Stránka 10 z 18
Napsal: pát 07.03.2014 17:22
od Dyx
7. Presun akumulatoru zpet kam patri tedy do motoroveho prostoru popripade vyuziti mensi lithiove baterie misto olova?
tak tomuto bodu jsem zatim zjistil nasledujici predbezne info:
Startovaci proud na F10 520d by mel stacit 600A bohate (pokud se pletu prosim o korekci).
Vypada to ze potrebny startovaci proud daji tyto LiFEPO4:
Hmotnost (kg) 13
Výška (mm) 230
Šířka (mm) 282
Hloubka (mm) 125
Jmenovité napětí (V) 12
Kapacita (Ah) 60
Max. vybíjecí proud (A) 600
Optimální vybíjecí proud (A) 30
Max. nabíjecí proud (A) 60
Optimální nabíjecí proud (A) 30
Cena 6300,-
Asi bude lepsi zmerit skutecny studeny startovaci proud a mozna bude stacit dokonce 40A LifePO4 ktera je levnejsi vyjde na 4200,-
Nasledne si do zbyleho prostoru necham vyrobit pridavnou nadrz na miru (lamino? plast) k prodlouzeni dojezdu....
Napsal: pát 07.03.2014 17:27
od tesil
Nebo si tam dej chemickej hajzl, at muzes srat a chcat za jizdy a zase budes vsude driv.
Napsal: pát 07.03.2014 17:30
od Dyx
tesil píše:Nebo si tam dej chemickej hajzl, at muzes srat a chcat za jizdy a zase budes vsude driv.
zajimavy napad ale ja ho nevyuziju zas tak moc nikam nespecham

)

Napsal: pát 07.03.2014 17:32
od e155
Ty to s tou baterii myslíš vážně? Zkus mi vysvětlit výhody tvého řešení proti origo řešení BMW.
Napsal: pát 07.03.2014 17:50
od Dyx
e155 píše:Ty to s tou baterii myslíš vážně? Zkus mi vysvětlit výhody tvého řešení proti origo řešení BMW.
Myslim to vazne ale nerikam ze jsem se uz rozhodl na 100% dokud to nemam technicky, mechanicky, elektricky ale i ekonomicky promyslene.
Duvody jsem uz psal driv, samozrejme ze netvrdim, ze presne toto je genialni reseni uplne pro kazdeho ale pro mne v tom prinos vidim.
Nemam zatim nijak zmereny objem prohlubne, ktera zbyde po odstraneni puvodni baterky (je v poradku takze si ji bud necham jako nahradni nebo ji prodam ) ale odhaduju ze se tam vejde pridavna nadrz na nejakych 40-50litru paliva coz by odpovidalo prodlouzeni dojezdu na jedno tankovani o dalsich dejme tomu 700km (nebo i mene). Pokud bych tankoval "normalni" fosilni naftu kterou muzu natankovat kdekoliv... tak by v tom rozsireni dojezdu asi takovy prinos nebyl. Co se tyka vyvazeni zadni poloosy tak snizenou hmotnosti LiFEPO4 a premistenim dopredu a pridanim plne nadrze se moc v rozlozeni hmotnosti u auta s vahou 1.8tuny?? asi nijak zasadne nezmeni...
Napsal: pát 07.03.2014 18:08
od e155
Tak jestli ti to za to stojí

Není ale 60Ah málo? Nevím, jak to má F10.
Napsal: pát 07.03.2014 18:18
od Teddy
Přiznam se, že jsem se v F10 na prostor pro aku nedíval. U mě v E61 je prostor akorát na aku. Nic moc další prostor kolem aku neni. Takže když vezmu objem 110 Ah baterie cca 12l, tak bych tam mohl nacpat cca 15l nádrž? Neni to fakt pitomost?
Naprosto pomíjim bezpečnost, nehomologovanou úpravu atd, atd.
Laminát se rozhodně nehodí. Nafta ho zlikviduje. Jediná šance je nerez. Nebo hodně speciální laminát. Řešili jsme to s kolegama na lodích.
Každopádně 60 Ah je málo. Počítej taky s úbytkem kapacity, jak ti baterie bude stárnout. Taky v -20 má ta aku max. poloviční kapacitu a motor je řádně ztuhlej.
Prostě na těch 30 (resp. 20) Ah to v mrazu fakt nenastartuješ. No a to už vůbec neberu v potaz spotřebu auta a to, že jak píšeš vyjedeš tak jednou týdně.

