Stránka 8 z 8
Napsal: stř 24.04.2013 15:08
od Teddy
Nebudu se tu hádat, ale teplota motoru je jedním z parametrů spuštění regenerace!
Napsal: stř 24.04.2013 15:23
od Vlasta
Teddy píše:Nebudu se tu hádat, ale teplota motoru je jedním z parametrů spuštění regenerace!
To je parametr pro pasivní regeneraci. Pokud jednotka vyhodnotí, že filtr je zanesenej a pasivní regenerace neproběhla, spustí aktivní regeneraci, kdy se vstřikuje větší množství nafty, která shoří až ve filtru a není závislá na provozní teplotě motoru
Napsal: stř 24.04.2013 17:14
od Teddy
Tak termostat vyměněn. Teplota drží 93. Hned na jižní spojce se mi spustila regenerace. Auto znatelně ožilo a klesla spotřeba. Tento úsek jezdím skoro deně, takže už vim kolik mi to aktuálně bere při jaký rychlosti na tempomatu.
Jen ten servis je nějakej divnej. Kdo to už dělal, tak ví kolik práce je vyměnit termostat na EGRku. Já jsem vloni nevěděl jak na to a trvalo mi to 20 min.
V servisu jsem auto předal v 12:45. Zpět jsem ho dostal v 15:30. Tomu říkám na počkání.
Hlavně, že mi nutili miliardu jiných, tučně placených prací.
Nejvíc mě dostali, když se ptali, jestli to chci umejt. Ráno jsem to myl a voskoval.....

Napsal: ned 13.10.2013 00:37
od kornout
Dnes jsem měnil ten hlavní termostat, celkem v pohodě práce, cca 1,5h, všechno vrchem. Pak jsem to byl projet a nad 86st to stejně nevyskočilo, a do chladiče evidentně voda šla, byla horká i spátečka. To ten EGR termostat má i na tohle vliv, já měl za to, že je to jen kvůli topení.
Napsal: ned 13.10.2013 09:38
od Teddy
Taky jsem si myslel, že stačí jen ten hlavní.... no nestačil.
EGRkovej už uděláš s prstem v nose.

Ten je jednoduchej
Napsal: ned 13.10.2013 16:28
od kornout
Teddy píše:Taky jsem si myslel, že stačí jen ten hlavní.... no nestačil.
EGRkovej už uděláš s prstem v nose.

Ten je jednoduchej
JJ, ten je pohoda, jen jsem na to ještě dnes koukal a připadá mi, že funguje normálně, když to nebylo ještě ohřátý, tak výstup z něho byl studenej, takže byl ještě zavřenej. No vyměním ho a uvidíme.
Napsal: ned 24.11.2013 22:36
od JH76
Tak můžu jen potvrdit, že vyměněný origo termostat (-y) umí zanedlouho odejít. Neodešel mně, ale kamarádovi. Já jsem tady na fóru vyčetl rozumy ohledně kontroly teploty motoru a zjistil jsem, že mi to jezdí studený (60-70 stupňů). Takže jsem v první polovině ledna 2013 koupil v autorizáku oba origo termostaty a vyměnil mi je známý v běžném servisu. Zmínil jsem se o tom kamarádovi, ten zjistil, že mu to taky jezdí studený, i když ne tak, jako mně (70-80 stupňů), takže obratem udělal totéž, co já - ve stejném autorizáku koupil oba origo termostaty a vyměnil mu je stejný člověk, jako mně. Oběma nám to pak po zbytek zimy fungovalo perfektně, obě auta držela teplotu okolo 90 stupňů. No a teď uběhlo 10 měsíců, zase začalo studené počasí a nastal důvod zase sledovat, jak je to s teplotou motoru. A kamarád přišel s tím, že mu to zase jezdí studený a neohřívá se to a je to dokonce horší, než před první výměnou. Tak jsme udělali pokus. Po celodenním stání obou aut jsme tam nastavili teploměry, spojili jsme se mobilem, já to měl trochu teplejší, tak jsem nastartoval, až když on dosáhl stejné teploty, jaká tam svítila