Stránka 2 z 4
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 08:51
				od BudVlad
				Primary cats jsem odstranil na minulém autě a secondary jsem vyměnil za hi-flow. Neměl jsem problém projít emisema, ale motor musel být zahřátý. Musí se také použít O2 simulátor.
Koupil jsem OBX svody bez cats na E92. S instalací čekám na simulátory které na zakázku vyrábí Burger Motorsports.

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 09:41
				od MattyX
				no ten šestej válec nemá asi stejnou délku potrubí jako ten první viď ? 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 09:52
				od BudVlad
				První 3 a zadní 3 válce mají oddělené potrrubí až do zadu, takže nerovnost mezi 1 a 6 není tak důležitá. V každém případě je to lepší než orig.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 10:07
				od MattyX
				Celkom zaujimavy programcek ktory pomocou jednoducheho vypoctu zvukovej vlny vypocitava idealnu dlzku zvodov pre rezonancne vyprazdnovanie v urcitych otackach
http://www.kamware.com/vtr1000f/exhaust.htm
trošku teorie o laděných svodech aby to nějak fungovalo 
Zkusím shrnout celý proces vypláchnutí kompresního prostoru. Nabývá na ůčinnosti především, když je do stejných otáček sladěno i sání . (když chcete dobře vyplachovat, musíte i dobře nasávat) Pro základ počítání se bere objem celého válce (zdvihový objem+kompresní objem). Vypláchnutí zajistí tlakové kmity ve výfuku. Při uzavření nebo otevření ventilu vzniká ve výfuku tlaková vlna, která se šíří ke konci výfuku zhruba rychlostí zvuku. Když se dostane ke konci výfuku, odrazí se a vrací se zpátky potrubím až k ventilu. Tato vlna proběhne během otevření ventilu několikrát a je potřeba, aby k ventilu doběhla vlna podtlaková, když se uzavírá. Rychlost šíření vln není závislá na otáčkách motoru (je vždy stejná), takže se zlepšení může dosáhnout jen při určitých otáčkách. Na šíření vln má vliv každá překážka. (rozvětvení výfuku, změna průměru - zde dochází ke zpomalení či odražení vlny) 
Takže pokud proběhne výfukem o půl vlny více nebo méně, zhorší se plnění a pokud o jednu, dvě tři vlny více nebo méně, plnění se zlepší. Na výkonnostní křivce se to projevuje nerovnoměrným průběhem výkonu při určitých otáčkách. Obecná poučka pro ty, co mě nepochopili: Čím delší potrubí, tím větší výkon v nižších otáčkách a naopak. Na závěr ještě poučky: Samostatné potrubí pro každý válec = větší výkon 
Společné potrubí pro všechny válce = větší točivý moment 
Kvůli impulsům zapalování u čtyřválce spojit: 1.se 4. a 2. se 3. 
válcem, u šestiválce 123 a 456 
Potubí od jednotlivých válců až po své spojení musí být stejně 
dlouhé 
Čím větší průměr potrubí, tím se maximální kompresní tlak 
Přesouvá do vyšších otáček 
U závoďáků můžete vidět výfuk končící v prahu - snaha o dosažení většího výkonu ve vyšších otáčkách pomocí zkrácení výfuku.( škodovkáři mají výhodu, protože mají motor vzadu, takže sim výfuk naladí bez nutnosti řezat prahy) 
Na sání mají závoďáci vyměnitelné natrubky různé délky - zase kvůli naladění na různé otáčky podle charakteru trati, kterou pojedou 
Na všechno co jsem napsal má vliv samozřejmě časování, drsnost stěn trubek, tvar vyůstění, rezonátory atd. 
Doufám, že vás už přešla chuť naladit si výfuk, protože je to pro naše podmínky jen ztráta času a peněz.
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 11:16
				od BudVlad
				“Doufám, že vás už přešla chuť naladit si výfuk, protože je to pro naše podmínky jen ztráta času a peněz.”
Chuť mě v žádném případě nepřešla! O jaké „naše podmínky“ jde?
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 12:16
				od MattyX
				mě se neptej ja to jenom cituji 

 ja jen pokud chceš mít něco funkčního tak to i něco stojí takže asi finanční podmínky 

