Stránka 2 z 2
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: pon 03.06.2019 08:31
od Itchythefirst
Pavel 528 píše:JaraX :stale si ale nevysvetlil,proc 5er a 7er musi mit DD a kdezto M5 ho nema a nemela...
JaraX uz to tu zminil. Kazdopadne proc ta 5er “musi” mit DD? Protoze E60 525D je naprosto nudny auto, a kdyz nebude mit alespon DD, tak nevidim moc duvodu ji kupovat. To auto se s DD chova uplne jinak. Muzes jet mnohem sportovnejc nez bez DD.
Chces bawo pro radost z jizdy? Pak proc 525D a jeste bez DD? Chces executive car? Proc mrnavou petku a ne treba A6?
Ale kupujte si co chcete, treba auta bez klimy

A jak nekdo zminuje, ze kupujeme x let stary auta, tak tam je naopak pozadavek na dobrou vybavu zaklad a dava vetsi ekonomicky smysl nez u novyho auta. Socialni E60 ve stavu mrdkochcanka® bude jen nepatrne levnejsi nez E60 ve vuni a s normalni vybavou

Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: pon 03.06.2019 09:57
od Filozof
když jsem porovnával před časem zpátky vybavenou 5er vs holotu nepochopil jsem proč někdo ty holé 5er kupuje když jsou to uplně jiné světy. Ale uplně jiné auta prostě. Chování výbavou atd. Sociál vypadá jak běžná oktávka s podvozkem BMW. Ale plně vybavená vypadá jak kdyby to byla prostě luxusní jachta se vším možným.
A to auto má uplně jiný charakter a člověk z něm má daleko větší radost.
A to bylo u 5er ... u 7er je to ještě více znát.
JE to uplně stejné jako by jste měli v obyváku dřevěnou stolici s TV a hotovo a nic víc nebo plně vybavený obyvák s luxusní sedačkou audiem které vás ohromí a plně vybavený odhlučněný interiér atd... Nechápu proč někdo chce dřevenou stolici a holou místnost.

Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: pon 03.06.2019 10:24
od Itchythefirst
Tak ono mit "drevenou stolici" je opravdu pro fajnsmekry

Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: úte 04.06.2019 08:33
od tommee
Ad active steering a dynamic drive u M5. Ani jedno by nemělo smysl. U sportovního auta chcete odezvu a informace, chcete cítit přenosy váhy a zatížení jednotlivých kol, a to je přesně oč vás dynamic drive a active steering ochudí. Obě tyto výbavy se dávají do aut za účelem pohodlnosti. Účelem M5 není aby do ní byl narvanej každej nesmysl, a to zejména na podvozku
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: úte 04.06.2019 20:23
od kadli
Tak proč by jsem měl mít v auťe DD a AS? Zbytečná váha a kazivost navíc. Leda tak do 7er, ale do 5 je dle mého zbytečnost. Toť mulj názor. Jsem připraven si vyslechnout spousty keců.
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: úte 04.06.2019 21:23
od zddan01
tak poslouchej

protože neM auto, je jiný než M, není tak sportovně naladěný, věřim, že by v zatáčkách naklánělo víc než M (tam předpokládám tužší stabilizátory), no a BMW umožnilo si tuhle výbavu dokoupit, aby tam lidi tolik nelítali v sedačkách, rozumim tomu tak, že DD kazí tok informací od auta k řidiči, protože mění vlastnosti auta v čase (tuhost stabilizátorů), takže M to nemá, protože předpokládá řidiče, kterej ty informace ocení a vyžaduje
jinak DD z mého pohledu omezí posunutí těžiště auta ven ze zatáčky a tím ji můžeš projet i rychleji, jak DD, tak i AS v autě mám a hodně se mi to líbí

u 520d, chápu, že to smysl nemá, ale u 5tek a 6tek s N62 určitě jo...
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: úte 04.06.2019 21:32
od JaraX
Pavel 528 píše:JaraX :stale si ale nevysvetlil,proc 5er a 7er musi mit DD a kdezto M5 ho nema a nemela...
dyt jsem to tady psal, DD je na to aby se při měkkém nastavení tlumičů auto nenaklánělo, a prostě to že se v komfortním v EDC a komfort M5 naklání prostě nikomu nevadí, naopak ve sportovním režimu díky obrovské tuhosti tlumičů dochází k minimálnímu náklonu karoserie, a není třeba mít DD. to je jako by jste se zeptali proč nemají DD okruhová auta.
jinak DD nejen zvyšuje sportovní chování v zatáčkách, ale taky zklidnuje chování auta, řeší boční vítr, chování v kolejích apod, řízení auta s DD méně unavuje řidiče.
jestli to bere jízdní zážitky nejsem schopen posoudit, nejsem takový "řidič" abych to posoudil, já si M5 s DD a AS umím představit, ale nějak mi to tam nechybí, EDC na nejtvrdší a pohoda

Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: úte 04.06.2019 21:44
od cheater
-
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 08:30
od Itchythefirst
JaraX píše:řeší boční vítr, chování v kolejích apod
To se skutecne deje? Zatim jsem nemel moznost to na sestce nejak verohodne posoudit, abych vyloucil placebo efekt. Mel jsem za to, ze DD bere informace z natoceni volantu a pretizeni, ne z polohy karoserie vuci kolum, tedy bocni vytr, ktery by jen naklonil karoserii by to nemelo mit jak detekovat. Nemel bys k funkci DD, JaraXi, nejaky blizsi informace? :)
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 09:31
od JaraX
pak pošlu PDF, sice o tom nepíšou, ale Mercedes u ABC - což je stejně fungující systém to píšou a rozhodně pozoruju že u sedmy která jede rovně po dalnici poznáš DD, prostě mi přijde jako by v těch stabíkach drželo tlak oleje a ten držel karoserii rovně. navíc to má čidla náklonu,i čidla vertikálního zrychlení.
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 10:24
od Itchythefirst
Supr, to PDFko bych rad precet :) Budes li mit cas a chut, bylo by fajn, kdybys ho tu treba nasdilel ;-)
Je pravda, ze mas s BMW nacouvano, to co ja najezdeno, ale zrovna ta reakce na bocni vitr (fuj, "vYtr" v mojim predchozim prispevku :-D) se dost obtizte testuje, protoze potrebujes jedno auto s DD a druhy stejny bez DD, na stejnym useku a se stejnym bocnim vetrem :-|
Cidla zrychleni ve vsech smerech minimalne E64 mit bude, uz kvuli ESP a rollover protection (RP). Cidla naklonu, mozna spis cidla zatizeni naprav to kvuli xenonum bude mit taky a vlastne i kvuli RP je potreba sledovat naklon, ale je otazka, co z toho DD vlastne realne pouziva. Na druhou stranu, kdyz rikas, ze to ma pozitivni vliv na bocni vitr, nemam duvod ti neverit. Taky jsem neveril, ze je velkej rozdil v kuzich sedacek, nez jsem to vyzkousel :-)
EDIT: Jo, cidlo naklonu tam musi byt a DD ho musi pouzivat, jak jinak by asi vedel, jak moc ma podrzet auto v zatacce, kdyz ta zatacka muze byt ruzne klopena...
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 10:51
od JaraX
máš inpu?
mrkni do live dat ARS co to vše dělá
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 12:04
od Itchythefirst
INPU mam, ale nevim, jestli budu rozumet live datum

Kazdopadne dik za tip

Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 12:37
od klabos
JaraX píše:pak pošlu PDF, sice o tom nepíšou, ale Mercedes u ABC - což je stejně fungující systém to píšou a rozhodně pozoruju že u sedmy která jede rovně po dalnici poznáš DD, prostě mi přijde jako by v těch stabíkach drželo tlak oleje a ten držel karoserii rovně. navíc to má čidla náklonu,i čidla vertikálního zrychlení.
Pokud vím, tak ABC u Mercedesu je úplně něco jiného než DD.
DD = Aktivní stabilizátory
http://www.autolexicon.net/cs/articles/dynamic-drive/
ABC = Úplně jiné ,,pružící a tlumící" jednotky
http://www.autolexicon.net/cs/articles/ ... y-control/
Odkazy dávám jen pro představu, to bylo první co jsem našel..
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 12:40
od JaraX
tak rozdíl vidím jen v tom že DD je ve stabiku a ABC je v tlumiči,resp tuším nad ním, ale obojí funguje nezávisle na nastavení tlumiči a redukuje náklony karoserie
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: stř 05.06.2019 12:50
od Itchythefirst
Tak z tech linku to na me pusobi, ze to ma naprosto stejnou funkci, jen to u MB vyresili malicko jinak

Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: čtv 06.06.2019 10:10
od Itchythefirst
Itchythefirst píše:JaraX píše:řeší boční vítr, chování v kolejích apod
To se skutecne deje? Zatim jsem nemel moznost to na sestce nejak verohodne posoudit, abych vyloucil placebo efekt. Mel jsem za to, ze DD bere informace z natoceni volantu a pretizeni, ne z polohy karoserie vuci kolum, tedy bocni vytr, ktery by jen naklonil karoserii by to nemelo mit jak detekovat. Nemel bys k funkci DD, JaraXi, nejaky blizsi informace?

Takze ano, dle PDF "Driving Dynamics Systems" umi DD korigovat i poryvy vetru:
Ale je to trosku slozitejsi, protoze ten poryv, zda se, musi vyvolat na aute nenulovy moment kolem vertikalni osy:
Toto se asi ve vetsine realnych pripadu deje, takze souhlasim s JaraXem, ze
auto s DD se lip chova v poryvech vetru, ac to nemam sam moc overeny v praxi.
Plus co je zajimave, a co mi zatim ani neprislo, ze v prime jizde auto s DD lepe "vyhlazuje" nerovnosti, protoze nema "pevny" stabilizator a tedy tlumeni neni stabilizatorem nijak omezovano.
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: čtv 06.06.2019 10:57
od TANN3R
Však to říkám furt, že DD je potřeba hlavně kvůli komfortu. Jenže vždycky přijde někdo, kdo s tím nikdy nejel a napíše že nezávodí, tak to nepotřebuje
To je prostě na autě nejvíc komfortní věc, když ve městě na kruháči nevypadneš oknem na silnici jen proto, že si se dostatečně silně nedržel volantu.
Re: Prodej BMW E60 525D
Napsal: čtv 06.06.2019 11:02
od Itchythefirst
To ze nevypadne v zatacce okynkem musi na prvni dobrou poznat kazdej, kdo s DD nekdy jel
Ale treba poznat, ze auto s DD "min drnca" a "lip tlumi" uz nemusi byt tak ocividny, kdyz nemas primy srovnani hned po sobe, nebo s tim autem nemas najeto bambilion km
