Dyx píše:Teddy píše:Stačí, když rozhlásíš svojí SPZ. Každej kdo má všech pět pohromadě se autu honěnýmu na bionaftu vyhne obloukem.

Muzu si klidne dat na auto (podle pravdy) velkou nalepku "jezdim na bionaftu B100" obavam se ale, ze to prislusnemu lapkovi bude naprosto šumák.

Musel bys to nechat vypískovat na okna.

Ne to si fakt dělam legraci.
U zabezpečení jde o to jak drahou věc zabezpečuješ, jaký je riziko a proti komu to zabezpečuješ. To první a poslední spolu úzce souvisí.
Už ti tu naznačili, že tvoje auto se na objednávku téměř jistě krást nebude (stejně, jako moje). To je dobrá zpráva, protože proti těmto zlodějům nemáš nejmenší šanci. Jedině dobrá pojistka. Zbývají nám tu tedy dvě hlavní skupiny. První je ta, kdy se sjetej feťák chce povozit. Toho zastaví kdejaký mechanický zabezpečení řadičky, volantu apod. Prostě pohoda. Pak je tu ale ta třetí a nejrozšířenější skupina. Ta krade auta plánovaně a ve velkym. Končí pak někde ve stodole, kde se rozřežou na díly. Přesně, jak jsi psal. Rušičky GSM a GPS signálu jsou dneska v každym hračkářství. Ale čim víc tam takovýchle hraček budeš mít tim víc je to bude odrazovat. A zase platí to, že tovje auto neni nic výjimečnýho. Tihle lidi si raději vyberou z padesáti vedle zaparkovaných pochcávek. Líp to znaji a líp to pak prodaji.
Já už v autě nic nemam, protože moje auto by kradl snad jen ten feťák (E61 holota).
Ale popíšu, co jsem míval před x lety. Bylo to několik jednotek, jak se to dobastlovalo dál a dál. Připojovalo se to na všechny dostupný sítě, včetně GSM, GPS, wifi. V případě nedostupnosti master sítí to hledalo i radioamatérské vysílače, CBčka a podobný blbinky. Při nalezení jakékoliv sítě to automaticky vyslalo signál. GSM a GPS alarm byl samozřejmě vyznačenej na oknech. To ostatní ale ne. Hlavní nosnej radio signál vysílal jen v krátkých impulzech v nastavenym intervalu.
Byl to takovej bastl, kterej začal vznikat v době porevoluční, kdy otec přivezl ojetou Hondu Accorda coupe ve sportovní úpravě od výrobce (dnes se značí Type R). Byla to libovka. Prostě mucholapka na zloděje. Taky neříkam, že tam bylo všechno najednou. Prostě se něco přidávalo a něco odstraňovalo.
Tehdy si ta první verze alarmu hlídala i prostor kolem auta a hned vysílala varovnej signál a spínala zdroj vysokýho napětí připojenej na karoserii. Občas to někoho spletlo a myslel si, že se auto odemklo. Byla legrace vidět, jak někdo bere za kliku.

Kdo si někdy sáhnul na ohradník, tak ví.
Dneska vim, že jsem měl kliku, že na to nešáhnul např. kardiak.

Mladická nerozvážnost.
Tehdy jsem na tkový hračky měl čas a bavilo mě to. Navíc nebyl problém to do auta zamontovat.
Kdybych něco stavěl dneska, tak bych se vůbec nebál radiového vysílání v zakázaném pásmu. Zloději na to 100% nebudou mít rušičku a případná malá pokuta je pořád lepší, než ukradený auto.
Krátkej radiovej signál o velkym výkonu neni problém poslat všesměrově na vzdálenost řady kilometrů. Když bude vysílanej signál dostatečně krátkej, tak to záložní baterie pár dnů utáhne a zloději (a pravděpodobně ani radiokomunikace) si ničeho nevšimnou. Stačí cca 5- 10km. Na delší vzdálenost se auta k vychladnutí asi stejně nevozí.