozvody cca 30t a tak dale..

Ma s tim nekdo zkusenosti, co vyjde generalka atd.?

Auto ma najeto nejspis poctivych 180t, ale asi velmi krusnych..


Generálka čeho? Motoru? Nech si změřit komprese a udělat kompletní diagnostiku GT1čkou u někoho, kdo tomu rozumi (např. Kabátník), pak budeš vědět, jestli to má vůbec smysl. Jinak KOMPLETNÍ znovupostavení motoru je přes 100tis, a to nemáš jistotu, že ten, kdo ti ho v ČR postaví, ti ho pak bude schopen rozchodit. V autorizáku se boji i updatovat DME, mám své zkušenosti....

S62 motor má tu nevýhodu, že jakmile se dlouhodobě zanedbává, dát ho pak do kupy je problém.

M5 E39 musí subjektivně jet JAKO PRASE, jakykoli hrubý chod, váhání, malá odezva odspoda, nebo "zdechnutí" nad 4k RPM znamená, že s ní není něco v pořádku....

Napsal: pát 26.02.2010 22:51
od Meda
Jojo, motoru, jestlize je volny retez, ci co ho to napina a je neco spatne na pistu, ojnici, nebo krouzek, asi nema cenu to rozebirat a opravovat jen co bude spatne, nebo se pletu?

Asi se o to opravdu moc nestarali, ale treba by nebylo tak drahe to dat dohromady, ten ojnicni cep mi byl recen jako ta horsi varianta, kazdopadne je tam nejaka nevyvazenost v motoru, jeste mi pripada, ze huci diferak a je spatne lozisko na kardanu..

Napsal: sob 27.02.2010 03:03
od Dally
Meda píše:Jojo, motoru, jestlize je volny retez, ci co ho to napina a je neco spatne na pistu, ojnici, nebo krouzek, asi nema cenu to rozebirat a opravovat jen co bude spatne, nebo se pletu?

Asi se o to opravdu moc nestarali, ale treba by nebylo tak drahe to dat dohromady, ten ojnicni cep mi byl recen jako ta horsi varianta, kazdopadne je tam nejaka nevyvazenost v motoru, jeste mi pripada, ze huci diferak a je spatne lozisko na kardanu..


1. Nutná diagnostika motoru vč. za chodu a VANOS testu. Hrubý chod může mít spektrum příčin. Může to být relativní prkotina (MAF senzory, CPS senzor apod) nebo něco vážnějšího, vyžadujícího rozebrání, sundání hlavy atd., což je časově náročné tj. drahé a u M5 ne pro obyčejného mechanika. Udělat ojniční ložiska, pístní kroužky apod to už je generálka ...

Zdravý S62 má mít zcela hladký chod, žádné vibrace (narozdíl od E34 M5)

2. Udělat ten test kompresí! To je směrodatný ukazatel fyzického opotřebení motoru. Žere nějak extrémně olej? (to ví jen majitel) Jak dlouho nejezdilo? Jak drží teplotu oleje a chladící směsi?

3. Diff je dost problém, podvozek, brzdy jsou řešitelné bez problémů. Spojka určitě taky půjde ven. Převodovka je neopravitelná, ale robustní, takže většinou drží, ale spojka je naopak poddimenzovaná a u 90% prodávaných M5 při zátěži prokluzuje.

Pro info, já koupil M5 E39 rv 2001, dálniční auto s jediným majitelem v ČR (dovezeno rok po výrobě) a jen BMW servisem, "bez vad", a mám za rok a půl proinvestováno cca. 120tis...
A to byly všechno spotřební věci nebo maličkosti typu termostat.

Doporučuju nešetřit penězi a před koupí zajet k p. Kabátníkovi na diagnostiku a projet to s ním. On už S62 stavěl a je při smyslech.

Zdravá M5 E39 je skvělá!

Napsal: sob 27.02.2010 05:10
od Meda
Dif je velky problem?

Zkusim se s panem jeste domluvit, ze bychom zkusili tedy Kabatnika, kde ho najdu?

Dekuju zatim za rady..

Napsal: sob 27.02.2010 18:36
od Becx
to se bavite o te byvale Martanove M5? btw. znam par lidi co koupily ojetou M5 a za rok uzivani dali do servisu a provozu 100k...

Napsal: sob 27.02.2010 21:07
od eM5thusiast
Meda: kterou konkretni M5 a za kolik resis?

Napsal: ned 28.02.2010 00:23
od Meda
S docela velkyma investicema celkem pocitam, ale auto by melo byt za takove penize, ze se to vyplati a ja si ji radeji postupne udelam, nez za ni vysolit 300t, je to pro mne dostupnejsi, kazdopadne nebylo nikde inzerovane, mozna nekomu pomuze, ze to je byvale auto Fananka Hagena..

Napsal: ned 28.02.2010 00:31
od Dally
Meda píše:Dif je velky problem?

Zkusim se s panem jeste domluvit, ze bychom zkusili tedy Kabatnika, kde ho najdu?

