Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 - 320d - problém s unikem oleje

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje

#21 Příspěvek od Dave320 »

Díky za krásné info, zkusím to tedy proměřit. Ja mám ten 3 drat.
A ten snímač teploty lze taky nějak otestovat či proměřit?¨
Díky za info
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje

#22 Příspěvek od TurboShnek »

Dave320 píše:Díky za krásné info, zkusím to tedy proměřit. Ja mám ten 3 drat.
Podle Bentley's manuálu e46 (myslím že u tebe v e90 to bude pořád to samý když máš ten samej motor):

Drát č.1 (červený s bílým proužkem) je + 12 voltů.
Drát č.2 (žlutý) je signál 5 voltů
Drát č.3 (hnědý) je kostra.

Tak že já bych ho vyndal, nechal zapojenej a nějakým způsobem bych se dotknul měřákem (přepnutým na 20 voltů stejnosměrných) žlutýho drátu. třeba vedle něj strčit špendlík nebo něco takovýho ale aby jsi nic neponičil. No a mínusem toho měřáku se dotkni kostry auta nebo toho šroubu na startování přes kabely pokud to e90 pořád má. :lol:

A potom vezmeš třeba klíč z kvalitního kovu, ne chrome-vanadium a dáš ho před čidlo, napětí by mělo upadnout na něco blízko 0 voltů, třeba 0.5.
Dave320 píše:A ten snímač teploty lze taky nějak otestovat či proměřit?
Všechno jde proměřit, nejspíš bude taky měnit napětí nebo odpor při změně teploty, ale musel bych se zítra podívat jak to přesně funguje. :lol:

EDIT: Jen tak pro zajímavost, starý počítačový myši který měli ještě kuličku fungovali na stejným principu akorát že tam místo magnetismu používali foto diody. :D
Uživatelský avatar
TurboShnek
Registrovaný
Příspěvky: 629
Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Bydliště: Hlavní město piva

Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje

#23 Příspěvek od TurboShnek »

Tak, co se týče toho snímače teploty, to je číslo 10 tady:

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3658

Je to variabilní rezistor tak že ho můžeš vyndat a jednoduše změřit. Přepneš měřák na 200k (200 kilo Ohmů), dáš + a - na nožičky, na orientaci nezáleží. Měl by mít nějaký odpor, třeba 1.6 nebo 2.0, záleží na teplotě doma. Pak tu špíčku snímače můžeš nějakým způsobem namočit do horký vody, třeba ohřát vodu (nemusí bejt vařičí stačí třeba 70 stupňů), nalejt ji do hrnku, a ten snímač třeba gumičkou připevnit k noži aby se do vody namočila jenom ta špička. Nebo použít fén na vlasy. No a pak zase změříš odpor který by mněl klesnout třeba na 0.9 nebo 1.2. Radil bych na ty nožičky použit krokodýlky. :lol:

Ty hodnoty odporu můžou bejt trochu jiný, já nemam data-sheet toho čidla jenom předpokládám. Ale pokud budou padat v horký vodě tak je to čidlo dobrý.

Taky nezapomeň změřit jestli jde elektrika do konektorů v autě a jestli je v nich dobrá zem. ;)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659
Kontaktovat uživatele:

Re: E90 - 320d - problém s unikem oleje

#24 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Příčiny pokuřování motoru a vysokého tlaku v karteru:
a) průfuk okolo těsnících kroužků viz diplomka str. 18,
b) ucpaný olejový separátor nebo nefunkční membrána regulace tlaku viz odkaz na PCV systém,
c) chladící kapalina ve spalovacím systému, typicky přes chladič EGRu nebo výměník voda - olej,
d) vadná těsnění v hlavě válců, profuk okolo ventilů viz diplomka str. str. 17,
e) profuk okolo pístů, typicky zapečené kroužky viz diplomka str. 13,
f) vadné injektory => nezavírají včas, propouští, ukapávají a vysokotlaké čerpadlo dává více, než by mělo,
g) problém na těsnění hlavy, tedy výfukové plyny do vody, do oleje a mezi sebou,
h) problém v ovládání EGRu, zpravidla znečištění nebo porucha elektro-vakuového ovládání,
i) velké množství oleje nebo nevhodný olej => jeden expert nalil převodový olej do motoru, protože si nevšimnul, co v práci krade !!
j) Vadná podtlaková pumpa viz diplomka str. 17,

Barva výfukových plynů zpravidla prozradí, co je ve výfuku navíc. Voda kouří bíle, moc paliva kouří černě, olej zbarví plyny do modra.

