Stránka 2 z 2

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: stř 29.04.2020 20:42
od jirka330i
No...dobře...nejsem si jistý jestli je ku prospěchu tohoto vlákna, abychom si je poměřovali...všichni sledující vídí, že na celé čáře vítězíš a já s tím nemám problém...

Jestli Ti nějak vadilo, že jsem tady přispíval, měl jsi to říct hned...já bych se stáhnul; netušil jsem, že tady je to jen pro závodníky. Domníval jsem se, že tady nahlédnou i kluci ( i ti sportovně civilní jezdci), kteří řeší jak výkonově upgradovat svoji N53 325i

Jak jsem psal, já mám N53 330i (200kw) a výkon mi nechybí a i když bych měl kam dál jít zatím to neřeším.

Takže závěrem (poté co jsem se díky Tobě dozvěděl, že obě saní jsou shodná pokud jde o průchodnost...až na disa) už snad jen shrnu pro majitele N53 325i (160kw) o čem můžou přemýšlet (míněno čistě motor...nebudu teď řešit spojku, diferák atd)

- prodat N53 325i (160kw) a koupit si N54 (225kw se slušným potenciálem pro navýšení)

- najít schopného a kompetentního úpravce (např toho dle zmínky budvlad), který bez úpravy HW udělá remap (teoreticky na 200kw) s tím, že krouťák bude na části výkonové křivky (cca 2000-4500rpm citelně nižší); tato úprava bude vycházet stávající mapy 325i a celé řešení vyjde v porovnání s ostatními nejlevněji

- koupit 3 stupňové sání s disa a dořešit remap na teoretických 200kw (kromě možnosti uvedené výše je možnost zvážit dostat do ecu ekvivalent mapy z 330i 200kw)

- "projekt budvlad"- výměna sacího traktu na n54, výměna throttle boxu, remap s vypnutím usporných režimů (lean a stratified) a nox systému, výměna svodů, použití jiných svíček a cívek atd dostane výkon i nad 210kw...ale krouťák bude nižší podobně jako ve variantě standardního sání z 325i

Takže ještě jednou děkuji za Tvoje přínosné komentáře a nechávám Ti prostor otevřený pro poslední slovo

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: čtv 30.04.2020 02:53
od Hanz
Není vůbec zač, od toho ten klub vzniknul, aby se měnily informace a zkušenosti...
Ale sere mě, když se míchají info a domněnky, obaluje se to rámcově správnými, ale naprosto nepodstatnými hláškami a směřuje to jinam...
Nemyslím si, že je nutné vypnout režim vrstvená a chudá, aby se zvednul výkon, n53 hlava má dokonce větší průchodnost než portovaná n54 (ne, nejsou přímo zaměnitelné, ale jde to “nejspíš” předělat).
Zbytek je sw, DI umožňuje podstatně přesnější kontrolu spalování, nebude plnit emise, ale bez zatížení může být dál řízen noxem, resp. hodnotami emulátoru.

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: čtv 30.04.2020 09:21
od jirka330i
Hanz píše:Není vůbec zač, od toho ten klub vzniknul, aby se měnily informace a zkušenosti...
Ale sere mě, když se míchají info a domněnky, obaluje se to rámcově správnými, ale naprosto nepodstatnými hláškami a směřuje to jinam...
Nemyslím si, že je nutné vypnout režim vrstvená a chudá, aby se zvednul výkon, n53 hlava má dokonce větší průchodnost než portovaná n54 (ne, nejsou přímo zaměnitelné, ale jde to “nejspíš” předělat).
Zbytek je sw, DI umožňuje podstatně přesnější kontrolu spalování, nebude plnit emise, ale bez zatížení může být dál řízen noxem, resp. hodnotami emulátoru.

