Stránka 2 z 3

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 11:46
od m4zzy
JaraX píše:podle mě s laser světlama to má víc těch zon a lepší krytí míst, ale třeba se pletu, ale přímé srovnání nemám.
Nemá. Dělám optika ve firmě, která ty světla vyrábí přímo pro BMW a v týmu jsme je testovali dost dlouho. U jiných značek to může fungovat jinak samozřejmě, ale u BMW je to fakt jen šmouha co svítí jen při podmínkách popsaných výše :)

A xenony svítí víc než LED, jenže LEDky mají trochu jiné spektrum a tím pádem si lidské oko myslí, že vlastně bílé LED svítí víc než xenon, ale není to pravda :)

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 11:50
od JaraX
tak výhoda ledky není v tom že by víc svitili, ale v tom že zakryjou auta a muže se jezdit furt na dálky, to se mu G11 prostě libilo.

takže si myslíš že laser světla se chovají naprosto identicky jako LED jen navíc jeden segment?

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 11:52
od JaraX
Greatly Improved Sight: In tests, BMW said the laser-powered headlamps cast a light nearly a half-mile down the road. Traditional systems are only capable of half that. Simply put, BMW Laserlight is a must-have for rural drivers.
Spotlighting Animals and People: Another feature: The Laserlight system has the ability to spotlight animals and pedestrians up to 300 feet away. Laserlight is equipped with an infrared camera that illuminates these obstacles.
GPS Enabled: Laserlight is built with GPS functionality, which enables the system to predict upcoming turns in the road. Laserlight can then help drivers to better see curves in the road.
Hands-Free Functionality: With Laserlight, there’s no need to turn off the lights when oncoming traffic is approaching. Instead, Laserlight uses a camera Selective Beam system that detects oncoming vehicles or those that are overtaking the BMW, and then, the beam is automatically dimmed to prevent blinding these vehicles.
Heads-Up Display Capabilities: BMW has also said that the system’s “high power diodes” can essentially turn the road surface into a head’s up display. The lights can literally project information like MPH onto the road in the driver’s field of view.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 12:06
od PetoK
Never kazdemu blabolu co najdes na nete... :lol: :lol: :lol:

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 12:10
od m4zzy
Na trhu je teď docela dost nových techonologií předních světlometů, ale nejznámější je asi Matrix, což mělo prvně Audi a taky Mercedes v S-classe, a pak systém, co se nazývá jak ADB (Adaptive Driving Beam). Obě se týkají dálkových světel.

U BMW to funguje víceméně takto:
V levém i pravém světle je pohyblivý modul, který vytváří obraz dálkového světla, ale pouze na levé/pravé straně. Levý světlomet vytváří levou část dálkového světla, pravý světlomet vytváří pravou část dálkového světla. Pokud auto jede na automatická dálková světla, svítí to normálně (obrazy se překrývají). Pokud kamera/čidlo v čelním skle zaznamená okolní auta, tak ty moduly se od sebe "rozjedou" a vytvoří "tunel" který maskuje okolní provoz. Ve své podstatě je jedno, jestli je zdrojem LED nebo xenon.

Matrix mají Audiny, Mercedesy a teď se to dává i do běžných aut. To už funguje tak, že v modulu je např. 25 LEDek. Každá LEDka vykresluje určitý segment. Dá se to představit jako pixely na monitoru. Tento modul pak prostě svítí furt, a pokud rozpozná značky, chodce, auta, cyklisty atd, tak dokáže jednotlivé LED segmeny různě ztlumovat nebo vypínat tak, aby se vystínovalo pouze to, co nechceme oslňovat. (zase, záleží co je to za auto. U auta typu Oktávka to nebude tak super jako v S-klasse, jak v počtu jednotlivých LEDek, tak v jejich funkčnosti)

Oba systémy jsou tady pěkně na videu jak fungují, tak snad se to z toho dá pěkně pochopit. A ta hudba je otřesná
https://www.youtube.com/watch?v=lxYiiagTI_4

Pokud jde o ten LaserLight, tak to jsou klasické marketingové žvásty, jak je to bomba a super. Ale já jsem fakt vůbec nepoznal, jestli nám v té G11 laser svítí nebo ne :) Kdyby tam ten laserový modul nebyl, tak to auto maskuje a svítí stejně. Jen teda na dlouhé rovince by člověk asi neviděl odrazky na bočních sloupcích 600m daleko :)

Horší je, že pokud teda jedu 100kmh po okresce a dejme tomu, že mi svítí laser, tak nevím, jak to zpozoruje chodce, který nemá na sobě odrazku a je proti mě. To mu pálím laserem naplno do očí :D:D

U BMW i8 to funguje asi jinak, tak je asi celý modul laserový, to nevím, ale u řad 3,4,5,7 jsou full led s Laser modulem a funguje to jak je popsáno výše.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 12:33
od MrScully
K té zkušenosti, co píše m4zzy - přesně takové věci jsem dohledal, když jsem včera googloval problémy uživatelů s G30. Našel jsem v podstatě problémy jediného typu - různé kontrolky, občas check engine, nefunkční iDrive atd. a všechno se vyřešilo v servisu za deset minut, údajně byl někdy (teď abych nekecal, třeba jaro 2018) nějaký větší updaty, který řešil desítky podobných bugů.

