Příčiny pokuřování motoru a vysokého tlaku v karteru:
a) průfuk okolo těsnících kroužků viz diplomka str. 18,
b) ucpaný olejový separátor nebo nefunkční membrána regulace tlaku viz odkaz na PCV systém,
c) chladící kapalina ve spalovacím systému, typicky přes chladič EGRu nebo výměník voda - olej,
d) vadná těsnění v hlavě válců, profuk okolo ventilů viz diplomka str. str. 17,
e) profuk okolo pístů, typicky zapečené kroužky viz diplomka str. 13,
f) vadné injektory => nezavírají včas, propouští, ukapávají a vysokotlaké čerpadlo dává více, než by mělo,
g) problém na těsnění hlavy, tedy výfukové plyny do vody, do oleje a mezi sebou,
h) problém v ovládání EGRu, zpravidla znečištění nebo porucha elektro-vakuového ovládání,
i) velké množství oleje nebo nevhodný olej => jeden expert nalil převodový olej do motoru, protože si nevšimnul, co v práci krade !!
j) Vadná podtlaková pumpa viz diplomka str. 17,
Barva výfukových plynů zpravidla prozradí, co je ve výfuku navíc. Voda kouří bíle, moc paliva kouří černě, olej zbarví plyny do modra.
Ano, vím, že jsi mi psal už 22.2.2019. Vyměnil jsi víčko, vyčistil separátor, na turbu vůle není. Auto jede normálně nic nejde poznat i když se to stane během jízdy tak nic není poznat auto jede jak má nic necukne prostě nejde to poznat, pouze blikne kontrolka oleje že je ho tam málo. Tedy olej se někudy ztrácí. A co chladící kapalina - neubývá?
Výše máš 10 možných příčin, tak si pročti tu diplomku a z těch PCV systémů si vyber ten Tvůj. Ten systém u VW 2.0 TDI je hodně podobný.
Osobně bych se zaměřil na body b),c) a j):
Ad b) je úplně buřt, který typ separátoru tam je viz
https://rmsmotoring.com/forum/proxy.php ... 2c4dfcfc8c ,
ale důležitá je ta membrána, která rozhoduje o směru dýchání. Jako další musí být průchodný jak přívod, tak i odvod plynů z toho separátoru - prošťourej brčkem, silonovou hadičkou atp. Taky prověř, jestli ten odloučený olej má kudy odtékat, tj. dírka ve spodním dílu odlučovače viz
https://i.ytimg.com/vi/cRVqelz_rC0/maxresdefault.jpg .
Ad c) znovu otevři ten separátor a zjisti, jestli tam není chladící kapalina, ta je při olíznutí sladká. Ale je jedovatá, tak hned vyplivnout a neutralizovat slivovicí, stačí 1x. Totéž se dá nalézt v sacím potrubí za EGR ventilem. Oboje svědčí o prasklém chladiči EGR ventilu viz
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597, koukni na video
https://www.youtube.com/watch?v=cRVqelz_rC0 , máš to tam i turbem, odlučovačem a EGRem. Dále se do oleje může chladící kapalina dostat přes výměník olej - voda viz
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3322 . V obou případech je společným znakem úbytek chladící kapaliny.
Ad j) jak vypadá vakuovka
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3330 , těsná, bez uniku olej okolo, brzdí a posiluje to dobře? Pokud se vakuuum nevyrábí plynule, nebo dokonce uniká, tak to má vliv na podtlakovou regulaci turba a Ty hledáš příčinu, proč to "při větším sešlápnutí plynu, když je potřeba zrychlit tak okolo 1500ot - 2000ot se auto jakoby zakucká a potom vyrazí, přijde mi to jako by málo paliva, prostě je cítit že to pocukává jako by se to dusilo a pak vyrazí"?
Tady máš i více souvislostí - při tom přidání plynu se kromě nástupu turba uzavře EGR, (možná) přicucne zpěněný olej (emulze) a na to ten motor moc nejede. A jestli na to reaguje i ten Snímač teploty plnícího vzduchu nevím. Ale o tom 3EC0 - Čidle vačkové hřídele a 4390 - Snímači teploty plnícího vzduchu Ti napsal "kalasnikov471" dost.
Na K&N filtr se vykašli, dej tam původní. K&N má sice menší odpor vzduchu, tj. dává ochotněji, ale zasere se 4x rychleji a potom klade mnohem větší odpor než filtr původní. Navíc není dobře řešeno odstínění a nasávání chladného vzduchu zvenku. Takže motor (zpravidla) dostává horký vzduch z motorového prostoru a výsledný efekt je spíše záporný.
Odkazy:
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=127179
http://nlracing.cz/blog/2017/04/16/odve ... cv-system/