nikde netvrdím,že je pro zvýšení výkonu potřeba vypnout vrstvený režim; pouze jsem stručně shrnul informace o projektu budvlad; vypnutí vrstveného je podle mých experimentů dobré proto, že pak můžeš přejít na svíčky a cívky z N54 nebo M3 a při správné úpravě mapy (dwell time atd) snížíš negativní jevy (např misfires) při maximálních výkonech

celý nox systém u N53 je zejména kvůli vrstvenému a ochuzenému režimu, které nadměrné nox emise generují; pokud jezdíš sportovně a stačí ti dobře namapovaný homogenní režim, nepotřebuješ žádné emulátory ani nox kat a na stk projdeš, protože nox emise v homogenním jsou nízké. Jinak noxem je sice výborný nápad (který nemá nic společného s měřením nox protože jeho čidlo je pouhá lambda sonda od bosch...navíc s jiným závitem a amatérskou závitovou redukcí... která je do výfuku zapíchnutá jen proto aby generovala nějaký elektrický signál, ze kterého pak černá krabička vytvoří pro canbus digitální informaci, že je všechno v pořádku...na což by principiálně stačil jeden obvod uvnitř té černé krabičky a šroub M20 do výfuku; za elegantnější způsob ale osobně považuji odkodování/remap) ale po přesunu výroby do Číny značně narostla její poruchovost; sám mám detailní dokumentaci jak to uvnitř vypadá...ale to nepatří do tohoto vlákna.

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: čtv 03.06.2021 18:40
od Pajk85
Když by lehly NOx katy... lze udělat soft, který by i nadále měl zapnutý vrstvený režim a auto by díky tomu mělo malou spotřebu, byť vysoký emise??

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: pát 04.06.2021 12:13
od jirka330i
Pajk85 píše:Když by lehly NOx katy... lze udělat soft, který by i nadále měl zapnutý vrstvený režim a auto by díky tomu mělo malou spotřebu, byť vysoký emise??
hmmm...to je podle mne čistě teoretická otázka....zatím nevím o žádném nox katu který by umřel fyzicky (tak že by se ucpal jako dpf...), spíš se stává, že to tvrdí elektronika (která to na základě algoritmů, aktuálních a částečně kalkulovaných dat vyhodnocuje), ale to se dá řešit

emise NOX jsou vyšší pouze ve vrstveném režimu, takže pokud jezdíš dynamičtěji a tímpádem převážně v homogenním, jsou tvoje NOX emise v pohodě

pokud to má s vyřezaným nox katem fungovat i ve vrstveném je potřeba mít k msd80 buď připojeny nox emulátor, a nebo udělat poměrně výrazný zásah do map (tak aby přepínaní režimů nebylo řízeno externí krabičkou nox systému)

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: pát 04.06.2021 12:31
od Pajk85
Ano ano, je to jen teoretická otázka, která mě jen tak napadla, právě skrz diesely s DPF. Kde je vlastně chyba v tý elektronice, když jsou NOxy v cajku? Díky za odpověď 8-)

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: pát 04.06.2021 13:44
od jirka330i
Elektronika samotná je z těch slabých míst to nejmenší...horší je to s těmi algoritmy, které toho hodně pouze "kalkulují" a asi nejslabší místo je to čidlo, nebo teda spíš jeho umístění....v téhle části výfukové soustavy ho kondenzovaná vlhkost zabíjí podle mne tak 5x rychleji než kdyby mohlo být blíž k motoru (tam co jsou lambdy...)....třeba noxem jako čidlo používá bosch lambdu, která nahoře u motoru vydrží klidně 300tkm, ale dole ve výfuku odchází po 2letech/50tkm...

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: pon 07.06.2021 20:51
od Henry_E90
Vypadá to tak. U našeho auta je životnost NOX senzoru v průměru 3,5 roku/70 000 km :D

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: úte 08.06.2021 12:52
od Hanz
Asi měli v Bavorsku nechat kupující vyplnit dotazník/test technické zdatnosti majitele:
1) jezdíte krátké trasy/parkujete venku, nemá auto šanci se ohřát?
2) tankujete zásadně Ba95, protože kdo šetří, má za 3?
3) olej měníte po 25, resp. až je příležitost po 25 (v reálu 30+)?
4) kupujete uni lambdy a jetá Nox čidla?
5) svítící kontrolku vyřeší restart motoru a opatrná jízda?
6) doplň si sám...

Sorry, za hodně věcí si provozovatel může leckdy sám...

