Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
oprava rozsypanych lcd..
Je fajn, ze tady reagujes, ne jako na SZ. Ale chapu, to co jsem Ti nabidl, napsal, v Tobe zrejme vyvolalo rychlou uvahu o zadni casti tela a vztycenej prostrednicek. No dobre, kdyz mam teda jen kecy podle Tebe, tak ja to doplnim, co me tak nastvalo.
1. sednul jsi mi do auta v zas*anejch monterkach. Auto mam sice stary, ale rozhodne ne vrak, nebo spinavej kram!
2. mel jsi zas*any ruce od predchozi prace, budiky jsem mohl po Tobe klidne poslat na daktyloskopii, jeden mastnej otisk vedle druhyho na ciferniku i disp. Nez jsem je poslal airbonovi, tak jsem z tech budiku sejmul tu plexi cast a odmastil jsem to, propad bych se ostudou mu je takovy poslat. Trochu vice preciznosti by pri praci s tema budikama neuskodila, to je to na co jsem haklivej. Jelikoz se jednalo o moji vec, muzu mit na ni naroky jaky ja chci, ja jsem byl zakaznik, ja jsem platil a platil bych bez kecu, to dobre vis! To byl duvod proc jsem to s Tebou uz resit nechtel, protoze zkusenosti z minula dycky dopadly stejne, jako s jednim servisem tady, treba. Nechtel jsem detaily popisovat, chapu, ze chybu muze udelat kazdej, ale kdyz podle Tebe mam kecy, tak tady to je i s dodatkem, myslim, ze kdo ma svoje auto hodne rad, nehlede na jeho vek, tak popremejsli.
1. sednul jsi mi do auta v zas*anejch monterkach. Auto mam sice stary, ale rozhodne ne vrak, nebo spinavej kram!
2. mel jsi zas*any ruce od predchozi prace, budiky jsem mohl po Tobe klidne poslat na daktyloskopii, jeden mastnej otisk vedle druhyho na ciferniku i disp. Nez jsem je poslal airbonovi, tak jsem z tech budiku sejmul tu plexi cast a odmastil jsem to, propad bych se ostudou mu je takovy poslat. Trochu vice preciznosti by pri praci s tema budikama neuskodila, to je to na co jsem haklivej. Jelikoz se jednalo o moji vec, muzu mit na ni naroky jaky ja chci, ja jsem byl zakaznik, ja jsem platil a platil bych bez kecu, to dobre vis! To byl duvod proc jsem to s Tebou uz resit nechtel, protoze zkusenosti z minula dycky dopadly stejne, jako s jednim servisem tady, treba. Nechtel jsem detaily popisovat, chapu, ze chybu muze udelat kazdej, ale kdyz podle Tebe mam kecy, tak tady to je i s dodatkem, myslim, ze kdo ma svoje auto hodne rad, nehlede na jeho vek, tak popremejsli.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Považuji se za středně zručného kutila a taky jsem to zvládl... moje situace byla o to složitější, že jsem ze dvou radií měl složit jedno; První bylo v perfektním stavu jako nové - pixely vyměněné ALE nefungovala tlačítka, druhé fungovalo, ale bylo omakané, a s rozsypanými pixely. Fólii jsem dokázal vyměnit i s tím, že jsem ji nepoškodil, když jsem ji sundával spolu s displayem a čelním panelem z prvního rádia a dal na druhé - už pár měsíců to maká perfektně, tak jsem asi vše udělal dobře. (hodně mi pomohl návod na youtube) Takže zlom vaz... je to práce tak na hodinku a půl když máš rádio venku.
Na to abych se ale pouštěl do přepájení komponent na přístrojové desce atp. opravdu koule namám, protože vím, jak by to dopadlo. Toto už je práce pro lidi co s tím mají zkušenosti. (Airbone a spol...)
Na to abych se ale pouštěl do přepájení komponent na přístrojové desce atp. opravdu koule namám, protože vím, jak by to dopadlo. Toto už je práce pro lidi co s tím mají zkušenosti. (Airbone a spol...)
Hoši, vy co to děláte někde doma na PC židli s linem pod kolečkama si docela hrajete s ohněm si myslím. sice jsem tu elktroniku uvnitř ještě neměl kuchlou byť mi pixely taky už nejdou kdoví jak a chystám se na to v brzké době snad. ALe pokud tu elktroniku odpojíte a pak na to jen saháte v nevhodném prostředí, tak se pak nedívím že se může povést poškodit sw v paměti - tím nehaním sobola. myslím to obecně...