Ad M2/M3 - po 12 letech vlastnictví různých 330i/335i prostě chci něco většího a komfortnějšího při zachování určitých sportovních vlastností. V podstatě chci komfortní GTčko co umí stovku za pět a nevylezu po 500km polomrtvej a spolujezdci na pokraji zhroucení :D

Jde mi víc o komfort než o sportovní feel - ale ne zas natolik, abych si koupil nějakou krávu sedmu, která potřebuje nějakej pětilitr, aby se rozjela. Proto považuju 540i za ideální volbu (xDrive už je pak otázka osobních preferencí - nikdy jsem neměl, chci poprvé zkusit). A v tuhle chvíli nechci vysvětlovat, jestli je čtyřka nebo sedmička nebo X5 nebo cokoliv lepší, to jsem si ujasňoval poslední měsíc :) Jde mi čistě o to, jestli když porovnám dejme tomu hypotetické varianty:

- za 900k se 130k km na hrbu a bez záruky
- za 1.1M se 70k km na hrbu a roční zárukou
- za 1.3M s 30k km na hrbu a dvouletou zárukou

A když vezmu v úvahu, že jezdím málo (tak 12000 ročně), tak jestli první varianta dává ekonomicky smysl nebo ne. Jestli se prostě vyplatí připlatit 200-400k za záruku na dalších 12-24 tisíc kilometrů. Mně přijde, že asi ne.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 12:43
od PetoK
Urcite kup radsej drahsie auto, s co najmenej KM, a s riadnou zárukou... uvedom si, ze tieto auta su robene pre prvého majitela... ten nic neresi, vozi sa a hotovo. Tunajsich "odbornikov na vsetko" so starych vrakmi radsej neries... :lol:

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 12:48
od m4zzy
Soused před rokem taky poupil 2 roky starou 1er pro manželku, v záruce, najeto nula nula prd, a jednou mi tak povídá, že mu zhasla přístrojovka, komplet. Tak mi to chtěl ukázat, vše fungovalo a prý pořád dobré.

Takže já bych se asi té 5ky nebál. Když už má ale člověk v kapse 1M peněz na auto, tak je asi lepší ještě něco přihodit a mít méně km a záruku. Ale to už je asi tvá věc, jak pořídíš.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:09
od MrScully
Jj, rozumím, jen berte hlavně v úvahu i můj malej nájezd. Je to pak snadné přepočítat - jestli se prostě za dalších 12000 km vyserou věci za 200 tisíc nebo ne. Jednoduché počty. Pokud spíš jo, tak je lepší připlatit, pokud spíš ne, tak je lepší nižší pořizovačka.

Ono rok záruky znamená něco jiného pro člověka, co najede třeba 40 tisíc po dálnici... nebo pro člověka, co najede 10 tisíc po městě... těch faktorů je právě X, proto není lehký rozhodnout :)

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:11
od JaraX
ono zrovna 40 tisíc po dálnici bude hodně podobné 10ti tisícum ve městě, to trpí tak nějak podobně.

m4zzy, já když jsem jezdil s G11 s laserlightem tak mi teda přišlo že to dělá zony, nikoliv jen odsouvá tunely, neměl jsem žádná slepá místa tak nevím

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:21
od Stepan1
Jinej nápad, jen pro inspiraci.
Dealeři a finanční instituce umí nabídnout předváděčky/ojetiny na operák. Sami jsme tak měli A7 bitdi chvilku.
Ztráta hodnoty mezi 2-3 rokem není až tak brutální, kor když ti kilometry nepřibejvaj. Jasně, vyházíš prachy z okna, ale víš dopředu kolik to bude, můžeš to brát jako pojistku. Za rok to zahodíš a vezmeš něco jinýho.
M2 v manuálu mi teď nabízeli za 20k měsíčně bez daně, 15kkm rok. Novou.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:23
od LosBizardos
Sorry za kvalitu videa, ale G30 je proti tomuto LUXUS!! C43 AMG 2018.
Zvuk naplno

https://youtu.be/EUmrMqK1N7g

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:24
od m4zzy
@jarax, Na tom video je to přesvícené, aby šel vidět ten rozdíl. Ve skutečnosti to aspoň na té tchánové G11 lidi nepoznají, pokud jim to neřekneš. Jak jse to poprvé vezli domů, tak jsem řídal já, schválně zapnul ty světlomety a čekal, kdy se tchán nebo švára ozve, že se něco děje. Půl hodiny a nevydržel jsem a zeptal se, jestli vidí, jak ty světla maskujou. A oni čučeli a pak, aháááá, už to vidím. Ale taky je možnost, že si zrovna seděla v autě, kde je to jinak, ale BMW tady děláme a neviděl jsem nic jeného než to, co je v tom videu.

