Stránka 2 z 5
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: pon 20.07.2020 09:27
od Pilifo
Haste, podľa mňa dosť podstatný faktor je však aj to, koľko si na aute najazdil kilometrov.
Ak totiž jofrey najazdil 150k km a ty za stejný čas len 30k km, tak sa to logicky prejaví aj v nutných servisných nákladoch

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: úte 21.07.2020 22:38
od Stepan1
Jenže to je taky porovnávání relativně novýho auta s vyjetou popelnicí. Jasně, že ty náklady budou jinde. Už jenom proto, že E39 se dá vyjíždět do sraček, kdežto F10 buď servisuješ nebo nejezdíš.
Jofrey -> Vychází mi správně nájezd nějakých ani 60 000km za celou dobu vlastnictví a 165k v servisu? To není až špatný
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: čtv 23.07.2020 07:53
od jofrey
haha no urcite jsem na neco zapomel a bude to vetsi castka + nepocitam oleje a takovy veci ale tak nejak to bude.. no horsi je to ze jak rikam to auto ceka nekdy DPF a spousta dalsich drachych veci co nebudou fungovat vecne mimoto mi jeden servisak rikal ze tomu motoru u 350 tisic protoci salky na klice a motor je neopravitelny..
ceny sem nenadsadil nejsem zadnej lakyrnik abych vas lakoval. takle mi to nacenily.. mikrofiltr za 3000 vcetne DPH i vcetne filtru samozrejme.. ja sam sem kupoval filtr za 1000 mimo servis a menil si ho sam. za 500 si koupil nevim co ale ja kupuju MAHLE
s tim oknem on mi taky poslal nabidku za 18, a me se to nejak nezdalo a pak se omlouval ze to byl spatnej dil ze to precislovavaly a ze to okno je drazsi. mam jeste v mailu nabidku na 32 105,-
btw ted pri vymene oleju v diferacich jsem byl upozornen ze kardan pousti olej a ze az bude vule muze byt pruser - po te vymenit rikal dil 12 000 + prace.
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: pát 26.02.2021 20:13
od Torrman
Čau chlapi, nechci zakládat zbytečně nové téma, tak zkusím tady, jestli si toho někdo všimne vůbec... Co si myslíte obecně o podvozku na F10? konkrétně 520d ale je to asi jedno... mám s tím najeto nějakých 40tis tak můžu trošku hodnotit a za mě to zkrátka prostě bída ... jedná se sice o podvozek s klasickými tlumiči, ale filtrování nerovností se nezdá zrovna odpovídající, stejně tak hluk od podvozku, při nerovnostech to kolikrát tak bouchá ... nejdřív jsem si myslel že to bude tvrdými runflat pneu, ale mám tam už klasické a moc se to nezlepšilo... nebo, podvozek může být už vymláceny právě z těch runflatů? Zásahy co jsem prozatím dělal - výměna předních tlumičů, tyče stabilizátoru, spodní ramena, příčná ramena, ložiska kol ... Musím říct, že když sednu do starého IV golfu a když to trochu přeženu, tak bych řekl, že to filtrování a hluk od podvozku je jako nebe a dudy
Co si o tom myslíte? Měchy samozřejmě další věc, ale... nemá smysl pro mě. Díky
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: pát 26.02.2021 21:10
od HyndaDan
Hele mám zkušenost s F11 530D, Adaptive drive, měchy, prostě plně vybavený podvozek.
Auto bylo téměř nové, 15k najeto a taky musím říct, že podvozek bída.
I s adaptive drive se to auto pořád dost naklání, jako vážně hodně.
Co se týče filtrování nerovností, tak to až tak taková tragédie nebyla, rozhodně je to lepší než VW.
Na pohodní má hodně vliv velikost kol, já jsem jel na R18.
Větší kola budou samozřejmě horší.
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: pát 26.02.2021 23:04
od Torrman
Jasné tak ono plně vybavený podvozek určitě bude značný rozdíl oproti mému klasickému, to nemám možnost porovnat... ale i tak mě moc nepřekvapuje tvoje ne příliš kladné hodnocení no... Jinak kola jen R17 ... což by teda asi mělo spíš ještě víc přispívat tomu komfortu no, ale nevím... možná na podvozku mám ještě nějaké vůle které se nepodařilo objevit, těžko říct...
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: sob 27.02.2021 12:17
od Jirke
Mel jsem F11 530xd s adaptivnim podvozkem (dynamic drive). Filtrace hrbolu byla OK a auto melo najeto 280.000km. Na R17 zimnich to jelo jak po kolejich, na 18 letnich to trochu tahalo do volantu, ale furt OK. Auto nemelo TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ a většinu života jezdilo na R17.
