Stránka 2 z 3
Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 17:43
od TurboShnek
JaraX píše:nafta s Valvetronicem? to neznám
Údajně jo

, aspoň podle tohohle:
http://www.unixnerd.demon.co.uk/b47.html
I když mně se to taky zdá jako nesmysl a na Wikipedii o tom nic není.
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B47
Spejbl píše:M47 má dvojitý rozvodový řetěz?
To myslíš vážně?

Hmm máš pravdu má jenom jeden řetěz.

Dal bych hlavu na špalek že má dvojitej jako M52. Docela divný že do slabšího motoru dají silnější řetěz.

Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 18:15
od martyb
Kalasnikov má valvetronic v rotačce

Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 18:19
od inspi1981
O motoru vis hovno, čerpáš údaje z nějakých prapodivných webu a pak to tak vypadá

Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 18:29
od Spejbl

hale, ale i ta M52 má jednořadej řetěz tzv. simplex
dvořadej (duplex) mají Mpowery
Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 19:55
od JaraX
a M60 má dvouřadej, ale od té doby je vše jednoduchej.
Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 19:55
od JaraX
Spejbl píše:
hale, ale i ta M52 má jednořadej řetěz tzv. simplex
dvořadej (duplex) mají Mpowery
spíš měli

Re: N47 vs. B47
Napsal: stř 19.06.2019 21:17
od Spejbl

Jj, je to tak.
S65 duplex a S55 už simplex.
Re: N47 vs. B47
Napsal: úte 02.07.2019 01:38
od Esef
Mam N47D20 130kw v 2008 320d bez DPF. Kastle najetych 395k km (koupeno od kamose 1. majitel) a ma druhej motor. Prvni motor se vysypal na zaseklej napinak a trhlej retez v cca 130k km. Druhej motor, zanovni, byl prestavenej na aftermarket veci, aby se vyklo te seriove ostre rozete, co kurvila retezy a napinaky, co se zasekavaly a vymenily se vsechny veci, co byly nacate. Ten druhej motor mel okolo 100k km, takze se da rict, ze muzu casovat dle kilometraze.
216k km - pretesnene palivove cerpadlo a vycistene vstriky
230k km - tesneni chladice oleje
248k km - saci potrubi a klapky, tesneni EGR
270k km - nove vstriky Bosch + cisteni railu
276k km - rozvody + spojka
289k km - olej v prevodovce
290k km - olej diferak, tesneni EGR, vzduchove hadice, vymena remenice
308k km - vymena ridici jednotky zhaveni
358k km - spojka + setrvacnik, silenbloky motora, olej v prevodovce
376k km - simering diferencialu
388k km - vsechny provozni kapaliny pred prodejem
Nepocitam do toho pravidelnou vymenu oleje 1 rocne, nebo kazdych 10k km. Mam dost casto tycky stabilizatoru a ramena, ale za to si muzu sam snizenym podvozkem a nizkoprofilacema. Co bylo pred 216k km bych musel nekde vyhrabat prvni servisku, ted uz budu zacinat treti.
Snad ti to pomuze v prehledu auta s N47, co jezdi sviznejsi jizdou tak nejak stejne mesto, okres a dalnice okolo 1000km mesicne.
Re: N47 vs. B47
Napsal: úte 02.07.2019 06:42
od JaraX
- jak můžeš mít N47 bez DPF? taková kombinace snad neexistovala do žádné země.
- tady píšeš že auto najelo 200kkm, ale ujedeš 1kkm měšíčně? takže ho máš 200 měsíců? 8 let?
Re: N47 vs. B47
Napsal: úte 02.07.2019 13:11
od Esef
JaraX píše:- jak můžeš mít N47 bez DPF? taková kombinace snad neexistovala do žádné země.
Bylo, pak vydelane, kdyz jsem ted kupoval a prevadel mezi staty, tak uz v technicaku neni. Nesere me to tak, abych to resil, auto pres vstupni STK proslo uplne bez problemu, vse v limitech.
JaraX píše:- tady píšeš že auto najelo 200kkm, ale ujedeš 1kkm měšíčně? takže ho máš 200 měsíců? 8 let?
Psal jsem, ze auto mam od kamarada, nejsem prvni majitel. Ja najedu ted 1k km. Auto ma najeto 395k km. Mam jenom kompletni servisku od vyjeti z prodejny. Predtim jezdilo hlavne dalnice mezi Slovenskem a Nemeckem.
Re: N47 vs. B47
Napsal: pát 05.07.2019 01:26
od icecold
před pár lety se na bmwklubu řešilo doporučení na motor který se nesere, dneska se hledá doporučení na něco co se sere o něco míň než ostatní