Dekuju zatim za rady..


http://kabatnikracing.ic.cz/ofirme.htm


Pro info o M5 je nejlepší http://www.m5board.com

Napsal: ned 28.02.2010 00:45
od Meda
Dekuju za info a m5board znam, obcas mi dela problem ta technicka anglictina, ale jinak se snazim sledovat :)

Napsal: ned 28.02.2010 01:18
od Becx
Meda píše:S docela velkyma investicema celkem pocitam, ale auto by melo byt za takove penize, ze se to vyplati a ja si ji radeji postupne udelam, nez za ni vysolit 300t, je to pro mne dostupnejsi, kazdopadne nebylo nikde inzerovane, mozna nekomu pomuze, ze to je byvale auto Fananka Hagena..


auto po fanankovi bych chtel... na trech sestrach jsem vyrostl... :-) jen mi neni jasne jak v tom jezdil s tou drevenou nohou... ja ho videl v audi s automatem

Napsal: ned 28.02.2010 09:27
od Jarouch
Pozor na to já fanánka viděl v E60 v manuálu... Však nemá problém ani na motorce :lol: Nechápu jak to zvládá...

Jinak k M5 je to auto který stálo ranec a i když už nestojí ranec tak se pořád servisuje jako auto za ranec :lol:

Napsal: ned 28.02.2010 12:27
od martan
Becx píše:to se bavite o te byvale Martanove M5?


8O No to si snad děláš prdel, ne? Takovou sračku jsem rozhodně neměl :wink:

Napsal: ned 28.02.2010 14:52
od Becx
martan píše:
Becx píše:to se bavite o te byvale Martanove M5?


8O No to si snad děláš prdel, ne? Takovou sračku jsem rozhodně neměl :wink:


ja vim, martane, ja vim

Napsal: pát 19.03.2010 16:43
od ericV8
neznate nekdo tuhle M5 http://www.otomoto.cz/index.php?sect=show&id=C11177983

chtel bych se na ni jet na zacatku dubna podivat. Uz mam o ni zjisteno nekolik informaci. Je to od nejakeho cloveka, ktery je velkym fandou M ... od Macha, kde je auto inzerovano si nechal dovezt M5 E60 a E39 tam nechal protiuctem. Auto vsak je momentalne pres zimu zagarazovane u majitele a je to inzerovano pod timto autoimportem.
M5 jezdila jen vikendove a ma pravielny BMW servis ...

Momentalne mam e39 540i M62, ale naskytla se mi moznost prodeje, tak zvazuji tuhle M5. Nerad bych baych po koupi do konce roku do ni nasypal dalsich 100 tis. Proto bych byl rad za kazdou radu. A kde by se dala v CB udelat diagnostika motoru, kompresi atd ...
dekuji ....

Napsal: pát 19.03.2010 17:08
od patriot
ericV8 píše:.
M5 jezdila jen vikendove a ma pravielny BMW servis ...

Momentalne mam e39 540i M62, ale naskytla se mi moznost prodeje, tak zvazuji tuhle M5. Nerad bych baych po koupi do konce roku do ni nasypal dalsich 100 tis. Proto bych byl rad za kazdou radu. A kde by se dala v CB udelat diagnostika motoru, kompresi atd ...
dekuji ....


Jedna věcná ... máš 4,4i, resp.obsah 4398. To by si tam musel mít M60 a ten se do e39 nedával :idea:

Jinak ta M5 je moc pěkná :wink:

Napsal: pát 19.03.2010 20:48
od ericV8
ahoj kolego, ale vsak to oznaceni tak je spravne, jak jsem napsal ...
mam E39 540i M62 motor ... a je to 4,4i
taky nevim proc to rovnou neoznacili 544i :)

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... il/browse/

Napsal: pát 19.03.2010 23:06
od patriot
Jo, v poho ... jsem detailista :wink: Těch 4,4i vypadá líp :idea: :wink:

Napsal: sob 20.03.2010 03:02
od Dally
ericV8 píše:neznate nekdo tuhle M5 http://www.otomoto.cz/index.php?sect=show&id=C11177983

chtel bych se na ni jet na zacatku dubna podivat. Uz mam o ni zjisteno nekolik informaci. Je to od nejakeho cloveka, ktery je velkym fandou M ... od Macha, kde je auto inzerovano si nechal dovezt M5 E60 a E39 tam nechal protiuctem. Auto vsak je momentalne pres zimu zagarazovane u majitele a je to inzerovano pod timto autoimportem.
M5 jezdila jen vikendove a ma pravielny BMW servis ...

Momentalne mam e39 540i M62, ale naskytla se mi moznost prodeje, tak zvazuji tuhle M5. Nerad bych baych po koupi do konce roku do ni nasypal dalsich 100 tis. Proto bych byl rad za kazdou radu. A kde by se dala v CB udelat diagnostika motoru, kompresi atd ...
dekuji ....


Samozřejmě že ji znám. Jel jsem v ní, ještě když nebyla ve volném prodeji. Největším problémem toho auta je, že je přelakovaný z bílý na černou!!! A ty km vzhledem k ošoupanýmu interiéru a nevedený servisce nějak nesedí, nevím. A motor je předfacelift. Druhý problém je zbastlený sání od BMC, který asi zasírá MAFy takže to auto moc netáhlo. Nicméně má krásný sound díky Supersprint svodům a koncovkám a super origo Schnitzer kola...

Napsal: sob 20.03.2010 11:54
od ericV8
tak to jsi me moc nepotesil, o tom prelakovani vim, ale to neni dulezite, predevsim motor. Takze rikas netahne jak by mela ted s tim sanim jo ? No a motor vibruje nebo neco, jak se chova ? klepe neco, v klidu ? nepamatujes ?
Jinak ty kola bych k tomu ani nebral, nechal bych tam origo M5, ktery mam na sve 4,4i
a serviska tedy take neni vedena ?? hmm

Napsal: sob 20.03.2010 12:47
od eM5thusiast
Dally: Jakej je rozdil mezi predfacelift a facelift motorem?