Stránka 10 z 13
Re: retrofity, úpravy
Napsal: pon 15.03.2021 11:47
od zddan01
na tomhle kroužku jsou tedy, na rozdíl od stávajícího, dvě volný žíly, kudy povedeš řazení nahoru/dolu, ok?
Re: retrofity, úpravy
Napsal: pon 15.03.2021 12:03
od Itchythefirst
Ano, presne tak. Na predchozi fotce je videt, ze ma ten vrchni (== ten na fotce nahore) konketor "noveho" krouzku (6911515) navic po stranach 2 piny oproti puvodnimu krouzku (6911514), co ma ten vrchni konektor uplne bez pinu.
Podobne je rozdlil zespoda (napojeni krouzku do toho clusteru). Tento krouzek ma dole konektor se dvema pinama, puvodni ma konektor bez pinu
Puvodni krouzek, ten zminovany konektor bez pinu je ten vpravo:
Puvodni krouzek, pohled ze spoda - konektor bez pinu

Re: retrofity, úpravy
Napsal: pon 15.03.2021 21:12
od Itchythefirst
Vyvstava otazka, jestli ta instalace nemuze byt jeste jednodussi nez jsem myslel
M volant ma vyvedene piny z padel akorat do tech dvou krajnich pinu toho noveho krouzku a pote do tech dvou spodnich, co akorat pasuji do toho clusteru. Cluster fyzicky ten konektor (protikus) ma. Nahoda?
6er muze mit cluster 61319136898 (S920A == No) nebo 61319136899 (S920A == Yes).
M6 ma 61319136899, takze teoreticky s timhle clusterem neni potreba nic bastlit
Nejde treba z 61319136898 udelat 61319136899 pouhym prehranim FW, pripadne nakodovanim nebo se to fyzicky lisi?
Myslenka je takova, ze M cluster vypada fyzicky stejne jako nonM. Zadny extra pin nebo konektor. Pak tedy M 6er musi radit tim, ze cluster posle "prerad" signal po sbernici, na kterou je napojen. Pokud premluvim cluster (a pripadne to, co by melo poslouchat na druhy strane), ze pri stisku padla posle "prerad" signal, nemusi se uz bastlit zadna dvojlinka k radicce
A prave podle me na tohle "premluveni" muze stacit prehrat FW, nakodovat neco... ...nebo to taky ne, protoze je na to treba sehnat milion dalsich jednotek

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 10:39
od Itchythefirst
Ted to po sobe ctu a nejsem si jistej, jestli to vubec nekdo z mojeho popisu zvladne pochopit
Tak to zkusim jeste jednou lepe
Nejde to razeni vyresit stejne jako ma Alpina? Alpina i M6 maji cluster 61319136899. Signal pro prerazeni u M6 a B6 generuje cluster a pak ho posila po PT-CAN.
Coz prinasi dve otazky:
1) Bude mi stacit 61319136899 cluster aby padla fungovaly i se ZF prevodovkou jako na Alpine nebo je potreba jeste nejaka extra jednotka na strane prevodovky?
2) 6er muze mit cluster 61319136898 (S920A == No) nebo 61319136899 (M6 nebo S920A == Yes). Oba vypadaji fyzicky naprosto stejne. Zadny extra pin nebo konektor. Nejde nahodou z 61319136898 udelat 61319136899 je prehratim fw, pripadne nakodovanim?
Ne ze bych nedokazal vyvest dvojlinku z volantu, ale rikam si jestli to nejde udelat nejak lip, bez bazstleni

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 11:26
od zddan01
jako good luck, jestli ale nebude potřeba konzultace v Buchloe...
etk pro Alpinu nevim kde je, našel jsem tohle pro B5
https://album.hv.ee/isiklik/Alpina/AlpinaB5_parts.pdf
cluster z M6, ok, kroužek pro všechny modely, ale navíc jejich vlastní jednotka volantu 61 31 604
tak co sehnat volant z Alpiny?
tam je totiž potřeba ten signál z pádel dostat nějak na sběrnici a ne ho vést jako sepnutí obvodu
Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 11:40
od Itchythefirst
Dik za to PDFko, mrknu na nej
Omg vlastni jednotka volantu, to bude urcite i neco extra u ty prevodovky
No jeste mam tak dva tydny se timhle zabyvat, pak uz chci mit volant v aute (uz bude obsitej + nemam aktualne klicky)
Tim Alpina volantem myslis ten zbastlenej hnus z 5er? To bych radej jezdil bez volantu

