Stránka 10 z 60

Napsal: sob 09.04.2016 21:19
od BudVlad
Zjistil jsem, že se dá koupit Mishimoto Racing termostat který se otvírá při 74C (BMW OEM se otvírá při 97C).

Napsal: sob 09.04.2016 21:48
od MMM123
BudVlad píše:Zjistil jsem, že se dá koupit Mishimoto Racing termostat který se otvírá při 74C (BMW OEM se otvírá při 97C).
A prečo chceš tento parameter meniť? Ja si subjektívne myslím, že keď páni z BMW chceli aby termostat otváral pri 97, asi na to mali nejaký určitý dôvod.
Ale táto téma ma celkom zaujíma, prečo je N53 navrhnutý tak aby pracoval pri takej vysokej teplote.

Napsal: sob 09.04.2016 21:54
od BudVlad
MMM123 píše:
BudVlad píše:Zjistil jsem, že se dá koupit Mishimoto Racing termostat který se otvírá při 74C (BMW OEM se otvírá při 97C).
A prečo chceš tento parameter meniť? Ja si subjektívne myslím, že keď páni z BMW chceli aby termostat otváral pri 97, asi na to mali nejaký určitý dôvod.
Ale táto téma ma celkom zaujíma, prečo je N53 navrhnutý tak aby pracoval pri takej vysokej teplote.
Pro pány z BMW je důležitá spotřeba a emise. Pro mě to důležité není.

Napsal: sob 09.04.2016 22:08
od MMM123
BudVlad píše:Pro pány z BMW je důležitá spotřeba a emise. Pro mě to důležité není.
Tak s týmto s tebou absolútne súhlasím. Nasralo by ma keby sa zistilo, že zbytočne teplotne zaťažujú motor za účelom nejakého miligramu "škodlivín" z exhaustu navyše. Ale pravdupovediac ani by som sa nedivil, ak by tomu tak bolo. Pokiaľ sú schopní vháňať do sania spálené sračky cez AGR, tak je možná aj tá teplotná záťaž, aby sme to tu mali akože čistejšie...

Napsal: ned 10.04.2016 11:18
od Francis
Vyšší pracovní teplota motoru znamená vyšší účinnost spalování, nedochází k výměně tepla ze stlačeného vzduchu do motoru.

Napsal: ned 10.04.2016 11:46
od BudVlad
Thermodynamiku jsem nestudoval, takže na to mám jen lajcký názor. Vyšší teplota motoru má asi vliv na emise, ale jaký to má vliv na výkon? Proč se dělají účinější chladiče a termostaty?

Napsal: ned 10.04.2016 12:52
od Francis
Pro tepelné děje v motoru by bylo ideální nechladit, ale to "nedá" materiál kluzných ložisek a jiné komponenty motoru. Chlazení=ztráta

Trocha teorie: Spálením paliva v motoru přeměníme chemickou energii na tepelnou. Expanzí spalin ve válci přeměníme tepelnou na kinetickou. Pak každá tepelná energie, která odejde z motoru jinak než na klikovou hřídel je ztráta. U benzínových atmosfericky plněných motorů je rozdělení tepelné energie zhruba na třetiny: jedna do výfuku, jedna do hladiče a jedna na klikovou hřídel.

Odpověď na otázku: Zvýším-li výkon motoru na klikovém hřídeli dvojnásobně, musím i chlazení nadimenzovat dvojnásobně, jinak se motor přehřeje (spálí olej, vytečou pánve ložisek, ...)

Napsal: ned 10.04.2016 13:59
od BudVlad
Je samozřejmé že zvyšováním výkonu se zvyšuje teplota motoru. To ale neznamená že zvyšováním teploty se zvýší výkon. Naopak jestli zvětším chladič a snížím teplotu, tak se bude větrák míň zapínat a odlehčí to motoru. Teplejší motor ale vylučuje míň emisí nežý studený. Podle mě je to důvod pro nastavení provozní teploty kolem 100 stupňů.

Napsal: ned 10.04.2016 14:13
od Francis
Teplejší motor má vyšší účinnost, lépe využije palivo = má nižší spotřebu = má nižší emise CO2.

