Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

retrofity, úpravy

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2191
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: retrofity, úpravy

#161 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

ok, tak dej vědět :thumbsup:

ještě jsem to trochu studoval, chápu to tak, že přivedeš od řadičky dva dráty skrz ten kroužek k pádlům a tím jak jeden nebo druhej propojuješ se zemí, tak řadíš nahoru nebo dolů, tj. dá se i na smg pádlech navolit aby jedno řadilo nahoru, druhý dolu, nebo klasicky obě nahoru i dolu atd. a bude to fungovat jen ve M/S režimu

M pádla jsou nejhezčí, ale drahý jak čert, ale daly by se třeba najít jiný podobný (y)
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#162 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Už jsem to psal. Funguje to při přesunutí na manuální řazení. Jestli tam máš sport nebo ne, funguje to pokaždé. Co se týče těch pádel, tak naučit je můžeš na oboje - oboje nahoru i dolů, nebo každé zvlášť. Já to mám pravým nahoru a levým dolů. Nechal jsem si i vytisknout malé + a - na ty LCI pádla a vypadá to super. Jinak ten systém je opravdu jenom na kostře. Co se týče kroužku tak je potřeba ten co má vyhřívání kvůli těm drátům navíc a co se týče funkčnosti tak to funguje super, člověk má takový důležitější pocit :lol: :lol: , ale jak mi říkal Snejk při montáži, bude Tě to bavit prvních pár dní a pak už to nepoužiješ ....
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#163 Příspěvek od Itchythefirst »

Ja dodelavam eMkovej volant, takze klasika s jednim + a druhym -.

Co jsem tak zkoumal, tak razeni u 6HP26 funguje jen v rezimu M/S, u 6HP28 by to melo jit i v D.
Je to jen o pripojeni pinu k zemi, stejne tak se prepina do S/M rezimu. Tohle bude asi nejvetsi problem, nemoznost radit v rezimu D, ale asi to nejak zkousnu. Chtel jsem tam mit obvod, co ti pri pouziti padel posle prvne S/M signal, ale prevodovka pri tom casto hned podradi, coz je pri razeni nahoru problem. Muselo by se sahat do map prevodovky.

Dost me prekvapuje, ze volant po 09/2005 by pasoval do starsiho auta. Kdyz jsem to loni zkousel, napadlo me to vybrousit, ale kdyz jsem si uvedomil, co je tam vsechno jinak (ECU navic, kartackovej vs optickej krouzek, (ne)pripojeni k optice...), tak jsem nenasel koule se do toho pustit. Jsi si jistej, ze soucasti instalace u tebe nebylo treba odkodovani airbagu? Casto se problemy resi treba vypnutim kontrolky :)

Padla pouzivam v druhym aute furt a od montaze mam asi 10 let, takze “Snejkovych prvnich par dnu” je podle me uplnej nesmysl :)

Pokud ale chcete vyhrivani a eMkovej volant, tak ten (32342283935) se delal od 05/2007 a podle me to jen tak bezelstne do aut vyrobenych pred 09/2005 prehodit nejde, ale treba se mylim :-)

JaraX dodelaval eFkovy padla, protoze se nechtel na svy pre 05/2005 sestce zbavit vyhrivani. Pro nej to znamenalo najit zpusob, jak ty padla pripevnit a pak tusim, ze posilal fotky, jak rozebiral a upravoval ten krouzek :-)
Naposledy upravil(a) Itchythefirst dne úte 02.03.2021 10:03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#164 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Airbag mam původní, včetně kabeláže a jediná věc co šla jiná byl kroužek. Na volantu se odbrušovalo místo pro jednotku a dodělával se tam bazmek na vypínání blinkrů. Už si to nepamatuju jestli se tam ještě něco nepřidávalo, ale funguje to.
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#165 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Jinak já ty koule mít musel, páč jsem nejdřív koupil LCI volant za 6litrů (ty pádla se mi líbily víc než ty Mkové), pak jsem ho za 8 nechal přešít a až pak jsem zjišťoval, že je to vlastně uplně jiné :shock:
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#166 Příspěvek od Itchythefirst »