Napsal: pát 07.03.2014 18:25
od Brátn
samozřejmě, že je to málo, celý tenhle nápad je z oblasti "si se asi zbláznil ne?"
F10 má kompletně všechny rozvody vzadu, včetně velkých pojistek atd, takže přemístění dopředu je BLBOST!
Navíc už E60 musela mít v BC určenou baterku přes diag, jinak to nedobíjelo atd. takže si nikdo nedovolil většinou koupit nic jiného, než na co to auto bylo stavěno.
Dyxi: zase se akorát snažíš být chytřejší než všichni ostatní, ale opět vymýšlíš kraviny. A navíc utrpí jedna F10 zásahem, my tomu tady říkáme "auto napadené tunerem"
Nádrž v místě kde je zdroj elektřiny, jak to budeš tankovat? Až uvidím někoho tankovat F10 do kufru, tak Tě aspoň poznám.
Říká Ti něco pojem kanystr? Není jednodušší koupit jeden 20l kanystr a dát si ho do kufru?
Napsal: pát 07.03.2014 19:05
od Dyx
Teddy píše:Přiznam se, že jsem se v F10 na prostor pro aku nedíval. U mě v E61 je prostor akorát na aku. Nic moc další prostor kolem aku neni. Takže když vezmu objem 110 Ah baterie cca 12l, tak bych tam mohl nacpat cca 15l nádrž? Neni to fakt pitomost?
Naprosto pomíjim bezpečnost, nehomologovanou úpravu atd, atd.
Laminát se rozhodně nehodí. Nafta ho zlikviduje. Jediná šance je nerez. Nebo hodně speciální laminát. Řešili jsme to s kolegama na lodích.
Každopádně 60 Ah je málo. Počítej taky s úbytkem kapacity, jak ti baterie bude stárnout. Taky v -20 má ta aku max. poloviční kapacitu a motor je řádně ztuhlej.
Prostě na těch 30 (resp. 20) Ah to v mrazu fakt nenastartuješ. No a to už vůbec neberu v potaz spotřebu auta a to, že jak píšeš vyjedeš tak jednou týdně.

No prave zekdyz jsem se dival tak prostor je kruhovy tvaru jako byva pro nahradni kolo akorat ze mozna velikosti 14" ovsem je dost hluboky takze 40-50L nadrz podle mne neni uplne nerealne. Je nejjednodussi ze se podivam s metrem a zmerim hloubku a prumer a nahodim kalkulacku