Ano, vím, že jsi mi psal už 22.2.2019. Vyměnil jsi víčko, vyčistil separátor, na turbu vůle není. Auto jede normálně nic nejde poznat i když se to stane během jízdy tak nic není poznat auto jede jak má nic necukne prostě nejde to poznat, pouze blikne kontrolka oleje že je ho tam málo. Tedy olej se někudy ztrácí. A co chladící kapalina - neubývá?
Výše máš 10 možných příčin, tak si pročti tu diplomku a z těch PCV systémů si vyber ten Tvůj. Ten systém u VW 2.0 TDI je hodně podobný.

Osobně bych se zaměřil na body b),c) a j):
Ad b) je úplně buřt, který typ separátoru tam je viz https://rmsmotoring.com/forum/proxy.php ... 2c4dfcfc8c ,
ale důležitá je ta membrána, která rozhoduje o směru dýchání. Jako další musí být průchodný jak přívod, tak i odvod plynů z toho separátoru - prošťourej brčkem, silonovou hadičkou atp. Taky prověř, jestli ten odloučený olej má kudy odtékat, tj. dírka ve spodním dílu odlučovače viz https://i.ytimg.com/vi/cRVqelz_rC0/maxresdefault.jpg .

Ad c) znovu otevři ten separátor a zjisti, jestli tam není chladící kapalina, ta je při olíznutí sladká. Ale je jedovatá, tak hned vyplivnout a neutralizovat slivovicí, stačí 1x. Totéž se dá nalézt v sacím potrubí za EGR ventilem. Oboje svědčí o prasklém chladiči EGR ventilu viz http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3597, koukni na video https://www.youtube.com/watch?v=cRVqelz_rC0 , máš to tam i turbem, odlučovačem a EGRem. Dále se do oleje může chladící kapalina dostat přes výměník olej - voda viz http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3322 . V obou případech je společným znakem úbytek chladící kapaliny.

Ad j) jak vypadá vakuovka http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3330 , těsná, bez uniku olej okolo, brzdí a posiluje to dobře? Pokud se vakuuum nevyrábí plynule, nebo dokonce uniká, tak to má vliv na podtlakovou regulaci turba a Ty hledáš příčinu, proč to "při větším sešlápnutí plynu, když je potřeba zrychlit tak okolo 1500ot - 2000ot se auto jakoby zakucká a potom vyrazí, přijde mi to jako by málo paliva, prostě je cítit že to pocukává jako by se to dusilo a pak vyrazí"?
Tady máš i více souvislostí - při tom přidání plynu se kromě nástupu turba uzavře EGR, (možná) přicucne zpěněný olej (emulze) a na to ten motor moc nejede. A jestli na to reaguje i ten Snímač teploty plnícího vzduchu nevím. Ale o tom 3EC0 - Čidle vačkové hřídele a 4390 - Snímači teploty plnícího vzduchu Ti napsal "kalasnikov471" dost.

Na K&N filtr se vykašli, dej tam původní. K&N má sice menší odpor vzduchu, tj. dává ochotněji, ale zasere se 4x rychleji a potom klade mnohem větší odpor než filtr původní. Navíc není dobře řešeno odstínění a nasávání chladného vzduchu zvenku. Takže motor (zpravidla) dostává horký vzduch z motorového prostoru a výsledný efekt je spíše záporný.

Odkazy:
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=127179
http://nlracing.cz/blog/2017/04/16/odve ... cv-system/
:D
Odpovědět