Re: BMW E36 320i, motor M52 - přehřívání
Napsal: pát 10.09.2021 06:48
Pokud mohu něco ze svého, mám taky M52 motor. Já osobně dával NISSENS výparník klimy a HELLA BEHR chladič vody a podle VIN auta ono ti to nabídne ten správnej na tvé auto dle ETK. Dle čísla potom koupíš dobrej a pohlídat si značku HELLA je jistota a kvalita.
Další věc je že jsem měl problémy jako ty asi 4roky zpět a bylo to termostatem. Prostě dva byli špatné a otevírali dost pozdě kolem 99-101C a jen se asi přiotevřeli...
Auto mělo teplotu přes 105-108 stupnů kde se rozjede visca naplno a snaží se to dochladit na cca 99celsia.
Pak jsem sehnal ten co otevírá při 92C termostat a fungoval bez problémů a stále funguje.
Visca ideálně SACHS funguje dobře obojí a spíná kolem 103-106C.
Ono totiž dnes jsou ty díly tak nekvalitní že se to stává celkem často a je lepší brát to nejlepší co trh nabízí aby to pár let fungovalo.
A je dost možné že i ten tvuj termostat prostě není otevřený naplno a je to nějakej pochybnej kus.
Zkontroluj si hadice spodní i vrchni že je ok a ohřívá se později i spodní po otevření termostatu.
Odvzdušnil bych nekolikrát a čumákem do strmého kopce a oba odvzdušnováky postupně při vytékající vodě uzavřít.
Dej teplotu vody na budících a dívej se jak postupuje.
Pokud bude dobrej chladič a bude to dělat stále je to termostat kterej není otevřený dostatečně a otevírá hodně pozdě (nekvalitní kus) nebo odvzdušnění které se dělá někdy i několikrát po sobě u M52 čumákem v kopci.
Jetý chladič nikdy nekupovat vždy kvalitní nový a Hella behr je jistota a těch pár stovek rozdílu se opravdu vyplatí. Vždy dle VIN vozu vybírat ten správnej případně změřit původní originál co tam byl rozměry pro kontrolu.
Další věc je že jsem měl problémy jako ty asi 4roky zpět a bylo to termostatem. Prostě dva byli špatné a otevírali dost pozdě kolem 99-101C a jen se asi přiotevřeli...
Auto mělo teplotu přes 105-108 stupnů kde se rozjede visca naplno a snaží se to dochladit na cca 99celsia.
Pak jsem sehnal ten co otevírá při 92C termostat a fungoval bez problémů a stále funguje.
Visca ideálně SACHS funguje dobře obojí a spíná kolem 103-106C.
Ono totiž dnes jsou ty díly tak nekvalitní že se to stává celkem často a je lepší brát to nejlepší co trh nabízí aby to pár let fungovalo.
A je dost možné že i ten tvuj termostat prostě není otevřený naplno a je to nějakej pochybnej kus.
Zkontroluj si hadice spodní i vrchni že je ok a ohřívá se později i spodní po otevření termostatu.
Odvzdušnil bych nekolikrát a čumákem do strmého kopce a oba odvzdušnováky postupně při vytékající vodě uzavřít.
Dej teplotu vody na budících a dívej se jak postupuje.
Pokud bude dobrej chladič a bude to dělat stále je to termostat kterej není otevřený dostatečně a otevírá hodně pozdě (nekvalitní kus) nebo odvzdušnění které se dělá někdy i několikrát po sobě u M52 čumákem v kopci.
Jetý chladič nikdy nekupovat vždy kvalitní nový a Hella behr je jistota a těch pár stovek rozdílu se opravdu vyplatí. Vždy dle VIN vozu vybírat ten správnej případně změřit původní originál co tam byl rozměry pro kontrolu.