aneb pokrok u bmw nezastavíš
Re: N47 vs. B47
Napsal: pon 08.07.2019 06:53
od JaraX
Esef jako máš v techničáku nějakou vyjímku že auto nemá DPF jo?
Re: N47 vs. B47
Napsal: čtv 18.07.2019 16:58
od Esef
JaraX píše:Esef jako máš v techničáku nějakou vyjímku že auto nemá DPF jo?
v miste, kde by melo byt napsane u filtru ANO mam akorat pomlcku, stejne jako na A6, do ktere se DPF nikdy nedavalo
Re: N47 vs. B47
Napsal: úte 23.07.2019 06:01
od Foldas
chtěl bych vidět ten techničák

Re: N47 vs. B47
Napsal: pát 06.09.2019 09:21
od Fantucci
JaraX & Spejbl:
Takže ty novější B47 by mohly být v pohodě? Koukám právě na dvoulitry v trojce rv od 2014 abych se vyhnul N47 a v mé cenové relaci jsou jen nájezdy nad 150 tis km.
Re: N47 vs. B47
Napsal: pát 06.09.2019 18:44
od JaraX
moc se v historii bmw nestává aby motor byl spolehlivější než jeho předchůdce, navíc kdo by si koupil BMW s takovym motorem?
Re: N47 vs. B47
Napsal: pát 06.09.2019 23:19
od Filozof
hlavně nad 150tis km je to velká loterie kdy to přijde ... zda to bude jezdit rok či dva nebo jen pul roku a přijde na velké peníze ...
Proč se toho všichni zbavují ? Protože končí záruka a 150tis km je takový ukazatel hele už je to za hranou ...děj se vůle boží ... někteří odjedou i 200 jiní jdou na výměnu motoru nebo čehokoliv nákladného klidně mnohem dříve a hodně zabrečí....
Tady by se to mělo jmenovat spíše chci uspornou 320d za 350k co jezdí za 5.5litru ... nevykrvácím na servisu u takového motoru ?
Re: N47 vs. B47
Napsal: sob 07.09.2019 05:57
od Spejbl
B47 popravdě moc neznám, dělám vesměs Mpowery z té skorosoučasné produkce.
Ale na margo věci, u moderní generace motorů, kde je zvykem hodně odsekáného materiálu, bývá problém už jen stržený závit. Chybí tam "maso" na opravu na větší závitovou vložku.
Re: N47 vs. B47
Napsal: sob 07.09.2019 18:04
od TANN3R
Přesně tak. Dneska je všechno z čínského hliníku a člověk je rád, že to rozebere a složí jednou. Dvakrát už to nepůjde

Re: N47 vs. B47
Napsal: úte 10.09.2019 20:46
od ladovina
Hehe no nedavno jsme tu resili mou F30 320d ze

mam ji od 160 000, ted mam nalitano nejak 172 000 (prevazne dalnice), takze skoro nic, ale zatim se bohu dik nic nestalo.
Obcas se i divam do ceho jineho bych sel, ale proste pred e90 nejsem moc fanda, uz na me stare. e90 pre facelift je humpl ze zadu, e90 facelift uz se mi libi.
Ale moje F30 je nejkrasnejsi a proto ji odpustim ikdyz se neco mooozna vysere. A taky verim ze kdyz se k tomu predchozi majitele nechovali jak prasata, ze vydrzi.
Jedine co me na ni sere je vrzajici interier - coz zrovna v e90 je prej taky...
Myslim ze spis hejtujete ty diesely, ale jak nekdo psal nahore, mel 6tival benzin a servisne to byla hruza...
Co je podle vas teda nej z E90 spolehlivosti/kvalitou? 330i?