Proč mluvím o TZ ?
Protože moje současná F11 530d LCI s nájezdem 170.000km co má TZ, které bylo využíváno, má podvozek sériovej...
Sice mi adaptace moc nechybí, ale filtrace hrbolů je o dost horší. Předchozí majitel tomu taky přispěl, páč jezdil na R19 (nonRF) a ještě na podložkách. A tahal vlek...
F11 bez adaptace je sice k ridici komunikativnejsi, ale míň komfortní. A logicky zadokola je v řízení komunikativnější než xdrive. No pokud začnu řešit podvozek, tak silentbloky do ramen dám nějaký tvrdší, čímž si komfortu sice nepřidám, ale aspoň to bude přesnější.
Jo a btw. nikdy jsem nevěřil, že zadní měchy můžou odejít před 200.000km (na E61 mi odešly až na 400.000km). Tak ta moje F11 měla měchy dělaný na 130.000km...

(asi využívání TZ hodně přispělo k jejich skonu)
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: sob 27.02.2021 13:23
od horan
130000 je ještě dobrý.

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: úte 02.03.2021 11:29
od Filozof
Jirke - tak měchy mi nepřijdou zase tak velká položka u fka ikdyž to vydrží polovinu co u e61.
Spíše by mě zajímal servis u těchto aut pokud jsou v dobrém stavu při nájezdu 200-300k.
Co automat a motor pokud se dává VIF a kvalitní nafta ... vydrží ty 3litry v naftě jezdit ? Pokud se udělají rozvody kolem 150-200k nájezdu ?
Automatu by se měl taky olej měnit co 50-80tis km ale kdo to dělá u prvních majitelů ? Snad jen uvědomělý druhý majitel co to udělá hned při koupi.
Mě se třeba vzhledově f11 líbí dost i kufr je super a často i lepší kusy mají pěknou výbavu ale na takové auto musí mít člověk lepší znalosti diagnostiky.
A 525d 150kw 3litr případně 530d f11 by mohli bejt zajimavá volba pokud to má někdo po pečlivém majiteli a dá si kilo bokem tak klidně jezdí s autem v ceně 220-300k pokud je to vybavené proč ne, kufr je větší a některé prvky výbavy v e61 nebyli, spíše jde o to jak dlouho to vydrží fungovat s menším servisem.
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: úte 02.03.2021 12:34
od Jirke
Mechy byly s prací a DPH za 30.000,- v BMW HK (ale to delal jeste první majitel).
Vsechno je individualni, ja mam na F11 zatim kliku...
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: úte 02.03.2021 17:34
od Stepan1
Filda je zpět a v plný síle.
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: čtv 04.03.2021 14:36
od Don
Nejlepe, kdyz veta zacina "ja bych..." nebo "me to prijde..."
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: stř 10.03.2021 09:17
od stevebmw
Prosím zkusím tady i když to úplně není toto téma.
Už dlouho koukám po 535i/d nebo 550d.
Na 530d se tady objevovaly názory jakože odejde na klice atd. Nepředpokládám že by na tom 535d nebo 550d byla lépe. Chybí mi však tomu nějaké technické vysvětlení.
Málo oleje/moc oleje, konstrukční chyba toho a toho....
Má někdo znalosti nebo konkrétní zkušenosti?
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: čtv 11.03.2021 16:29
od Jirke
Nejsem mechanik a řeknu to tak jak to vidí laik, který sice ví, jak motor pracuje, ale rozebranej jsem ho neměl.
Mám druhou F11 30d, ta první když jsem ji prodával, měla 285000km a na motoru kromě 1 vstřiku vše původní.
Stejně jako s rozvodovým řetězem, který může jednou prasknout (ale taky nemusí), se může motor kousnout i dole.
Základním předpokladem pro to, aby se to nestalo, jsou pravidelné výměny oleje a filtrů max po 15000km rozumný uživatel co ví, jak motor zahřát a kdy mu začít bez starosti šlapat na krk. Pak nemusí destrukce nastat nikdy.
Co sem tak v CZ viděl tak všechny ojetý 550d po víc jak 2 majitelích byly hrozný pasti...
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: pát 12.03.2021 08:56
od stevebmw
právě že to vidím stejně, pravidelné výměny a kontrola hladiny oleje nemůžou zapříčinit zadření motoru pokud tam není konstrukční chyba o které jsem zatím neslyšel.
Zahřívání motoru je pro "normálního" řidiče BMW priorita č.1, u R6 to platí tuplem a u R6 diesel by to měl mít přilepené na čelním skle.
