Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 - musim jí zamykat ?
Re: e39 - musim jí zamykat ?
To resto bere teplo z motoru. Tohle je speciální schránka místo webasta, kde se toho tepla má uložit mnohem víc.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: e39 - musim jí zamykat ?
jasný, teď jde o to, jestli je ten kastl funkční ....tipuju, že to má podobnou náplň jako mrazící "patrony" nebo lišty , co se používaj v pasivních mrazácích např na rozvážkových autech ( celou noc to mrazí a akumuluje zimu ) a přes den jí drží ....je ten kastl izolovanej ???ACDC píše:To resto bere teplo z motoru. Tohle je speciální schránka místo webasta, kde se toho tepla má uložit mnohem víc.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: e39 - musim jí zamykat ?
No, to bych myslel že jo, přece to nemohli udělat bez izolace. Jde o to, že čerpadlo toho zázraku běží po vypnutí klíčku, což nesmí. A dál jsem zjistil, že oba ventily nemají obvod. Někdo, kdo to má musí vědět, že to má fakt efekt a stojí za to párat se s tím, nebo ne. Ještě to píchnu na diag.
Jinak to musím vyřadit, protože topení běží přes tohle, takže větší hydraulický odpor a na volnoběh to skoro netopí.
Když se kouknete do OEM, je to tam popsáno.
Nezávislé topení má obtok, když neběží, tohle nemá.
Jinak to musím vyřadit, protože topení běží přes tohle, takže větší hydraulický odpor a na volnoběh to skoro netopí.
Když se kouknete do OEM, je to tam popsáno.
Nezávislé topení má obtok, když neběží, tohle nemá.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: e39 - musim jí zamykat ?
ACDC... z logiky věci , by po vypnutí klíčku nemělo běžet vůbec nic, kromě jednotek, než se to uspí... jediná vyjímka je webasto ...doběh-dochlazení, takhle bych to chápal já .... nevím jak je to zapojený u osobáku ..u velkýho to funguje samostatně uplně mimo klíček-zapalování
a má to omezení na 8-9 hod max v kuse , pak se vypne...
a má to omezení na 8-9 hod max v kuse , pak se vypne...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: e39 - musim jí zamykat ?
OT:martin440 píše:u velkýho to funguje samostatně uplně mimo klíček-zapalování
a má to omezení na 8-9 hod max v kuse , pak se vypne...
Tohle mě úplně vysíralo u Iveca. To vymyslel uplnej idiot. Omezit topení na 9 hodin, když děláš 11hodin pauzu. No tohle vymyslet dalo hodně práce. Dvě hodiny před budíkem tě vzbudí zima.
Zlatej MAN. I ten blbej Renault to měl normálně. Vlastně snad všichni kromě taliánů.
A co jsem nepochopil nikdy byl žebřík ve stralisu na horní postel, který šel sice vytáhnout, ale zasekl se o horní přihrádky nad oknem, takže nešel sklopit do použitelné polohy. Ani v autorizaku to nedokázali a koukali na to jak kreténi.
A to priblblý pípání co pipalo kvůli kdejaký hovadine je taky fajn. Ježíš jsem se nasral. To je tak nedomrlý auto.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
No nemělo by nic běžet, jasně. Diag. našla dvě neznámé chyby 0541 a A005.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: e39 - musim jí zamykat ?
.....podívejte se na schéma zapojení el čerpadla na motoru Tds:
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ater_hose/
jeden nátrubek pro hadici vede z ukončení hlavy válce a druhý z oblasti vodního čerpadla. Mám na e 39 tds zásobník zbytkového tepla,trošku to při topení pomáhá,ale celkově nic moc,ventilátor se při ohřátém motoru na pokyn tlačítka REST na panelu IHKA rozběhne,stejně tak jako pomocné el čerpadlo . Pomocné čerpadlo mi běží i v létě po zastavení motoru ohřátého motoru cca 5 minut ,bez ohledu na tlačítko rest,i když vytáhnu klíček zapalování.Poté se samo zastaví,určitě před celkovým "uspáním"(cca 15 min) auta.
