Tak se mi včera splnil dětský sen, jel jsem za Jaraxem na seřízení LPG a při té příležitosti byla možnost se s ním svést v M5 E60. Nemůžu to porovnávat s 550i e60, ale jenom ze 750Li, kterou mám. Taky jsem si kdysi říkal, že pořídím 550i a bude to jenom o něco slabší, no teď vím, že je to blbost, ta V10 je úplně něco jiného než N62. Vždycky když jsem se svezl v něčem, co by za to mohlo stát, tak jsem byl trošku zklamaný a čekal jsem víc (audi A6 C7, X5 F15, Accord 8G, Aston Martin DB9) ale u M5 to bylo naopak, tam jsem byl úplně unešený. Co se mi hodně líbilo, tak že v tom člověk úplně zapomene, že sedí ve velkým sedanu, uvnitř a v zatáčkách mi to připadalo, jak v závodním autě. Chyběla už jenom výztuha kastle, přilba a rukavice

. Nejlepší je stejně ale ten zvuk a hlavně, jak to krásně táhne až někam přes 8 tis otáček. Zajímavý jsou určitě i další vychytávky, třeba prý když se ubere prudce plyn, tak se změní nastavení brzd a auto je připravený okamžitě ostřeji brzdit. Škoda, že bylo ten den mokro, při plným plynu to protočilo kola myslím snad i na 3 stupeň přes 100 za hodinu

Když to srovnám s tím Astonem, tak ten byl takový snobský, klidný, nudný, spíš tak na dálnice. Zrychlení bude podobný, výfuky snad ještě hlasitější, ale stejně bych raději M5. Ta M5 mi přišla jak nějaký nasraný, agresivní auto co chce zabít řidiče, měl jsem z toho pocit, že kdybych to řídil, tak mám potřebu předjet všechno, co se mi připlete do cesty, to se mi v sedmě nikdy nestalo, tam klidně jedu 80 po prázdné cestě a nikam se neženu. Určitě je potřeba k tomu mít pořádný respekt, protože to zrychlení ve vyšších rychlostech je brutální, pár vteřin a je tam daleko přes 200km/h. Rozhodně bych to nechtěl jako daily auto, ale spíš do garáže jen tak pro radost, na normální ježdění bych si nechal sedmu

Lpg bych tam taky nedával, potom bych s tím jezdil, jak se sedmou, asi tak 3x víc než jsem jezdil do té doby, než jsem ji měl

Škoda, že je málo lidí co to auto má, a ti co ho mají, tak spíš nejsou tady na klubu. Docela by mě zajímalo, jaké jsou skutečné servisní náklady, aspoň zkušenost 10 majitelů po dobu třeba 3 let. Totiž, když jeden jenom mění olej a gumy a druhý majitel do toho sype staticíce, třetí shání celý motor, tak co si o tom pak myslet

Strašně moc bych to chtěl, spotřeba, tu vem čert, pořizovací cenu taky, ale servis, ceny nových dílů, nedostatek vraků na díly, z toho bych měl strach. U sedmy je to v pohodě, v sekci 7er hromada spokojených majitelů e65, několikrát opakované typické závady a pak spousta aut na díly.