mně, topení jsme nastavili na stejnou hodnotu a vyrazili jsme na zkušební trasu (necelých 30 km, město - dálnice - město), během které jsme si po mobilu hlásili teploty motoru. Výsledek je ten, že na začátku trasy se nám to pohybovalo stejně, ale pak jsem mu odskočil a měl jsem teplotu o dost vyšší - u mě se ve finále permanentně držela na 89-93 stupních a jemu to ukazovalo min. o 15 stupňů méně, chvílemi byl rozdíl i větší. Opakuju - oba máme originální termostaty pořízené jako nové a vyměněné ve stejném okamžiku stejným mechanikem. Nevím teda, jestli roli může hrát to, že já mám 530xd E61 2006 (170 kW) manuál s najetými 250 tis. km a on 530d E60 2007 LCI (173 kW) automat a nemá ještě najeto ani 100 tis. km. Předpokládám, že ne. Můj manuál sice na stejný kvalt ve stejné rychlosti točí vyšší otáčky, než jeho automat, ale to by ovlivnilo jen rychlost, jakou se motor ohřívá, ne maximální bod ohřátí po delší jízdě. Může mít vliv rozdíl v ročním nájezdu? Já od výměny termostatů najel asi 18 tis. km, kamarád zhruba jen třetinu (jezdí teď méně, takže příští jeho BMW bude na benzín, ale tohoto se ještě nechce zbavovat).
Napsal: čtv 05.12.2013 23:20
od JH76
Takže navážu na předchozí příspěvek. V BMW kamarádovi nakonec uznali reklamaci termostatů, trvali akorát na tom, že je musí současně i sami vyměnit, že je nemůžou jen vydat ze skladu, aniž by současně vykázali i práci (autorizáku to asi proplácí importér jen komplet). Takže si je nemohl nechat vyměnit jinde. Každopádně po výměně obou sedl do auta, jel to projet. Teplota prý postupně lezla nahoru k 80°, na dálnici mírně do kopce tomu pak naložil, teplota vyšplhala až na 92°, motor krásně ožil a jel, když byl konečně po dlouhé době na správné teplotě - zdálo se, že je problém vyřešen, před výměnou se na takové hodnoty vůbec nedostal. Jenže když jel domů už poměrně volněji, tak zjistil, že tu teplotu to ale nedokáže udržet a jak tomu tolik nedával, tak hned spadla až někam k 70°. Dneska někde znova jezdil běžným tempem, tzn. ani klobouk, ani závodění, a pohyboval se pořád jen mezi 70 - 80° (80 do kopce, jinak spíš okolo 70). Ptal se v BMW, jestli mu náhodou nevyměnili jen jeden termostat, ale dušovali se, že vyměnili oba. Nevědí vůbec, v čem dalším ještě může být problém. Nějaké zlepšení nastalo, dostane se s teplotou výš, ale jen krátkodobě a pak teplota hned padá dolů, auto jí prostě neudrží. Netušíte někdo, co může ještě způsobovat problém? Nějaké teplotní časové čidlo nebo něco takového?
Napsal: pát 06.12.2013 12:59
od Teddy
Termostat je mechanická věc. Když zavře, tak prostě zavře a žádný čidlo s tim nic neudělá. Zajel bych znovu do toho autorizáku, aby mu dali nový termostaty. tzn. reklamace
Ty termostaty asi ale stojí za h... všechny. Taky jsem si tou reklamací prošel. Vyměnili. Chvilku to bylo dobrý. Teď už to neni ideální, ale zatim se s tim dá jezdit. Až budu mít chvilku, tak ty starý, který jsem ještě nevyhodil rozdělam a dam tam střeva z něčeho spolehlivýho. mam vyzkoušenou Hondu a Mazdu. Ty bavorácký evidentně nemá cenu montovat.
Když jsem dal první nový termostaty, tak jsem měl provozní teplotu po 4 km. Tak to vydrželo asi 15 tis. km. Druhá sada termostatů vydržela asi 8 tis. km.