O spotřebu nejde prvoplánově, to je jen konkurenční výhoda, ale za emise CO2 platí výrobcé výpalné státu :-(

Napsal: ned 10.04.2016 14:18
od BudVlad
To je to co jsem říkal, že jde výrobci o spotřebu a emise, ale mě o to nejde a proto tu clonu před chladičem vyhodim a dám tam lepší chladič.

Napsal: ned 10.04.2016 16:05
od Francis
Pokud se motor nepřehřívá, je to zbytečná investice a zbytečná práce.
U Nxx motorů je přehřívání v jiných teplotách než u litinových kovadlin M50 :-)

Napsal: ned 10.04.2016 16:23
od BudVlad
Mě se to přehřívá protože se ta clona neotevírá. Než abych hledal příčinu a opravoval to, tak to rovnou vyhodim. Hliníkový chladič jsem tam eventuelně chtěl dát. Někdo vyhazuje peníze za rybaření nebo jiné koníčky, já vyhazuji peníze na auto.

Napsal: ned 10.04.2016 16:40
od Francis
Otevři clonu ručně nebo demontuj pohyblivou část nebo nějak zajisti dostatečný průtok vzduchu, pokud bude přehřívání trvat tak pak je čas na další analýzu a případně i upgrade chladiče.
Clona je tam z důvody aerodynamického odporu = spotřeby = emisí CO2 :-D

O investicích do auta mi vyprávěj :-) Pro mé auto je dlouhý seznam toho, co je jinak než bylo homologováno společně s tímto typem.

Napsal: ned 10.04.2016 16:47
od BudVlad
Tady je vidět ta zavřená clona a chladič který tam budu dávat.

Obrázek

Napsal: ned 10.04.2016 21:18
od kompre
musim pozriet tie klapky, ale ja som stale na teplote 100 - 106 aj na dialnici pri 130 som skoro stale nad 100, az ked sa tomu sliapne riadne na krk, tak to leti dole k 90. v kolone ked dosiahnem 110, tak ako tu uz bolo spomenute, tak zopne vetron. musim pozriet tie klapky, nikdy som si ich nevsimol, ale asi tam budu ked vravite. ak to hadze chybu pri poruche, tak to bude treba aj odkodovat pri odstraneni ci? alebo len ignorovat chybu v riadiacke. voda sa zohreje co by dup pokial je vonku aspon trochu teplo, s olejom to az take rychle nebude :) ale traktoristi su na tom urcite podstatne horsie

Napsal: pon 11.04.2016 19:06
od pavproch
Kura, sem tušil, že sem na něco zapomjél..... i dyž sem enska jezdil s 3er, sem se nekuknul na ty žaluzie, esli tam sou nebo nejsou.... :twisted:

Napsal: pon 11.04.2016 19:26
od BudVlad
S odstraněním té clony to nebude jednoduché. Musel bych sundat přední nárazník a vyměnit ty díly na kterých clony jsou. Zatim jsem nenašel čím je to ovládané a rukou to otevřít nejde.

Napsal: pon 11.04.2016 21:00
od starML
pavproch píše:..sem tušil, že sem na něco zapomjél..... i dyž sem enska jezdil s 3er, sem se nekuknul na ty žaluzie
1.12.2015 starML píše:....., jestli u Tvého auta nemáš ty žaluzie před chladičem a jejich ovládání nějak vázne.
Ovládání klapek http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... 04-A07.htm , u motorů s turbem nejsou.
http://www.bmw.de/de/footer/publication ... erung.html

Napsal: pon 11.04.2016 21:05
od pavproch
njn, to sou už asi příznaky teho německého bráchy od parkinsna.. pokud si zpomenu, zítra na to kuknu :twisted:

Napsal: úte 12.04.2016 08:50
od pavproch
Yo! Alc-hajmr zklamal, sem si dokonce i zpoměl....
Ne! Nemám tam žádné žaluzie před chladičem ani pod ledvinama ani pod střední mřížkou v nárazníku...