 pokud chceš můžu ti dát odkaz na forum kdo to napsal a můžes se ho zeptat klidně 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 16.06.2010 12:55
				od BudVlad
				To je samozřejmé, že to stojí peníze. Kdyby jsem chtěl šetřit, tak si asi nekoupím BMW. Odstranění primary cats je ale cenově nejefektivnější zvýšení výkonu.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 21.06.2010 19:58
				od drakbmw
				Ja chcem davat na moju E36 328i Komplet svody,potrubie a vyfuk z M3 3.0..a mam otazku..Myslim si ze katy na tom potruby su po smrti tak ich chcem odstranit!A chcel by som vediet ci tam staci dat len neaku nerez trubku alebo rezonator..No a este chcem dat aj sanie z M50 motora!Potom by som chcel ist na meranie ze kolko to pridalo vykonu...Ma tu niekto nieco podobne..Napr aspon tie svody z M3 na motore M52B28?
			 
			
					
				
				Napsal: pon 21.06.2010 23:13
				od Paavo
				cus, po rozmluve s tejpkem tady z klubu jsem dospel k nazoru, ze na civil je asi idealni katy nechat,nebo max je nahradit rezonatorem.Prej straight pipes rvou jako krava a neda se s autem na civil rozumne jezdit.Ono, pokud mas zadni dil pruchozi, atk toho moc neutlumi
			 
			
					
				
				Napsal: úte 22.06.2010 01:50
				od drakbmw
				uz som rozmyslal aj nad alternativou ze nahodim tie zvody z Mka ale potrubie neham seriove teda z 328i..Koncovej tlmic mam origo remus...Lebo neviem co to urobi ked sa zvadsi priemer vyfukoveho potrubia..Kedze Mkove potrubie je od zvodou hrubsie ako na 328i...Ale mozno to bude len prinos pre auto...No uvidim ked nahodim max to prerobim na stred z 328i 

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 23.06.2010 17:02
				od Wita
				Ahoj mel bych taky dotaz. Mam 325i e30 a zvazuju dat kat pryc ale otazkou je co dat misto nej? Jen tak namatkou 
http://www.sportovniautodoplnky.cz/vyfu ... ezonatory/
a ted co vybrat? Dik Wita
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 23.06.2010 20:38
				od noname
				Zdar, mám tady tento rezonátor: 
http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... -mm-60-mm/  
V kobinaci se svodama kopie supersprint a průchozím tlumičem - absorbčním a sáním z M50 auto neskutečně ožilo, takže nebát se a experimentovat.... 
http://www.youtube.com/watch?v=UQAm1krwwhU 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 28.06.2010 15:39
				od Mirda328
				
			 
			
					
				
				Napsal: pon 28.06.2010 18:37
				od noname
				ano je to 323  

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 28.06.2010 19:25
				od Mirda328
				noname píše:ano je to 323  

 
difer?
 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 28.06.2010 19:49
				od noname
				origo 2,93...  

 
			 
			
					
				
				Napsal: pon 28.06.2010 22:51
				od Paavo
				no, tak to mas pekne postelovany.....
			 
			
					
				
				Napsal: ned 19.09.2010 21:38
				od Tompo
				za 3 prohrab? Pěkné!!!
			 
			
					
				
				Napsal: pát 01.10.2010 17:17
				od Keviiin
				ted jsem kuchal na ISu... a jsem rozhodnut, při dalším autě co si koupim sundam taky kat... mam k tomu jeste koncák ulter sport a simota vložku vzd.filtr- a ted? jde to lépe do otáček, občas si zabuble při podřazování s meziplynem a celkově se brutálně prohloubí zvuk.... je to super..ale nevim, jestli mam ted na diagnostice nejak pretaktovat mapy.. poradite mi prosim nekdo ? jeste jsem tam menil lambdu- nasleduje jeste chip..tak doufam, ze to pak poletí
			 
			
					
				
				Napsal: pát 01.10.2010 19:40
				od MattyX
				Keviiin píše:te to pak poletí
ze skály určitě  

 hodně aut má kat skoro ucpanej tudíž odstraněný je pak poznat 

 no akorát pak ty studený starty budou trošku smrádek no  