U těch telefonů bych to asi i pochopil, obojek na ruku, atd, ale u toho displeje statika nemá co pokurwit
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
v tych budikoch bola poskodena pamat eprom, mala zapisane nezmyselne bajty v dvoch stlpcoch vo viacerych riadkoch od vrchu az po spodok. To poskodilo data ohladne otackomeru, ale aj rychlomeru (prejavilo by sa to ale az pri vyssich rychlostiach, lebo data pre spodnu stupnicu boli ok).
Vsimol som si to pohladom na vypis ze eeprom, kde je jeden dlhsi usek ktory musi byt vzdy prazdny a v nom boli tak isto zapisane nezmyselne bajty (aj ked tam nema byt nic). Sofware som upravil do povodneho stavu. Ako mohlo dojst k takemu nahodnemu zapisu bludnych hodnot do eeprom neviem pochopit, nikdy som sa s niecim takym nestretol, ale podla mna to muselo mat nieco docinenia bud s prepolovanym napajania, alebo nejakym kratkodobym prepatim alebo podpatim napajania, alebo mozno aj statickym vybojom. Myslim ze to bola anomalia a nahoda, a urcite nesuvisela s tym zeby niekto nieco poskodil nejakou chybou.
Vela opravarov meni len vodiaci konektor displeja, no ja menim velmi casto aj cely displej za novy. Povodny displej - LCD sklo, obzvlast u faceliftovych modeloch ma velmi casto (takmer spravidla) poskodene kontakty na skle a to tym ze su prerusene v urcitej vyske a vzdialenosti od miesta kde su lepene lcd skla dokopy. Kontakt v takom pripade uz nie je dobry, resp niektore segmenty nejdu obnovit, iba vselijakymi moznymi podkladaniami pasikmi, penami, velkym zvysovanim pritlaku a neviem cim este. Ten ramcek je potom na umely drziak displeja narvany a napnuty ako svina, co v kratkom case vedie k tomu, ze sa umely drziak rozpadne. Preto problem s prerusenymi kontaktami na LCD skle riesim vyhradne jeho vymenou za nove a pouzivam original skla (nie cinske). Preto je mozno oprava odomna drahsia ako u niektorych inych, ale cena za LCD sklo sa musi k tomu bohuzial priratat. U starsich predface budikov je to sklo poskodene len zriedkavo. Este aby som nezabudol, k poskodeniu tych kontaktov na skle dochadza uz vo vyrobe kde je povodny pasik lisovany strojom na lcd sklo a to privysokou teplotou, vtedy je na nom vidiet hnede skvrny a ked sa odstrani, pod tymi skvrnami su kontakty prerusene. Niekedy len zopar, inokedy napriec cele sklo.....
Vsimol som si to pohladom na vypis ze eeprom, kde je jeden dlhsi usek ktory musi byt vzdy prazdny a v nom boli tak isto zapisane nezmyselne bajty (aj ked tam nema byt nic). Sofware som upravil do povodneho stavu. Ako mohlo dojst k takemu nahodnemu zapisu bludnych hodnot do eeprom neviem pochopit, nikdy som sa s niecim takym nestretol, ale podla mna to muselo mat nieco docinenia bud s prepolovanym napajania, alebo nejakym kratkodobym prepatim alebo podpatim napajania, alebo mozno aj statickym vybojom. Myslim ze to bola anomalia a nahoda, a urcite nesuvisela s tym zeby niekto nieco poskodil nejakou chybou.
Vela opravarov meni len vodiaci konektor displeja, no ja menim velmi casto aj cely displej za novy. Povodny displej - LCD sklo, obzvlast u faceliftovych modeloch ma velmi casto (takmer spravidla) poskodene kontakty na skle a to tym ze su prerusene v urcitej vyske a vzdialenosti od miesta kde su lepene lcd skla dokopy. Kontakt v takom pripade uz nie je dobry, resp niektore segmenty nejdu obnovit, iba vselijakymi moznymi podkladaniami pasikmi, penami, velkym zvysovanim pritlaku a neviem cim este. Ten ramcek je potom na umely drziak displeja narvany a napnuty ako svina, co v kratkom case vedie k tomu, ze sa umely drziak rozpadne. Preto problem s prerusenymi kontaktami na LCD skle riesim vyhradne jeho vymenou za nove a pouzivam original skla (nie cinske). Preto je mozno oprava odomna drahsia ako u niektorych inych, ale cena za LCD sklo sa musi k tomu bohuzial priratat. U starsich predface budikov je to sklo poskodene len zriedkavo. Este aby som nezabudol, k poskodeniu tych kontaktov na skle dochadza uz vo vyrobe kde je povodny pasik lisovany strojom na lcd sklo a to privysokou teplotou, vtedy je na nom vidiet hnede skvrny a ked sa odstrani, pod tymi skvrnami su kontakty prerusene. Niekedy len zopar, inokedy napriec cele sklo.....
