Stránka 2 z 3

Napsal: sob 18.06.2011 22:10
od zverbo
PB k Vahe

Napsal: sob 18.06.2011 22:11
od zverbo
PipeRezonatory

Napsal: sob 18.06.2011 22:13
od zverbo
Koncovy tlmic M3

Napsal: úte 19.07.2011 17:45
od palzo
ten koncovy tlmic neni origo z m3 ze ano ?

Napsal: stř 20.07.2011 20:35
od papyk
palzo píše:ten koncovy tlmic neni origo z m3 ze ano ?
Tak koncovky určitě nee 8)

Napsal: pát 22.07.2011 22:21
od palzo
papyk píše:
palzo píše:ten koncovy tlmic neni origo z m3 ze ano ?
Tak koncovky určitě nee 8)


Ja narazam na post autora o jedno vyzsie :)

Napsal: úte 30.08.2011 16:01
od _stalker_
O víkendu jsem dal svou 325 M50 na brzdu.. výsledek byl hnusný!!! točivý moment 212,8Nm při 4851ot/min a max výkon 167,49PS pri 6032 ot/min.... :( další co budu dělat je že si nechám změřit kompresi. Přes zimu bych ho chtěl nák dát do kupy... chtěl bych poradit jestli dát jinej motor třeba M52B28 a nebo něco udělat stim co tam je...

Napsal: stř 31.08.2011 07:13
od Perunwit
no jo, postupem času se koníci v motoru unavili a někteří evidentně pošli :-). Taky si myslím, že je to můj případ, i když 2,5i táhne odspodu málo typicky. Taky nechám změřit kompresi, musí se na to do autorizáku, nebo to dokáže změřit i běžná dílna?

Napsal: stř 31.08.2011 07:23
od MattyX
koupíš barometr za pár stovek , a můžeš si to změřit sám doma :)

Napsal: stř 31.08.2011 07:38
od Perunwit
to se budu mít :-D. něco takového?

http://www.benone.cz/tester-komprese-benzinove-motory-3/

našel jsem tento po-piss:

Měření komprese

Jednou z diagnostických metod dávajících přesnou informaci o stavu motoru je změření kompresních tlaků v jednotlivých válcích motoru.

K měření se používá nejčastěji průmyslově vyráběný registrační měřič komprese, v němž se zjištěné hodnoty zaznamenávají na výměnnou záznamovou kartičku. Někteří motoristé používají amatérsky vyráběné měřiče, postavené, podle návodů zveřejňovaných v motoristické literatuře. Tyto měřiče jsou obvykle vyrobeny na bázi měřiče tlaku v pneumatikách. V poslední době se na trhu objevil průmyslově vyráběný měřič MK 16, vycházející také z principu běžného měřiče tlaku v pneumatikách. Jeho výrobcem je výrobní družstvo Konekta, Brno.

Kompresní tlak se měří při protáčení studeného motoru spouštěčem, při plně otevřené škrticí klapce karburátoru, nabitém akumulátoru a při vyšroubovaných zapalovacích svíčkách. Změřená hodnota má být 1,2 až 1,3 MPa. Důležitější než absolutní hodnoty však je, aby hodnoty u všech válců byly přibližně stejné. Nejvyšší přípustný rozdíl u nového motoru je asi 0,05 MPa a u motoru v provozu až 0,10 MPa.

Klesnou-li naměřené hodnoty kompresních tlaků válců pod 1 MPa, svědčí to o zhoršeném mechanickém stavu motoru - netěsné kroužky nebo ventily.

Netěsné pístní kroužky se snadno poznají podle pronikání výfukových plynů do klikové skříně motoru a odtud otevřeným víčkem nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.

Jiný způsob kontroly je vstříknout do zkoumaného válce asi 3 až 5 cm3 oleje vyšší viskozity a měření opakovat. Zjistí-li se porovnáním naměřených hodnot s předchozími zlepšení, je příčinou nízkého kompresního tlaku opotřebený nebo poškozený píst, pístní kroužky nebo válec. Pokud nedojde ke zlepšení, bude pravděpodobně závada v netěsnosti ventilů nebo hlavy válců.

