Stránka 2 z 3
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: úte 17.12.2019 14:51
od kabyr01
Když už bych chtěl 5ku, tak bych kouknul na tu od Fida, jestli je ještě vůbec k mání.. Ta byla se správným motorem, pěkně servisovaná a za adekvátní cenu

Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: úte 17.12.2019 15:09
od M4GiCCzz
Ok,všem moc dík za reakce ,jsem rád že jsem se tu optal..Už se na to dívám jinak...
P.S tu ošoupanou řadicku jsem taky postřehl,ale snad až po par dnech.

Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: úte 17.12.2019 15:16
od m4zzy
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: úte 17.12.2019 15:16
od Filozof
je fakt dobré si ty auta projet ... nastudovat výbavy jaké jsou ideální a minimální ....co se tam kazí ...udělat si rozpočet na servis těchto aut.
A jak spousty lidí řeklo 530i 190kw nebo 545i-550i jsou nejzajimavější motorizace.
Ta výbava může být vysoká nebo taky holá a to je potom uplně jiné auto a uplně jiná radost z jízdy.
Je dobré si vyzkoušet nějaké modely a popřemýšlet zda je to co chci.
Někdo doporučuje spíše 3er nebo 7er e65/e66... ale mezi dosti mladejma je ta e60 populární. Alespon ve firmě jich máme snad 5kusů u zaměstnanců a pak 3er e90 a e91 tady jsou taky několikrát.
Když už je možnost porozhlédnul bych se i zde v sekci bazar ... vybírat od lidí z klubu je někdy lepší jak jet pro auto někam daleko za hranice.
FIDO už auto prodal.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: úte 17.12.2019 15:57
od Itchythefirst
BtW
M4GiCCzz, tvym snem je E60 nebo “nejaky pekny Bawo”, co muze plnit i funkci rodinneho auta?
Pokud to druhy, tak zkus mrknout i sem, at si trosku rozsiris obzory
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=19161
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: stř 18.12.2019 17:13
od ACDC
525i je slabej na všechny bawa. A 2,8 taky. E46 s ním byla taková nedomrlá. A to jsem byl na brzdě a ubylo jen pár koníků.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: stř 18.12.2019 21:31
od Totic
Ale to byly časy 5-10 let zpět, kdy se chválilo opěvovalo M50, M52, M54 / E46, E39 Boožíí a teď po 20letech nájednou dvaapůle, dvaosma všechno špatně, slabý motory, nespolehlivý, žere to olej, vyhodit. Na ježdění pro rodinu a do Kaufu pro rohlíky jedině V8.
K té E60 ona je ještě slabší motorizace 520i, takže pokrytizovat toho můžem mnohem víc.

A je právě dost prostorná, zvnějšku při parkování i v kabině ! Na zadních sedadlech 3 dospělý no problem. Důležitá věc - sklápěcí sedačky, pak naložiš skoro jak do menšího kombíku. Nevím co jinýho místo toho chcete doporučit? X5? 6er ? ..v kabině ještě menší než 3er. Já mám třílitr a jsem spokojenej. Ještě bych snad snesl pro jednoho N52B25. Ale těch 190koní je fakt na korzování a mírumilovné předjíždění. Plus leda poslech točený benzinový N/A R6. To poznáš až plně naloženej s rodinou. Prostě záleží kde a jak se auto bude používat.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: stř 18.12.2019 23:25
od JaraX
Totic píše:Ale to byly časy 5-10 let zpět, kdy se chválilo opěvovalo M50, M52, M54 / E46, E39 Boožíí a teď po 20letech nájednou dvaapůle, dvaosma všechno špatně, slabý motory, nespolehlivý, žere to olej, vyhodit. Na ježdění pro rodinu a do Kaufu pro rohlíky jedině V8.
K té E60 ona je ještě slabší motorizace 520i, takže pokrytizovat toho můžem mnohem víc.