Jo takhle, takze celkem velka akce i s tou jednotkou navic. Tohle mohlo fungovat a taky me to napadlo, ale nemel jsem odvahu/chut si tim prochazet, tak jsem volant poslal dal jednomu sestkarovi s novejsi sestkou :-)

Jinak ano, staci jen ten (spravnej) volant, (spravnej) krouzek a kabelaz (dvojlinka, zem je primo na volantu) :-)

EDIT:
Tomasis píše:Jinak já ty koule mít musel, páč jsem nejdřív koupil LCI volant za 6litrů (ty pádla se mi líbily víc než ty Mkové), pak jsem ho za 8 nechal přešít a až pak jsem zjišťoval, že je to vlastně uplně jiné :shock:
Jo, tak tady uz to chapu, to uz se cloveku nechce zpatky :-) Ja to nastesti zkusil prvne rozebrat, nez me napadlo posilat na presiti a dobre jsem udelal :-) Ted jsem po letech sehnal jeden starej eMkovej volant na allegru a ukecal jsem ho na 1075 Zl :-)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2191
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: retrofity, úpravy

#167 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

s tím novějším volanten do pre 9/05 auta by to mělo bejt jen o mechanickým přizpůsobení, to ostatní - kroužek, jednotka zůstane stejný, ještě měnili tu plechovou desku za starou, včera jsem k tomu našel pár DIY

díval jsem se na schémata steptroniku, mohlo by jít, že bys do volantu přivedl nejen řazení nahoru a dolu, ale i právě to zapnutí M/S režimu (což jsi chtěl udělat), pokud by člověk měl nonM pádla, tak by se třeba na obou stlačením dolů aktivoval/deaktivoval M/S režim a pak na jednom k sobě mít řazeni nahoru, na druhým pádle řazení dolu, jako to má M... nebo u M pádel nějak vymyslet, že když máčkneš obě, tak zapneš/vypneš M/S režim

jestli tam teda neni nějaká podmínka, že řadicí páka musí být mechanicky vychýlená
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#168 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Máš pravdu, ještě tu desku jsem měnil ... Jinak před těma třema rokama kdy jsem to absolvoval, tak těch volantů bylo na Allegru víc, ale prostě pro mě ty pádla jsou nejhezčí na tom LCI. M volanty byly i levnější než tenhle.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#169 Příspěvek od Itchythefirst »

zddan01 píše:s tím novějším volanten do pre 9/05 auta by to mělo bejt jen o mechanickým přizpůsobení, to ostatní - kroužek, jednotka zůstane stejný, ještě měnili tu plechovou desku za starou, včera jsem k tomu našel pár DIY
Ale musis tu jednotku prehodit, novej volant uz ji nema a nema na ni ani misto :-)
zddan01 píše:díval jsem se na schémata steptroniku, mohlo by jít, že bys do volantu přivedl nejen řazení nahoru a dolu, ale i právě to zapnutí M/S režimu (což jsi chtěl udělat), pokud by člověk měl nonM pádla, tak by se třeba na obou stlačením dolů aktivoval/deaktivoval M/S režim a pak na jednom k sobě mít řazeni nahoru, na druhým pádle řazení dolu, jako to má M... nebo u M pádel nějak vymyslet, že když máčkneš obě, tak zapneš/vypneš M/S režim

jestli tam teda neni nějaká podmínka, že řadicí páka musí být mechanicky vychýlená
Ano, ten signal jde privest jednoduse, ale jak to udelas, prevodovka prepne do S/M a zacne se chovat uplne jinak, treba ti hned podradi, coz pri razeni nahoru nechces, takze aby to fungovalo dobre, neni to uplne trivialni :-|
U ty 6hp26 je tam jeste od radicky nejaky tahlo do prevopdovky, 6hp28 uz ma "joystick".
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2191
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: retrofity, úpravy