)
Ano mel jsem na mysli specielni laminat, dalsi varianta je nerez na to mam v sousedstvi cloveka.
Co se tyka kapacity LiFePO4 tak udavana kapacita odpovida z principu dvojnasobne kapacite baterie olovene. Nic na tom neni ze to vetsina nevi, ja jsem to take nevedel dokud jsem se o to nezajimal (neptejte se mne ale prosim presne na technicke vysvetleni proc to tak je, to si musite bud vygooglovat nebo se zeptat lidi co se s tim zabyvaji)
No dalsi vyhoda LiFEPO4 krome mensiho objemu, mensi hmotnosti je, ze jsou delane az na 8000 cyklu a naporosto bezne maji zivotnost 10 roku a delsi. Je k tomu treba jen nejaka drobna "hlidaci elektronika a odpojovaci rele" aby se nevybyly totalne. To je jedna z nevyhod LiFePO4 ze pokud by se vybila totalne na nulu tak je DEAD.
Dalsi vyhody: rozsah provozniho napeti 10-17V
nejake pametry:
monolitický lithiový akumulátor 12V
* rozsah provozního napětí 10V až 17V
* technologie lithium yttrium železo fosfát (LiFePO4 / LiFeYPO4)
* neobsahuje žádné toxické látky, jedy, žíraviny nebo kyseliny
* zcela bezpečný: nehoří, nevybuchuje, neobsahuje tekutý elektrolyt
* vysoký rozsah pracovních teplot (-30°C až +70°C)
* nízké samovybíjení (< 3% za měsíc)
* životnost nejméně 10 let
* počet provozních cyklů 2000 až 8000
* nepotřebuje balanční systém - články sestavené podle přesné kapacity
* možnost rychlo nabíjení (až 1C, impulzně až 2.5C)
Napsal: pát 07.03.2014 19:32
od Lucifer
Počkej ty chceš nacpat do auta jinou než olověnou baterku ? Jako prooooooooč ?
Kvůli hmotnosti ? Blbost, BMW má vyřešenou baterku v kufru právě kvůli váze aby veškerá hmotnost nebyla na čumáku jak je tomu u koncernu, ještě do toho předohrab a světe div se v zimě to umí jezdit jen rovně, pokud je vypnutý stabilizační systém
Vezmi taky v potaz že u předchozích modelů jako jsou e90 e60 e65 e66 apod má auto systém pro prodloužení živnostnosti olověných aku, je to řídící elektronika která hlídá dobíjení vybíjení a ví v jakém stavu baterka je, tudíž je schopná udržovat baterku i když jezdíš jen krátké trasy po městě, to by u starých aut jen s altíkem vydržela poloviční dobu. Tím chci říct že i u těhle aut se musí kódovat do systému auta jakou kapacitu ta baterka má jinak IBS není schopný tu baterku udržovat a prostě lehne i třeba po roce ačkoliv je baterka v pořádku. Tudíž tím že ty nacpeš do auta nějakej nepoužitelnou baterku která se dá použít například v modelářství, tak to auto bude totálně v hajzlu z toho co to tam má za blbost a nedej bože se ti stane i něco s elektronikou v autě a pak tě ta oprava přejde.
Nechci bejt zlej nebo nějak hnusnej na tebe ale co to kurva vymejšlíš ? BMW není koncern kterej je zplácanej konstruktérama který buď hulí denně crack nebo neví co dělají. Jejich auta jsou skládaný nejdřív desingově což dnešní trh chce a potom řešíme funkčnost auta a konstrukci.
U BMW je tomu opak, nejdřív řeší funkční stránky auta konstrukci ovládání auta rozložení váhy a potom teprve řešíme desing. Nejsou to samozřejmě ničím podložený důkazy, ale jsou to moje názory který jsem schopen vypozorovat pokud řídím koncernovku nebo BMW, je to rozdíl neuvěřitelnej, BMW má ve vývoji neuvěřitelný peníze oproti koncernu, proto má třeba takovou věc jako baterku v kufru, né proto aby si potom přišel ty že tam chceš dát něco jinýho dát si tam nádržku na tvojí bionaftu, co takhle si udělat místo brzd alternátory a dobíjet s nima plnej kufr baterek kterej potom přestěhuješ do priusu ? Nechápu tvoje uvažování jak tě vůbec něco může takovýho napadnout.
Psal jsem to už na začátku ber BMW takové jaké je udělá ti spoustu radosti, pokud chceš jezdit na B100 je to tvoje rozhodnutí jezdi, mraky lidí ti tu říká že to je píčovina ale ty furt jedeš svoje. Takže baterky si tam dej třeba z ovladače

