Stránka 2 z 2
Re: E46 tlaky
Napsal: pát 14.02.2020 08:30
od Francis
kalasnikov471 píše:... když se píst posune do nejvyšší polohy víme že se tlak zvýší třeba 17x když máš poměr 17:1, tak že měřák bude ukazovat kolem 17 barů ...
Psal jsem ti, ať si nastduješ fyziku, než začneš plácat nesmysly.
Kompresní tlak v motoru nelze snadno spočítat, protože:
1) není to adiabatický děj, dochází k výměně tepla stlačovaného plynu s okolím (teplo přechází ze stlačovaného vzduchu do bloku a hlavy motoru)
2) jsou netěsnosti v pístní skupině kolem kroužků, kolem sedel ventilů
3) zapomněl jsi na objem hadice a měřáku, tím se kompresní poměr o něco sníží
4) druhý, třetí, ... kompresní zdvih motoru dofukuje do měřáku se zpětným ventilem do zbytkového tlaku z minulého kompresního zdvihu
5) jedná se o děj dynamický, rázové vlny v sání mohou sací ventil "uzavřít" ještě před fyzickým dosednutím talíře ventilu do sedla
Re: E46 tlaky
Napsal: pát 14.02.2020 08:53
od horan
Objem hadicky měřáku eliminuje právě ten zpětný ventil. Je potřeba ale vic otáček.
Re: E46 tlaky
Napsal: pát 14.02.2020 09:42
od MattyX
kalasnikov471 píše:MattyX píše:
MattyX píše:30 bar je v píči, ale 20bar kompresní tlak je v pohodě protože kopresní poměr má 19:1
Když máš v jenom válci 20 bar a v druhým 30 máš problém a když si myslíš že ne tak máš ještě jeden problém. Obecně by rozdíl mezi válcemi neměl být větší než 10%.
Jenže já netvrdím narozdíl o tebe, že 20 je cajk a že to je správně, už v první odpovědi píšu, že ten válec se s ostatními spíše táhne

Jen ty tu jedeš svoje proti všem

snad úplně každej motor má vyšší kompresní tlak, než kompresní poměr, pokud není rozbitej a k tomu nepotřebuju barometrický výpočet, ale stačí si vzít ten tlakoměr do ruky a mrknout do tisu

Každopádně ty máš svůj svět a nemá cenu dál to řešit

Re: E46 tlaky
Napsal: pát 14.02.2020 10:09
od ph132008
Kalašnikove, ty umíš krásně jakoby odborně a důvěryhodně vysvětlovat něco, co prostě není pravda. Kompresní poměr třeba 17:1 znamená, že mezi úvratěma je poměr prostoru nad pístem 17:1, a ne, že je v horní úvrati nad pístem 17x větší tlak, než v atmosféře. A maximální tlak ve válci se nikdy neměří jednou otáčkou motoru. To snad vidíš i na tom videu, co jsi sem dal.
Re: E46 tlaky
Napsal: pon 24.02.2020 10:58
od Tamir
Zdar borci a u tohodle motoru je to jak s tlaky?
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46- ... ne/6ytbQyK
Nějak z té tabulky nejsem moudrý

, minimum 10-11 a čím víc tím hůř/líp?
Re: E46 tlaky
Napsal: pon 24.02.2020 19:26
od jazet
Čím víc, tím líp.
Re: E46 tlaky
Napsal: pon 24.02.2020 22:14
od MattyX
Minimum je 10-11 , samozřejmě optimílní je kolem 14-15
