Je tomu už rok, co jsem poprvé navštívil Pupíky, od té doby jsem se ukázal s oběma vozy několikrát. Myslím, že je ideální příležitost zkušenosti zesumarizovat.
Mám svá auta opravdu hodně rád. Člověk je ohlazuje, pojmenuje, poděkuje jim, když společně urazí dlouhou cestu a pomodlí se, když přečkáme bez úhony nějakou tu složitější situaci (neviditelný chodec, smyk při 180 km/h, nebo co hůř, uniknutí o vlásek nárazníku vášnivé řidičky Fordu Ka před Tescem

). Pocházím z maloměsta a dílna, kterou Pupíci provozují je mi již svou atmosférou blízká. Nenosí tam nažehlené límečky, ani si na ně nehrají. Podlaha není taková, že by se z ní člověk najedl, ale na druhou stranu má jeden pocit, že tam věci jsou pěkně uklizené, že tam má vše své místo. To se projeví třeba v situaci, kdy mě trápí nějaký konkrétní díl, naposledy třeba ventilační jednotka turbodmychadla. Pavel H, nebo Madu mě vezmou k nějakému regálu. Vytáhnou díl, řeknou: "Tohle je sice z trochu jinýho modelu, ale princip je stejnej." Popíšou, technicky vysvětlí, ukážou, co by mohlo být špatně. Tohle je z mého pohledu ta největší deviza Pupíků. Opravdu si najdou ten čas se zákazníky mluvit a nemají problém s nimi záležitosti do detailu konzultovat. Člověk cítí péči...naopak, nikde žádná arogance, nebo něco takového, co lze slyšet jinde. Žádné házení špíny na jiné servisy, žádné takové to hloupé: "To jste měl udělat jinak, teď je to špatný". Právě onen prozákaznický přístup je pro mě skutečně důležitý.
Co se týče oprav samotných, tak jsem řešil od maličkostí (vypadlý plast v interiéru zadních dveří, geometrie podvozku, oprava závitu na kole) až po věci zásadnější. Měnili jsme světlomet (aneb jak snadno si člověk může "vydělat" nepovedenou self-made výměnou žárovky), měnili jsme různá čidla, třeba vačky i kliky, spojku, hardy spojku, kontrolovali ventily, odstraňovaly takové ty nešťastné "vířivé klapky", měnili stahovačku ve dveřích...etc...etc...etc. Všichni, kteří máme BMW trošičku delší dobu (a máme ho rádi), tak víme, že člověk prostě do té údržby něco investovat musí a tak nějak se s tím vnitřně smíří.
V létě jsem měl chuť se jet vykoupat. Přehrada byla krásná, ale vhodné parkovací místo nikde. Vyhnal jsem ségru, ať řekne, jestli se dá zaparkovat v blízkém "rumišti". "Dá!". Tak jsem tam vjel, křup, cvak, kontrolka dobíjení, posilovač odpojený, smrad spálené gumy...ještě jsem se odtamtud nějak vyhrabal a dorazil do nejbližší obce. V neděli odpoledne jsem zavolal Pavlovi H a žádal o radu. Od Prahy jsem byl skoro 200 km, po telefonu řekl, co by tomu mohlo být a že to sami asi neopravíme (řemenice). Mluvili jsme tehdy spolu možná 15 - 20 minut, znovu zdůrazním, v neděli odpoledne. Problém identifikoval přesně, druhý den mi Madu říkal, co by zhruba mohla znamenat výměna, že to zvládnou kdekoliv (byl jsem už odtažený do Budějc). A tohle byla snad jediná nešťastná informace, kterou jsem kdy od Pupíků dostal. Protože v servisu v ČB výměnu nezvládli. Vše se roztrhalo a rozpadlo až u hranic Německa s Belgií o 3 dny později. Když jsem se po týdnu oprav v Německu dostal do mé "domovské pupíkovské garáže", tak Pavel H snadno odhalil problém - budějovický servis nahodil řemenici ze staršího modelu 330d. Dovolená v háji, náklady na opravu cca 1300 € a zničená dovolená. A to jsem byl ještě rád, že jsem svého milovaného nechladícího Baworáka na dálnici neutavil.
Ale zpátky k Pupíkům, člověk by snad mohl očekávat, že mu řeknou "Vidíte, takhle to může dopadnout, když to necháte opravit jinde." jenže tehdy mi řekli, že chybovat je lidské, že je to sice blbé, ale tohle se stát prostě může. A jestli se s těmi "druhými mechaniky" půjde domluvit, tak ať se zkusíme nějak dohodnout. Žádné levné sbírání bodů, ale naopak kolegialita. Hodně to na mě zapůsobilo. Nicméně výsledek je takový, že servis, který to pokazil, dal od všeho ruce pryč a teď už je to v rukách českého soudnictví.
Nemohu nezmínit celkový zákaznický servis. Když vám Pupíci řeknou, že zavolají v nějakou dobu, tak prostě zavolají i když by vám měli říct jen to, že ještě nemají nové informace. Nikdy (a to ani ve zmiňovanou neděli, ani jednou v půl desáté večer, když mi odešla stahovačka na e36) se mi nestalo, že by mi nezvedli telefon (a když ano, tak sami obratem zavolali, ostatně Madu běhající s aktivním handsfree po dílně je jakýsi Pupíkovský kolorit

). Zmíním i drobnou reklamaci, kterou jsme řešili - po jedné z oprav, myslím, že to bylo odstranění zmíněných vířivých klapek, jsem si auto v pohodě odvezl. Jenže jsem jel jen kousíček za dílnu na jednu firemní akci. Bylo to tak 500 m v zácpě. Až někdy před půlnocí, když jsem z akce jel domů, tak jsem zjistil, že auto ztratilo tah a že nejspíše nepřeplňuje. Tentokrát jsem už nechal Pupíky spát a volal jsem až ráno, že se něco děje, že se něco nepovedlo. "Určitě hned přijeďte, to je divný, podíváme se, co se stalo..." Udělali místo v garáži, na nic jsem nečekal, byl jsem řešený prioritně. Za chvíli byla kapota nahoře, plasty dole...pak se chviličku rukou vrtali v zadní části bloku motoru, když to udělalo "cvak". Jeden se zeptal druhého, jestli teď odpojoval "ten konektor", "ne", "tak to bude ono". Pak následovala velká omluva, zakrytování motoru, krátká testovací jízda a ještě jedna omluva. Vše se okamžitě vyřešilo. Vím, byla to jen malá reklamace, ale přesto další kladná zkušenost s Pupíky.
Za celý rok jsem ani na okamžik nepomyslel, že bych "svou" garáž mohl vyměnit za jakoukoliv jinou. Rád se tam k léčení svého mazlíčka vracím.
PS: a abych nepsal jen o Pavlovi Horáčkovi a Martinovi Dubském - i ostatní lidé v jejich dílně jsou vyloženě fajn chlapi, nejen zruční, ale i komunikativní a celkově správní.
PPS: po dnešní výměně hardy spojky to jede tak nádherně hladce...asi pojedu někam na výlet
PPPS: za rok se zase ozvu