Napsal: pát 07.03.2014 21:21
od Dyx
Lucifer píše:Počkej ty chceš nacpat do auta jinou než olověnou baterku ? Jako prooooooooč ?
Kvůli hmotnosti ? Blbost, BMW má vyřešenou baterku v kufru právě kvůli váze aby veškerá hmotnost nebyla na čumáku jak je tomu u koncernu, ještě do toho předohrab a světe div se v zimě to umí jezdit jen rovně, pokud je vypnutý stabilizační systém
Vezmi taky v potaz že u předchozích modelů jako jsou e90 e60 e65 e66 apod má auto systém pro prodloužení živnostnosti olověných aku, je to řídící elektronika která hlídá dobíjení vybíjení a ví v jakém stavu baterka je, tudíž je schopná udržovat baterku i když jezdíš jen krátké trasy po městě, to by u starých aut jen s altíkem vydržela poloviční dobu. Tím chci říct že i u těhle aut se musí kódovat do systému auta jakou kapacitu ta baterka má jinak IBS není schopný tu baterku udržovat a prostě lehne i třeba po roce ačkoliv je baterka v pořádku. Tudíž tím že ty nacpeš do auta nějakej nepoužitelnou baterku která se dá použít například v modelářství, tak to auto bude totálně v hajzlu z toho co to tam má za blbost a nedej bože se ti stane i něco s elektronikou v autě a pak tě ta oprava přejde.
Nechci bejt zlej nebo nějak hnusnej na tebe ale co to kurva vymejšlíš ? BMW není koncern kterej je zplácanej konstruktérama který buď hulí denně crack nebo neví co dělají. Jejich auta jsou skládaný nejdřív desingově což dnešní trh chce a potom řešíme funkčnost auta a konstrukci.
U BMW je tomu opak, nejdřív řeší funkční stránky auta konstrukci ovládání auta rozložení váhy a potom teprve řešíme desing. Nejsou to samozřejmě ničím podložený důkazy, ale jsou to moje názory který jsem schopen vypozorovat pokud řídím koncernovku nebo BMW, je to rozdíl neuvěřitelnej, BMW má ve vývoji neuvěřitelný peníze oproti koncernu, proto má třeba takovou věc jako baterku v kufru, né proto aby si potom přišel ty že tam chceš dát něco jinýho dát si tam nádržku na tvojí bionaftu, co takhle si udělat místo brzd alternátory a dobíjet s nima plnej kufr baterek kterej potom přestěhuješ do priusu ? Nechápu tvoje uvažování jak tě vůbec něco může takovýho napadnout.
Psal jsem to už na začátku ber BMW takové jaké je udělá ti spoustu radosti, pokud chceš jezdit na B100 je to tvoje rozhodnutí jezdi, mraky lidí ti tu říká že to je píčovina ale ty furt jedeš svoje. Takže baterky si tam dej třeba z ovladače

No je pravda ze zatim moc zkusenosti s LIFEPO4 jako nahrada olova u startovaci baterie neni ale podle toho co jsem nasel na netu tak to zatim kdo to zkousel kazdemu fungovalo.
Pokud si autoelektrikar tak ale samozrejme musim brat tvoje upozorneni co se tyka elektroniky a kodovani typu baterie do auta vazne a driv nez se do toho pustim, tak si radsi zjistit vic informaci (to bych udelal tak jako tak).
Jinak F10 sice nema START-STOP ale ma uz rekuperaci a napriklad na rekuperaci je LiFEPO4 daleko vhodnejsi nez jakekoliv olovo, take ma mensi samovybijeni a mensi ztraty. Samozrejme pokud jsou v F10 nejake specielni featury ktere znesnadni nebo znemozni pouzit misto olova kvalitnejsi a lepsi baterku LiFEPO4 resp. jinou baterku tak to muze znamenat problemy kterym se radeji vyhnu. V kazdem pripade diky za upozorneni, samozrejme ze si nechci v aute nic vypalit apod.
Napsal: pát 07.03.2014 21:31
od RSak
Nechtěl jsem reagovat, ale už to nemohu číst.
Vždy když se mi auto začalo s..t, bylo to díky zásahům všemožných kutilů.
Jsem pro bádání a hledání, ale prosím o závazek sešrotování vozu po skončení testů ... díky za všechny co kupují ojeté vozy.
Napsal: pát 07.03.2014 22:04
od Toci
Dyx píše:Ja se z meho pohledu take snazim Fku davat to nejlepsi....
Tahle věta mě definitivně utvrdila v tom, že celé tohle vlákno je jen sociologický průzkum na téma, kolik toho automobilový fanda vydrží, než se ucho utrhne. Podle mě to auto vůbec neexistuje a celé je to cílená provokace, neumím si to vysvětlit jinak. Nechápu, že tu ještě někdo reaguje v seriózním duchu

Napsal: pát 07.03.2014 22:17
od Dyx
fugass1 píše:Dyx píše:Ja se z meho pohledu take snazim Fku davat to nejlepsi....
Tahle věta mě definitivně utvrdila v tom, že celé tohle vlákno je jen sociologický průzkum na téma, kolik toho automobilový fanda vydrží, než se ucho utrhne. Podle mě to auto vůbec neexistuje a celé je to cílená provokace, neumím si to vysvětlit jinak. Nechápu, že tu ještě někdo reaguje v seriózním duchu

No uvaha je to teoreticky zajimava, klidne navrhuji uzavrit sazku jestli to auto existuje :- ) Kolik vsadis?
No ale zpet k tematu, nekdo dela tuning na exterieru auta.. nekdo premysli a diskutuje o tom jak jeste vic vylepsit "vlastnosti a uzitnou hodnotu auta ktere samo o sobe neni az tak uplne spatne"

