Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Rozvody E66 745 Li

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: Rozvody E66 745 Li

#21 Příspěvek od palciatko »

Čo konkrétne je hovadina? Uvítam diskusiu bez invektív. :)

Prevádzková teplota prevodovky je 90 °C.
Kontrola sa musí robiť pri teplote prevodovky 30-35 °C. Platí to pre 6HP a pre kontrolu hladiny oleja. Ak sa olej mení, sú pred samotnou kontrolou ešte ďalšie kroky, aby sa olej dostal všade, kam má.

Ak pôjdeš autom na zdvihák/kanál, nahreje sa, a potom budeš musieť čakať, kým vychladne prevodovka. Ak nepočkáš, potom bude v prevodovke zaručene menej oleja.
Je lepšie nechať auto cez noc na zdviháku a ráno kontrolovane zohriať motor a prevodovku (diagnostika) a spraviť kontrolu hladiny. Ideálne vo dvojici.

P.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Rozvody E66 745 Li

#22 Příspěvek od Jaris330D »

Špatně to tam jen vyznělo, že je doplnění oleje a kontrola nesmysl. :D
jj někde jsem četl. Studene, nastartovat a odšroubovat kontrolní (plnící otvor). Musí vytékat ven nebo být na hraně. Prostě to tam nalít a aby vytýkal. Nechat ho před servisem přes noc a pak zkontrolovat.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Rozvody E66 745 Li

#23 Příspěvek od Filozof »

palciatko: Ukaž mi servis kde to takto měří ??? :smich2: :respect:

Každej na to sere totálně ale každej až na pár puntičkářů. Berou to od oka nastartují a cca dolejí a čau ...nebo naopak dojede auto ...nechají schládnout cca nějakej čas a pak to vymění ... šáhne rukou a jde se na věc ...a věř že jsem v servisech strávil nejednu hodinku a viděl toho hodně. :lol:

Nebo mysíš že mají implantát v ruce a poznají teplotu ? :lol:

mimochodem může autem najet a počkat a za chvilku v té zimě je studený ...do pul hodinky až hodinky v té zimě bude olej akorát .... kdo je punťa veme si diag pokud to umí zobrazit či teploměr ...ale já to u nikoho nikdy neviděl když se doplnoval či měnil....to dělají snad jen v ZF a pár servisech. Většinou to berou odhadem.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody E66 745 Li

#24 Příspěvek od JaraX »

my třeba už máme vychytanej postup, auto při fajrontu najíždí na zvedák, vyhodí se mechatronik a jde se dom, do rána to necháme chcát a proti tomu kdy se jen vypustí/naplní, se takto vejde o 1,5 litru víc, ráno se to složí, naplní, nastartuje, a navíc už známe ty litry pro dannou převodovku, takže člověk ví kolik tam vejde.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Rozvody E66 745 Li

#25 Příspěvek od Jaris330D »

Vetsinou se udava doporucena teplota kolem 22- 30 °C. Proste neco kolem pokojove. Proto je na DD v nalevce hodnota 20 °C.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: Rozvody E66 745 Li

#26 Příspěvek od palciatko »

Jaris330D, samozrejme, že olej v AT sa má meniť a kontrolovať. Ale má sa to robiť poriadne, podľa postupov.
Odkiaľ máš tu teplou? 30-35 °C udáva ZF manuál.

Filozof, uvítam technickú diskusiu :) A nie filozofovanie o tom, ako sa to nemá robiť a čo všetko si ešte nevidel :)
Písal som o teplote a diagnostike. A narážku na termostat si odignoroval... :P

JaraX
6HP na 745ke - koľko oleja tam takto vojde? Rozpájate aj chladič?
Posledne som bral 12 litrov oleja (+ tesnenia) a mechatroniku som mal dole asi 1h. Robil som čiastočnú dvojitú výmenu naraz (namiesto preplachu strojom), tak či to má takto význam.

P.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

Re: Rozvody E66 745 Li

#27 Příspěvek od Filozof »

palciatko: Napsal jsi to krásně skoro jako pan učitel co říká dětem jak se to má správně dělat ... no ale realita je trošku jiná ... dělá se to od oka. Jak BMW tam MB či AUDI co jsem viděl ...je fakt že to nebyla třeba e65 ale všeobecně auta za pár set tisíc.

A dolét olej snad to nejmenší ne ? Najedu nechám schládnout doleji jak se patří a hotovo.

A rozhodně litr oleje převodovce nic neudělá ikdyby chyběl je tam vždy nějaká rezerva od výrobce stejně jak v motoru kterej pošlape i s -1 až -2litry oleje pokud by si motor vzal ... pokud se nebavíme o sportovních autech.

No jinak jsi to napsal vše pěkně to se musí nechat ale nedělal bych takovou vědu s dolitím litru oleje.
V zimě jako je dnes ti to schládne opravdu rychle nebo jak psal jarax ideální pokud je ta možnost dělat to přes noc tak super ale dolít trochu oleje opravdu nepotřebuje nějakou speciální přípravu.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Rozvody E66 745 Li

#28 Příspěvek od Jaris330D »

Palciatko:
To se vetsinou udava vseobecne, tak bych to odhadoval, kdybych nemel manual. Jenom nevim, jestli tam neni na sroubu nejaky O-krouzek.
palciatko
Registrovaný
Příspěvky: 217
Registrován: úte 28.01.2014 01:00
Bydliště: Sabinov

Re: Rozvody E66 745 Li

#29 Příspěvek od palciatko »

Filozof, realita je taká, že ja tu píšem (nevnucujem) postup od ZF pre danú prevodovku. A ty tu predkladáš Tvoje tvrdenia prezentované ako fakty, ale bez akýchkoľvek podkladov ("A rozhodně litr oleje převodovce nic neudělá ikdyby chyběl je tam vždy nějaká rezerva od výrobce").

Jaris, už nepamätám, čo je na kontrolnej/dolievacej skrutke (asi podložka), ale jednu kontrolu to určite zvládne. Pri ďalšej výmene oleja dáš aj tak novú.
Kolíšu ti otáčky? Pozri aj teplotu prevodovky. Motor - hádže ti nejaké chyby?
A k tým rozvodom - nejde to od vákuovky, ktorú si nedávno rozoberal?

P.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: Rozvody E66 745 Li

#30 Příspěvek od Jaris330D »

Musim si to poradne poslechnout odkud to bylo, moc s tim ted nejezdim. Neni cas, jezdim pracovnim nakladakem.
Ohledne te prevodovky: ano houpou otacky. Kdyz dam tempomat do kopce pri 120 km/h, tak kolisaj otacky. Jakmile tempomat deaktivuju, tak to prestane. Mam v inpe zavadu lock up ventilu.
1 - mam pry zkontrolovat hladinu oleje, to je zaklad,
2 - by se mel vymenit ventil
3 - zkotrolovat menic
4 - mechatronik
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2213
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

Re: Rozvody E66 745 Li

#31 Příspěvek od soukupadam »

Hele jen tak ze zvědavosti, jak se vyndavá ten druhej napínací šroub? To musí motor ven ne?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody E66 745 Li

#32 Příspěvek od JaraX »

ne
Odpovědět