Najel jsem teď pár set km (převážně tedy na kratší trasy) s A8 D4 4.2 TDI
za mě :
super přední sedačky - lámací, dofuky horních i spodních bočnic atd
super motor - nemám rád nafty, ale tenhle má už má příjemný zvukový projev, síly nadbytek a rozumnou spotřebu
celkově interiér příjemný, ale taky nějaké nedostatky v materiálech, semtam povrzne atd, osobně nechápu žvásty, že má Audi nejlepší interiéry - já teda ještě v takové nejel, ve všech se najde něco co by šlo udělat jinak, stejně jako u jiných značek
moc pěkné budíky - ideální kombinace s displejem
perfektní LED světla
zvláštní volant - moc mi k tomu nesedí
MMI obrazovka a její grafika mi přijde jak z o generaci staršího auta a nějak mi to do toho nesedlo, co hlavně nechápu, kterej dement vymyslel to protichůdný ovládání - správně to mají snad až poslední modely, pokaždý když do nějaké starší Audi sednu, tak mě tohle neskutčně vytočí

, ovládání MMI je na špatném místě, pokaždý člověk musí kouknout kam sahá a nedosáhne na něj z loketky
strašná grafika zobrazení teploty klimatizace - auto má tedy vlastně 3 displeje, každý s jiným zobrazením
řazení sice joystickem, ale za mě špatně zvolený P režim, který se řadí v podstatě jen mírně silnějším přetlačením než R - takže jsem v 90% místo P zvolil R a naopak, asi je to taky o zvyku, ale při přesedání mezi různými auty mě to taky točilo .... nicméně jsem koukal, že nejsem asi sám, novější modely už mají pro P samostatné tlačítko
i na Comfort mi auto přijde dost drncavé a poskakující, ale možná za to taky můžou ty 21" kola a celkově jízda mi přišla taková těžkopádná
na zadních sedačkách nicmoc místo (krátká verze)
s Lexusem jsem před pár lety pár km ujel, už si to moc nepamatuji, jen vím, že mi to nepřišlo nijak komfortnější než F01, tlačítka ovládání oken byly stejně odporný jako v základním Yarisu jen měli nějaký rádoby bronzový odstín a největší výsměch - při otočení volantem o 90° vykouknou z plastového krytu sloupku řízení 2 hlavy křížových šroubků

(takovou opičárnu nemá ani Transit

), celkově je to auto prostě jinak stavěné než evropká auta a mě ty japonci prostě nesedí, byť mechanicky kvalitní jsou, to je bez diskuze - ten člověk na něm má přes 200tkm a nikdy nic neřešil, jen běžný servisní prohlídky (jenýe Lexus má taky ještě normální servisní plán - olej po roce, výměna oleje v diferáku atp)
srovnání s E65 bohužel nemám, s tou jsem nikdy nejel
Pokaždé když se ale nějakým tímhle větším sedanem svezu nedokážu pochopit, jak to někdo může vyměnit za kraksnu typu X5, Q7, ML atd