tak jelikož se tady furt rozebírá L322, E53 a E65, - dnes jsem se byl dívat jednu top L322 v polofacu (asi idealná kombinace, motor ještě BMW ale už to má Logica, face navigaci, Venture Cam, 4x4 info apod), auto na kterém jsem bylo v top stavu (krom toho že teda nejelo ale motor jsem si spravil

),
prodávájící byl super člověk, takže jsme najeli kolem 100km, přes hodinu jsme jen jezdili. přijel jsem v E66, takže dojmy sou trošku zkreslené, proti sedmě je to ve všem (krom teréních věcí a výhledu) horší, dokonce jsem ti lidi vezl (kšeftujou s Land roverama) a z E66 byli unešeni, prej brzo pojedem pro sedmu.
no a ted srovnání L322 vs E53
L322 je taková strašná kráva, ale při běžném cruisingu to nejde vůbec poznat, jede se s tím velice příjemně když člověk jede na pohodu, horší je když tomu člověk začne dávat, pak se to trápí, tak 4,4ka v tom má co dělat, nedovedu si představit 3,0d ale i tabulky hovoří o tom že to je dost shit. ubrzdit tu 3tunovou krabici dá taky práci, i proti E53 to brzdí fakt hůř.
a výhoda L322, logic je pecka, ale o dost horší jak logic v sedmě, ale o dost lepší jak DSP v E53, sedačky v L322 sou lepší jak v E53, sou lépe prošívané, pohodlnější se stejným rozsahem nastavení, ty loletky ze sedačky vypadaj blbě, ale sou hodně praktické. všeobecně se v té L322 méně vnímá rychlost, tak jako s v sedmě jsem se často chytl že jedu 130 na okresce a to jsem ani nechtěl, vzadu je malinko víc místa, kufr je o dost větší než X5.
Podvozek L322 mnohem lépe filtruje nerovnosti než E53 na celovzduchu, o E53 bez celovzduchu se vůbec nebavím, ale furt je to přece jen SUV a na sedmu to nemá ani trochu (projížděli jsme stejný okruh a sedma prostě zvládá nerovnosti nejlíp).
verdikt
v cenové relaci do 3 kil je nejlepší auto E65, ta prostě vyniká na plné čáře a i průměrně vybavená E65 je lepší než plně vybavená E53, L322,
E53 je dobrá pro lidi který chcou SUV, nevadí jim menší komfort a mají radši sportovní jízdu, v zatáčkách je lepší než L322.
L322 je plnohodnotný SUV, kupovat si socku je blbost, to je takovej mastodont k ničemu, ale ve Vogue výbavě kdy to má kde co je to výborný auto, jen náklady sou trochu jinde.
já jsem momentálně na vážkách prodat svojí X5 laikovi a jít do L322, ten Range je luxusnější ale má i své nevýhody.