Stránka 9 z 9

Re: M57N2 retez

Napsal: pon 09.01.2017 21:06
od Eks
Díky za upřimnost, ale tím pádem jsem nahranej :Kapela: A teď babo raď.
Někdo další?
Díky

Re: M57N2 retez

Napsal: pon 09.01.2017 21:11
od Misanek
Co vím, tak tenhle místní člen http://www.bmwklub.cz/forum/memberlist. ... ile&u=2637 si rozvody na 535D dělal sám svépomocí a auto mu nadále jezdí. Třílitr bude podle mě úplně to samé. A zase takové drama to podle mě asi nebude. V nějakém tématu tady (jestli dokonce ne i v tomhle) to tak trochu popisoval a nevypadalo to zase nějak extra složitě. Teda aspoň pro mně, když to porovnám třeba s m51 nebo tak...

Výhoda je, že e60/61 mají oproti Fkům rozvody ještě klasicky umístěny vepředu a ne u setrváku, takže nemusí motor ven. Aspoň teda tuším, že to tak je

Re: M57N2 retez

Napsal: pon 09.01.2017 21:23
od JaraX
nejde o to že si to člověk neudělá sám, uděláš si kde co, vlastně cokoliv na autě si může každej udělat sám, ale rozvody sou asi nejduležitější věc v tom a něco špatně dotáhnout nebo něco poplíst = smrt motoru, a proto si myslím že by se do rozvodů lidi neměli pouštět. i já jako mechanik má z rozvodů respekt, každé rozvody které děláme několikrát kontrolujeme, jak dotažení, tak přesnost nastavení připravkama i diagnostikou.
znám člověka co si míň dotáhl vačku protože neměl momenták a vačka se protočila a pápá motůrku.
ale tím nechci tvrdit že si to nemuže každý udělat doma sám, jen si myslím že to riziko za to nestojí.

ted u mě přistál Range Rover kde si pán nechal dělat rozvody za 41k, ve výsledku mu nezrepasovali Vanos a pan že to klepe pořád, protože on si myslel že klepou rozvody a v servisu zase řekl že chce udělat rozvody a né vanosy, takže ted se to bude dělat cely znova protože mu neudělali ty vanosy.

Re: M57N2 retez

Napsal: pon 09.01.2017 21:33
od Misanek
Jasně, to je nepopiratelný fakt, Jardo :wink: Nicméně předpoklad k výměně rozvodů je samozřejmě i mít k dispozici momenťák, utahovací momenty (což ani jedno v dnešní době není problém mít) a samozřejmě i pečlivost, znalost správného postupu a několikerého protočení motoru po instalaci nových řetězů "na sucho" ráčnou.

Jenom jsem chtěl říct, že to dle mého neni úplně unreal udělat doma. Ale asi to bude taky tím, že se tím neživím a taky tím, že se mi zatím žádné auto, na kterém jsem svépomocí rozvody řešil, nepotkalo a ani následně po výměně rozvodů nemělo žádný další problém. Je to páteřní systém motoru, tak je k tomu samozřejmě také třeba takhle přistupovat a radši si čtyřikrát zkontrolovat to, co člověk vlastně udělal, než ten motor nažvýkne klíčkem (tlačítkem) :)

Nicméně tohle, co jsem napsal výše beru jako naprostou samozřejmost při práci na rozvodech a mám za to, že to snad takhle podobně jistě bude brát každý, kdo se do něčeho takového pustí také na vlastní pěst

Re: M57N2 retez

Napsal: pon 09.01.2017 22:55
od Eks
Proto jsem se ptal jestli to jde udělat doma, párkrát jsem to dělal, Peugeot, Ford, Subaru, Laguna, Mazda, ale ty měly vlastně gumový řemen.
S výbavou dílny problém nemám, utahovací momenty se určitě dají někde najít, ale jak píšeš, nemám zkušenosti například s vanosem, na druhou stranu v motoru nic neklepe a jak píše Misanek nejsem úplný magor, abych to nastartoval aniž bych to předtím neprotočil ručně za kliku. Nevím jestli se to dělá v autě nebo musí motor ven 530XD , kolik času to zabere, nemám přípravek na časování ani diagnostiku. Asi se dá všechno najdu v TISu, ale myslel jsem, že bude snazší se zeptat když ho nemám. Sobě si vyměníš co se vyměnit má a máš jistotu, ale klidně dám "šikovnému" mechanikovi na doporučení vydělat.

Re: M57N2 retez

Napsal: pon 09.01.2017 23:01
od Misanek
Nastavení Vanosu se obávat nemusíš, ten totiž M57 nemá.

Re: M57N2 retez

Napsal: úte 10.01.2017 07:23
od Giovany1971
Ahojte...tyhle rozvody doma udělat jdou bez problémů..jenže je třeba říct..bud se víc naděláš..sundaš vanu a máš to bez problémů..nebo zvolíš pohodlnější cestu že sundáš jen prsa..

Tady je pákárna ty prsa potom trefit mezi vanu a hlavu..jde to tam dost blbě ale jde...Je nutné mít přípravky na aretaci motoru..ikdyž znám člověka co to dělal i bez nich..utahovácí momenty mi řekl kamarád ze synotu..jinak veškere vybavení mám.Je třeba ale říct že se v něčem takovém nehrabu poprvé..respektive hrabu se v takových krámech celý život..je třeba mít trochu fortelu..ale strach tě donutí zvolit nějaké řešení neboj ;)

Taky jsem nemohl uvěřit že se svým motorem patřím do ohrožené skupiny..ale po rozdělání jsem byl rád že jsem se do toho pustil..Nevim třeba je šance že ty řetězy nejsu ve všech na hovno..ale to riziko je příliš velké...a jen blázen to riskne..chceli si auto nechát déle.

Re: M57N2 retez

Napsal: čtv 02.02.2017 18:13
od Laco002JT
Chlapi. Je treba pri vymene rozvodov menit aj olejove cerpadlo?

Re: M57N2 retez

Napsal: pát 03.02.2017 00:25
od Misanek
Nemyslím si že je to nutné

Re: M57N2 retez

Napsal: úte 18.12.2018 00:52
od toomass
chlapi muzu jako lajk poznat ze uz ma rozvodak dost? jak se to pripadne projevuje? nejaky zvuk ? po startu ? pokud nrupne rovnou:-d

Re: M57N2 retez

Napsal: úte 18.12.2018 02:10
od Pilifo
:lol:

Obrázek

Ale nie, myslím, že na M57N2 sa vyťahané rozvody veľmi zvukovo neprejavujú, to je typickejšie pre N47. Na M57N2 rupnú väčšinou nečakane.

Re: M57N2 retez

Napsal: úte 18.12.2018 17:14
od toomass
mno mam najeto jen 108k tak pro jistotu pri 150k udelam rozvody, podle toho co tu ctu:-D