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: úte 08.06.2021 13:28
od Henry_E90
Určitě, já sám jsem právě zastáncem toho, že N53 chce jen dodržovat určitá pravidla. Podobně, jako hodně nadšenců nedá dopustit na Wnakel (já třeba taky ne, protože jsem s tím jel... :) ), tak o tom člověk ale obecně neuslyší vůbec nic dobrého. Dokud se nezeptá někoho znalého, kdo to třeba fakt i nějaké roky živil... Často to provozují ale lidé, kteří si to vůbec neměli kupovat.

Já teď poprvé lustroval servisní historii z Německa a docela jsem koukal, co už i v záruce nebo po ní všechno majitel nechával dělat. Pak jezdilo pár let auto 60 000 km/rok a najednou jen olej + nějaké pojistné události drobné. Až teď zase při ne úplně vhodném používání se hlásí NOx, jinak docela zlaté auto/motor zatím, řekl bych. Při té radosti, co dává.

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: úte 08.06.2021 13:42
od Pajk85
Tak to máš těžký. V TP je u N53 95octan napsanej. Nechápu proč, koncern má u přímovstřiku 98. Teda já aspoň měl. Prodlouženej interval byl boom tehdejší doby, ale už to lidi znají více a mění častěji.
Zbytek bohužel, je to tak.

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: úte 08.06.2021 13:43
od pavproch
Henry_E90 píše:Vypadá to tak. U našeho auta je životnost NOX senzoru v průměru 3,5 roku/70 000 km :D
Měl sem e91 face N53B30 od novoty, nalítal sem s ním 1/4mio km a NOx sem měnil jen dvakrát (preventivně ve 150tis km/ stáří asi 4,5roku a pak při 248tis km/7let, kdy šel do auta úplně nový kompletní drivetrain, čli taky preventivně)

Lil jsem do toho jen BA98NA.

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: úte 08.06.2021 21:40
od jirka330i
Jak tak sleduju ty noxy tak cidla vetsinou nevydrzi vic nez 100tkm, nejprve odejde vyhrivani, ale s tim se casto jezdit 50-100tkm....urcite zalezi jak s tim kdo jezdi a kde to parkuje, ale proste to umisteni hraje nejvetsi vliv...kondenzace vlhkosti je v miste nox katu daleko vetsi nez primo za motorem...V kazdem pripade ta nejdrazsi cast nox senzoru- krabicka s elektronikou prezije i auto...jen nas system "integrace soucasti" nuti ji kupovat zas a opet znovu; jedine v pripade ze se rozhodnete pro noxem tak jde po odumreni cidla nahodit nove (je to obycejna ctyrvodicova bosch lambda...na rozdil od ngk osmivodicovych nox/lambda cidel, ktere jsou nesehnatelne)

no a pokud jde o nadsence kteri veri ze to vse vyresi priplatkem za Verva 100...tak ji drzim palce; co tak sleduju vyvoj tohodle produktu tak to aktualne je vicemene N95 plus 5% etbe (coz je synteticka latka); a fakt bych rad videl porovnani vysledku spalovani tehle syntetiky a biolihu (to je destilat ktery sice neni idealni kvuli jinemu tlaku par ale z principu je destilovany produkt pri spravne technologii stejne cisty jako synteticky...ale mozna se mylim....). Zkuste schvalne kouknout na motorkarska for.a..tam to celkem resi a jak jsem pochopil tak v poslednich 5 letech pod Polaky zazila Verva celkem slusny downsizing...cemuz se ani nedivim, sam jsem delal 25let pro velke korporace a zatim jsem ve 100/100 pripadu marketingove pohadky zvane "nove lepsi slozeni" pozoroval jen a pouze profit vyhodu pro akcionare ale bohuzel ne pro koncoveho platce ceny toho zazraku ;)

Re: 325i N53 - úprava jednotky

Napsal: stř 09.06.2021 11:33
od Hanz
Jeden nemusí užívat konspirační drogy, aby pochopil, že když jezdíš dlouhé trasy, můžeš reálně najet klidně 250tis km na jednom Nox (viz moje 525i e60), zatímco přískoky 2-5km zabijou spolehlivě jakýkoliv motor větší než 1,5 litru... ten Nox tam není umístěn ze škodolibosti inženýrů...