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 11:44
od zddan01
převodovka je úplně jiná

resp. má jiný p.n. který v etk neni, takže co všechno je tam jinak, se nedozvíš
ani se nedivim, ten motor má vyšší výkon, než M6
Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 11:48
od Itchythefirst
O vykon zas tak nejde, hlavni omezeni pro prevodovku je kroutak. 6HP26 ma omezeni na 600 Nm.
Ta volantova jednotka by nemusela mit na nic vliv, ta vypada, ze je uplne blba a nic moc extra nedela. Stav padel vyhodnocuje az ten cluster a muzes tam mit misto padla treba zvonkovej vypinac
No mrknu jeste na nejaky PDFka a uvidim, jestli to pujde nejak prostouchnout

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 11:56
od zddan01
B6 má 700 N.m ...
zvonkovej vypínač? dej pastičku na myši
nemám ambice tvrdit, že ta jednotka nic nedělá, ale tady končím, tohle mi neni rovno

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 12:08
od Itchythefirst
Koukam, ze ma fakt 700 Nm, tak asi bude malicko poupravena
Ta jednotka s padlama nic nedela, jen jim privede stavu pro podsvetleni. To jestli se padlo seplo nebo ne, je vyhodnoceny jen a pouze tim clusterem a padlo funguje jen jako spinac. Takze za me je ta jednotka nastesti celkem blba

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 12:21
od zddan01
a to víš jak? podle schémat v tisu to tak bohužel nevypadá, nevychází z té jednotky směrem k převodovce samostatný dráty jen pro pádla
samozřejmě přeju úspěch, třeba se to po nakódování výbavy SA920 Alpina ohne Brief všechno rozběhne, někdo to prorazit musí

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 12:32
od Itchythefirst
To vim tak, ze jsem si to promeril multimetrem
Z te volantove jednotky nejde nic, co by melo s padlama cokoli spolecnyho, krome stavy pro podsvicini. Vse dela ten cluster aka SZL, ktera komunikuje pres PT-CAN s AHL, AFS, ARS, DSC, EGS (!), EKP a dalsimi.
EGS je prave jednotka prevodovky, takze cesta tam je a na strane SZL podle me zadna HW zmena neni potreba, ten protokol uz je plne podporovanej, jen zrovna neposila signaly o prerazeni.
Podle me to SZL staci jen nakodovat a pojedete. Druha vec je, jestli zrovna prevodovka bude poslouchat a jestli nebude treba jinej fw jednotky prevodovky, ale teoreticky tam vse uz je propojeny, takze teoreticky muze stacit jen nakodovat
No jak rikam, jeste si s tim zkusim pohrat, jeste nemam ten volant ani obsitej, natoz v aute

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 12:41
od zddan01
po jakých pinech kterého vstupního konektoru na kroužku se dostane "příkaz" o přeřazení od pádel do klastru?
Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 13:42
od Itchythefirst
Uz jsme si to vyjasnili
Pro ostatni: je to tema krajnima pinama, co ma 645 vyvedeny vyhrev volantu.
Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 13:56
od zddan01
Ještě je nutno říct, že u M volantu, u SMG volantu (pro nonM auto), jde info o sepnutí do jednotky ve volantu, pak až do klastru
klastry pro M (a Alpina) a nonM se liší v čísle dílu, otázka je jestli,
- když se připojí M volant do M klastru v nonM autě, tak jestli pádla začnou fungovat
- když se připojí M volant do nonM klastru v nonM autě, tak jestli pádla začnou fungovat, nebo jestli začnou topit

Re: retrofity, úpravy
Napsal: úte 16.03.2021 16:43
od Gerchan
No to jsou tady věci...sleduju to...ale hovno tomu rozumím...ale držím palce při prošlapávání cestičky a přeju ať je konec pozitivní

Re: retrofity, úpravy
Napsal: čtv 18.03.2021 11:43
od vita11
Se obávám, že to tak jednoduché nebude. Zkus si vygůglit, jak se dodělávají pádla do LCI. Ani tam to není našroubovat + nakódovat => abfahrt. I tam se musí přehrávat jednotky a tahat kabel.
Re: retrofity, úpravy
Napsal: čtv 18.03.2021 15:28
od Itchythefirst
Re: retrofity, úpravy
Napsal: pát 19.03.2021 00:08
od Gerchan
Krásný káblík....inspirující....

Re: retrofity, úpravy
Napsal: pon 29.03.2021 13:13
od Itchythefirst
Gerchan píše:Krásný káblík....inspirující....

Dik
Tak zrovna dorazily nejaky vzorky z Volantechu (Kuze: hladka cerna nappa, struktura MOB, strukturra cerna. Nite: neco z 501, 504, 106, 1348, 1288, 449). Skoda, ze je nenapadlo oznacit co je co, to je snad uplnej zaklad.
Porsche kuze bohuzel nebyla, ta me zajimala nejvic
