Stránka 10 z 26
Napsal: pon 05.01.2009 20:19
od Nightvish
Tak teď by mě zajímalo jak vážný to tedy je a na kolik by vyšla oprava...Ale to mi asi nikdo nezodpoví...

Napsal: úte 06.01.2009 10:53
od Tashiro
Nightvish píše:Tak teď by mě zajímalo jak vážný to tedy je a na kolik by vyšla oprava...Ale to mi asi nikdo nezodpoví...

Sám sis odpověděl... zajeď do servisu... já byl v prevodovka.cz a komu jsem jej doporučil, byl spokojen a já taky. Ale nejsou jediný, sou tu i klubáci.
Napsal: stř 07.01.2009 01:01
od Michelin
Mam dotaz. Docela casto se mi stava ze delsi dobu s autem stojim, zaparkuju du neco koupit, pripadne neco poresit, dochladit turbo atp. a nemam srdece furt zhasinat a startovat motor. Je lepsi pri takovem stani, dejme tomu 5 a vice minut davat P, nebo radeji N? A co se s prevodovkou deje v obou rezimech? Diky
Napsal: stř 07.01.2009 09:53
od mario42
Michelin píše:Mam dotaz. Docela casto se mi stava ze delsi dobu s autem stojim, zaparkuju du neco koupit, pripadne neco poresit, dochladit turbo atp. a nemam srdece furt zhasinat a startovat motor. Je lepsi pri takovem stani, dejme tomu 5 a vice minut davat P, nebo radeji N? A co se s prevodovkou deje v obou rezimech? Diky
Rozhodně používej polohu P. Poloha N by měla být spíše nouzová na potlačení auta, ať už v garáži nebo někde na silnici. Rozdíl mezi oběma polohami tuším je v nastavení lopatek wandleru, tudíž i tlaku v hydraulickém systému. Z hlavy to přesně už nevím, musel bych to někde pohledat.
Napsal: čtv 08.01.2009 20:09
od Michelin
Ok, diky. Celou dobu sem praktikoval P.
Napsal: pát 09.01.2009 15:11
od Zave
chapci, jak je to s vyrazovanim za jizdy na N a pak zpetne za jizdy na D? Nici se streva? Ne ze bych to praktikoval jen jsem nad tim premyslel...
A jeste jedna otazka, podrazovani (brzdeni motorem) se steptronikem neprinasi zadnou ujmu ze?
Diky

Napsal: pát 09.01.2009 15:47
od George_D
Zave píše:chapci, jak je to s vyrazovanim za jizdy na N a pak zpetne za jizdy na D? Nici se streva? Ne ze bych to praktikoval jen jsem nad tim premyslel...
A jeste jedna otazka, podrazovani (brzdeni motorem) se steptronikem neprinasi zadnou ujmu ze?
Diky

Já o tom nepřemýšlim a dělam to, takže jak to je?? (na převodovce mam najeto 250 tis tak aby ještě něco vydržela)

Napsal: pát 09.01.2009 18:10
od Michelin
Ano vyrazeni na N a zpetne zarazeni na D je pro prevodovku to nejhorsi. Takze nedelat.
Napsal: sob 10.01.2009 14:02
od Lolita
Me prevodovka obcas kopne docela silne na sportovni rezim, kdyz s autem znacne blbnu. To je predpokladam zamer.
Napsal: ned 11.01.2009 19:11
od BeXTeR
N-ko davat neni potreba, vdyt ta prevodovka umi vyrazovat sama kdyz je malo zatizena.
Co jsem zjistil ted v zime ze je velky problem, je chytrost brzdeni motorem. Jak prevodovka zjisti, ze je malo zatizeny motor, vozidlo zrychluje a ridic pribrzdi, tak prevodovka podradi a brzdi motorem. Asi si umite predstavit co se stane, kdyz jedete v serpentine z prudkeho kopce ktery je osliznuty a ta blbka podradi... dost se divim, ze tam neni naprogramovano, ze pri teplotach nizsich nez 3 stupne nepodrazuje.
V tomto pripade doporucuju pouzivat N, protoze prekvapeni s podrazenim je hodne funky..
Napsal: ned 11.01.2009 19:41
od Michelin
Ono vubec je ten automat uplne debilni na snehu, kdyby mel steptronic aspon nejakej snowrezim. Ale ono se to kompenzuje tou moznoszi manualniho razeni.
Napsal: ned 11.01.2009 19:52
od CZAirwolf
Michelin píše:Ono vubec je ten automat uplne debilni na snehu, kdyby mel steptronic aspon nejakej snowrezim. Ale ono se to kompenzuje tou moznoszi manualniho razeni.
Stare automaty (e36 atd) snehovy rezim maji, nerikej, ze novejsi nema ??
Napsal: ned 11.01.2009 20:57
od mario42
CZAirwolf píše:Stare automaty (e36 atd) snehovy rezim maji, nerikej, ze novejsi nema ??
Novější automaty mají už jen autoadaptabilní režim, takže opatrné jízdě (na sněhu) by teoreticky měly porozumět.
Napsal: ned 11.01.2009 22:45
od BeXTeR
Ja mam jeste tu E34kovou, 560Z... modely se snow rezimem byly myslim i v e34, ale na tuty v E32 (3er neznam), ale to myslim melo jediny ucel a to razeni v nizsich otackach a na rozjezd od 2 stupne. Nic o zruseni podrazovani tam neni.
da se to obejit prez manualni zarazeni stupne volicem, pak je to nejaky semi-sportovni rezim... ale problem je v tom, ze z kopce chcete mit vyrazeno, a kdyz zarazeno, tak vetsinou co nejvyse nebo proste tak akorat kousek nad volnobezne otacky.
Kdyz ted jedu v te serpentine, tak davam Nko, dole zastavim a zaradim.
E39 ´97 me tohle delala taky, akorat s tim rozdilem, ze o tom dyl premyslela.
Napsal: pon 12.01.2009 14:51
od George_D
A proč se nesmi davat N z D?? Nějaký duvod, nebo jen jedna babka povidala, já to dělam už 3 měsíce a převodovka řadí, ted o víkend i driftovala na strahově
Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh

Napsal: pon 12.01.2009 14:55
od Misa
Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran
Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ...

Napsal: pon 12.01.2009 15:02
od JaneCk
To Misa:
Nestane se vůbec nic, akorát nevytáhneš klíče ze spínačky. Tudíž tě to donutí dát do P, abys je mohla vytáhnout (nastartovat), případně do N, abys mohla nastartovat

Napsal: pon 12.01.2009 15:14
od mario42
George_D píše:A proč se nesmi davat N z D?? Nějaký duvod, nebo jen jedna babka povidala, já to dělam už 3 měsíce a převodovka řadí, ted o víkend i driftovala na strahově
Jak já to beru že by se to třebas teda nemělo, ale potom nechápu, proč to neni zalockovaný čudlikem jako ostatní rychlosti, když mam D mohu přeředit na N bez zmáčknutí pojistky, stejně jako to jde 1-2-3 ale zpátky už jedině přez pojistku, tak jak to tedy je?? Ničí se něco nebo ne??
Pokud mam D tak ano, brzdí motorem, ale já třebas chci jet z kopce na volnoběh. Jinak samozřejmě neřadim nic s vytočenym mototrem, normálně na volnoběh

Z polohy D můžeš vyřadit do N, dokonce to máš uvedené i v uživatelském manuálu jako doporučení při smyku. Potíž je v tom, že někteří řidiči, navyklí různých „zlozvyků“ z manuálního řazení, mají za jízdy tendenci čachrovat mezi polohama N a D příliš často (v domění že na neutrál to nic nežere...).
Každopádně převodovce to moc neprospívá, přesněji neprospívá jí především návrat z N do D za jízdy. To že jí to neprospívá ještě neznamená, že se při tom nutně musí rozpadnout.
Zatímco dřív výrobce dával různá doporučení jak se chovat k tomu či onomu, aby to mělo co nejdelší životnost, dnes už se upozorňuje jenom na vyložené šílenosti typu „něřadit polohu P za jízdy“. Pamatuju si třeba na doporučení, že na polohu P nebo N by otáčky něměly přesáhnout cca 4000 min. Dnes je to každému jedno, v Autosalonu na Primě ukazujou jak se motor při stání vytáčí až k omezovači, automat neautomat. Stejně tak při měření emisí, mechanik roztůruje auto nadoraz (majitelé dieselů vědí...) a nějaký automat ho přece nemůže vůbec zajímat...
Prioritou je nezatěžovat zákazníka přehršlem instrukcí a doporučení, ta převodovka tu dvouletou záruku obvykle přežije i s hodně velkým blbem za volantem.
Napsal: pon 12.01.2009 16:04
od George_D
Díky to jsem chtěl slyšet, vyřazuji prakticky jen na jednom useku kdy je dlouhy tahly kopec a nechci aby mi to motorem brzdilo, protože brzdí moc. Nedělam to často a rozhodně neřadim pod otáčkama, diky

Napsal: pon 12.01.2009 16:08
od Tashiro
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran
Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ...

Nevytáhneš klíček...