Napsal: pát 06.12.2013 16:27
od JH76
Asi budeš mít pravdu, ale je to teda síla, jedna sada origo termostatů vydrží jen pár tisíc km a další pořádně nefunguje už ani jako nová. Kdo jim to jako subdodavatel vyrábí? Možná zkusit nějakého trochu renomovanějšího druhovýrobce, prostě výrobek od jiné firmy. Dělá to někdo?
Napsal: pát 06.12.2013 16:53
od Vlasta
Já měnil oba v listopadu 2011 a zatím v pohodě
Napsal: ned 08.12.2013 13:13
od haarosh
Já měnil také oba (origo) a jeden znovu odešel během měsíce a ještě stylem, že občas fungoval, občas ne. Takže diagnostikování závady bylo trochu problematický. Vyměněn opět za nový (opět origo) a zatím cca rok dobrý.
Napsal: pon 16.12.2013 13:47
od JH76
Tak u kamaráda je nejspíš známo, co způsobuje nízkou teplotu motoru. Oba jsme měli termostaty měněné ve stejný okamžik, mně s odstupem necelého roku auto jezdí pořád teplé, jemu už zase studené. Výměna termostatů nepomohla. Problém by měl být v dílu, který já na rozdíl od něj na autě nemám a nemůže mi tudíž odejít (protože mám manuál). Jde o tepelný výměník automatické převodovky - podle autorizáku to odhalili experimentálním přiškrcováním různých hadic. Při přiškrcení příslušné hadice teplota OK, po jejím uvolnění padala dolů. Tak snad je to opravdu ta definitivně správná diagnóza. Samotný nový díl koštuje cca šestku, k tomu výměna.
Napsal: stř 08.01.2014 11:59
od haarosh
JH76 píše:Tak u kamaráda je nejspíš známo, co způsobuje nízkou teplotu motoru. Oba jsme měli termostaty měněné ve stejný okamžik, mně s odstupem necelého roku auto jezdí pořád teplé, jemu už zase studené. Výměna termostatů nepomohla. Problém by měl být v dílu, který já na rozdíl od něj na autě nemám a nemůže mi tudíž odejít (protože mám manuál). Jde o tepelný výměník automatické převodovky - podle autorizáku to odhalili experimentálním přiškrcováním různých hadic. Při přiškrcení příslušné hadice teplota OK, po jejím uvolnění padala dolů. Tak snad je to opravdu ta definitivně správná diagnóza. Samotný nový díl koštuje cca šestku, k tomu výměna.
Jak to prosím tě dopadlo? Já už mám opět problémy s teplotou a po výměně termostatů stejný. Sice se nakonec po cca 30 km dostanu na 90 stupňů ale jak uberu, tak teplota padá klidně i pod 80. Mám taky automat a tak by to tedy mohl být ten tepelný výměník. Dík
Napsal: stř 08.01.2014 12:21
od JH76
Ahoj, dopadlo to tak, že byl namontován nový výměník a od té doby je už všechno v pořádku, auto po zahřátí drží teplotu okolo 90 a dolů už nepadá. Takže problém úspěšně vyřešen.
Napsal: stř 08.01.2014 13:25
od haarosh
Ok, díky ale stejně mi to nejde do hlavy. Předpokládám, že ten výměník funguje následujícím způsobem, v okamžiku kdy je převodovkový olej zahřátý a je potřeba ho chladit, otevře se (princip jako termostat) a pustí do sebe chladící kapalinu. Pokud bude rozbitý a stále otevřený, budu chladit olej pořád. Já ho ale chladím, neohřívám!!!, proto je výsledná teplota pořád závislá na tom, zda mi otevře hlavní termostat a pustí mi vodu do chladiče. Nevím, jaký na to může mít výměník vliv? Konzultováno s opravnou automatických převodovek, kde mi toto potvrdili. Já se na těch 90 stupňů také nakonec dostanu ale až po ujetí cca 35 km stabilní rychlostí kolem 100 Km. Poslední, co mě ze zoufalství napadlo, bylo změřit chladící kapalinu. Naměřil jsem -45 stupňů, což je téměř neředěná směs. Může to mít na ohřívání vliv? Pokud vím, tak se chladící směs musí naředit vodou, aby správně fungovala. Poradí někdo?