K tomu vubec neni zapotrebi ani zadny predpoklad ze by musel kazdy souhlasit se vsim....
Napsal: pát 07.03.2014 22:23
od kadli
Slušný drogy v tomhle tématu. Raději měň olej po 10000 km a uděláš nejlíp, než vymýšlet a spekulovat nad píč....
Napsal: pát 07.03.2014 22:27
od Pazdi
Dyxi, že nemyslíš sebe tímto, cos napsal: "... nekdo premysli a diskutuje o tom jak jeste vic vylepsit "vlastnosti a uzitnou hodnotu auta ktere samo o sobe neni az tak uplne spatne..."
Napsal: pát 07.03.2014 22:45
od Dyx
kadli píše:Slušný drogy v tomhle tématu. Raději měň olej po 10000 km a uděláš nejlíp, než vymýšlet a spekulovat nad píč....
Jak se muzes docist o par stranek driv, tak o zkraceni intervalu vymeny motoroveho oleje z predepsanych 30tis na polovinu celkem vazne uvazuju.. takze nic noveho ale presto diky za upozorneni

Napsal: pát 07.03.2014 22:57
od Toci
No pokud to auto existuje a celé je to myšleno vážně, tak by tě měli zavřít do klece a vystavovat někde na jarmarku, protože většího exota jsem dlouho neviděl

A ještě to nazýváš vylepšováním, no já pro to mám jiný výraz

Jen si říkám, čím ti to auto ublížilo, že se mu takhle mstíš???
Napsal: sob 08.03.2014 09:44
od Lucifer
Jistý si nejsem jestli IBS v F10 je nebo není, ale docela bych tomu i věřil pokud tím vybavili e60 např už od roku 2003.
Nevím proč řešíš samovybíjení když s autem minimálně jednou týdně jedeš. Pokud je baterie funkční tak samovybíjení by si poznal třeba po měsíci dvou stání bez nastartování, u opravdu 100% funkční baterii nepoznáš ani ty 2 měsíce. Vezmi v potaz, že dnes se stále používají olověný aku který furt fungují špičkově, s tím že se jednou za pár let musí obměnit, pak se ještě používají gelovky ale je to se stejnými parametry. U jiných baterií tyhle parametry zatím nejsou dostupný, nebo jsou ale v takovým množství článků který váží půlku tvý F10. Píšeš že LiFEPEO4 jsou kvalitnější a lepší, tak proč to prodejci jako autokelly elit jm auto apod. neprodávají jako future náhradu za olověné aku, proč to výrobci ještě furt neserou do aut ? Asi to přeci jen o tolik lepší nebude.
Pokud chceš autu dát to nejlepší, začni tankovat normální naftu která neobsahuje BIO (ps ropa je v podstatě taky přírodní produkt), měň olej po 10tis km, kup si Michelin gumy které fungují naprosto špičkově jak zimní tak letní a nech tam originální baterku.
Buď rád že nemáš v autě systém Stop and go je to další debilita jak snížit emise např recirkulaci výfukových plynů. Navíc dnes se měří emise v CO2 což nedovedu pořád pochopit čím CO2 tak ubližuje přírodě? Však ho kytky fotosyntézou zpracují na O2 což nechápu tu špatnost tohoto plynu

Napsal: sob 08.03.2014 13:40
od Teddy
Našel jsem tu jednu prosbu z blízké budoucnosti. Snad nebude vadit, když jí sem vložim už teď:
Dyx píše:
Prosím o radu s mou F10. Už si nevíme rady. Ani autorizovaný servis.
Autu zlobí elektronika. Čas od času vypadávají různé systémy a vyskakují varovné hlášky. Je to nahodilé, tak se to špatně hledá.
Taky motor nemá výkon, kouří a houpe.
Prosím nevíte někdo co s tím?
Ještě jsem v té budoucnosti našel inzerát v sekci prodej:
Dyx píše:
Prodám BMW F10 520. V kufru místo aku přídavná nádrž. Dojezd až 1500 km. Řada vylepšení proti seriové verzi.
Původ SRN. Pravidelný servis, málo najeto. Perfektní stav. Srdcovka. Nutno vidět.
