Stránka 2 z 2

Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání

Napsal: pát 10.09.2021 06:48
od Filozof
Pokud mohu něco ze svého, mám taky M52 motor. Já osobně dával NISSENS výparník klimy a HELLA BEHR chladič vody a podle VIN auta ono ti to nabídne ten správnej na tvé auto dle ETK. Dle čísla potom koupíš dobrej a pohlídat si značku HELLA je jistota a kvalita.

Další věc je že jsem měl problémy jako ty asi 4roky zpět a bylo to termostatem. Prostě dva byli špatné a otevírali dost pozdě kolem 99-101C a jen se asi přiotevřeli...
Auto mělo teplotu přes 105-108 stupnů kde se rozjede visca naplno a snaží se to dochladit na cca 99celsia.
Pak jsem sehnal ten co otevírá při 92C termostat a fungoval bez problémů a stále funguje.
Visca ideálně SACHS funguje dobře obojí a spíná kolem 103-106C.

Ono totiž dnes jsou ty díly tak nekvalitní že se to stává celkem často a je lepší brát to nejlepší co trh nabízí aby to pár let fungovalo.
A je dost možné že i ten tvuj termostat prostě není otevřený naplno a je to nějakej pochybnej kus.

Zkontroluj si hadice spodní i vrchni že je ok a ohřívá se později i spodní po otevření termostatu.
Odvzdušnil bych nekolikrát a čumákem do strmého kopce a oba odvzdušnováky postupně při vytékající vodě uzavřít.

Dej teplotu vody na budících a dívej se jak postupuje.

Pokud bude dobrej chladič a bude to dělat stále je to termostat kterej není otevřený dostatečně a otevírá hodně pozdě (nekvalitní kus) nebo odvzdušnění které se dělá někdy i několikrát po sobě u M52 čumákem v kopci.

Jetý chladič nikdy nekupovat vždy kvalitní nový a Hella behr je jistota a těch pár stovek rozdílu se opravdu vyplatí. Vždy dle VIN vozu vybírat ten správnej případně změřit původní originál co tam byl rozměry pro kontrolu.

Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání

Napsal: ned 12.09.2021 14:08
od paveld
Přesně tak, objednej ten 440x438 co píše Mattyx. To co píšeš je téměř to samé jako máš jen jiný výrobce a o pár mm víc na tloušťku - může to pomoct ale taky nemusí.

Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání

Napsal: pon 27.09.2021 10:28
od Jenda
Takže o víkendu jsem se konečně dostal k výměně. Vyměnil jsem termostat za nový BorgWarner (Wahler) a chladič Maxgear jsem demontoval a místo něj jsem dal nový chladič vody MAHLE s rozměry : Délka sítě [mm] 440, Šířka sítě [mm] 329, Hloubka sítě [mm] 42 (takže je o 1cm širší než předchozí Maxgear).
Auto je odvzdušněné, topí to jak prase, voda se neztrácí, ale vzhledem k nižším venkovním teplotám nevím, jestli to zabralo nebo ne. Každopádně zatím se nepřehřívá...