A je právě dost prostorná, zvnějšku při parkování i v kabině ! Na zadních sedadlech 3 dospělý no problem. Důležitá věc - sklápěcí sedačky, pak naložiš skoro jak do menšího kombíku. Nevím co jinýho místo toho chcete doporučit? X5? 6er ? ..v kabině ještě menší než 3er. Já mám třílitr a jsem spokojenej. Ještě bych snad snesl pro jednoho N52B25. Ale těch 190koní je fakt na korzování a mírumilovné předjíždění. Plus leda poslech točený benzinový N/A R6. To poznáš až plně naloženej s rodinou. Prostě záleží kde a jak se auto bude používat.
- M50B25, M52B25,B28 jsou skvělé motory a níkdo jim to neodpáře, M54 moc dobrý motor na tehdější dobu není.
-190koní? co furt řešite maximální výkon, jak trotlové, ten není na běžné ježdění vůbec duležitý. k čemu ti je 190 koní někde v 6k RPM?
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 00:35
od Filozof
vyloženě rychlejší sportovnější cestování M52B28 stačí točit do těch 4000tis otáček ... kolem 3000-4000 už to má hromadu kroutáku.
NA pohodu se dá jezdit v klidu piánko a motat se kolem 2200-2500otáček...
Problémy jsou jen s plně obsazeným autem nebo pokud člověk musí někde plně naloženej vystřelit to je problém.
Ale v jednom či dvou lidech to auto dokáže jet pěkně i svižně.... ovšem to nesrovnávám s 300-500hp auty ale s běžným provozem co je kolem.
Zajimavé je že i dnes to prostě drží krok s auty za 500-700tis kč....po 20-25letech.... což je moc fajn.
Ve své době jezdila auta běžně s 1,2 - 1.8i motory a 0-100 měli kolem 13-16sekund.... což dnes už je zase jinak.
Ale v té době byla velice rychlá i 728i nebo 525i oproti ostatním....dnes se to zrychlilo a prostě běžná oktávka 1,5tsi má podobné zrychlení a do 150km dýchá na záda...
Tady je jinej problém jak si někteří prostě zkusí nebo jezdí denně s V8 tak jim vše ostatní přijde prostě slabé...
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 08:14
od JaraX
http://www.zeperfs.com/en/duel3276-1990.htm
tady je vidět ten rozdíl, kterej ti něřekne žádnej výkon,
http://www.zeperfs.com/en/duel3276-1990.htm
když se podíváš, tak všichni se dívaj 0-100, to je malej rozdíl, 525i má 8,3 a 530i má 7,4, pohoda, rozdíl deseti procent
ale když se podíváš na pružné zrychlení 80-120 tak tady je rozdíl 1,5s na 4 sekundách, takže skoro 30 procent. a to se furt nebavíme o tom že to předjízdění 80-120 kdybys se omezilo max na 2/3 rozsahu otáček, tak by na tom ta 530i byla ještě líp.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 08:45
od jazet
Proč by se mělo omezovat na 2/3 otáček? To je jako bych napsal, že kdyby se zrušily 2/3 lpg cerpacek, že by se ztratila výhoda plynu.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 09:16
od HyndaDan
Protože pokaždý nepředjíždíš na kickdown, teda alespoň já ne...
Prostě se mi nechce pokaždý ten motor rvát do červenýho, ono je to mnohem komfortnější, když ti stačí to vytočit tak na 5k otáček.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 09:34
od JaraX
asi tak, na běžnou jízdu tě zajímá jak jede motor ve své polovině rozsahu otáček, prostě při klidné svižné jízdě nechceš motor točit do bezvědomí.
proto je lepší koupit 520d než 520i
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 09:49
od jazet
No když vám tak jde o výkon v nizkejch otáčkách, tak si kupte naftu a nebudete mít takový starosti

.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 10:06
od JaraX
ta zas nejede nahoře, potřebuješ idealně lineární průběh
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 10:58
od Filozof
otcova 530xd 170KW jede pocitově moc dobře. Ten krouták je parádní.
Pokud se nebudeme bavit o zvuku a smradu z nafty je to fajn auto.
Ale co se mi nelíbí je nafukování turba a prodleva. Prostě u benzínu jedeš hned. U té nafty máš 1-2sekundy kdy se nafukuje turbo a automat má taky nějakou prodlevu.
To mi osobně vadí na té 3litrové naftě. Jinak krouták je super i zrychlování 80-120 je moc fajn pokud to porovnávám s běžným provozem.
0-100km-h to má taky krásné hodnoty. Automat skoro nevnímám oproti 5st ZF je to velkej skok dopředu.
OT: Jinak zajimavé data mimo hru 745iA vs 550iA
http://www.zeperfs.com/en/duel2015-106.htm
A abych srovnal stejné motory... váha je prostě znát.
http://www.zeperfs.com/en/duel2015-1835.htm
Pokud se nebavíme o luxusu a výbavě....
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 11:41
od jurajof
trochu OT...
koukal jsem na porovnani 750 vs S3 a teda ty vysledky se mi vubec nelibi:)
750 bude lepsi jen pri 200+
http://www.zeperfs.com/en/duel6528-1835.htm
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 12:17
od jazet
To musí být nějaký zmanipulovany

, e65 je přeci nejlepší ve všem

.
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 13:30
od Totic
Jo tak udávám max. koňskou sílu jako referenční hodnotu, nevím kolik to přesně jede v 3457ot/min(?), kdy to na předjetí stačí. Je to jako pro představu, nebo z praxe - když mám před sebou jedno auto, nebo jedu ve dvou tak i na 5 stupeň třílitřík znatelně zrychluje. Když jedu kolonu a předjíždím dva kamiony, nebo plný auto lidí, tak to podřazuju na trojku a tlačím klidně do 5.500rpm, bo není čas pyčo.
Jinak nevím co furt máte na M54, která má proti M52 fajn doubleVanos a na opravu max. DISA klapku. Je fakt, že až třílitr to výkonově posouvá. Akorát žere olej stejně jak N52, kterou opěvujete a za 5 let na ni budete stejně flusat, že se tam sere kde co selenoidy, valvetronic atd. a že to stejně nebyl nikdy dobrej motor..
Re: BMW E60/61 Přestavěné na plyn
Napsal: čtv 19.12.2019 18:37
od JaraX
Totic píše:Jo tak udávám max. koňskou sílu jako referenční hodnotu, nevím kolik to přesně jede v 3457ot/min(?), kdy to na předjetí stačí. Je to jako pro představu, nebo z praxe - když mám před sebou jedno auto, nebo jedu ve dvou tak i na 5 stupeň třílitřík znatelně zrychluje. Když jedu kolonu a předjíždím dva kamiony, nebo plný auto lidí, tak to podřazuju na trojku a tlačím klidně do 5.500rpm, bo není čas pyčo.
Jinak nevím co furt máte na M54, která má proti M52 fajn doubleVanos a na opravu max. DISA klapku. Je fakt, že až třílitr to výkonově posouvá. Akorát žere olej stejně jak N52, kterou opěvujete a za 5 let na ni budete stejně flusat, že se tam sere kde co selenoidy, valvetronic atd. a že to stejně nebyl nikdy dobrej motor..
n52 žádny sele ani nemá, to hledej ve chlívě. M54 má hlavně konstrukčí vady hlavy, bloku atd. rozhodně to nejde srovnávat s M52, a disaklapku má i M52, at si rozšíříš obrzory. N52B25 žerou olej, ale N52B30 rozhodně nežerou to co M54B30