Jde jen vlastne o to, že člověk si myslí, jaké nemá laserové světla a ono to je vlastně LED a laser je jen doplněk, který nic extra nepřidá :) Ale taková je doba a já si vzpomínám, jak to BMW odhalilo, že třeba pokud bych měl kupovat BMW tak si tam ty lasery dám, protože všude píšou, jaká je to bomba :)

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:30
od PetoK
Asi tak, vsetko je to iba o tom, ako vytiahnut prachy z kapsy bohatých majitelov... to ze v praxi to je zbytocne, nevadi... :D

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:54
od Filozof
ono hlavně bych udělal olej pokud v automatu bude mít 80-100tis km a 4-5let je to hraniční na výměnu.

Další věc olej v motoru. BMW dává většinou i do benzínu long life shit 30ku a ten se rád přepaluje. Navíc ty výměny jsou vylejt nalejt na nic nečekat a třeba ne dokonale ...rád se přepaluje v benzínech.

Takže pokud motor bude čistej, automat v kondici je to částečná výhra. Nevím jak se to kontroluje snad jen kamerou zajet do útrob motoru přes víčko oleje.
Další věci pokud blbne elektronika u dosti aut pomáhá přehrát software na novější verzi. Dost aut má či mělo problémy ruzného charakteru. Po přehrátí softu bylo po problému.

Netuším jaká je výdrž jednotlivých komponent u géček ale co psal snejk u některých aut tak se občas objevují pikantnosti co odchází klidně ve 100tis km apod. U aut co jinde drží statisíce v pohodě. Ale těžko říci. Musel bys mít výpis od nějakého technika co pracuje v BMW aby ti vypsal co se servisovalo poslední roky a vyselektovat jen géčkovou řadu G30.

Prostě materiál je více ošizen a vydrží méně ale snad by to neměla být nějaká darda ... ikdyž je to vždy loterie. Každé auto.
Hlavně je duležité si auto proklepnout co vše zažilo a jaký servis mělo. Aby člověk pak neskočil do naleštěné pasti.

Jinak osobně bych vyměnil oleje a kapaliny a filtry pro svou jistotu co tam patří motor / automat. A udělal kompletní prohlídku v jiném servisu. Nespoléhal na značku BMW ...víme jak některé auta mohou vypadat i z Renocaru či Cartecu po pár letech idkyž to v papírech není nikde dohledatelné.
Ne vše co je na papíře je prostě pravda takže si vše ověřit ve svém servisu... kompletní prohlídky a delší projíždky auta. ;)

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 13:59
od MrScully
Jj, máš pravdu. Jako na longlife jsem se nespoléhal nikdy, olej jsem měnil vždycky u svých aut po 10000 km. Filtry jasné...

Jen by mě zajímalo, jestli tyhle věci nechat udělat v Inveltu a mít čárku v servisce nebo to za třetinovou cenu a pečlivěji nechat udělat u svého mechanika. Důvodem je to, že dobře vím, že BMW občas je ochotno i k pozáruční opravě zdarma, pokud se jedná o nějaký známý problém (v němčině je na to slovo Kulanz, prostě dobrá vůle automobilky)... ale asi je nutno, aby auto mělo prostě servisy vesměs v autorizáku. Asi ideálně drobný věci si řešit do foroty sám a na ofiko servisy v intervalech jezdit do Inveltu.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 14:03
od PetoK
Prave z tohoto dovodu ries servis iba v BMW. A nebudte tu naivni, 99% mechanikov mimo autorizak ani netusi,co a ako sa riesi v týchto karach...

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 14:11
od JaraX
nastudovat si postup není pro zdatného BMW člověka problém, pečlivost máme určitě lepší jak v BMW, a troufám si říct že většinu servisu uděláme líp jak v BMW, ale stejně lidi s Gxx vyhazuju, tidle lidi maj jezdit do autorizáku, a to hlavně z důvodu reklamace, kulance, apod
stejně jako je nesmysl s E36, E60, E65 apod jezdit do autorizáku, protože tydle auta absolutně neznaj.

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 14:26
od PetoK
Sorry, ale vyhadzovat ľudí pretože nie ste partner BMW... :lol: :lol: :lol:

Re: Potenciální pasti v G30?

Napsal: pon 08.07.2019 14:30
od Jirke
PetoK píše:Sorry, ale vyhadzovat ľudí pretože nie ste partner BMW... :lol: :lol: :lol:
A pochopils vůbec jak to JaraX myslel ?