Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 - musim jí zamykat ?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#21 Příspěvek od ACDC »

To resto bere teplo z motoru. Tohle je speciální schránka místo webasta, kde se toho tepla má uložit mnohem víc.
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#22 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

ACDC píše:To resto bere teplo z motoru. Tohle je speciální schránka místo webasta, kde se toho tepla má uložit mnohem víc.
jasný, teď jde o to, jestli je ten kastl funkční ....tipuju, že to má podobnou náplň jako mrazící "patrony" nebo lišty , co se používaj v pasivních mrazácích např na rozvážkových autech ( celou noc to mrazí a akumuluje zimu ) a přes den jí drží ....je ten kastl izolovanej ???
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#23 Příspěvek od ACDC »

No, to bych myslel že jo, přece to nemohli udělat bez izolace. Jde o to, že čerpadlo toho zázraku běží po vypnutí klíčku, což nesmí. A dál jsem zjistil, že oba ventily nemají obvod. Někdo, kdo to má musí vědět, že to má fakt efekt a stojí za to párat se s tím, nebo ne. Ještě to píchnu na diag.
Jinak to musím vyřadit, protože topení běží přes tohle, takže větší hydraulický odpor a na volnoběh to skoro netopí.
Když se kouknete do OEM, je to tam popsáno.
Nezávislé topení má obtok, když neběží, tohle nemá.
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#24 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

ACDC... z logiky věci , by po vypnutí klíčku nemělo běžet vůbec nic, kromě jednotek, než se to uspí... jediná vyjímka je webasto ...doběh-dochlazení, takhle bych to chápal já .... nevím jak je to zapojený u osobáku ..u velkýho to funguje samostatně uplně mimo klíček-zapalování
a má to omezení na 8-9 hod max v kuse , pak se vypne...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#25 Příspěvek od horan »

martin440 píše:u velkýho to funguje samostatně uplně mimo klíček-zapalování
a má to omezení na 8-9 hod max v kuse , pak se vypne...
OT:
Tohle mě úplně vysíralo u Iveca. To vymyslel uplnej idiot. Omezit topení na 9 hodin, když děláš 11hodin pauzu. No tohle vymyslet dalo hodně práce. Dvě hodiny před budíkem tě vzbudí zima.
Zlatej MAN. I ten blbej Renault to měl normálně. Vlastně snad všichni kromě taliánů.
A co jsem nepochopil nikdy byl žebřík ve stralisu na horní postel, který šel sice vytáhnout, ale zasekl se o horní přihrádky nad oknem, takže nešel sklopit do použitelné polohy. Ani v autorizaku to nedokázali a koukali na to jak kreténi.
A to priblblý pípání co pipalo kvůli kdejaký hovadine je taky fajn. Ježíš jsem se nasral. To je tak nedomrlý auto.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#26 Příspěvek od ACDC »

No nemělo by nic běžet, jasně. Diag. našla dvě neznámé chyby 0541 a A005.
bmwwehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: stř 02.12.2020 16:28

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#27 Příspěvek od bmwwehrwolf »

.....podívejte se na schéma zapojení el čerpadla na motoru Tds:
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ater_hose/

jeden nátrubek pro hadici vede z ukončení hlavy válce a druhý z oblasti vodního čerpadla. Mám na e 39 tds zásobník zbytkového tepla,trošku to při topení pomáhá,ale celkově nic moc,ventilátor se při ohřátém motoru na pokyn tlačítka REST na panelu IHKA rozběhne,stejně tak jako pomocné el čerpadlo . Pomocné čerpadlo mi běží i v létě po zastavení motoru ohřátého motoru cca 5 minut ,bez ohledu na tlačítko rest,i když vytáhnu klíček zapalování.Poté se samo zastaví,určitě před celkovým "uspáním"(cca 15 min) auta.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#28 Příspěvek od ACDC »

Jenže tam je tenhle myšmaš https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=64_0691 Nefunguje to dle popisu, nikdo to asi v 39 nemá. Dvě neznámé závady.
Zítra budu mít kolínko na hadici a tento vynález komplet obejdu.
Jinak dík všem za snahu
martin440 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1109
Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
Bydliště: irgendwo in Westböhmen

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#29 Příspěvek od martin440 Člen Klubu »

bmwwehrwolf píše:.....podívejte se na schéma zapojení el čerpadla na motoru Tds:
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ater_hose/

jeden nátrubek pro hadici vede z ukončení hlavy válce a druhý z oblasti vodního čerpadla. Mám na e 39 tds zásobník zbytkového tepla,trošku to při topení pomáhá,ale celkově nic moc,ventilátor se při ohřátém motoru na pokyn tlačítka REST na panelu IHKA rozběhne,stejně tak jako pomocné el čerpadlo . Pomocné čerpadlo mi běží i v létě po zastavení motoru ohřátého motoru cca 5 minut ,bez ohledu na tlačítko rest,i když vytáhnu klíček zapalování.Poté se samo zastaví,určitě před celkovým "uspáním"(cca 15 min) auta.
pak to můžeš mít jako "dochlazení " pro sichr ..... aby se ten motor nezastavil rožhavenej , tak to čerpadýlko ho dochladí ...nemuže to být ono ?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy..... :wink: :wink: :wink:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#30 Příspěvek od ACDC »

Tohle je úplně normální zapojení REST, stejné na každé 39...
Není to kvůli dochlazení, ale jen na topení zbytkovým teplem z motoru. Čerpadélko je tam hlavně proto,
aby motor topil na volnoběh, protože konkrétně M62 má poddimenzovanou vodní pumpu.
Mně ten motorek nikdy nedobíhal po vyp. zapalování u předchozích 39.
bmwwehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: stř 02.12.2020 16:28

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#31 Příspěvek od bmwwehrwolf »

....já fakt nevím,V8 jsem nikdy neměl ani neměl ten motor rozdělaný,je to tam dle rozkresu úplně jinak uspořádané jak tds,....no aby naopak vyřazení elmagventilů nedělalo problém s topením vs chlazení motoru,ono to tam pro nic za nic není,a navíc,V8 oproti r6 než kapalina procirkuluje chladícím okruhem určitě dráha,kterou musí urazit bude delší a komplikovanější /když to řeknu blbě/, u V 8 by to pidičerpadlo asi moc nedochladilo,ale mi to pracuje jak jsem psal,....auto je původně dovoz ze Sicílie,možná nějaká dodatečná funkce kvůli odvodu tepla,opravdu nevím,....závady to žádné nepíše a systém funguje (zásobník latentního tepla opakováním cyklů ztrácí účinnost),....nikdy jsem neměl potřebu funkci pojednávaných amsáblů prověřovat,vyjma toho,když odešlo elčerpadlo na E 32 735i,tak auto skoro netopilo.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

Re: e39 - musim jí zamykat ?

#32 Příspěvek od ACDC »

Celé to prostě obejdu.. Navíc ventily bez napětí jsou otevřené
Odpovědět