u displeje že nemá vliv statika? už jen díky tomu, že máš na sobě oblečené nevhodné oblečení a vrtíš se na židli a nejsi uzemněný přes odpor, tak se na tvojem oblečení generuje napětí až 18kV!jen chůze po koberci generuje napětí až 35kV! pak stačí že se dotkneš desky kdekoliv na pájený spoj, nebo holou plošku - třeba kontakty pro tu flexi pásku, co se při těchto opravách mění a tento vysoký potenciál přivedeš na desku a pak záleží kde zrovna ses dotknul a na co ten náboj po vodivých cestách v desce přivedeš...nemusí to udělat nic a může to taky odpálit procesory, pokud tam jsou, paměti, cokoliv včetně poškození dat v procesorech nebo k nim přidružených pamětích. to si myslím že se pravděpodobně stalo i v tomto případě. nehaním vůbec sobola, nemyslím si že by to udělal záměrně, to v žádném případě! spíš jen nabádám k opatrnosti ty, co si takovéto opravy dělají doma v kuchyni na lince, nejlíp když mají pod nohama linoleum a to si ještě nejlíp těsně před tím navoskujte hoši...to pak bude úspěch zaručen
uvědomte si, že dneska jsou už součástky které jsou tak citlivé na ESD, že je odpálí i výboj řádově v pár desítkách voltů. takové ale v těchto autech určitě nejsou. znáte takovéto praskání když si oblíkáte svetr přes hlavu nebo jste to už určitě všichni zažili že vás někde kopne klika u dveří nebo tak něco...když ten výboj cítíš, je tam okolo 3kv, když ho i slyšíš, je tam okolo 5kv, když ho i vidíš je to už okolo 10kV a více.

uvědomte si, že dneska jsou už součástky které jsou tak citlivé na ESD, že je odpálí i výboj řádově v pár desítkách voltů. takové ale v těchto autech určitě nejsou. znáte takovéto praskání když si oblíkáte svetr přes hlavu nebo jste to už určitě všichni zažili že vás někde kopne klika u dveří nebo tak něco...když ten výboj cítíš, je tam okolo 3kv, když ho i slyšíš, je tam okolo 5kv, když ho i vidíš je to už okolo 10kV a více.
Na statiku jsou náchylné vysokofrekvenční součástky a fet tranzistory, který v tom dispeji asi nebudou
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
vážně?a na to jsi přišel kde?
doporučuju přčíst si čsn61340
například procesor do PC nebo jakýkoliv komponent do pc co se dá koupit je zabalený v takových lesklých pytlíkách asi jen tak ze srandy....
dělám technologa ve firmě co elektroniku přímo vyrábí a esd citlivé jsou dneska v podstatě všechny polovodiče tranzistorama počínaje a vyšší....tím chci říct, že diody jsou ještě celkem odolné...odpory, kondíky taky samozřejmě...tam se o ESD citlivosti moc mluvit nedá, krom velice vyjímečných případů a opravdu extrémních situacích
ale jakýkoliv procesor, paměť, tranzistory....všecko je více či méně citlivé na ESD

doporučuju přčíst si čsn61340
například procesor do PC nebo jakýkoliv komponent do pc co se dá koupit je zabalený v takových lesklých pytlíkách asi jen tak ze srandy....
