Stránka 2 z 3
Napsal: čtv 15.08.2013 17:22
od tom28
tak jsem koukal po vačkách a na neměckých forech se dost řeší dát tam vačku schrik nebo z S50 nebo S52..... nemůžu si pomoct ale na ebay co je nabízejí mi prijde že mají jiné konce než vanosové z M52... bojím se že bych to potom nezprovoznil s vanosem..... dával někdo? Ať do toho vnese světlo prosím.....
Třeba S52 má 252/244 st. a zdvih 10,2 oproti seriové "M52" 228/228 a zdvih 10,2.... tak to by šlo..... na přebrušování jsem se ptal a cena tak 5tis jedna.....

Napsal: čtv 15.08.2013 17:47
od tom28
aha takže to vypadá na M3 pouze US verze.... zdali se nepletu...
Napsal: pát 16.08.2013 10:59
od Dabler
je to tak us m3 verze
Napsal: pát 16.08.2013 14:16
od MattyX
tom28 píše:aha takže to vypadá na M3 pouze US verze.... zdali se nepletu...
což je v evropě nesehnatelná věc...
Origo shrick či dbilas novej stojí mordu (na moje finační poměry

)
a ono ten přebrus za jednu není vlastně tak špatná cena

Napsal: sob 17.08.2013 06:58
od Filozof
další možnost - větší vstřiky , silná pumpa a přehrát mapy a vyladit na E85 palivo ...nárust 20-30procent dle motoru ...no a přebrousit hlavu ideálně na tlaky 14-15:1
Záleží kolik chceš koní nahonit ... ale těch 40-60 by něměl bejt problém.
Sportovní filtr a kvalitní svíčky iridiové beru jako samozřejmost.
Vstřiky 6-15tisic. Staré použité z auta třeba za 3ku komplet.
Palivová Pumpa do max 500koní 2-4tisice
A naladění palivových map na E85 dle domluvy 0,5-2tisice záleží u koho a jak dlouho si stím bude hrát a ladit.
Výkon naženeš ale aby to zvládali další seriové komponenty v autě.
Ještě jsem na něco zapoměl ?
Jeden borec měl laděnou a komplet 325i ale nemohu najit kde to je popsané co vše dělal na autě abys měl motivaci.
Napsal: sob 17.08.2013 09:20
od MattyX
Filozof píše:další možnost - větší vstřiky , silná pumpa a přehrát mapy a vyladit na E85 palivo ...nárust 20-30procent dle motoru ...no a přebrousit hlavu ideálně na tlaky 14-15:1
Pokud myslíš kompresní tlak, tohodle poměru dosáhneš i skoro na serii, která když je v kondici tak má 14... pokud myslíš kompresní poměr, že by byl 14-15:1 tak nevíš co píšeš

Napsal: sob 17.08.2013 12:56
od noname
sani 5hp vifuk 5hp repro soustava 10hp magnetizer 5hp elekricke čurbo 10 hp RS nalepki 15 hp bloujob ventil 5hp střiky scania 20 hp ...

Napsal: sob 17.08.2013 16:25
od Filozof
MATTY: Ne myslel jsem to tak že bud 14:1 nebo 15:1 proto jsem to tak zkrátil.
Máš jistě zkušenosti s laděním auta - tak se rozepiš
Všude na webech kde upravují auta na ethanol a ždímají z toho výkon řeší těchto pár komponent na autě.¨
Zní to velice zajimavě a rád bych takové auto viděl v reálu a graf z brzdy kolik to doopravdy dá.
Dává to vše smysl jen vidět ty čísla. Zda je to 20-30 nebo více koní a zda ostatní díly na autě opravdu vydrží.
Myslím si že upgrade o 10-20procent výkonu vydrží sériová převodovka a další komponenty.... a už bude docela cítit ..ono 20procent z 192koní je 38koní plus krouták pujde nahoru a to bude hodně znatelné.
Přidávám tabulku je vidět že realita je 10:1 nebo 11:1 nevidím tam 14:1
Kdo nevěří at to nečte a nepíše tu bláboly ....viz - NONAME
Máte někdo tady zkušenosti s upravami na ethanol - hlavně výkonové parametry mě zajímají
Napsal: ned 18.08.2013 13:09
od MattyX
už komprese 11:1 vyžaduje nemalé úpravy pístů... nedovedu si představit to upravovat na 14:1, to už by nevydrželo těsnění pod hlavou a daleko rychleji by se opotřebovali ojniční ložiska. Unreal prostě

kamarád teďka upravoval kompresy z 10.5 na 11.2 a stálo ho to sadu výfukových ventilů

mezera mezi pístem a otevřeným ventilem je 1.5mm na otisku. při 14-15:1 by se museli udělat obrovský výřezy pro ventily. to je už komprese nekonečno