Pozor: Při měření kompresních tlaků je nutné dodržovat základní bezpečnostní opatření:

1. před měřením zajistit vozidlo proti pohybu;
2. před spouštěním (otáčením) motoru se přesvědčit, zda je řadicí páka v neutrální poloze;
3. zapalovací kabely vedoucí ke svíčkám umístit tak, aby jejich koncovky nebyly v blízkosti otvorů po vyšroubovaných svíčkách (nebezpečí vznícení benzínových par);
4. při měření nekouřit a nemanipulovat s otevřeným ohněm v blízkosti zkoušeného vozidla.

Napsal: stř 31.08.2011 07:42
od MattyX
http://www.tuningshop.cz/naradi-yato-toya/merici-pristroj-kompresniho-tlaku-hadicka/

např. ;)
koupili sme si podobnej , o něco jen dražší a funguje dobře :)

Napsal: stř 31.08.2011 07:59
od Perunwit
MattyX píše:
např. ;)
koupili sme si podobnej , o něco jen dražší a funguje dobře :)



jenom dobře? Já potřebuju aby fungoval výborně! :lol:

Napsal: stř 31.08.2011 08:10
od MattyX
když změří 4bary ve válci tak to není chyba měření ale chyba bude někde jinde :)

Napsal: stř 31.08.2011 09:01
od CBR1000F
Mě zajímá teď tohle :
http://www.tdichip.cz/individualni_upravy
přestavby na přeplňování
BMW 2.5i (M50B25): úprava na cca 400HP 149.990 Kč
To musí být asi mazec - životnost okolo 100000km tydy údajně.

Napsal: stř 31.08.2011 09:08
od Perunwit
Mattyx: no, asi to prubnu. Ńějaká rada k tomu, fičura, speciální úskalí, tebou doporučované hodnoty u takhle starého motoru (1990)?

Napsal: stř 31.08.2011 16:52
od kappricek
Není za ty peníze lepší pořídit E36 M3? Jinak z vícero stran jsem slyšel, že namou E39 528i stojí za to vyměnit sání z E34ky. Prý je tam větší, sání se dá sehnat na vrakovišti relativně levně (2.500) Kč a pak šikovného mechanika, prý tam nesedí úplně na 100%, ale výsledek je nějakých 25 koní nahoru tedy ze 192 koní na nějakých 217. Nikdo mi teda zatím nedoporučil náporovej vzduchovej filtr (hříbek) prý je lepší vložka do klasickýho boxu např. od KN. K tomu vyjmout kaťáky, naaplikovat rezonátory a je tam zase trochu výkonu víc.
Co se týče CHIPŮ, tak si myslím, že je lepší připlatit a určitě nechat zbrzdit. Ale nejlepší je stejně koupit si M3 :-) 8)

Napsal: stř 31.08.2011 18:07
od MattyX
Perunwit píše:Mattyx: no, asi to prubnu. Ńějaká rada k tomu, fičura, speciální úskalí, tebou doporučované hodnoty u takhle starého motoru (1990)?


opojis civky , vymontujes svicku kde chces merit tlak , nasroubujes misto svicky , das plnej plyn a starujes ... pak ti na barometru vyskoci maximalni tlak , nejlepsi je to merit s nekym aby ti ukazal ze uz to netlaci vic a nemusis motat dal a podivas se koliks nameril :) kdyz 14barů tak príma :) co bude pod 11.5 tak bude u m50tky už horší... cokoliv co bude pod 10je už polomtrvý :D


jj koupit dvacet let starej vylitanej M3 motor je řešení do doby než ti vylítne ojnice :roll: :lol:

Napsal: stř 31.08.2011 20:25
od mequi
Nezapomeň vyjmout relé palivového čerpadla. Abys nezalil katalyzátor. A je lepší vyndat všechny svíčky a pak měřit tlaky. :wink: Já naměřil cca před 3 rokama 13 barů. M50B20

Napsal: čtv 01.09.2011 06:44
od Perunwit
ok... tlaky jsou mi jasný... přemejšlim ale nad jinou věcí... jak to tam našroubuju, tu hadičku? U toho motoru (M50 2,5i 24V) jsou svíčky hoodně hluboko utopený. Nebo má ten barometr nějakej úchytnej systém, kterej s tim počítá?

katy nemam, o ty se nebojim :lol:

Napsal: čtv 01.09.2011 07:17
od MattyX
no ta hadicka je dostatecne dlouha na to aby jsi ju tam nasrouboval :)