dělám technologa ve firmě co elektroniku přímo vyrábí a esd citlivé jsou dneska v podstatě všechny polovodiče tranzistorama počínaje a vyšší....tím chci říct, že diody jsou ještě celkem odolné...odpory, kondíky taky samozřejmě...tam se o ESD citlivosti moc mluvit nedá, krom velice vyjímečných případů a opravdu extrémních situacích
ale jakýkoliv procesor, paměť, tranzistory....všecko je více či méně citlivé na ESD
- Don
- Registrovaný
- Příspěvky: 2043
- Registrován: stř 24.06.2009 00:00
- Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
To mas na jednu stranu pravdu, ale na druhou hodne ruznych IC vydrzi o mnoho vice nez napr pred deseti a vice lety. Priklad stare CMOS apod. Dalsi vec jsou pouzite soucastky mobily/budiky. Takze ano, ale neni to tak horke jako kdysi, kdyz jsem sahnul i ESD na brouka a vedel jsem, ze je v haji.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
to Don: souhlasím s tebou. problém je v tom, že tady se bavíme o elektronice právě staré cca 15let plus mínus 5let řekněme...
celá moje myšlenka byla v tom, upozornit Vás, kteří si to chcete opravit doma sami, že to může taky skončit průserem. a když i přesto to chcete zkusit, tak na tu desku zbytečně nešahejte, chytejte ji jen za okraj a snažte se vyhnout dotyku na cín, nebo holé kontakty, či vývody součástek apod.
Myslím si, že 99oprav ze sta, když si dáte trochu pozor dopadne dobře...může z toho ale vzniknout oříšek i pro machry typu airbone...
toť vše
celá moje myšlenka byla v tom, upozornit Vás, kteří si to chcete opravit doma sami, že to může taky skončit průserem. a když i přesto to chcete zkusit, tak na tu desku zbytečně nešahejte, chytejte ji jen za okraj a snažte se vyhnout dotyku na cín, nebo holé kontakty, či vývody součástek apod.
Myslím si, že 99oprav ze sta, když si dáte trochu pozor dopadne dobře...může z toho ale vzniknout oříšek i pro machry typu airbone...
toť vše
- Falcon
- Registrovaný
- Příspěvky: 740
- Registrován: čtv 25.10.2012 00:00
- Bydliště: Praha 10
- Kontaktovat uživatele:
Jakože odmazal chybu přes diag nebo v budíkách odpájel signální LED? Vyznívá to všelijak, tak jen aby bylo jasnomotig píše:vypnul otravnou kontrolku airbagu

E38 730dA Orientblau mit LED Ambient Pornlichtpaket
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
---
DRL vícerežimové AE denní svícení UHP V3 s welcome/fadeout, LED Ambient
oprava elektriky a jednotek, repas ABS, audio BM24/BM54/ASK/Logic7, navigace, budíky pixely + upgrade
tel. 777 399 877
Chtěl bych se zeptat, jestli vypadávání podsvícení toho displaye má většinou souvislost s vadnými pixely, nebo je i šance nedocvaklého konektoru, či nečeho jiného? Podsvícení budíků funguje normálně, ale prostě dole ten display zhasne a vidim to jenom na přímym slunci.
Vadný pixely jsou opravovaný ještě v rajchu, našel jsem fakturu, takže ty jsou dobrý, ale asi tam zase něco udělali s tim podsvícenim.
Jde mi o toto, jestli mám šanci, že bych na to přišel sám, až to vyndám nebo rovnou hledat někoho z místních borců, kteří to opraví?
Má to souvislost s teplotou, když je teď teplo, tak už jsem ho skoro měsíc neviděl
Když je chladno, tak funguje někdy i celou cestu, nebo vymetu kanál zhasne, projedu další a rozsvítí se
Díky za zkušenosti!
Vadný pixely jsou opravovaný ještě v rajchu, našel jsem fakturu, takže ty jsou dobrý, ale asi tam zase něco udělali s tim podsvícenim.
Jde mi o toto, jestli mám šanci, že bych na to přišel sám, až to vyndám nebo rovnou hledat někoho z místních borců, kteří to opraví?
Má to souvislost s teplotou, když je teď teplo, tak už jsem ho skoro měsíc neviděl


Díky za zkušenosti!
Mně to s podsvícením BC dělá taky, ale pouze pravá strana, spodní řádek s textem. Levá strana svítí normálně, i všechny údaje o najetých km a venkovní teplotě jsou OK. Vyměnil jsem žárovky a pořád je to stejné. Když ale zmáčknu pravou páčku, rozsvítí se Check control a podsvícení na pravé straně opět na chvíli ožije. Podezírám nějaký kontakt.
http://www.tachopix.de/repair/nav.399/s ... etype.iav/ dneska jsem si prohlizel vysledek...stokrat horsi,nez kdyz to delam ja 