#170 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

no jasně, i to je myšleno tím mechanickým přizpůsobením

už tě chápu, tobě vadí ten sport mód, kde převodovka hned podřadí, na druhou stranu, člověk chce většinou pádlama podřadit, ne? přemejšlim, kdy bych vlastně chtěl při D vyšší stupeň

jak jsi měl vymyšlený, že ten sport režim pak vlastně vypneš?
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#171 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Jako občas se stane, že má člověk pocit že to zbytečně drží otáčky dlouho a chceš mu ulevit přeřazením na vyšší, ale většinou jde o to podřazování.
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#172 Příspěvek od Itchythefirst »

Jo, uz se chapeme :-)

Ano, vetsinou chces podradit, ale takhle ti to muze i podradit o dva stupne - jednou, kdyz posles S/M signal a podruhy kdyz preradis, tech scenaru na vychytani je relativne dost :-|
I razeni na vyssi obcas pouziju, kdyz zrovna jedu na kochacku a nechci aby to tak rvalo :-)

Celou tu logiku S/M prepinani a razeni jsem chtel resit malym obvodem s nejakym Atmel AVR, co by hlidal i vypnuti za par desitek sekund nepouziti padel.
Neni problem i u eMkovyho volantu zapnout S/M podrzenim padel k sobe, videl jsem u jenoho typka z UK, ale za jizdy proste nevis, co ti zrovna ta prevodovka pri prepnuti do S/M udela, jestli bude podrazovat nebo ne...
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2191
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: retrofity, úpravy

#173 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

rozumím, neni to prostě ono, jako, když je to z fabriky, tj. můžeš do toho pádlama kecat i při D a pak se to vypne zase za chvíli vrátí do automatiky

Tomasis - co se stane, když zmáčkneš tlačítko sport? fungujou pádla? předpokládám, že ne, že teda musíš dát řadicí páku do M/S?
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#174 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Jasný, páka musí pokaždé do M/S ;)
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#175 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Spíš bych uvítal možnost vyřazení, než automatické přepnutí :|
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#176 Příspěvek od Itchythefirst »

Tak vyrazeni je lehky, ne? Jen vratis radicku do "D", ne? :D
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2191
Registrován: stř 05.10.2016 17:57
Klubové ID: 3925

Re: retrofity, úpravy

#177 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

hmm, tak mě by se nejvíc líbila varianta asi těch SMG pádel, jedním od sebe bych zapnul/vypnul sport mód auta, druhým od sebe bych zapnul/vypnul M/S mód převodovky a k sobě bych řadil nahoru/dolu :D

nemusel bych nahánět nějaký tlačitka a páky po středovým tunelu :D

ale patřím spíš do tý skupiny, co zmiňoval snejk a tohle neni uplně malá akce
Uživatelský avatar
Tomasis Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 1403
Registrován: ned 04.02.2007 01:00
Klubové ID: 3726

Re: retrofity, úpravy

#178 Příspěvek od Tomasis Člen Klubu »

Vyřazení myslím do N, oběma pádly k sobě jako to má většina supersportů ;)
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#179 Příspěvek od Itchythefirst »

Tak dneska dorazil. Vypada, ze tam je par neorigo sroubu a nektery plasty jsou ulomeny, nastesti nic, co by neslo vymenit za par korun :)
Minus padlo ma malilinkou prasklinu v kloubu, ale nevypada to, ze by to necemu melo vadit, ale prodejce je kokot, protoze to neuvedl :-/
Obrázek
Uživatelský avatar
Itchythefirst
Registrovaný
Příspěvky: 912
Registrován: pon 14.08.2017 07:58
Klubové ID: 3915

Re: retrofity, úpravy

#180 Příspěvek od Itchythefirst »

Tak vcera vyzvednut dalsi dilek do skladanky :-)
Obrázek
Odpovědět