Problém tady vidím u prvních majitelů těchto aut, často jsou to technický antitalenti, který si F10 kupí jen proto, že na něj mají. Kdy by se měl mělo něco měnit v rámci běžné údržby je absolutně nezajímá a v jakém stavu auto prodají už vůbec ne.
Vidím to asi tak, půjdu pro tu 550d za 500tkč a připravím si stranou 150tkč na motor, takhle by to mohlo klapnout ne ?
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: sob 13.03.2021 10:03
od Blackie
A nezadře se to náhodou protože ten blok je vyrobenej z hovna a zkroutí se.... Pak dáš novou kliku,šály a zadře se znova protože je prostě do vrtule...
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: sob 13.03.2021 10:22
od Filozof
No 550d nebyl symbol spolehlivosti.
Vzal bych snad jen 530d - 535d nebo 535i
Jinak stav auta je rozhodující a když už něco tak bych měl obavy z rozvodů pak ze vstrikovacu a čerpadla ... jinak elektronika klasika.
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: sob 13.03.2021 13:06
od Spejbl
Tak ono hlavně, když se to chytne na klice, tak ty protočený šály trochu zvětší původní průměr v bloku a ty nový tam už moc nedrží

Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: stř 14.04.2021 22:08
od byp
Zdravím, celé jsem si to tu přečetl a v zásadě to vypadá že N57 je prostě motor který dá tak nějak 200k a tím že se nemění náplň v převodovce tak je nutné ji repasovat. Kolik tedy stojí repas převodovky? a nový motor N57? Pak asi ještě diferaky v xdrive? Celá tahle sranda je za 250k kč? Jsou tam nějaké další věci co je potřeba poléčit aby to jezdilo? Nový 530d stojí 1,6M, když ho za 4r a 80t budu prodávat tak mě to bude stát cca 800k. To je celkem jistota. Když teďko koupím F11 530d za 300k a s nájezdem 270t a tak během následujích 80t (tedy do 350t km) tak to máme celkem za 550k kč a pokud ji prodám aspoň za 50k tak to vyšlo líp než nová. Dává vám to takhle smysl a myslíte, že ty opravy budou za více?
Re: Koupě f10/f11 Zkušenosti, poruchovost - 520d/525d/530d
Napsal: čtv 15.04.2021 08:08
od Filozof
byp : Myslíš si že stojí za to utratit za auto pul mega a jiné lepší bys nenašel které by ti dělalo službu _?
Když už Fko co třeba s nájezdem pouze kolem 100-150tis km ?
Případně jít ještě do e61 vybaveném v pěkném stavu za 150-170k ještě to auto prodáš v pohodě za kilo za další 3-5let pokud ho budeš udržovat.
Defakto ztratíš jen 50-70k plus nějakej servis kterej je u všech aut.
Nevýhoda je menší kufr a starší typ vozu ale jezdí se v tom velice pěkně. Otcova 530xd tour ve vysoké výbavě je na cestování pěkný kus auta.
Jen prostě je tam stále otazník u motorů posledních 530d 173kw jsou rozvody taky tak blbě že musí motor ven a prostě to min 40k bude.
Ale pokud tam budeš lít kvalitní palivo s VIF aditivy tak by mohl chvilku sloužit.
Počítat se servisem 25k-40k ročně prostě musíš at už fko nebo exx....problém je že mužeš koupit dobrej kus a bude sloužit s menším servisem nebo taky pruser s načatým motorem či automatem a budeš z toho zklamanej. Fko více trpělo na spousty závad které u e61 vydrželi 2x déle.
u generace e60/e61 nejlepší byli 160kw pak ty 170kw verze a nakonec nejcitlivější a proklínané 173kw verze které vydrží nejméně.
Otcovi třeba Snejk dělal komplet motor 170kw verzi až po překročení 500tis km ... nájezd a to se vykašlal na rozvody ikdyž jsem ho varoval že to může přijít kdykoliv už 3tím rokem... Počítal stím že motor když odejde vymění a tak dlouho to nechával bejt až po 500tis km motor dal vědět že jde do důchodu. Řekl bych že ještě slušný nájezd. Tak novej motor z jiného auta a servis a přes 100k jej to stálo. Ale bude zase dalších 5-10let jezdit.
Takže já bych vzal auto s co nejlepší výbavou a co nejlepším stavu. U generace e60/e61 jsou menší finanční ztráty jako u generace fxx ikdyž je to lákavé mít auto za 250-300k... ale jedině pokud by byl pěkný stav a celkem malej nájezd což tu cenu posune na třeba 350-380k.