proste ně

Napsal: sob 24.08.2013 11:04
od tom28
Souhlas s MattyX také jsem zkoušel zvyšovat kompresi a měl jsem tesnění 0,7 mm a na otisku to bylo kolem 2mm nax... komprese statická byla nechci kecat asi 10,5 nebo 10,8... zvýšení na hodnoty 14 nebo 15:1 si neumím představit jedině tvarem pístů...
jinak životnost komponentů jako převodovky apod... je zcela v poho.... myslím že ani s nárustem 100 koní bych se toho nebál...vzhledem toho že motory dnes dopují turbem....
Napsal: sob 24.08.2013 12:59
od Filozof
Zase mě někdo nepochopil nebo jsem to asi špatně napsal.
Ethanol se nejlepe využije u aut s IDEALNÍ kompresí 14:1 nebo 15:1 prostě čím více tím lépe a pak turbomotory.
¨Vím že my tady s R6 máme kolem 10:1 nebo 11:1 viz tabulka.¨
U staršího motoru je to jistě horší....
BMW 335i kterých je tu několik a mají MAPY přímo na ETHANOL to využíjí hodně.
Napsal: sob 24.08.2013 18:07
od tom28
jo pokud ethanol umožňuje spalování při vetších kompresních tlakách.. jako že asi ano aniž by detonoval pak je i vyšší kompresní poměr možný... ale s tím nemám opravdu zkušenosti, navíc pokud bych takto motor přepracoval... nebylo by možné už asi nikdy jezdit na benzín... kvůli vysokým kompresním tlakům.....
Ale zpatky k vačkám..... co mi řeknou místní ladiči na toto....
proč B28 má jinak nastavenou sací vačku? řeším to jakou změnu zapříčiňuje toto nastavení???? je to jen stupňů .... ale proč? lepší střední otáčky a trochu horší vrch??? laboroval někdo s přenastavením?
Napsal: ned 25.08.2013 20:48
od Francis
Načasování je jiné z důvodu jiného poměru vrtání/zdvih.
M50/MB2:
B20 - vrtání x zdvih - 80x66 - silně "podčtvercový" motor
B25 - vrtání x zdvih - 84x75 - "podčtvercový" motor
B28 - vrtání x zdvih - 84x84 - "čtvercový" motor
U M50 byl rozdíl mezi B20 a B25, u M52 je stejný rozdíl u B25 a B28.
Kdo má chuť experimentovat, nemusí shánět vačku z B25, ale stačí při seřizování VANOSu u B28 vačku pootočit proti směru hodinových ručiček o 2,5°.
Nápověda: otáčky vačkové hřídele jsou poloviční oproti klikové hřídeli
pro info porovnání M50 a M52 - třetí řádek od konce:
(bystří si všimnou, že M50B25 má jinak posunutou výfukovou vačku)

Napsal: pon 02.09.2013 19:08
od tom28
hm porovnával jsem určité motory a jejich profily vaček.... a teď teprve vidím jak je M3 zásadně jiná od jiných motorů.. rozsah natočení vanosu je teměř dvojnásobné zdvih je o 2,3 mm vetší a 228 st vs 260 st. také mluví samo o sobě... no zítra změřím kolik mě hydra dovolí a asi zkusím pana krejbicha.. jeví se jako dost solidní člověk... pokud se pro úpravu vaček rozhodnu pošlu vám sem hodnoty které jdou vykouzlit u tohoto motoru.... myšleno ze serivého profilu vačky

Napsal: pon 02.09.2013 19:56
od surfis
2Filozof: Neblázni... 15:1 jsou pomalu tlaky diesla... Naprosto nereálný, bez šílených úprav v ceně desítek E36
Když už to takhle hrotit, tak bych napasoval turbo a foukal nižší tlak...
Napsal: pon 02.09.2013 21:54
od Filozof
SURFIS : ty snad nečteš co jsem psal výše....
Kopíruji ještě jednou pro tebe
Zase mě někdo nepochopil nebo jsem to asi špatně napsal.
Ethanol se nejlepe využije u aut s IDEALNÍ kompresí 14:1 nebo 15:1 prostě čím více tím lépe a pak turbomotory.
¨Vím že my tady s R6 máme kolem 10:1 nebo 11:1 viz tabulka.¨
Napsal: úte 03.09.2013 09:17
od surfis
Filozof píše:...
Tak ještě jednou a jednodušeji. Těch tlaků nedosáhneš bez šílených (drahých) úprav. Nebo dosáhneš, za cenu každoměsíční generálky motoru. V reálu při změně paliva na E85 ti to přidá výkon v řádu procent.
Napsal: úte 03.09.2013 11:14
od Filozof
Pokud přidáš jinou pumpu palivovou, vstřiky z M3 , a naladíš mapu na palivo E85, dáš svíčky které perfektně zapálí směs a využijí výkon který tam je , dáš lepší sání jelikož to dělá pár koní a nm taky ... tak jsme někde jinde věřím a vsadím se že to dá hodně. A znatelně to bude cítit.
Pak se vsadím 3,0 serie nemá šanci.
Zda to bude 30-60koní netuším to už je spekulace ...
Jsozu fora na netu kde to rozebírají a řeší jak si upravili motory non BMW...
Motor 2,5 i 2,8 má větší potenciál než je seriový výkon.
Jen u 2,8 tuším komplet odladěné sání dělá celkem slušné koníky.
Ano nebude to za pár tisíc ... cenu tu ale nikdo nerozbíral.
Tlaky momentálně vubec neřeším, to jsem dal jen jako příklad... bohužel BMW má kolem 10:1 což ale taky není uplně špatný....

Napsal: stř 16.10.2013 08:00
od Hanz
uz jen kdyz vidis hlavu M50 a S50 vedle sebe, pochopis, ze je to jina liga, hlavne tvar a uhel kanalu... v US se snazi zlepsit proudeni M50/52 hlavy vymenou sedel, lestenim, zvetsovanim ventilu, titanova zdvihatka, jine pruziny, svody, posunuti omezovace, remap, vetsi remenice a pod, ve finale se horko tezko dostanou u kompletne udelaneho motoru na EU verzi 3,0... a to jsou investice v tisicich $...
reseni vacky M50/52 je vymena za tu z US M3... nekomu jsem ji i shanel, jak to ve finale dopadlo nevim, jestli to bylo tak moc poznat...
Napsal: stř 16.10.2013 08:44
od atimen
Doma máme na M50 problém vačkama vyřešen od dbilas dynamic a poznat je to jako prase ...