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ater_hose/
jeden nátrubek pro hadici vede z ukončení hlavy válce a druhý z oblasti vodního čerpadla. Mám na e 39 tds zásobník zbytkového tepla,trošku to při topení pomáhá,ale celkově nic moc,ventilátor se při ohřátém motoru na pokyn tlačítka REST na panelu IHKA rozběhne,stejně tak jako pomocné el čerpadlo . Pomocné čerpadlo mi běží i v létě po zastavení motoru ohřátého motoru cca 5 minut ,bez ohledu na tlačítko rest,i když vytáhnu klíček zapalování.Poté se samo zastaví,určitě před celkovým "uspáním"(cca 15 min) auta.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Jenže tam je tenhle myšmaš https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=64_0691 Nefunguje to dle popisu, nikdo to asi v 39 nemá. Dvě neznámé závady.
Zítra budu mít kolínko na hadici a tento vynález komplet obejdu.
Jinak dík všem za snahu
Zítra budu mít kolínko na hadici a tento vynález komplet obejdu.
Jinak dík všem za snahu
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: e39 - musim jí zamykat ?
pak to můžeš mít jako "dochlazení " pro sichr ..... aby se ten motor nezastavil rožhavenej , tak to čerpadýlko ho dochladí ...nemuže to být ono ?bmwwehrwolf píše:.....podívejte se na schéma zapojení el čerpadla na motoru Tds:
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ater_hose/
jeden nátrubek pro hadici vede z ukončení hlavy válce a druhý z oblasti vodního čerpadla. Mám na e 39 tds zásobník zbytkového tepla,trošku to při topení pomáhá,ale celkově nic moc,ventilátor se při ohřátém motoru na pokyn tlačítka REST na panelu IHKA rozběhne,stejně tak jako pomocné el čerpadlo . Pomocné čerpadlo mi běží i v létě po zastavení motoru ohřátého motoru cca 5 minut ,bez ohledu na tlačítko rest,i když vytáhnu klíček zapalování.Poté se samo zastaví,určitě před celkovým "uspáním"(cca 15 min) auta.
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




Re: e39 - musim jí zamykat ?
Tohle je úplně normální zapojení REST, stejné na každé 39...
Není to kvůli dochlazení, ale jen na topení zbytkovým teplem z motoru. Čerpadélko je tam hlavně proto,
aby motor topil na volnoběh, protože konkrétně M62 má poddimenzovanou vodní pumpu.
Mně ten motorek nikdy nedobíhal po vyp. zapalování u předchozích 39.
Není to kvůli dochlazení, ale jen na topení zbytkovým teplem z motoru. Čerpadélko je tam hlavně proto,
aby motor topil na volnoběh, protože konkrétně M62 má poddimenzovanou vodní pumpu.
Mně ten motorek nikdy nedobíhal po vyp. zapalování u předchozích 39.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: e39 - musim jí zamykat ?
....já fakt nevím,V8 jsem nikdy neměl ani neměl ten motor rozdělaný,je to tam dle rozkresu úplně jinak uspořádané jak tds,....no aby naopak vyřazení elmagventilů nedělalo problém s topením vs chlazení motoru,ono to tam pro nic za nic není,a navíc,V8 oproti r6 než kapalina procirkuluje chladícím okruhem určitě dráha,kterou musí urazit bude delší a komplikovanější /když to řeknu blbě/, u V 8 by to pidičerpadlo asi moc nedochladilo,ale mi to pracuje jak jsem psal,....auto je původně dovoz ze Sicílie,možná nějaká dodatečná funkce kvůli odvodu tepla,opravdu nevím,....závady to žádné nepíše a systém funguje (zásobník latentního tepla opakováním cyklů ztrácí účinnost),....nikdy jsem neměl potřebu funkci pojednávaných amsáblů prověřovat,vyjma toho,když odešlo elčerpadlo na E 32 735i,tak auto skoro netopilo.
Re: e39 - musim jí zamykat ?
Celé to prostě obejdu.. Navíc ventily bez napětí jsou otevřené